Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 20:55
Verwijderd
Jaja, hooikoorts, wie heeft er last van en wat gebruik je ertegen? Pff is het mogelijk dat het nu al weer begint (vast wel toch?). Elk jaar weer dezelfde ellende; zere jeukende ogen, niesen etc. etc.

Heeft iemand toevallig het "wondermiddel" al ontdekt, en dan bedoel ik niet van die middeltjes die je bij de drogist koopt want die heb ik allemaal al gebruikt. En van de mizollen heb ik minstens 6 tabletjes nodig wil ik de dag een beetje goed doorkomen.
alhoewel ik vrees dat ik maar weer eens naar huisarts moet gaan..is mischien wel wat handiger

oke..dat moest dus hooikoorts zijn, maar de 5 minuten om de topic titel te veranderen waren al voorbij

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:08
Miracle
Miracle is offline
Naar de huisarts gaan is idd beter. Die kan je een (goed?) middel voorschrijven.

Ik heb ook erge hooikoorts. De laatste dagen niet (regen ) maar normaal wel. Ik heb al duizend middeltjes gebruikt, maar als de stuifmeel heel erg is, helpt niets.
(en ik ben te lui om naar boven te lopen en te kijken welke medicijnen ik heb)
Oud 10-04-2004, 21:14
Floris_22
Floris_22 is offline
Een wondermiddel is er niet, hoewel 24 per dag binnen blijven helpt wel wat.
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat niets echt helpt. Ik heb al tientallen dingen geprobeerd, ook van de huisarts. En die zegt ook altijd dat er niets is dacht echt helpt. Er zijn wel een aantal pillen die het een beetje minderen. En dan heb ik het vooral over jeukende en tranende ogen. Voor de rest is het toch vooral geldklopperij.
Probeer gewoon bij sommigen dingen een beetje uit de buurt te blijven. Ik reageer bijna op alle grassen, pollen en bomen dus voor mij wordt het een beetje moeilijk.
Oud 10-04-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
FAFA schreef op 10-04-2004 @ 22:14 :
Een wondermiddel is er niet, hoewel 24 per dag binnen blijven helpt wel wat.
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat niets echt helpt. Ik heb al tientallen dingen geprobeerd, ook van de huisarts. En die zegt ook altijd dat er niets is dacht echt helpt. Er zijn wel een aantal pillen die het een beetje minderen. En dan heb ik het vooral over jeukende en tranende ogen. Voor de rest is het toch vooral geldklopperij.
Probeer gewoon bij sommigen dingen een beetje uit de buurt te blijven. Ik reageer bijna op alle grassen, pollen en bomen dus voor mij wordt het een beetje moeilijk.
Ik weet het, heb ook al heel veel middeltjes geprobeerd en weinig ervan hielpen ech. En dan ook maar een paar uur max. En dan ben ik ook voor een aantal dingen gevoelig (hooikoorts heb ik dan, stof kan ik niet tegen, katten ook niet echt).. Hehe, maar binnenblijven is altijd een optie
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:29
Floris_22
Floris_22 is offline
Ach ja nog zoiets, ik ben tevens allergisch voor bijna alle huisdieren, terwijl we 2 katten en 1 hond hebben. En allergisch voor stof. Maar gelukkig heb er ik er niet zo veel last van.
En de hooikoorts wordt toch meestal wel wat minder zo richting de zomer.
Oud 10-04-2004, 21:52
Balance
Balance is offline
Het ligt er aan voor welke pollen je allergisch bent, of het nu al begonnen is of niet. Ikzelf kreeg er, toen het een poosje terug warm was, al veel last van. Erg vervelend.
Met middeltjes van de drogist heb ik geen ervaring (ik ben allergisch voor één van de stoffen daarin). Ik heb via de dokter neusspray en oogdruppels. Ik heb gevraagd om iets sterkers omdat het vorig jaar lang niet genoeg was, maar hij vindt dat ik het weer eerst moet afwachten. Als de medicijnen dan niet werken heeft hij ook nog pilletjes voor me.
Verder moet je in de zomer je raam niet open zetten, omdat dan de pollen ook binnen komen. Ook gedragen kleren niet in je kamer laten liggen, daar zitten ook pollen van buiten aan.
En tenslotte draag ik vaak een bril in de zomer. Buiten een zonnebril en binnen een bril met gewone doorzichte glazen. Mensen gaan je in winkels raar aankijken als je je zonnebril ophoud, maar met een gewone bril op denken ze dat je een bril op sterkte hebt. En op die manier houd je wel de pollen uit je ogen.
Oud 10-04-2004, 22:28
Verwijderd
Ik heb het een beetje maar 'wen' er altijd aan, ofzo. Als het voorjaar begint te worden, ben ik een week of drie aan het snotteren; daarna is het over. Kennelijk vindt mijn neus het even niet leuk maar is het na een tijdje wel oke. Ik snotter dus gewoon maar een paar weekjes.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-04-2004 @ 23:28 :
Ik heb het een beetje maar 'wen' er altijd aan, ofzo. Als het voorjaar begint te worden, ben ik een week of drie aan het snotteren; daarna is het over. Kennelijk vindt mijn neus het even niet leuk maar is het na een tijdje wel oke. Ik snotter dus gewoon maar een paar weekjes.
Misschien ben je allergies voor iets wat alleen in het begin bloeit?
Oud 10-04-2004, 23:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-04-2004 @ 23:49 :
Misschien ben je allergies voor iets wat alleen in het begin bloeit?
idd. Er zijn echt verschrikkelijk veel soorten pollen waar je allergisch voor kan zijn en het één is erger dan het ander. Dat kan heel goed. Ook heeft iedereen het in een andere mate en kan het in een paar jaar veel erger, maar ook veel minder worden.
Oud 11-04-2004, 13:17
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ken het idee. Ik gebruik eigenlijk al jaren prevalin. Zowel voor m'n ogen als m'n neus. Voor mij werkt het.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb er ook alweer een paar weken last van (erg vroeg dit jaar voor mijn gevoel). Altijd mijn ogen (en het gebied eromheen) maar ik heb de laatste tijd ook vaak hoofpijn misschien heeft het er ook mee te maken . Ik heb pilletjes die zyrtec heten (of de nieuwe naam is cetirizine oid), zijn in feite ontstekingsremmers. Werkt aardig, alleen zitten er wat bijwerkingen aan (waar ik geen last van heb maar een veelvoorkomende bijwerking is dufheid). Ik heb er pas last van sinds een aantal jaren, maar het wordt elk jaar erger .

Overigens stond er laatst in het blad van het zilveren kruis dat er iets nieuws was uitgevonden. Een lampje met rood licht moest je dan elke dag 2 keer 3 minuten geloof ik in je neus doen en dan was je van je klachten af. Iemand iets over gehoord of ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-04-2004 @ 14:35 :
Ik heb er ook alweer een paar weken last van (erg vroeg dit jaar voor mijn gevoel). *cut*
Inderdaad.. wel irritant
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-04-2004 @ 14:35 :
Overigens stond er laatst in het blad van het zilveren kruis dat er iets nieuws was uitgevonden. Een lampje met rood licht moest je dan elke dag 2 keer 3 minuten geloof ik in je neus doen en dan was je van je klachten af. Iemand iets over gehoord of ervaring mee?
Hier heb ik geloof ik laatst iets over gelezen in de consumentengids en de conclusie die ze daar trokken was dat het pure geldverspilling was omdat in sommige van die dingen niet eens echt rood licht zit ofzo, naja, ik weet het niet precies meer maar persoonlijk zou ik het niet snel kopen.

Ik heb zelf ook in deze tijd van het jaar best wel last van hooikoorts en dan eind augustus ook weer. Ik heb nog geen medicijnen ervoor omdat heel veel medicijnen als bijwerking hebben dat je er duf van wordt en ik heb nu toetsweek dus dat durf ik niet te proberen. Ik heb wel een gewone zoutoplossing neusspray en dat helpt ook wel wat om de pollen weg te spoelen van je neusslijmvlies.
Oud 11-04-2004, 18:12
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik heb nog nooit last gehad van hooikoorst...maar denk toch dat ik het dit keer te pakken heb
Ben al van eergisteren vreselijk aant snotteren,dikke huilerige ogen, en niesbuien...constant het gevoel dat k moet niezen maar het komt niet...en om het uur moet k dan zoiets 4/5 keer na elkaar toch niezen...heel raar...heb er nog nooit last van gehad.
Draag zo al een bril, maar helpt niet veel
weet iemand toevallig een paar huishoudtips tegen het niezen ofzo...?
Oud 11-04-2004, 18:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Een jaar of 5 geleden kreeg ik ineens last van 'hooikoorts'. Het was niet meer te houden toen ik op vakantie was in luxemburg. Dikke slijmslierten die zich creeerden en ophoopten in mijn ogen, waardoor ik steeds een waas zag, omdat het slijm ervoor zat. Het voelde ook alsof er zand in mijn ogen was gegooid, echt gruwelijke klote. Daar naar de arts gegaan en die zag meteen wat ik moest hebben. Eerst een bacterie eruit met zalf en daarna de goede druppels tegen de allergie (dus geen hooikoorts).
Het nadeel van de allergie is, is dat je er ook last van hebt met regen e.d. Dus als iedereen met hooikoorts vrolijk nergens last van heeft met regen, zit je met zo'n allergie nog te kutten. HEt voordeel is, dat he tnu weg is na een jaar of 4 *klopt af* en dat hoop ik zo te houden, maar er is nog altijd enige angst, want het is echt kut.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:44
saartjeh
saartjeh is offline
gewoon claritine en anders iets homeopatisch en vdr gwoon veel neusspray en oogdruppels gebruiken, ik moest die vroeger egt elke dag wel 5 keer ofzow in doen, ook tijdens school haha, vet komisch. Maar vorig jaar vant zomer was ik hele tijd in buitenland, als je zeg maar naar andere omgeving gaat heb je dr 5 jaar geen last van zei arts n keer, maar ik merk dak dr wel btje over heen groei, vroeger had ik egt ver voor de officiele hooikoortsp[eriode al last en ver dr na ook vet kut was dat, maar laatste ja(a)ren valt wel mee eig./
Oud 11-04-2004, 19:13
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
nah ik heb er ook last van en vooral nu omdat alle mensjes in de supermarkt vet veel planten en bloemen kopen zit ik het hele weekend zowiezo al te snotteren heb ook al veel dingen geprobeerd maar niks werkt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:15
Verwijderd
ik heb er ook last van maar ik kreeg medicijnen van de huisarts en die hielpen wel ik ben alleen de naam vergeten
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:54
Verwijderd
Ik heb pillen van de huisarts, die slik ik t hele jaar door, ook tegen stof/dieren allergie enzo. Verder ook oogdruppels en neusspray. En dan nog heb ik last.. ik zou die pillen ook niet het hele jaar moeten slikken, maarja, anders voel ik me echt klote.

Zijn er mensen die die prikken-kuur volgen/hebben gevolgd? Ben ik wel benieuwd naar. Dan krijg je elke zoveel weken een injectie, zo bouw je antistoffen op tegen je allergie, en na een tijdje ben je er vanaf. Mijn huisarts zei alleen dat het erna weer terug kan komen, en het kan maar voor 1 allergie tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:45
Shitonya
Shitonya is offline
Heb het ook, moet dan vaak, vooral zomers allerlei zooi snuiven, soms helpt het, soms niet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 11-04-2004 @ 21:45 :
Heb het ook, moet dan vaak, vooral zomers allerlei zooi snuiven, soms helpt het, soms niet
idd. das ook zo, een paar jaar terug werkten de medicijnen nog, en nu helpt het voor geen meter meer..vaag
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 11-04-2004 @ 22:00 :
idd. das ook zo, een paar jaar terug werkten de medicijnen nog, en nu helpt het voor geen meter meer..vaag
Gewenning he..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 09:12
Verwijderd
Ik kreeg ook van mijn huisarts pillen mee in een potje, maar die vond ik zo vies! en ze werkten niet..
Nu gebruik ik Allerfre, ook op doktersrecept en die werken wel!

Een vriendin van mij die gaat al vroeg in het jaar naar de huisarts voor spuiten tegen hooikoorts, en dat werkt bij haar ook goed.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 12:07
Breg
Breg is offline
bij mij begint het ook rond deze tijd weer op te komen. Heb bij de huisarts al nieuwe neusspray bestelt, wat redelijk goed werkt.
Oud 13-04-2004, 12:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-04-2004 @ 19:33 :
Dus als iedereen met hooikoorts vrolijk nergens last van heeft met regen, zit je met zo'n allergie nog te kutten.
dat klopt niet hoor. dat je geen last hebt van hooikoorts als het regent. dat kan net zo goed.
Oud 13-04-2004, 13:45
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 11-04-2004 @ 20:54 :

Zijn er mensen die die prikken-kuur volgen/hebben gevolgd? Ben ik wel benieuwd naar. Dan krijg je elke zoveel weken een injectie, zo bouw je antistoffen op tegen je allergie, en na een tijdje ben je er vanaf. Mijn huisarts zei alleen dat het erna weer terug kan komen, en het kan maar voor 1 allergie tegelijk.
Ik heb geen prikken-kuur gevolgd, maar precies hetzelfde, alleen met druppels die je moet slikken. Er wordt dus eerst een test gedaan om te kijken waar voor je allergisch bent en dan wordt van die stoffen (of die stofjes waar je het meest allergisch voor bent) een mengsel gemaakt. Je krijgt dan vier verschillende flesjes met vier verschillende sterktes. Dus van sterkte 1 tot sterkte 4. Dat moet je dus opbouwen, zodat je na een tijdje op sterkte 4 zit en daarmee de behandeling dus voortzet. Dat heb ik gedaan, en ik heb nu helemaal geen last meer van hooikoorts, terwijl ik het eerst heel erg had en heel veel pillen, sprays, inhalators en dergelijke moest gebruiken als het hooikoorts-seizoen weer eens aangebroken was.
Het kan niet alleen voor een allergie tegelijk, ik had ook meerdere allergieen tegelijk ermee behandeld.
Oud 13-04-2004, 15:43
pinokio
pinokio is offline
Ik heb al járen heel erg veel last van hooikoorts....

Nu heb ik zo'n prikkenkuur. Dit jaar is m'n derde jaar geloof ik.
Je moet 5 jaar lang een periode van 6-12 weken 6x een spuit halen. Erg vervelende dingen zijn het. De spuiten zelf niet, maar wel het effect ervan: ERG duf, duizelig, wazig, slecht concentratie-vermogen (en dan op de brommer zitten haha.. deed ik vorig jaar, niet echt verstandig). Maar het blijkt dat je er na 5 jaar dan helemaal van af bent... ZEGGEN ZE. (eerst zien dan geloven). Ze heten trouwens Pollinex. Ze zijn er tegen gras en bomen. Ik ben blijkbaar allergisch voor beiden, en na 5 jaar heb ik dus alleen geen last meer van het gras

Ik moet zeggen dat ik er al wel wat van kan merken... Normaal gesproken ook heel erg last van m'n ogen, maar dat is zo goed als voorbij Daarnaast nog wel niesen en snotteren enzo.. maar dat is gelukkig ook al iets minder.

Daarnaast gebruik ik ook Aerius-tabletten. Heb ook o.a. Zyrtec en Kestine gehad, maar die hielpen niet, of het bleek heel erg slechte bijwerkingen te hebben. Op erge dagen gebruik ik ook nog een neusspray

Jaja, meneertje zit helemaal onder de medicatie LOL
Oud 14-04-2004, 10:26
1337uselah
1337uselah is offline
Ik gebruik Livostin oogdruppeltjes en neusspray, werkt bij mij goed genoeg.

Maar 't lijkt erop alsof ik de laatste jaren minder en minder last heb van m'n hooikoorts, dus ik hou hout vast.
Oud 14-04-2004, 10:46
Verwijderd
Ik had eerst een soort inhaler (via de neus), met poeder. Weet zo even de naam niet meer. Toevallig heb ik vanochtend met de huisarts gebeld, en nu krijg ik tabletjes. Hij heeft de naam niet genoemd. Ik hoop dat deze wel helpen, want het is één grote ramp
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:07
Ief
Ief is offline
ik gebruik livocab neusspray, aerius pilletjes en oogdruppels waarvan ik de naam niet weet.... gewoon naar de huisarts gebeld en ze werken bij mij iig...
Oud 14-04-2004, 16:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-04-2004 @ 13:15 :
dat klopt niet hoor. dat je geen last hebt van hooikoorts als het regent. dat kan net zo goed.
oh, ik dacht dat mensen met hooikoorts nooit last hadden van hooikoorts als het regende
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:18
Verwijderd
Ik heb er nu ook alweer last van en ik gebruik weer pilletjes, maar die helpen niet echt goed. Vorig jaar opende ik al een topic met de vraag of een bepaald apparaatje hielp, het ging om dit topic:

http://forum.scholieren.com/showthre...ght=hooikoorts

misschien dat iemand anders er wat meer vanaf weet, want ik vind die hooikoorts erg irritant en ik wil er wel graag vanaf, desnoods met zo'n duur apparaat.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-04-2004 @ 17:29 :
oh, ik dacht dat mensen met hooikoorts nooit last hadden van hooikoorts als het regende
Regen is beter dan zon. Maar het gaat niet meteen over bij mij iig. Al doet de frisse lucht al wonderen.
Oud 19-04-2004, 20:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-04-2004 @ 13:15 :
Maar wel minder toch? Ik heb ergens gelezen dat de regen zorgt dat pollen ed (oid?) dan neerslaan, waardoor je er minder last van zou hebben.. Of is dat ook niet zo?
Oud 19-04-2004, 21:40
Sannetje
Sannetje is offline
Op dit moment red ik het nog redelijk met Aerius en oogdruppels van Similasan (=homeopatisch), maar mijn neus loopt erg en ik vrees dat ik binnenkort ook een neusspray nodig zal hebben.

Maar het valt me nog mee dit jaar, ben er nog niet echt ziek van geweest ofzo
Oud 20-04-2004, 08:46
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-04-2004 @ 17:29 :
Voor mij geldt dat wel (als het regent is het iig een stuk beter). De regen haalt de pollen uit de lucht ofzo lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 15:49
hockey_girl
hockey_girl is offline
Ik gebruik af en toe Lufanil (of zo iets) Het is van VSM geloof ik. Het helpt wel, al wordt het soms eerst even wat erger, maar dat komt opdat het een homeopatisch middel is. een homeopatisch (of hoe je het ook schrijft) arts heeft hier ook middelen voor die echt goed en lang werken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:10
Boozle
Boozle is offline
Wat bij mij geholpen heeft was een homeopaat. Ik kreeg 4 pilletjes ofzo die moest ik in 1 dag opeten en het werd 4 dagen mega-erg en daarna was het helemaal over. En ik heb wel 4 doosjes Zyrtec liggen. Voor het geval dat zegt de dokter.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:54
Miracle
Miracle is offline
Neusspray
Gebruikt iemand die ene speciaal voor hooikoorts? Livocab neusspray.
Sinds een poosje ben ik hem weer gaan gebruiken, in de hoop dat die er wat aan zou kunnen doen. Alleen kreeg ik sinds die tijd 'bloed neuzen'. Als ik mijn neus snoot kwam er bloed mee. Ik heb de huisarts gebeld maar die had er nog nooit van gehoord en adviseerde me gewoon om het niet meer te gebruiken (dat deed ik ook al niet meer). Het is geen bekende bijwerking en het enige wat hij zich kan voorstellen is dat de huis beschadigd bij het sprayen. Dat lijkt me nogal onlogisch, maar vooruit de volgende keer zal ik het heel voorzichtig doen.
Heeft iemand ook deze bijwerking gehad? Ik voel me er nogal raar bij, omdat hij het zich niet kon voorstellen. Wie weet vind ik hier iemand die hetzelfde heeft/had.
Oud 11-05-2004, 16:16
Fleurop
Fleurop is offline
Bah, vooral gisteren en vandaag veel last van. Ik heb vooral last van me neus (verstopt, kriebelig, loopneus etc.).
Van mijn ogen niet zo heel erg, beetje kriebel.

En niks helpt me goed, tot nu toe. Misschien even langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-05-2004 @ 16:54 :
Neusspray
Gebruikt iemand die ene speciaal voor hooikoorts? Livocab neusspray.
Sinds een poosje ben ik hem weer gaan gebruiken, in de hoop dat die er wat aan zou kunnen doen. Alleen kreeg ik sinds die tijd 'bloed neuzen'. Als ik mijn neus snoot kwam er bloed mee. Ik heb de huisarts gebeld maar die had er nog nooit van gehoord en adviseerde me gewoon om het niet meer te gebruiken (dat deed ik ook al niet meer). Het is geen bekende bijwerking en het enige wat hij zich kan voorstellen is dat de huis beschadigd bij het sprayen. Dat lijkt me nogal onlogisch, maar vooruit de volgende keer zal ik het heel voorzichtig doen.
Heeft iemand ook deze bijwerking gehad? Ik voel me er nogal raar bij, omdat hij het zich niet kon voorstellen. Wie weet vind ik hier iemand die hetzelfde heeft/had.
Ik gebruik niet die maar een gewone zoutoplossing neusspray als ik last heb van hooikoorts en dat helpt ook wel aardig omdat je daar je neusslijmvlies mee reinigt en dus de pollen wegspoelt.
Oud 11-05-2004, 17:08
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-05-2004 @ 17:28 :
Ik gebruik niet die maar een gewone zoutoplossing neusspray als ik last heb van hooikoorts en dat helpt ook wel aardig omdat je daar je neusslijmvlies mee reinigt en dus de pollen wegspoelt.
Is dat zo één die je niet langer dan twee weken mag gebruiken?

Ik heb nu btw nauwelijks nog last van hooikoorts.
Oud 11-05-2004, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-05-2004 @ 18:08 :
Is dat zo één die je niet langer dan twee weken mag gebruiken?

Ik heb nu btw nauwelijks nog last van hooikoorts.
Nee, is gewoon zo'n kruidvat-zoutoplossing-neusspray voor baby's en kinderen. Die mag je onbeperkt gebruiken en je wordt er ook niet verslaafd aan.

Ik heb op dit moment ook bijna geen last meer van hooikoorts maar ik heb het vooral vroeg in het voorjaar en laat in de zomer dus ik ben er voorlopig weer even vanaf.
Oud 21-05-2004, 20:41
Verwijderd
misschien naar een homeopaat, huidarts of een docter in duitsland want die docters weten er meestal wel meer van..kweet nie waar je woont want misschien is duitsland wel wat ver voor je.
en er is ook een nieuw zalfje wat je in je neus moet aanbrengen heb ik ook maar of dat nou egt heel geweldug werkt...hmz...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 20-04-2004 @ 09:46 :
Voor mij geldt dat wel (als het regent is het iig een stuk beter). De regen haalt de pollen uit de lucht ofzo lijkt me.
ik krijg er juist nog meer last van als et heeft geregend jah kweet et et is raar maar waar
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Dreen: heeft je nieuwe neusspray nog geholpen tegen de hooikoorts of niet?
Oud 22-05-2004, 08:27
Miracle
Miracle is offline
Mijn medicijnen helpen die geweldig. Één dag was ik ze vergeten en toen heb ik de neusspray gekocht. Het hielp soms heel ietsje, niet super, maar het is iig iets.
Oud 22-05-2004, 10:17
Verwijderd
ik heb ook hooikoorts, ik heb het nog niet erg lang, maar het wordt elk jaar erger. heb er nu zowat elke dag redelijk veel last van.
wat helpt: zonnebril op, als je aankomt waar je moet zijn, gelijk naar de wc om je handen te wassen en niet in je ogen wrijven. en heel veel snuietn tuuk.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-05-2004 @ 11:17 :
ik heb ook hooikoorts, ik heb het nog niet erg lang, maar het wordt elk jaar erger. heb er nu zowat elke dag redelijk veel last van.
wat helpt: zonnebril op, als je aankomt waar je moet zijn, gelijk naar de wc om je handen te wassen en niet in je ogen wrijven. en heel veel snuietn tuuk.
Zonnebril werkt bij mij idd ook heeel goed. Daardoor ga ik niet in mijn ogen wrijven.

Gebruik je geen medicijnen voor de rest?
Oud 22-05-2004, 18:16
Verwijderd
Ik heb wel de symptomen (niezen, snuffen, af en toe rode ogen etc) en het begint ook altijd wanneer de pollen weer beginnen, maar volgens een bloedonderzoek ben ik voor geen enkele pol allergisch. Mja, ik heb dus een 'normale' neuspray, maar ja, die mag ik niet te lang achtereen gebruiken, dus veel heb ik er niet aan. Vervelend
(Hoewel het dit jaar tot nu toe wel goed gaat, alleen af en toe niezen.)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten