Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 09:45
Upke
Upke is offline
Weet iemand oefeningen om deze spier te trainen? Want ik ken geen enkele oefening of apparaat die er is om deze spier te trainen. Verder denk ik dat deze spier ook word achtergesteld Ik wil deze verder kunnen ontwikkelen maar weet iemand hier tips voor?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 13:38
luchtballon
luchtballon is offline
wandelen? (steppen/rennen/ fietsen...?)

Maar waarom wil je die spier ontwikkelen als je hem toch niet nodig hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:04
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
ik las sluitspier...

waarom zou je je scheenspier willen trainen?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 14:59
Maarten
Maarten is offline
scheenspier?!?!?

Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Om gespierde schenen te krijgen?

Nee, maar ik denk dat wandelen en steps ofzo wel helpt daarvoor?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 21:06
dathomaz
dathomaz is offline
Zover ik weet kan je met dumbells, barbells en aparaten je scheenbeen NIET trainen.
Volgens mij zijn hier geen oefeningen voor.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 21:40
Verwijderd
vroeger probeerde ik steeds mijn record hooghouden te verbreken, dan had ik altijd wel spierpijn in mijn scheenspier.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 22:35
Madgirl
Madgirl is offline
Trappen op en af lopen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:40
Verwijderd
Zitten er spieren aan de voorkant van je onderbeen dan?
*voelt*
Bij mij zit er meteen bot onder de huid, dat is toch altijd? Ik heb nog nooit gezien dat iemand daar spieren had zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:57
JelmerBarhorst
JelmerBarhorst is offline
Denk dat je met google wel wat vind (scheenbeenspieren trainen):
http://www.runningfiles.com/training...kingvoet1.html

Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:58
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-05-2004 @ 11:40 :
Zitten er spieren aan de voorkant van je onderbeen dan?
*voelt*
Bij mij zit er meteen bot onder de huid, dat is toch altijd? Ik heb nog nooit gezien dat iemand daar spieren had zitten.
Ik wel. Een vriend van mijn broer heeft dat. Hij doet aan wedstrijdzeilen en dan helt hij over ofzo. Zijn voeten staan dan op de boot, en hij helt naar buiten. en blijkbaar traint dat die spieren.

Overigens heb ik nu ook spierpijn in mijn scheenspieren, maar ik denk niet dat TS dat als sport wil gaan doen. (springen/stoeien/vallen/stapelen op een opblaashindernisbaan)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 11:20
Verwijderd
Mjah, aan de buiten-zijkant van mijn scheenbeen zit wel iets dat een bescheiden spier zou kunnen zijn, misschien is dat 't. Ik was helemaal aan de voorkant aan het zoeken
Volgens mij span je die spier aan als je op je tenen staat, of doe je dat met alleen je kuitspier?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:07
Roos
Roos is offline
Je moet je voet juist flexen, dus het tegenovergestelde van strekken.

Als je je hand op je scheen legt, en je voet flext, VOEL je ook dat die spieren worden aangespannen
Oud 15-05-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 15-05-2004 @ 13:07 :
Je moet je voet juist flexen, dus het tegenovergestelde van strekken.

Als je je hand op je scheen legt, en je voet flext, VOEL je ook dat die spieren worden aangespannen
ohja, die een beetje zijkantig zitten dus oke
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:13
coldplayfan
coldplayfan is offline
Hardlopen helpt ook om die spier te trainen. Of in ieder geval ga je die spier voelen na flink wat hardlopen. Ik wist zelf ook nooit dat je daar spieren had, maar nu..
Daarom kan het best nuttig zijn om die spier te trainen, want als ik dat ook had gedaan, zat ik nu niet met zogeheten 'shin splints' (= springschenen) (= auw).
Oud 23-05-2004, 16:47
the_conquer
the_conquer is offline
Ik denk dat je ipv je scheenspeer je kuiten bedoeld.

Die vallen goed te trainen

ga op de eerste trede van de trap staan. Probeer vervolgens zo hoog mogelijk op je tenen te staan en dan weer terug en herhalen die handel
Oud 23-05-2004, 16:51
P&C
P&C is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 15-05-2004 @ 11:58 :
Ik wel. Een vriend van mijn broer heeft dat. Hij doet aan wedstrijdzeilen en dan helt hij over ofzo. Zijn voeten staan dan op de boot, en hij helt naar buiten. en blijkbaar traint dat die spieren.

trapeze staan
Oud 23-05-2004, 16:57
Verwijderd
je hebt vast wel bij fitness een station gezien met daaraan van die kabels links en rechts boven en links en rechtonder

als je nou een bankje pakt en je gaat erop zitten zodat je 1 been gestrekt op het bankje heb liggen en de ander naast het bankje.
dan pak je nu een hulpstuk zodat je dat om de voorkant van je voet doet..je maakt het vast aan de onderste kabel en je trekt je voet zeg maar naar je toe..zo train je je scheenbeenspier
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:48
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
Upke schreef op 10-05-2004 @ 10:45 :
Weet iemand oefeningen om deze spier te trainen? Want ik ken geen enkele oefening of apparaat die er is om deze spier te trainen. Verder denk ik dat deze spier ook word achtergesteld Ik wil deze verder kunnen ontwikkelen maar weet iemand hier tips voor?
Met het trainen vd spieren in je schenen moet je erg oppassen, de spier bovenaan een beetje aan de zijkant is een normale spier en kan je wel trainer, vraag me alleen af waarvoor, maar de spier onderaan precies aan de voorkant is een spier die in een koker loopt. Wanneer je die spier veel belast, bijvoorbeeld door niet goed af te wikkelen met hardlopen en dan vooral op schoeisel dat eigenlijk niet geschikt is voor de ondergrond, dan wordt die spier dikker en past dus niet meer in z'n koker, waardoor ie tegen z'n koker aan gaat drukken hetgeen erg pijnlijk is. Dit is de zogenaamde 'shin-splint'.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:04
squat
squat is offline
http://www.exrx.net/Lists/ExList/Cal...#anchor1929502

De tibialis spier zoek je.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten