Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou hierop toch even willen reageren.
Ook al weet ik dat mijn Engels niet goed is, doe ik wel gewoon mijn best om een Engelstalige stuk tekst te schrijven. Sommige dingen kun je in het Engels makkelijk roepen, maar in het Nederlands zou dat lomp staan. Tja, ik weet ook wel dat dit gedicht niet echt een gedicht is; ik zie het meer als een lyric, maar dat terzijde. Ik weet heus wel hoe 'echte' gedichten zijn. Al die onleesbare woordspelingen met 100 metaforen erin. Dat vind ik niet lekker lezen. Dus ik doe het lekker op mijn eigen manier, en ik like it ![]() |
![]() |
|
O een goed gedicht hoeft echt niet onleesbaar te zijn en vol metaforen te zitten hoor.
Ik zeg hetzelfde als mijn voorganger: als je niet goed Engels kunt, probeer dan niet engels te dichten. De taal opzich is al moeilijk genoeg en om dan te gaan spelen met die taal is onmogelijk als je die niet kent. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind gedichten meestal ook mooier in het Engels, maargoed ik moet dan ook toegeven dat ik wel in Nederland ben geboren maar geen Nederlandse ouders heb
![]() @ TS: Ik kan je geen zinnen geven, dit is namelijk JOUW gedicht. Soms heb ik ook geen inspiratie of wil het even niet lukken, neem dan pauze en probeer het dan opnieuw. Of begin met een nieuw gedicht en keer later terug naar je oude. Anders zou je iets kunnen 'verpesten', wat op een ander moment mooier zou zijn geworden. Tevens als ik jou zinnen zou geven, zou je je dan niet onvoldaan voelen? Omdat het dan niet meer honderd procent jouw gedicht is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
niet blij Boef | 9 | 04-12-2005 01:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Blauwe ogen joes | 34 | 15-07-2005 23:11 | |