Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is natuurlijk wel de vraag welk bijbaantje leuker is |
![]() |
||
Citaat:
En tuurlijk vind je wel werk, gewoon blijven zoeken en proberen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Jeetje, 18 of 19 jaar zijn en nog nooit gewerkt hebben.... daar kan ik me echt nix bij voorstellen... Kregen jullie altijd al je geld van je ouders ofzo of leefde je gewoon heel zuinig??
Nog wat tips voor de werkzoekenden: * werk.pagina.nl * solliciteren.pagina.nl * callcenter.pagina.nl * www.wereldwijzer.nl (jaja, buitenland) * www.roompot.nl (camping in Zeeland, altijd mensen nodig) * CWI helpt je niet met zoeken, maar er hangen we vacatures waar je op kan reageren. Als je er eentje hebt gevonden die je aanspreekt dan krijg je de adresgegevens van iemand van het CWI. * schijf je in bij ALLE uitzendbureaus. Ook hele kleine en uitzendbureaus die heel onbekend zijn. * vertel overal dat je werk zoekt en zeg erbij dat je alles wil aanpakken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder betalen mijn ouders nu niets meer, dus móet ik wel zuinig leven, en ja, af en toe weer oppassen op wat kinderen... Maar ik wil gewoon iets anders, iets vasters... en ik ben gewoon te duur voor die bedrijven als 19-jarige zonder winkel-ervaring oid. Dus ja, nu wacht ik maar tot ik bij een kennis van een kennis van een kennis iets kan gaan doen waar ik nu voor leer. |
![]() |
||
Citaat:
werd er een beetje benauwd van... ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder is het nu toch algemeen bekend dat de 'werkloosheid' onder jongeren heel groot is? Er is gewoon weinig werk voor jongeren... En vakantiewerk schijnt nog erger te gaan worden deze zomer... We hebben er weer zin in ![]() Ik sta op het punt aangenomen te worden voor vrijwillig schoon te maken bij mensen die het zelf niet meer kunnen. Ja, nou, dan maar onbetaald ervaring op doen... (Ja, ik moet er voor worden aangenomen, omdat ik in een bepaald team moet passen, en duidelijk niet ga stelen oid van die mensen waarbij ik schoon zou moeten maken.) |
![]() |
|
![]() |
Probeer het eens bij wat eetcafé's anders. Ik woon in nijmegen (veel studenten, dus ook veel bijbaantjes nodig) en ging laatst een stuk of 8 restaurantjes langs, als laatste ook nog bij een ijssalon en daar werd ik meteen aangenomen. Later ben ik nog door 2 van die restaurantjes gebeld of ik kon komen proefwerken. Ik ben 19 jaar en heb geen enkele ervaring.
Het is ook zonde lijkt me om voor niks schoon te maken. heb je al geprobeerd in het ziekenhuis te solliciteren bijvoorbeeld? of in een bejaardentehuis? Hebben ze in de zomer ook altijd veel vakantiekrachten nodig.
|
Zo dan ben ik toch wel blij dat ik mijn baantje heb!
Als het goed is heb ik er voor van de zomer nog een baantje bij (ze hebben gezegt tot van de zomer! en ik bel je nog over het inwerken, toen nix gehoord ik gemaild en toen zei ze dat ze me zeker op de hoogte hield, dus ga er van uit dat ik een baantje heb). Wel blij dat ik mijn zaterdag baantje niet heb opgezegt, want anders moest ik september weer werk zoeken!
|
Kijk, als je nou van school af bent en helemaal hopeloos op zoek bent dan kun je ook het volgende nog doen:
* zoek een vriend of vriendin die een paar dagen vrij is * sloop een paar kartonnen dozen * maak er liftbordjes van * lift naar amsterdam * ga ieder cafe en restaurant af om te vragen of ze mensen nodig hebben * BINGO! binnen twee dagen heb je werk Nu moet je alleen nog woonruimte zien te vinden Good luck!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() dan hoop ik maar dat je nog iets hebt aan de tips die ik gaf, want verder zou ik niet weten wat je kunt doen om sneller aangenomen te worden. En je leeftijd is idd niet in je voordeel. Je bent op je 18e een stuk duurder als iemand van 16...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Muziektopic #7 Verwijderd | 499 | 26-03-2008 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Er is iets niet goeds aan, maar ik weet niet precies wat Verwijderd | 5 | 14-10-2006 13:47 | |
Muziek |
Insane Clown Posse - The Wraith : Hell's Pit Snijer | 17 | 13-10-2004 14:24 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Films, TV & Radio |
Buffy-topic #2 x-spekkie-x | 500 | 14-07-2003 13:37 | |
Verhalen & Gedichten |
songtekstachtig: driving me insane shanker | 5 | 23-02-2003 03:10 |