![]() |
|
Moslimleider mag Nederland niet in
Uitgegeven: 16 mei 2004 19:33 AMSTERDAM - De omstreden moslimleider Qazi Hussain Ahmed mag Nederland niet in. Desgevraagd bevestigde een woordvoerder van het ministerie van Justitie zondag dat de Pakistaanse parlementariër op grond van de openbare orde en nationale veiligheid de toegang zal worden geweigerd als hij zich meldt. Medewerkers van Hussain Ahmed hebben zaterdagavond aan de Nederlandse afdeling van de Arabisch Europese Liga (AEL) gemeld dat de leider van de grootste Pakistaanse moslimpartij niet welkom is in Nederland. De AEL had Hussain Ahmed uitgenodigd voor een bezoek en een lezing. Het bezoek zou woensdag beginnen. Volgens een verklaring op de internetpagina van de AEL beschikt de Pakistaanse parlementariër over een diplomatiek paspoort. De moslimpartij onderzoekt welke juridische mogelijkheden er zijn om Hussain toch het land in te krijgen. "Veiligheidsoverwegingen'', zijn ook volgens de AEL reden voor de weigering. Het Centrum Informatie Documentatie Israël (CIDI) had de ministers Remkes (Binnenlandse Zaken) en Donner (Justitie) gevraagd om Hussain Ahmed te weigeren. Volgens directeur R. Naftaniël vormt de leider een risico voor de staatsveiligheid wegens zijn opruiende teksten tegen niet-moslims. Naftaniël noemde de beslissing om hem te weigeren zondag dan ook "meer dan terecht''. Qazi Hussain Ahmed is de leider van de Pakistaanse fundamentalistische Jamaat-i-Islami. Hij was fel tegen de Amerikaanse aanvallen op Afghanistan en de medewerking die de Pakistaanse regering daaraan verleende. Een lezing die hij op 21 mei in Nederland zou geven is zeker twee keer verplaatst. Het Nederlands Congres Centrum en de Haagse Hogeschool weigerden de bijeenkomst onderdak te verlenen. http://nu.nl/news.jsp?n=324562&c=10 AEL is woedend Op hun website valt ondermeer het volgende te lezen: "De Arabisch Europese Liga, van welke de uitnodiging uitging, onderzoekt op het moment welke mogelijke juridische acties ondernomen kunnen worden tegen dit besluit. We zijn van mening dat dit besluit ondemocratisch en ongegrond is. De AEL zal niet accepteren dat de zionistische lobby de overhand heeft in de besluiten die onze overheden maken, gebruikmakend van haar positie op financieël en politiek gebied om ons het recht te ontnemen onze moslimbroeders naar onze landen uit te nodigen. Als belastingbetalende burgers van Europa weigeren we deze onrechtvaardigheid te accepteren en zullen we er maatregelen tegen ondernemen." www.ael.nl ----------------------------------------------------------
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 21:08. |
![]() |
|
![]() |
Naftaniel is een ezel. Hoe lang gaan wij deze joodse psychopaat tolereren?
We leven verdomme in een democratie. Als meneer Qazi voor Nederlandse begrippen niet gangbare en misschien wel verwerpelijke opvattingen er op nahoudt, moet je zo'n gek juist confronteren en met hem in discussie gaan, zodat hij kan afgaan als een gieter. Maar iemand de toegang ontzeggen omdat hij een andere mening erop na houdt is echt niet de oplossing.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Afgezien daarvan vind ik niet dat de regering af moet gaan op een zeer partijdige mening |
![]() |
|
CIDI beschuldigt deze man dus ondermeer van:
1. Link met Al Qaida: http://www.saag.org/papers7/paper699.html 2. Steunen van het Taliban regime. 3. Het willen hebben van een islamitische staat. Nu slaan die laatste twee nergens op als argumenten om hem niet toe te laten, domweg omdat het steunen van een bepaald regime niet noodzakelijk iets te betekenen heeft. De Verenigde Staten steunden de Taliban ook tegen hun strijd tegen de USSR en de VS heeft ook de Taliban gesteund in de War on Drugs. Gaan we nu Allbright ook de toegang ontzeggen tot Nederland vanwege deze feiten? En die laatste is ook geen argument want je mag best voor een islamitische staat zijn en deze uiteindelijk ook bewerkstelligen. Net zo goed als dat de VS continue haar christendom uitdraagt en net zo goed als Israel een joodse staat is (weliswaar beiden seculier). Maar die eerste valt natuurlijk wel wat over te zeggen. ALs je een link hebt met Al Qaida kan daar het 1 en ander aan vastzitten: connecties versterken, ideologieen verstevigen, etc.. Je zou dan kunnen stellen dat deze persoon een mogelijk gevaar voor de samenleving is. Ik mag hopen dat de AIVD e.d. een grondig onderzoek heeft gedaan naar deze persoon en daarop haar beslissingen heeft genomen en niet omdat CIDI dat heeft gevraagd (zo lijkt het jammer genoeg wel op dit moment). Desalniettemin had men ook de ogen van "big brother" even kunnen gebruiken om te controleren of alles wel goed loopt, zodat deze persoon helemaal niet staatsgevaarlijk kan zijn. Ik kan wel echter begrijpen dat men andere prioriteiten heeft, maar mij lijkt dat beter dan zomaar even iemand de mond snoeren. Dit laatste kan namelijk leiden tot extremere ideen of commentaar van AEL zoals deze nu al op hun website te lezen is ("zionisten zijn het schuld").
||
Citaat:
Verder onzin natuurlijk dat zo'n man geweigerd wordt, "nationale veiligheid", kom nou.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Die laatste twee punten slaan zeker nergens op, vooral punt 2 is geen reden om iemand de mond te snoeren of te toegang te ontzeggen.
Want punt 1 betreft: er worden tegenwoordig zoveel mensen in verband gebracht met al Qaida. Kom eerst maar eens met fatsoenlijke bewijzen. Als er duidelijk onderzoek gedaan is en er zijn duidelijke resultaten dan moeten ze daar ook gewoon mee naar buiten komen. Op deze manieren voeden ze zelf het idee van "Zionisten zijn de schuld", wat niet eens zo'n extreem idee in dit geval, het lijkt er toch verdacht veel op. Nu lijkt het puur of het gejank van Ronny gebaseerd. Het BB-idee was zeker effectief geweest en ik kan me ook niet voorstellen dat er geen AIVD'ers in de zaal gezeten zouden hebben.
||
Citaat:
Khalid Shaikh Mohammed is niet niks: http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Shaikh_Mohammed
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vind het een beetje een onzin verhaal van de AEL dat de "grote boze joodse lobby" hier achter zit. Deze man schijnt overigens geen aardige man te zijn naar wat ik begrepen heb van een marrokaanse vriendin en 2 irakese vriendinnen van haar. Ze zijn alle 3 moslim en als zelfs moslims al zeggen dat deze man gevaarlijk is dan is er toch wel iets mis. Hou er ook rekening mee dat het overgrote deel van de moslims in nederland de AEL totaal niet steunen omdat deze naar hun mening veel te radicaal ils.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zal averechts werken ja...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Om maar even een beladen opmerking te maken;
Het grootste gevaar voor de nationale veiligheid van dit land is onze minister-president Jans Peters (zoals hij, zoals te zien was in Volkskrant Magazine, in Litouwen genoemd wordt ![]() Wat ik dus maar wil zeggen is: als ze geen concrete bewijzen hebben dat deze man, hoe hij dan ook mag heten, persoonlijk een grote aanslag wil plegen hier in Nederland, is het een grote schande dat ze hem niet toelaten. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het doet er toch geen ene moer toe wat "de moslim" in nederland denkt of vindt van deze man.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat hebben de aanslag in Spanje en de aanwezigheid van Nederlanders in Irak hier mee te maken? Dat duidt op de wereldwijde paranoia als je het mij vraagt. Ik denk dat je het terrorisme op deze manier eerder voedt dan uitsluit. Nu zijn de moslims namelijk weer de gebeten hond volgens de AEL.
|
LaResistance, het gaat niet om zomaar "een moslim". Zoals ijscoman aangaf vinden moslims hier in Nederland hem ook al eng. Het feit dat hij dit van moslims weet, getuigt imo dat hij echt niet alle moslims als terroristen ziet. Integendeel.
En hoezo zou hij een proces aan zijn broek kunnen krijgen? Stel dr zitten AIVD-ers in de zaal. Die man doet bepaalde uitspraken. De toehoorders vangen die op en gebruiken dat materiaal. Wat heb je dan als AIVD-er verder nog te doen? Niks. Want het kwaad is al geschiet. Affijn, het enige wat de AIVD kan doen in deze is gewoon controleren dat ie zelf geen bommetjes maakt of opdracht geeft tot bommetjes maken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En als ie al iets met bommetjes maken te maken heeft, dan doet ie dat toch wel, en dan loopt er nu vast wel een moslim over de zeik rond door dit gedoe, die dat bommetje effe voor em wil plaatsen. Eigen schuld ![]() Krampachtig gedoe...
|
Ik kom met internetlinken aan omdat ik niet in de wereldwijde dossiers van de inlichtingendiensten kan kijken
![]() En daadwerkelijk ingrijpen als er echt iets gebeurt. Hoe zie je dat voor je? Man: "Gij zult strijden in naam van Allah en iedere jood en kruisvaarder doden"? AIVD: "STOP, nu mag je niet meer verder praten" Nee. effectief! ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom wordt ervan uit gegaan dat hij op zou roepen tot aanslagen?
||||
Citaat:
Je vindt dat ze evt. geheime dossiers open en bloot op tafel leggen? Het is de AIVD hoor ![]() Ik vind het ook jammer dat de argumentatie niet duidelijker wordt gegeven, want nu lijkt het domweg dat CIDI een ongelooflijke rol heeft gespeeld in het weigeren van deze persoon. ![]() Citaat:
Nee, dat is vrijheid van meningsuiting ![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() 2. Niks mee te maken, of moeten we Balkenende ook de mond snoeren vanwege het tuig in de 2e kamer? Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en uitspraken. En die uitspraken moeten dan wel eerst gemaakt worden voordat je erover kunt vallen! Dat is vrijheid van meningsuiting.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Nou. Je kunt natuurlijk wel al nagaan wat hij heeft uitgebrabbeld in voorgaande jaren. Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Hoezee ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de AIVD moet gewoon open kaart spelen.
|
Ja, natuurlijk weten ze bij het CIDI meer dan de gemiddelde burger hier in Nederland over dit soort zaken. En Naftaniel adviseerde en gaf niet de opdracht tot. Dat is een wezenlijk verschil. Nu wordt het gezien alsof hij opdracht gaf tot en gaan mensen de beschuldiging van de AEL dat "de zionistische lobby de overhand heeft in de besluiten die onze overheden maken, gebruikmakend van haar positie op financieël en politiek gebied om ons het recht te ontnemen onze moslimbroeders naar onze landen uit te nodigen." nog geloven ook nog
![]() En verder zoals ik al zei: als er iets was voorgevallen en de AEL werd hiervoor aansprakelijk gehouden, dan was de AEL weer de gebeten hond en was het weer de schuld vian "de zionistische lobby die de overheid zo manipuleren" ofzo. Dat maakt voor die gasten van AEL geen ene flikker uit. Ze draaien de info toch wel naar dat geblaat van het grote zionistische complot.
||
Citaat:
Het punt is dat die lezing niet door is gegaan om vage redenen. Er zijn dus geen uitspraken gedaan die onveiligheid teweeg hadden kunnen brengen en die de AEL een slachtofferrol hadden kunnen opleveren. Vooralsnog is het CIDI dus de hoofdverdachte in deze zaak. Ik heb gesproken en ga nu lekker ontbijten. ![]()
|||
Citaat:
Nou, ik baseer me op de geschiedenis van de AEL en die is niet rooskleurig. In Belgie hebben ze onlangs nog Rantisi herdacht bij een joods deportatiemuseum ![]() Het klinkt humoristisch, maar dat is het absoluut niet. En ja, wat mij betreft mag de AIVD ook wat duidelijker zijn, maar het is niet voor niets een inlichtingendienst en ik kan het begrijpen dat ze vanwege veilighjeidsoverwegingen niet met bepaalde info naar buiten komen. Citaat:
![]() ![]()
|
Hele domme zet. Natuurlijk krijg je gezeik als je iemand de toegang tot een land weigert zonder gedegen argumentatie. 'Innocent until proven guilty'. Ik zeg het niet graag, maar de AEL heeft hier wel degelijk een punt. En over die 'zionistiche lobby'. Ik vind het niet raar dat men bij de AEL die conclusie trekt, en daar hadden de betrokken instanties rekening mee moeten houden, want dit is natuurlijk koren op de molen van die mensen.
Ik maak me zorgen over de fundamentele rechten die gegarandeerd worden in onze Grondwet als we tegenwoordig zulke beslissingen nemen.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 26-01-2006 01:21 | |
De standpunten van Abu JahJah SSER | 24 | 30-06-2003 19:01 | |
15 feb demontratie tegen oorlog in irak! blegh! | 560 | 16-02-2003 16:24 | |
Nederland:broeinest voor moslimterroristen. Fellaci | 85 | 02-02-2002 10:15 |