Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2012, 08:33
Verwijderd
Hallo,

Ik moet voor een toekomstige opleiding mijn niveau Engels op vwo niveau hebben. Nu is Engels eigenlijk altijd al sterk geweest bij mij (ik lees boeken), maar ben ik er een beetje onzeker over.

Hoe gaat dat namelijk met Engels? Ik las dat je 6 boeken, 5 gedichten en 5 korte verhalen moet lezen en dan een korte samenvatting van dat inleveren. Dat is duidelijk.

Er is ook een centraal examen, wat gelijk is aan het CE van alle vwo'ers.

Het enige wat mij echt zorgen baart is het college examen. Daarin moet je een zakelijke brief o.i.d. schrijven.

Heeft hier iemand Staatsexamen Engels vwo gedaan? Zoja, kun je me er aub zoveel mogelijk over vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2012, 16:36
Verwijderd
Moet je voor je opleiding het in je eindexamen hebben gedaan? Ik heb bijvoorbeeld het Anglia Exam gedaan (naast eindexamen). Dat is niet hetzelfde maar toont in één test wel je niveau aan. En wordt internationaal veel gebruikt om je niveau vast te stellen als je een buitenlandse student bent.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Moet je voor je opleiding het in je eindexamen hebben gedaan? Ik heb bijvoorbeeld het Anglia Exam gedaan (naast eindexamen). Dat is niet hetzelfde maar toont in één test wel je niveau aan. En wordt internationaal veel gebruikt om je niveau vast te stellen als je een buitenlandse student bent.
Dat kan ook wel. Maar voor mij is het dan weer fijner om een staatsexamen te doen.

Ik moet eigenlijk kijken wat de universiteit zelf vindt. Als zij zeggen, bewijs het, dan ga ik voor het vwo staatsexamen. Ik volg namelijk lessen op C niveau volgens het CEFR, wat genoeg moet zijn voor de UvA, maar dat is eigenlijk afwachten.

Bedankt voor je bericht!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten