Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 21:46
--anarchy--
--anarchy-- is offline
geen idee of dat hier hoort maja, t heeft met reizen te maken

mag je als je een OV kaart hebt je fiets gratis mee in de trein nemen? of moet je daar appart voor betalen?

alvast bedankt!
Oud 10-05-2005, 21:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
OV of geen OV, daar moet je voor betalen. Kaartje kost volgens mij € 6.
Weet ik nog van vorig jaar, eind augustus (toen gold de OV dus net weer), toen heb ik ook een kaartje moeten kopen toen ik mijn fiets naar mijn kamertje in Tilburg bracht...
Oud 11-05-2005, 19:15
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 10-05-2005 @ 22:54 :
OV of geen OV, daar moet je voor betalen. Kaartje kost volgens mij €6.
En in de spits mag je 'm niet meenemen (zo'n vouwfiets wel).
Oud 11-05-2005, 19:15
Ieke
Ieke is offline
Volgens mij is het nogsteeds 6 euro. Voor opgevouwen vouwfiesten tot een bepaalde groote hoef je niet te betalen (en gelden de spitsregels ook niet)
Verder mag je je fiets niet meenemen in de spits, dus voor 9 uur en tussen 5 en 7.
Oud 11-05-2005, 20:58
--anarchy--
--anarchy-- is offline
ok bedankt voor de reacties

ik dump mn fiets wel ergens op het station... nu maar hopen dat ik hem terug kan vinden als ik terug kom
Oud 11-05-2005, 21:01
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
--anarchy-- schreef op 11-05-2005 @ 21:58 :
ok bedankt voor de reacties

ik dump mn fiets wel ergens op het station... nu maar hopen dat ik hem terug kan vinden als ik terug kom
Of in zo'n fietsenstalling en anders heel goed vastmaken en onthouden waar je hem gezet hebt. (station is altijd z'n favorite plek om fietsen te jatten)
Oud 12-05-2005, 17:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Inderdaad, bij het station jatten ze zo. Is in Maastricht ook een "favoriete jatplaats", al heb ik hem daar al 100 keer neergezet en bij mij is-ie nog nooit gejat.
Tja sommige mensen hebben altijd de pech, sommigen nooit.
Oud 12-05-2005, 18:02
snoopy
snoopy is offline
En in de metro? Moet je er dan ook voor stempelen?
Oud 12-05-2005, 20:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-05-2005 @ 18:58 :
Inderdaad, bij het station jatten ze zo. Is in Maastricht ook een "favoriete jatplaats", al heb ik hem daar al 100 keer neergezet en bij mij is-ie nog nooit gejat.
Tja sommige mensen hebben altijd de pech, sommigen nooit.
Ik heb de mijne in Nijmegen een paar maanden elke dag op het station gezet en toen was hij weg. Nu woon ik meer dan een half jaar in Rotterdam en daar is nog geen enkele fiets gejat. Maar goed, het is gewoon zo dat het station een favorite jatplaats is.
Oud 12-05-2005, 20:13
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
snoopy schreef op 12-05-2005 @ 19:02 :
En in de metro? Moet je er dan ook voor stempelen?
In Rotterdam is het zo: Pas na 19.00 mag je hem mee de metro innemen en volgens mij hoef je niet te stempelen dan, die regel heb ik iig niet kunnen terugvinden.
Oud 12-05-2005, 21:55
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ieke schreef op 12-05-2005 @ 21:13 :
In Rotterdam is het zo: Pas na 19.00 mag je hem mee de metro innemen en volgens mij hoef je niet te stempelen dan, die regel heb ik iig niet kunnen terugvinden.
oke, dankjewel
t Gaat over Amsterdam... Ik weet t echt niet
Oud 13-05-2005, 14:46
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
snoopy schreef op 12-05-2005 @ 22:55 :
oke, dankjewel
t Gaat over Amsterdam... Ik weet t echt niet
Je had het natuurlijk kunnen opzoeken op www.gvb.nl, maar ik heb het even voor je gedaan :
Citaat:
Uitsluitend bij metro en sneltram mag u uw fiets meenemen. Het is echter niet gratis: U betaalt hiervoor het reductietarief.
Bij de zilvergrijze metro's, die u meestal op de lijnen 53 en 54 aantreft, is per dubbele wagen een halletje gereserveerd voor de fiets. U herkent dit aan de blauwe verkeersbord-sticker op de deur. Op alle andere deuren treft u een verbodsbord aan.
In de sneltramwagens (van lijn 51) en de Ringlijnwagens is ook een plek gereserveerd die u herkent aan de sticker op de deur. Hier zijn bovendien twee klemmen aangebracht waar u uw fiets in moet parkeren. Er kunnen dus maximaal twee fietsen per dubbel wagenstel mee.
Op de roze strippenkaart dus, of de blauwe als je geen roze hebt.

@Ieke: in Rotterdam mag het inderdaad na 19u, gratis.

Laatst gewijzigd op 13-05-2005 om 14:48.
Oud 13-05-2005, 14:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Maar voor die 6 euro mag je je fiets dan ook de hele dag meenemen waar je maar naartoe wilt en hoelang je ook onderweg bent?
Oud 13-05-2005, 15:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 13-05-2005 @ 15:53 :
Maar voor die 6 euro mag je je fiets dan ook de hele dag meenemen waar je maar naartoe wilt en hoelang je ook onderweg bent?
Klopt, de hele dag, meerdere keren ook. Ding is gewoon de hele dag geldig.
Oud 13-05-2005, 16:22
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 13-05-2005 @ 15:53 :
Tip: je kan ook geen kaartje kopen en erop gokken dat je geen conducteur tegenkomt die ernaar vraagt, als je dan alsnog zo'n kaartje moet kopen is het ook 6 euro, treintarief fiets is gek genoeg gelijk aan automaattarief. Je hebt wel een pissige conducteur, maar als je niet zo lang moet kan je het er op gokken.

Na invoering van het nieuwe boetebeleid komt er wel €35 bovenop, dus vanaf dit najaar zou ik het niet meer doen.
Oud 13-05-2005, 19:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Allright! Bedankt voor de tip.
Oud 13-05-2005, 22:45
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 13-05-2005 @ 17:22 :
Tip: je kan ook geen kaartje kopen en erop gokken dat je geen conducteur tegenkomt die ernaar vraagt, als je dan alsnog zo'n kaartje moet kopen is het ook 6 euro, treintarief fiets is gek genoeg gelijk aan automaattarief. Je hebt wel een pissige conducteur, maar als je niet zo lang moet kan je het er op gokken.

Na invoering van het nieuwe boetebeleid komt er wel €35 bovenop, dus vanaf dit najaar zou ik het niet meer doen.
Ik vind het stom. Ook al wordt je niet gecontroleert dien je een kaartje bij je te hebben. Je maakt gebruik van een dienst, dus moet je er ook voor betalen.
Oud 13-05-2005, 23:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-05-2005 @ 23:45 :
Ik vind het stom. Ook al wordt je niet gecontroleert dien je een kaartje bij je te hebben. Je maakt gebruik van een dienst, dus moet je er ook voor betalen.
Ik ben blij dat de meeste mensen zoals jij denken, anders werd er veel beter gecontroleerd.
Oud 14-05-2005, 10:07
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Voor tien minuten trein betaal ik geen €6 voor m''n fiets hoor.
Oud 14-05-2005, 10:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 14-05-2005 @ 11:07 :
Voor tien minuten trein betaal ik geen €6 voor m''n fiets hoor.
Het gaat om het idee en daarbij heb je wel gelijk dat die kans dat je erop gepakt wordt in die 10 minuten klein is. Toch vind ik gewoon dat je ervoor hoort te betalen. Als je het nu over een aantal andere ns regeltjes hebt kan ik daar idd een heleboel commentaar op leveren, maar je hoort gewoon voor je fiets te betalen. Het is ook een gemiddelde. Jij neemt hem misschien maar 10 minuten mee, maar iemand anders sleept hem de hele dag mee. Krijg je toch een soort van gemiddelde prijs. Of je dan voor de fiets ook een afstantstarief moet gaan hanteren is een ander verhaal, maar dat lijkt me een beetje overbodig.
Oud 14-05-2005, 14:59
Roxy
Roxy is offline
Nou ik zou het eigenlijk wel normaal vinden als er voor de fiets een afstandstarief was. Als je hem meeneemt van groningen naar maastricht staat dat ding toch langer in de weg als wanneer je van een stoptreinstation naar de volgende gaat.. Dat laatste zou ik nog weleens willen doen als het niet zo belachelijk duur was..
Oud 14-05-2005, 15:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Roxy schreef op 14-05-2005 @ 15:59 :
Nou ik zou het eigenlijk wel normaal vinden als er voor de fiets een afstandstarief was. Als je hem meeneemt van groningen naar maastricht staat dat ding toch langer in de weg als wanneer je van een stoptreinstation naar de volgende gaat.. Dat laatste zou ik nog weleens willen doen als het niet zo belachelijk duur was..
Opzich wel, maar aan de andere kant krijg je er een hoop gedoe bij. Ik kan me wel voorstellen dat ze het zichzelf wat makkelijker maken door 1 bedrag voor de hele dag te nemen. En die ene keer dat je je fiets nu mee de trein in neemt vind ik het ook niet de moeite om voor een kort stukje 6 euro te betalen.
Oud 14-05-2005, 20:42
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Natuurlijk hoor je er eigenlijk altijd voor te betalen. Een afstandstarief lijkt me niet wenselijk, als je heel ver moet krijg je het nooit zo voordelig als het nu dan is. Althans: dat zou wel kunnen, maar dat levert een hoop gedoe op.
Oud 15-05-2005, 00:16
Verwijderd
Citaat:
ben ik met je eens

ik erger me trouwens altijd groen en geel aan die dingen. Mensen zetten ze midden op het balkon neer, waardoor andere mensen er niet eens normaal langskunnen. Als je er dan langswil krijg je soms nog een boze blik ook. Van mij mogen ze het helemaal afschaffen
Advertentie

Regels voor berichten