Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 15:49
diane
diane is offline
Hoi
Ik heb gehoort dat mijn broer autisme heeft maar wie weet wat dat is
Oud 20-03-2002, 16:04
Roosa
Roosa is offline
Ik heb er laatst 2 programma's over op tv gezien, misschien moet je er eens een boek over lezen ofzo?
Ik weet niet precies wat het is, je hebt heel erg veel soorten, ik heb wel een paar dingen gezien.. even denken..

de meeste autisten hebben 1 ding waar ze zich in interesseren, bijv. auto's, dan spelen ze de hele dag met autootjes, en tekeken alleen maar auto's

sommige autisten kunnen ook bijv. heel goed horen, of juist heel goed zien (veel beter dan mensen die geen autisme hebben)

Sommige autisten zien alles dat ze zien voor het eerst, ook als ze het al 100x hebben gezien

Sommigehoren altijd liedjes in hun hoofd, of hebben veellast van woede aanvallen

ik vond het programma best interessant, je ziet aanhet uiterlijk van een autist ook niet altijd dat hij/zij autisme heeft.

Oja het belangrijkste van autisme is meestal dat een autist het heel moeilijk vind om sociale contacten te leggen, ze zijn dus eigenlijk een beetje contact gestoort, maar ikw eet ook niet of het bij allemaal is

nou ja ik heb alles vertelt dat ik weet ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oud 20-03-2002, 16:58
Verwijderd
http://autisme.pagina.nl/
Oud 20-03-2002, 17:06
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
zenuwbanen sluiten niet goed op elkaar aan, en kunnen niet goed communiceren met elkaar.
Echt waar? Komt het autisme daar vandaan?

Ik dacht juist dat het was omdat autisten 'teveel' informatie van de buitenwereld meekregen en het niet aankonden, ofzoiets?
Oud 20-03-2002, 19:14
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Heej diane, kwis niet dat je broer ook autisme had, mn oudste broer heeft t ook, die broer erna heeft een aanverwante vorm van waarschijnlijk PDD-NOS en m'n jongste broertje een lichte vorm van Gilles-de-la-Tourette of hoe t ook mag heten, en ik heb zelf last van ADHD maar dat had ik volgens mij al eerder verteld.

Een site waar t ook wel redelijk wordt uitgelegd is: balans of bijvoorbeeld een meer persoonlijke site met meer info: hersenstorm. Die sites zeggen niet direct alles over Autisme maar misschien dat je hier ook wat aan heb.

M@zzel
Oud 20-03-2002, 19:27
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Oja, ik heb ook gehoord van NSD, dat kan ook (denk ik) een lichte vorm zijn van autisme en meestal gaat het ook samen met het Syndroom van Asperger. Die mensen zijn heus niet dom, ze 'ervaren' de wereld gwoon 'ietsjes' anders

Enne, autisme heeft ook iets te maken met de evolutie heb ik het laatst gehoord. Heel raar hoor... maar ik heb dus gehoord dat vooral de meeste ouders (van de kinderen met autisme) ook vooral veel werk hebben met iets 'technisch'. De vader is bijzonder technisch ingesteld daardoor en daarom sluit t andere 'banen' af om t zo maar te zeggen. Daarom dat die kinderen bijvoorbeeld enorm veel inzicht hebben.

ah... kwas t bijna vergeten..
Autisme kan ook héél soms veroorzaakt worden doordat bij het 'bevruchting' (jeweetwel) niet alles goed overkomt. Als dát dan gebeurt zie je meestal dat ze één X-chromosoom van hun moeder of één Y-chromosoom van hun vader missen. Daardoor kan de hersenen en de zenuwstelsel er niet 'volledig' mee omgaan en meestal blijkt dan ook dat die kinderen (als ze volwassen zijn) geen kinderen op de wereld kunnen zetten omdat het (kweet t woord niet meer) is uitgeschakeld. dat komt dus omdat ze die ene Y- of X-chromosoom missen.

Maar ik denk niet dat dit direct het geval is bij je broer...

Ik vraag me trouwens af wat voor werk je vader doet.

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (20-03-2002).]
Oud 20-03-2002, 19:30
diane
diane is offline
Mijn vader is metaal bankwerker
Oud 20-03-2002, 19:42
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
diane schreef:
Mijn vader is metaal bankwerker
Technisch werk duz... kweet t niet hoor maar ik begin er de laatste tijd ook steeds op te letten en je ziet t ook steeds vaker: de meeste vaders van die kinderen hebben technisch werk. Zo ook dus mijn vader; bij Heineken als 'operator'. Hij moet er dus voor zorgen dat alles vlekkeloos verloopt, dingen reparen en verbeteren.
Oud 20-03-2002, 19:53
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Dat je vader en/of je moeder technisch werk heeft, heeft niks te maken met dat je met autisme geboren kunt worden.

Het kan overigen wel erfelijk zijn, maar veelal is het iets wat bij de geboorte gebeurd, bijv. door zuurstof te kort.

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (20-03-2002).]
Ik zeg ook niet dat er iets mee te maken mee hoeft te hebben, maar het is wel steeds duidelijker opmerkbaar. Ze hebben er ook al een wetenschappelijk onderzoek ernaar gedaan.
Autisme is veel complexer dan alleen zuurstoftekort. Met zuurstoftekort sterven de hersencellen af, met autisme zijn de zenuwbanen 'te klein' om het zomaar ff te zeggen. (met te klein bedoel ik dus op een bepaalde plek, meestal het sociale stuk in de hersenen)
Ik denk toch meer dat je met zuurstoftekort niet direct autisme kan krijgen, je krijgt meestal andere stoornissen. Autisme is (denk ik) een soort van stofwisseling-probleem. Zuurstoftekort een beschadiging.

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (20-03-2002).]
Oud 20-03-2002, 20:13
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Natuurlijk is autisme veel complexer dan zuurstof tekort, maar dat kan een van de redenen zijn waarom iemand het kan krijgen. Wat jij je eigen voorstelt bij een vernauwing van de zenuwcellen is eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg, dat ze niet goed op elkaar aansluiten, dat de communicatie niet goed verloopt, het is niet zo dat je ze niet hebt. Maar iedereen kan daar een andere mening over hebben, autisme kan op heel veel manieren voorkomen.
weet ik, ben ik mee eens, geen problemen mee , belave dan met mn broers
Oud 20-03-2002, 20:23
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Jah het is erg lastig om iemand in de familie te hebben met autisme, vaak is daar erg moeilijk mee om te gaan, ook voor diegene die de stoornis heeft.
Ze zeiden dat mn oudste broer nooit kon praten of lopen, na 14 maanden zette ie toch zn eerste stap, maja
Oud 12-03-2003, 17:27
You_Do_It
You_Do_It is offline
autisme is een ontwikkelingsstoornis. Je bent achter. Je weet bijvoorbeeld niks van mode of muziek. Aan je uiterlijk is soms wat te zien ( je ziet er misschien wat slomer aan)
Ook ben je met 1 ding bezig, waar je je erg voor interreseert.
Je kan meestal goed rekenen. Ze praten meestal op 1 toon, lopen houterig, maar kunnen niet tegen veranderingen ( ze worden dan driftig en agressief,
Natuurlijk heb je autisme in maten. Je kan licht autistisch zijn,dan heb je misschien 1 van de dingen. En dan is het ook niet zo héél erg.
Oud 12-03-2003, 17:30
Marcade
Marcade is offline
Jij bent vast en zeker bezig met een werkstuk over autisme; of hebt iemand dichtbij die last heeft van autisme.

Dit topic is nml. ongeveer een jaar oud.
Oud 12-03-2003, 17:33
Verwijderd
mijn broertjes hebben ook allebei autisme. ik weet ook niet precies hoe je het moet uitleggen, maar er zit een fautje in je hersenen waardoor je helemaal in je eigen wereld leeft. daardoor kan je je niet zo goed in anderen inleven, en kom je (als je licht autistisch bent) op andere mensen soms best asociaal over, maar je kan niet anders.

suc6
Oud 12-03-2003, 18:01
Verwijderd
Is het nodig om een topic van een jaar oud te uppen? Er bestaat ook mail en pm, maak daar dan gebruik van ajb.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten