Advertentie | |
|
![]() |
|
Heej diane, kwis niet dat je broer ook autisme had, mn oudste broer heeft t ook, die broer erna heeft een aanverwante vorm van waarschijnlijk PDD-NOS en m'n jongste broertje een lichte vorm van Gilles-de-la-Tourette of hoe t ook mag heten, en ik heb zelf last van ADHD maar dat had ik volgens mij al eerder verteld.
Een site waar t ook wel redelijk wordt uitgelegd is: balans of bijvoorbeeld een meer persoonlijke site met meer info: hersenstorm. Die sites zeggen niet direct alles over Autisme maar misschien dat je hier ook wat aan heb. M@zzel
|
Oja, ik heb ook gehoord van NSD, dat kan ook (denk ik) een lichte vorm zijn van autisme en meestal gaat het ook samen met het Syndroom van Asperger. Die mensen zijn heus niet dom, ze 'ervaren' de wereld gwoon 'ietsjes' anders
Enne, autisme heeft ook iets te maken met de evolutie heb ik het laatst gehoord. Heel raar hoor... maar ik heb dus gehoord dat vooral de meeste ouders (van de kinderen met autisme) ook vooral veel werk hebben met iets 'technisch'. De vader is bijzonder technisch ingesteld daardoor en daarom sluit t andere 'banen' af om t zo maar te zeggen. Daarom dat die kinderen bijvoorbeeld enorm veel inzicht hebben. ah... kwas t bijna vergeten.. Autisme kan ook héél soms veroorzaakt worden doordat bij het 'bevruchting' (jeweetwel) niet alles goed overkomt. Als dát dan gebeurt zie je meestal dat ze één X-chromosoom van hun moeder of één Y-chromosoom van hun vader missen. Daardoor kan de hersenen en de zenuwstelsel er niet 'volledig' mee omgaan en meestal blijkt dan ook dat die kinderen (als ze volwassen zijn) geen kinderen op de wereld kunnen zetten omdat het (kweet t woord niet meer) is uitgeschakeld. dat komt dus omdat ze die ene Y- of X-chromosoom missen. Maar ik denk niet dat dit direct het geval is bij je broer... Ik vraag me trouwens af wat voor werk je vader doet. [Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (20-03-2002).]
||
Citaat:
||
Citaat:
Autisme is veel complexer dan alleen zuurstoftekort. Met zuurstoftekort sterven de hersencellen af, met autisme zijn de zenuwbanen 'te klein' om het zomaar ff te zeggen. (met te klein bedoel ik dus op een bepaalde plek, meestal het sociale stuk in de hersenen) Ik denk toch meer dat je met zuurstoftekort niet direct autisme kan krijgen, je krijgt meestal andere stoornissen. Autisme is (denk ik) een soort van stofwisseling-probleem. Zuurstoftekort een beschadiging. [Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (20-03-2002).]
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
autisme is een ontwikkelingsstoornis. Je bent achter. Je weet bijvoorbeeld niks van mode of muziek. Aan je uiterlijk is soms wat te zien ( je ziet er misschien wat slomer aan)
Ook ben je met 1 ding bezig, waar je je erg voor interreseert. Je kan meestal goed rekenen. Ze praten meestal op 1 toon, lopen houterig, maar kunnen niet tegen veranderingen ( ze worden dan driftig en agressief, Natuurlijk heb je autisme in maten. Je kan licht autistisch zijn,dan heb je misschien 1 van de dingen. En dan is het ook niet zo héél erg.
|
Verwijderd
|
mijn broertjes hebben ook allebei autisme. ik weet ook niet precies hoe je het moet uitleggen, maar er zit een fautje in je hersenen waardoor je helemaal in je eigen wereld leeft. daardoor kan je je niet zo goed in anderen inleven, en kom je (als je licht autistisch bent) op andere mensen soms best asociaal over, maar je kan niet anders.
suc6 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
autisme xtessxa | 2 | 08-12-2016 07:56 | |
Psychologie |
het grote autisme topic Verwijderd | 153 | 04-10-2010 06:05 | |
Psychologie |