Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 21:54
pfano
pfano is offline
...dat je kanker hebt...?
Oud 19-05-2004, 21:59
Cthulhu
Cthulhu is offline
Ik had er laatst ook 1, bleek dat het gewoon een ontstoken haartje was. Het deed wel best pijn, maar het ging vanzelf weg.
Oud 19-05-2004, 22:00
pfano
pfano is offline
Citaat:
Cthulhu schreef op 19-05-2004 @ 22:59 :
Ik had er laatst ook 1, bleek dat het gewoon een ontstoken haartje was. Het deed wel best pijn, maar het ging vanzelf weg.
owh,..alleen doet het bij mij niet zo pijn..
Oud 19-05-2004, 22:06
Fainne
Fainne is offline
wou het ook net vragen want ik heb er een reusachtige onder mjn oksel en het doet soms wel veel pijn. Dacht aan een ontstoken zweetklier, een verharde klier ofzo.. ik ga er wel eens voor naar de dokter.

Het is eigenlijk altijd al een bobbeltje geweest, van een milimeter groot ofzo, ik was er al aan gewend, maar nu word het met de dag groter en harder en pijnlijker, is nu al wel 1.5 cm ofzo

Aan kanker dacht ik ook, maar is dat niet wat extreem? ik voel me uitstekend voor de rest dus...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 22:06
Cthulhu
Cthulhu is offline
Mss moet dat nog komen. Heb je er al iemand naar laten kijken? Als het een ontstoken haartje is, kan je moeder ook wel zien dat het wat rood staat. Misschien lukt het bij jezelf met een spiegeltje ook wel. Als je echt twijfelt, moet je naar de dokter gaan. Er zijn nog wel verklaringen. Ik dacht wel dat ik hier nog een topic gezien had over bobbeltje onder oksel, misschien moet je eens zoekfunctie gebruiken.
Oud 19-05-2004, 22:22
Verwijderd
Ik weet niet of het klopt hoor, maar ik kijk zelf als ik een bobbeltje ontdek eerst even of het heen en weer kan bewegen. Kan dat dan zit het in je huid en zal het waarschijnlijk niets ernstigs zijn. Gewoon een vetbultje of ontstekinkje ofzo. Als het vast zit (in het weefsel van je oksel zelf onder je huid dus) zou ik wel even oppassen en ermee naar de dokter gaan.
Maar ik weet dus niet zeker of dit klopt hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 22:37
Yvat
Yvat is offline
Natuurlijk betekent het niet dat je meteen kanker hebt maar ik zou het wel even bij de dokter laten checken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 23:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
evi schreef op 19-05-2004 @ 23:00 :
owh,..alleen doet het bij mij niet zo pijn..
Kans is erg klein hoor, maar als 't niet weggaat zou ik er even naar laten kijken.

Trouwens, als je al een 'gezwel' hebt, zijn die dingen vaak goedaardig. Worden wel weggehaald (is heel simpel), maar zijn niet gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 11:00
Denise84
Denise84 is offline
Een ontstoken talgkliertje denk ik.
Een kankerknobbel kun je niet bewegen. Dus als je even het bobbeltje tussen 2 vingers pakt en op en neer beweegt, dan kun je het testen.

Maar sowieso als je twijfelt, ga dan even langs de dokter. Niet bang maken voor niets!
Oud 20-05-2004, 11:34
Verwijderd
In je oksels zitten veel kliertjes, die kunnen gaan ontsteken en zijn dan een bobbel.

Als je je zorgen maakt dan kan het geen kwaad om de dokter er naar te laten kijken, en om te vragen of hij/zij wil uitleggen hoe je voortaan zelf kunt bepalen of iets risico heeft of niet. Maar je hoeft je waarschijnlijk geen zorgen te maken .
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:54
kimberley
kimberley is offline
Ik heb ook een knobbel onder mn oksel, was er mee naar de dokter gegaan. Bleek een opgezette lymfenklier (ofzoiets) te wezen. Niks ergs, gaat vanzelf over.
Bij mij gaat hij altijd opzetten als ik verkouden ben.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:18
pfano
pfano is offline
Citaat:
kitabe schreef op 20-05-2004 @ 14:54 :
Ik heb ook een knobbel onder mn oksel, was er mee naar de dokter gegaan. Bleek een opgezette lymfenklier (ofzoiets) te wezen. Niks ergs, gaat vanzelf over.
Bij mij gaat hij altijd opzetten als ik verkouden ben.
..owh jah alleen ben ik niet verkouden...morgen ga ik voor de zekerheid denk ik even naar de dokter
Oud 20-05-2004, 14:25
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
evi schreef op 20-05-2004 @ 15:18 :
..owh jah alleen ben ik niet verkouden...morgen ga ik voor de zekerheid denk ik even naar de dokter
Ja, is verstandig. Het zal wel niks ernstigs zijn, een ontstoken kliertje ofzo denk ik. Maar dan heb je meteen zekerheid en hoef je je geen zorgen meer te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:53
pfano
pfano is offline
Citaat:
sensual schreef op 20-05-2004 @ 15:25 :
Ja, is verstandig. Het zal wel niks ernstigs zijn, een ontstoken kliertje ofzo denk ik. Maar dan heb je meteen zekerheid en hoef je je geen zorgen meer te maken.
..jah he
Oud 20-05-2004, 21:30
kandyrat
kandyrat is offline
ja dat had ik ook eens, het bleek bij mij een opgezette lymfe klier te zijn. dat kwam omdat ik toen last had van een klein gebied op mijn rug waar ineens netelroos bleek te zitten.
Oud 20-05-2004, 21:42
pfano
pfano is offline
Citaat:
kandyrat schreef op 20-05-2004 @ 22:30 :
ja dat had ik ook eens, het bleek bij mij een opgezette lymfe klier te zijn. dat kwam omdat ik toen last had van een klein gebied op mijn rug waar ineens netelroos bleek te zitten.
....ik heb nu ook last van me rug,...maar mss komt dat, doordat ik met me raam open had geslapen,..en ga ik nu alles opzoeken wat er mee te maken heeft
Oud 20-05-2004, 22:17
Dzjes
Dzjes is offline
Je kan ook een klein bobbeltje hebben door een geboorteplekje dat is beginnen 'groeien'.. maar dit gebeurt geleidelijk dus ik neem aan dat dit niet het geval is? En de bobbel er zomaar opeens stond?

Het zal idd wrs wel een ontstoken klier ofzoiets zijn, toch maar best eventjes naar de dokter gaan om je gerust te stellen?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:23
pfano
pfano is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 20-05-2004 @ 23:17 :
Je kan ook een klein bobbeltje hebben door een geboorteplekje dat is beginnen 'groeien'.. maar dit gebeurt geleidelijk dus ik neem aan dat dit niet het geval is? En de bobbel er zomaar opeens stond?

Het zal idd wrs wel een ontstoken klier ofzoiets zijn, toch maar best eventjes naar de dokter gaan om je gerust te stellen?
...jah het zat er opeens volgens mij...of het was me eerder niet opgevallen ofzow,..maar dat lijkt me sterk,..jah k ga ook gewoon voor de zekerheid naar de dokter, dat weet ik het en hoef ik met niet meer druk te maken (hopelijk)
Oud 20-05-2004, 22:26
pfano
pfano is offline
Citaat:
Fainne schreef op 19-05-2004 @ 23:06 :
ik ga er wel eens voor naar de dokter.

...jah gaan we allebij naar de dokter okej,..vertel ik morgen hoe het was afgelopen,...keej
Oud 20-05-2004, 22:26
Dzjes
Dzjes is offline
Bwoh,mij is zo'n bobbeltje ook opeens opgevallen.. is het een grote of een kleintje? als het een kleintje is (doorsnede paar millimeter) zal het mss wel een geboorteplekje zijn

Als ie iets groter is ,is het wrs een ontstoken klier (mijn hond heeft dat ook namelijk ) geen reden om je zorgen te maken hoor! Kanker lijkt me sterk..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:29
Verwijderd
Niet elk bobbeltje betekent kanker, hoor. Het zou zelfs bijzonder toevallig zijn als een nieuwvorming zich precies zo vlak onder je huid zou ontwikkelen, dat het dáár zichtbaar zou worden. Het kan natuurlijk altijd, maar dat hoeft niet per se kanker te zijn. Een wildgroei kan ook goedaardig zijn.

Verder kan het (en is het waarschijnlijk) iets nog veel onschuldigers, zoals een verstopt talgkliertje of iets dergelijks. Dat kan lang zitten, ik heb zelf ook ruim anderhalf jaar zo'n bultje op mijn onderarm gehad voor het eindelijk eens wegging. Bleek ook gewoon een opeenhoping te zijn, volgens mijn huisarts.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:29
pfano
pfano is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 20-05-2004 @ 23:26 :
Bwoh,mij is zo'n bobbeltje ook opeens opgevallen.. is het een grote of een kleintje? als het een kleintje is (doorsnede paar millimeter) zal het mss wel een geboorteplekje zijn

Als ie iets groter is ,is het wrs een ontstoken klier (mijn hond heeft dat ook namelijk ) geen reden om je zorgen te maken hoor! Kanker lijkt me sterk..
...het is iets kleiner dan een cm ong 7,5mm,..maarjah, omdat ik ook rare afscheiding heb..
Oud 20-05-2004, 22:54
Verwijderd
Dan bel je morgen vroeg je huisarts en vraag je hem of hij even vijf minuutjes tijd voor je heeft, kun je misschien dezelfde dag nog langskomen. Daar heb je veel meer aan dan aan dit forum. Een diagnose stellen via internet werkt niet echt, en voor je het weet krijgt Fleet Admiral lucht van dit topic. En dat wil je niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:56
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 23:54 :
Dan bel je morgen vroeg je huisarts en vraag je hem of hij even vijf minuutjes tijd voor je heeft, kun je misschien dezelfde dag nog langskomen. Daar heb je veel meer aan dan aan dit forum. Een diagnose stellen via internet werkt niet echt, en voor je het weet krijgt Fleet Admiral lucht van dit topic. En dat wil je niet.
Pssst...FA is geband voor een paar weken
Oud 20-05-2004, 22:59
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 20-05-2004 @ 23:56 :
Pssst...FA is geband voor een paar weken
Ohja.

Nouja, anyway naar je huisarts gaan. Daar heb je meer aan en ben je iig meteen uit de onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:31
Emilia
Emilia is offline
Ik heb dat de laatste tijd ook af en toe gehad. Bij mij helpt Zweedse kruiden; een flinke geut op een compres doen en onder je oksel plakken. Doe wel niet je mooiste pyjama/slaapkleedje aan.
En mocht het je echt verontrusten: ga idd naar een dokter. Kan natuurlijk ook een kliertje/haarwortel (of hoe je dat ook noemt) zijn dat onstoken is.
Oud 21-05-2004, 00:34
p-chez
p-chez is offline
Zoals al wel gezegd, 't is vast een lymfeklier.

Die zitten door je hele lichaam. Je kunt ze vooral voelen aan de zijkanten van je hals (weerszijden van strottehoofd), je lies en idd, onder je oksels. Soms zetten deze klieren op. Bijvoorbeeld als je griep hebt of verkouden bent. Maar soms ook zomaar.
Oud 21-05-2004, 14:21
pfano
pfano is offline
...nou ik ben dus naar de huisarts gegaan,..en het was een diep zittende steenpuistje,..(komt door het ontharen),...maarjah ik ben wel blij
Oud 21-05-2004, 15:10
cyntha
cyntha is offline
Pff, gelukkig dat het niks ergs is! Ben blij voor je
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 15:18
pfano
pfano is offline
Citaat:
sensual schreef op 21-05-2004 @ 16:10 :
Pff, gelukkig dat het niks ergs is! Ben blij voor je
...dankje...ik heb echt happy nu
Oud 21-05-2004, 16:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
evi schreef op 21-05-2004 @ 15:21 :
...nou ik ben dus naar de huisarts gegaan,..en het was een diep zittende steenpuistje
Agadver!

Wel goed dat je gegaan bent, kun je eigenlijk altijd 't beste doen in dit soort gevallen. Zowel voor je eigen gemoedsrust, als voor-het-geval-dat.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 16:38
pfano
pfano is offline
...jah dat zeker,...ga gewoon naar de huisarts,..niets bijzonders aan.

maar oftewel verstopte talgklier wat iedereen hier zei,...maar in een grotere versie..

Regels voor berichten