Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 22:29
flipvla
flipvla is offline
ik had een sollicitatiegesprek voor een zaterdagbaantje bij een croissanterie.
Zegt die vrouw: er waren 20 reacties. Jij bent 1 van de 9 gegadigden op dit moment. Van deze 9 kies ik er weer 4 uit, en dan komt er dus een vervolggesprek. Uit die vier kies ik uiteindelijk de persoon die bij ons mag komen werken. vOOR EEN ZATERDAGBAANTJE!!!! ik vind nooit meer werk...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 22:41
pfano
pfano is offline
precies,...en zo kom ik dus ook niet meer aan een BIJBAANTJE....(en vanwege overal bezuinigingen ),.....arme ons
Oud 14-05-2004, 22:49
Chaucus
Chaucus is offline
Hey...kalm aan zeg....zolang jij mar de beste bent, is er niets aan de hand. Als zij er zoveel tijd aan wil spenderen, dan is dat haar probleem...ik zou niet weten waarom jij dan minder kans zou hebben....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 22:52
Balance
Balance is offline
"ik vind nooit meer werk"

is dat op die ene ervaring gebaseerd?
Oud 15-05-2004, 00:28
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-05-2004 @ 23:52 :

Ja inderdaad, als ik zo om me heen kijk is er nog zat te doen voor de jongeren. Ga eens solliciteren bij een supermarkt, V&D, bijenkorf wedden dat je zo aan de slag kunt?
Is natuurlijk wel de vraag welk bijbaantje leuker is
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 09:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hemel jezelf ontzettend op en benadruk je goede punten. Ik heb dit een keer gedaan bij een restaurant en daar waren ze zo ontzettend nieuwsgierig naar me waardoor ik dezelfde week nog kon langskomen en direct aan de slag kon. (of ze zochten toevallig net heel hard een medewerker).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 09:50
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wie zegt dat ze jou niet zullen kiezen? Je hebt best een kans hoor. En anders kun je vast nog wel ergens anders werk vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 09:51
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
flipvla schreef op 14-05-2004 @ 23:29 :
ik had een sollicitatiegesprek voor een zaterdagbaantje bij een croissanterie.
Zegt die vrouw: er waren 20 reacties. Jij bent 1 van de 9 gegadigden op dit moment. Van deze 9 kies ik er weer 4 uit, en dan komt er dus een vervolggesprek. Uit die vier kies ik uiteindelijk de persoon die bij ons mag komen werken. vOOR EEN ZATERDAGBAANTJE!!!! ik vind nooit meer werk...
Waarom zou je als werkgever niet mogen gaan voor kwaliteit ook al is het een zaterdagbaantje? Is trouwens zo gek nog niet om juist voor de zaterdag wat meer doordacht te werk te gaan bij het uitkiezen van je personeel. In dit soort zaken is het dan vaak een stuk drukker en dan moet je geen stuntelaars hebben.
En tuurlijk vind je wel werk, gewoon blijven zoeken en proberen.
Oud 15-05-2004, 09:54
Veldheer
Veldheer is offline
Tsjah, zo gaat dat tegenwoordig. Doe je best gewoon en probeer je goed te presenteren.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:01
merijn
merijn is offline
Sjongejonge..... ga gewoon op een paar vrije dagen alle uitzendbureaus af. Hemel jezelf een beetje op en blijf net zolang doorpraten tot ze met een baantje aankomen. Vertel dat je ook wil schoonmaken, was wil vouwen, mossels wil sorteren... etc.

Ga alle winkels af en vraag of ze nog personeel nodig hebben.

Ga naar de bibliotheek en pluis iedere dag de krant uit. Reageer op alles waar je voor in aanmerking komt en als je net niet in aanmerking komt, probeer het dan toch!!!

Wedden dat je binnen een week iets hebt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:21
Winner
Winner is offline
Relax... Misschien heb jij wel de X-factor...
Oud 15-05-2004, 12:40
merijn
merijn is offline
Hahahahaa, ik denk het wel.... ben net aangenomen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:37
summer1986
summer1986 is offline
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek. Er zijn zoveel werkgevers die slechte ervaringen hebben met 'zaterdaghulpjes'. Ze verwisselen om de paar maanden, of doen het puur voor het geld en hebben geen 'hart voor de zaak'.
Voor de werkgevers is dit echt vervelend. Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:54
Balance
Balance is offline
Ik was vandaag trouwens op m'n werk waar we ook heel veel sollicitatieformulieren hebben gekregen voor een bijbaantje. Enkele tips:

Probeer bij het inleveren van het formulier al aardig en netjes over te komen. Van de (gok) 15 die we ontvangen hebben, hebben we op 4 formulieren al bij voorbaat 'niet aannemen' geschreven nav hoe de persoon eruit zag/ zich gedroeg toen ie het formulier kwam inleveren.

Als je eenmaal bent uitgenodigd, probeer dan te merken wat voor type mensen er tegen over je zitten en of je daarbij heel netjes moet zijn of juist lekker veel kletsen. Wij willen bijvoorbeeld geen nette mensen, omdat wij best wel een kletsteam zijn. Iemand moet daar in passen en daar wordt dus op gelet bij de sollicitatie.
Verder moeten wij de indruk krijgen dat je goed van aanpakken weet, dat je er zin in hebt om er te komen werken en dat je best eens wat extra's wil doen (zoals invallen voor een ander of werken in de vakantie).
Dat zijn dingen waar wij heel erg naar kijken. Enkele dingen zullen wel verschillen per bedrijf, maar misschien is het toch handig om deze tips te plaatsen.
Oud 15-05-2004, 18:44
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-05-2004 @ 17:54 :
Van de (gok) 15 die we ontvangen hebben, hebben we op 4 formulieren al bij voorbaat 'niet aannemen' geschreven nav hoe de persoon eruit zag/ zich gedroeg toen ie het formulier kwam inleveren.
Prutsers
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:01
Verwijderd
Dat heb ik dus nu ook, overal solliciteren godsgruwelijk veel mensen terwijl ze er maar 1 nodig hebben, ik val overal net buiten. Supermarkt wil me niet, omdat ik 19 ben... (en natuurlijk ook veel mensen van 16 solliciteren en die zijn goedkoper), V&D wil ook liever jongere mensen... en andere zaken weer liever mensen van boven de 20
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook opzoek naar een baantje, ben al bij drie dierenzaken langsgeweest, daar hoefden ze me niet terwijl ze bij die ene winkel hadden gezegd dat ze wat voor me hadden als ik in mei terugkwam. Ben toen langsgegaan bij het CWI maar daar kon ik me niet inschrijven en moest ik zelf maar opzoek gaan. Bij de AH wouden ze me ook niet hebben maar ik mocht wel zo'n formulier invullen voor als ze echt niemand anders meer vonden.

Ik heb alleen ervaring met krantjes rondbrengen en ik ben nu al 18 dus ik vrees dat het moeilijk wordt om wat te vinden.
Oud 15-05-2004, 19:29
Miracle
Miracle is offline
Nou hier is het ook bagger. Nergens zoeken ze meer wat en als ze iets zoeken valt iedereen er met z'n allen op. Meestal hoor je nergens meer wat van terug.

De supermarkt wil niemand meer en ik kan echt nergens meer wat vinden. Ik hou het voorlopig maar bij oppaswerk.
Oud 15-05-2004, 20:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 15-05-2004 @ 19:44 :
Prutsers
heb je het dan over de mensen die hun formulier kwamen brengen of over ons als werknemers?
Oud 15-05-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-05-2004 @ 20:09 :
Ik heb alleen ervaring met krantjes rondbrengen en ik ben nu al 18 dus ik vrees dat het moeilijk wordt om wat te vinden.
Ik heb ook niet veel ervaring, ben al 19 en ja... Ik wil echt veel doen, zolang ik maar ervaring krijg en dus meer kans krijg op iets leuks... Maar ja, om ervaring op te doen, heb ik weer ervaring nodig... Leuk hoor
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 07:03
merijn
merijn is offline
Jeetje, 18 of 19 jaar zijn en nog nooit gewerkt hebben.... daar kan ik me echt nix bij voorstellen... Kregen jullie altijd al je geld van je ouders ofzo of leefde je gewoon heel zuinig??

Nog wat tips voor de werkzoekenden:
* werk.pagina.nl
* solliciteren.pagina.nl
* callcenter.pagina.nl
* www.wereldwijzer.nl (jaja, buitenland)
* www.roompot.nl (camping in Zeeland, altijd mensen nodig)
* CWI helpt je niet met zoeken, maar er hangen we vacatures waar je op kan reageren. Als je er eentje hebt gevonden die je aanspreekt dan krijg je de adresgegevens van iemand van het CWI.
* schijf je in bij ALLE uitzendbureaus. Ook hele kleine en uitzendbureaus die heel onbekend zijn.
* vertel overal dat je werk zoekt en zeg erbij dat je alles wil aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Jah het is tegenwoordig de procedure.

Toen ik 3,5 jaar geleden begon bij Albert Heijn heeft me gesprek denkj ik hooguit 10 minuten geduurd waarin we 3 minuten over mij hebben gehad en 7 minuten over het werk.
Nu duren ze toch al gauw 30 minuten (voor een baantje van 4 uur.) .
Maar ik vind dat ook meer dan terecht. Als je uit 50 jongeren kan kiezen dan wil je de beste hebben. Je laat ze langskomen. Nemet een gesprek af en bepaald of ze zijn aangenomen. Zo niet bel je de volgende en laat je langskomen tot je "goed" personeel hebt. Dat gemotiveerd is , niet zeurt bij overwerk, hart voro de zaak heeft en een snelle werker is. En natuurlijk motivatie.
Nee tegenwoordig is het niet moeilijk mensen tye vinden DUS kiezen ze duidelijk de mensen uit.
Heb dan ook nog nooti zoveel mensen in hun proeftijd of na hun eerste halfjaar-contract weer zien verdwijnen omdat ze toch niet bevielen.
Nee het is allemaal niet meer zo makkelijk en daar maken de bedrijven goed gebruik van
Oud 16-05-2004, 17:37
flipvla
flipvla is offline
Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Balance schreef op 14-05-2004 @ 23:52 :

--------------------------------------------------------------------------------

matrix21:
Ja inderdaad, als ik zo om me heen kijk is er nog zat te doen voor de jongeren. Ga eens solliciteren bij een supermarkt, V&D, bijenkorf wedden dat je zo aan de slag kunt?
(ok ik ben slecht in dat quote-gedoe.. maar goed)
Nee, dat is niet op die ene ervaring gebaseerd . Ik heb al bij de V&D gesolliciteerd, bij La Place, bij de Expo, bij de Lake Side, bij allerlei winkels (en supermarkten) gevraagd of ze nog mensen nodig hadden, enz.
Ik ben 18, dus dat is idd te oud voor supermarkten en het is niet dat ik geen ervaring heb; ik heb een jaar bij een supermarkt gewerkt, 3 maanden bij een bank en 2 maanden bij een callcenter.

Dus:
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
merijn schreef op 16-05-2004 @ 08:03 :
Jeetje, 18 of 19 jaar zijn en nog nooit gewerkt hebben.... daar kan ik me echt nix bij voorstellen... Kregen jullie altijd al je geld van je ouders ofzo of leefde je gewoon heel zuinig??
Ik heb wel gewerkt, maar altijd opgepast, 3 jaar lang. Daarmee krijg ik niet snel werk in een winkel oid.
Verder betalen mijn ouders nu niets meer, dus móet ik wel zuinig leven, en ja, af en toe weer oppassen op wat kinderen... Maar ik wil gewoon iets anders, iets vasters... en ik ben gewoon te duur voor die bedrijven als 19-jarige zonder winkel-ervaring oid.
Dus ja, nu wacht ik maar tot ik bij een kennis van een kennis van een kennis iets kan gaan doen waar ik nu voor leer.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:48
never mind
never mind is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 15-05-2004 @ 01:28 :
bij mijn hema-sollicitatie was er ook een stapel sollicitanten van ca. 3cm......
werd er een beetje benauwd van... wel aangenomen trouwens
Oud 16-05-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 15-05-2004 @ 01:28 :
Dat is dus echt moeilijker dan je denkt. Al de bedrijven nemen liever mensen van ónder de 18 aan, het liefst ook nog geen 17 want dat is bijna 18 en dus bijna duurder dan noodzakelijk. En dan nog, als je 16 bent nemen ze je ook niet zomaar aan, dan willen ze ook meteen iemand met ervaring (en als 16-jarige veel ervaring lijkt me niet heel mogelijk).
En verder is het nu toch algemeen bekend dat de 'werkloosheid' onder jongeren heel groot is? Er is gewoon weinig werk voor jongeren... En vakantiewerk schijnt nog erger te gaan worden deze zomer... We hebben er weer zin in

Ik sta op het punt aangenomen te worden voor vrijwillig schoon te maken bij mensen die het zelf niet meer kunnen. Ja, nou, dan maar onbetaald ervaring op doen...
(Ja, ik moet er voor worden aangenomen, omdat ik in een bepaald team moet passen, en duidelijk niet ga stelen oid van die mensen waarbij ik schoon zou moeten maken.)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 12:33
utopian me
utopian me is offline
Probeer het eens bij wat eetcafé's anders. Ik woon in nijmegen (veel studenten, dus ook veel bijbaantjes nodig) en ging laatst een stuk of 8 restaurantjes langs, als laatste ook nog bij een ijssalon en daar werd ik meteen aangenomen. Later ben ik nog door 2 van die restaurantjes gebeld of ik kon komen proefwerken. Ik ben 19 jaar en heb geen enkele ervaring.
Het is ook zonde lijkt me om voor niks schoon te maken. heb je al geprobeerd in het ziekenhuis te solliciteren bijvoorbeeld? of in een bejaardentehuis? Hebben ze in de zomer ook altijd veel vakantiekrachten nodig.
Oud 17-05-2004, 12:53
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Zo dan ben ik toch wel blij dat ik mijn baantje heb!
Als het goed is heb ik er voor van de zomer nog een baantje bij (ze hebben gezegt tot van de zomer! en ik bel je nog over het inwerken, toen nix gehoord ik gemaild en toen zei ze dat ze me zeker op de hoogte hield, dus ga er van uit dat ik een baantje heb).
Wel blij dat ik mijn zaterdag baantje niet heb opgezegt, want anders moest ik september weer werk zoeken!
Oud 17-05-2004, 17:22
merijn
merijn is offline
Kijk, als je nou van school af bent en helemaal hopeloos op zoek bent dan kun je ook het volgende nog doen:

* zoek een vriend of vriendin die een paar dagen vrij is
* sloop een paar kartonnen dozen
* maak er liftbordjes van
* lift naar amsterdam
* ga ieder cafe en restaurant af om te vragen of ze mensen nodig hebben
* BINGO! binnen twee dagen heb je werk

Nu moet je alleen nog woonruimte zien te vinden

Good luck!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
flipvla schreef op 16-05-2004 @ 18:37 :
(ok ik ben slecht in dat quote-gedoe.. maar goed)
Nee, dat is niet op die ene ervaring gebaseerd . Ik heb al bij de V&D gesolliciteerd, bij La Place, bij de Expo, bij de Lake Side, bij allerlei winkels (en supermarkten) gevraagd of ze nog mensen nodig hadden, enz.
Ik ben 18, dus dat is idd te oud voor supermarkten en het is niet dat ik geen ervaring heb; ik heb een jaar bij een supermarkt gewerkt, 3 maanden bij een bank en 2 maanden bij een callcenter.

Dus:
oh balen dan
dan hoop ik maar dat je nog iets hebt aan de tips die ik gaf, want verder zou ik niet weten wat je kunt doen om sneller aangenomen te worden.
En je leeftijd is idd niet in je voordeel. Je bent op je 18e een stuk duurder als iemand van 16...
Reageren

Regels voor berichten