Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 18:12
missymissy
missymissy is offline
Hey mensen,ik heb een vraagje!Ik doe staatsexamen en ik vraag me af wat ik nu precies voor die schriftelijke toets moet doen van engels!Het is het onderdeel schrijfvaardigheid!Heeft een van jullie staatsexamen gedaan?Er staat in de vakinformatie dat het wordt getoetst door middel van gevarieerde opgaven wat houdt dit in?Please help me want de ib-groep wil het maar niet zeggen!
Advertentie
Oud 10-05-2004, 20:15
alpha
alpha is offline
Ik heb de titel even veranderd, zo is hij duidelijker.

Verder heb ik geen ervering met staatsexamens, dus ik kan je niet helpen.
Oud 11-05-2004, 20:33
dls
dls is offline
'k weet niet zeker,
maar het zal zeer waarschijnlijk een formele brief zijn...
Oud 11-05-2004, 20:50
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
ik weet niet eens wat staatsexamen precies inhoudt
Oud 11-05-2004, 21:42
denise123
denise123 is offline
Citaat:
missymissy schreef op 10-05-2004 @ 18:12 :
Hey mensen,ik heb een vraagje!Ik doe staatsexamen en ik vraag me af wat ik nu precies voor die schriftelijke toets moet doen van engels!Het is het onderdeel schrijfvaardigheid!Heeft een van jullie staatsexamen gedaan?Er staat in de vakinformatie dat het wordt getoetst door middel van gevarieerde opgaven wat houdt dit in?Please help me want de ib-groep wil het maar niet zeggen!

Ik doe ook staatsexamen, je krijgt op je schriftelijk examen engels gewoon een aantal teksten. Je krijgt ook een invultekst. Ik weet niet of je oude of nieuwe styl doet, maar als je oude styl doet dan komt het examen met ongeveer 90% overeen met het gewone examen wat mensen op school krijgen...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

succes!
Oud 12-05-2004, 18:44
missymissy
missymissy is offline
hey,dat weet ik wel over t centraal schriftelijk maar ik bedoel het onderdeel schrijfvaardigheid onderdeel van het commi9ssie-examen weet je dat misschien?
Oud 12-05-2004, 18:57
denise123
denise123 is offline
Citaat:
missymissy schreef op 12-05-2004 @ 18:44 :
hey,dat weet ik wel over t centraal schriftelijk maar ik bedoel het onderdeel schrijfvaardigheid onderdeel van het commi9ssie-examen weet je dat misschien?
Nou ik doe dus VWO oude stijl, en daar krijg je op je mondeling examen geen schrijfvaardigheid. Dit lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk omdat het een mondeling examen is. Op dat examen krijg je een tekst waar je een stukje van moet voorlezen, en het gaat over je boeken...

Maar het kan zijn dat het totaal anders is omdat jij natuurlijk nieuwe stijl doet. Ik heb net even op de cd-rom gekeken, en het is inderdaad heel raar beschreven (niet echt duidelijk) Ik denk dat je gewoon iets van een brief kan verwachten. Dus daar zou ik als ik jou was gewoon op oefenen...
Verder kan ik je dus ook niet helpen, misschien moet je het nog een keertje bij de IB-groep proberen? Maar ja.... Die zijn zo sloom, dan weet je het waarschijnlijk pas als de examens al lang weer afgelopen zijn..

Nou heel veel succes ermee!
Oud 12-05-2004, 22:06
missymissy
missymissy is offline
dank je wel denise!Ik doe havo oude stijl,ik heb vorig jaar examen gedaan dus ik heb vrijstelling van literatuur!Ik had het dus over de schriftelijke toets en ik denk dat je gelijk hebt,dat ik idd een brief kan verwachten!dat ken ik al uit mn hoofd hoe ik dat moet doen!En die beschrijving,het spreekt zichzelf een beetje tegen er staat bij de beoordeling dat de opbouw,inhoud en blablabla wordt beoordeeld dus dat lijkt op een brief!Maar er staat dat het getoetst wordt door middel van een gevarieerde selectie aan opgaven! wazig maar ik denk iets van een brief kheb ook grammatica geleerd!Het scheelt dat ik maar een 3,5 gemiddeld hoef te halen dus als ik de andere werken ook een beetje goed doe vooral het centraal schriftelijk dan ben ik toch binnen!
Oud 12-05-2004, 22:15
missymissy
missymissy is offline
havo nieuwe stijl bedoel ik,ik zit hier een beetje te slapen!1
Advertentie

Regels voor berichten