Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
HIer: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=808365
en hier: http://forum.scholieren.com/showthre...79#post6975079 techXP weet er dus meer van... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In veel frisdranken zitten dus dierlijke eiwitten, zoals krullevaar ook al zei. |
![]() |
||
Citaat:
Ik cola kan ik me niet voorstellen dat daar dierlijke eiwitten, noch plantaardige eiwitten voorkomen. Het is water, koolzuur, aroma en kleurstof. Je moet als veganist (nou ja, MOETEN is een groot woord) ook opletten op producten waar bacteriën in zitten (yoghurt, etc). Deze worden soms op dierlijke voedingsbodems geweekt om een startstam te verkrijgen. Het is maar hoe ver je wilt gaan in je overtuiging en alleen de producent kan er duidelijk over verschaffen (als ze het al kwijt willen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ja of ze vinden frisdrank niet in het restaurant passen ofzo. Een frisdrank is natuurlijk ook niet altijd veganistisch. Met cola moet je ook uitkijken.
||||
![]() |
Citaat:
Ja zoiets. Maar volgens mij ging het om te zorgen dat vitaminen niet met elkaar gingen samensmelten tot andere vitamine, dus een soort scheidingswand ofzo. Citaat:
Citaat:
Maar voor vitamines kweken ze ook wel op dierlijke voedingsbodems. Dat moet dus nagevraagd worden.
|||
![]() |
Citaat:
Nou het gaat om de vitamines. Niet om de vruchten die gekweekt worden. Die worden gekweekt op gewoon 'land'. Maar daar kan wel natuurlijk mest van dierlijke afkomst over gestrooid worden. Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Ik zou mijn god niet weten waar dat dan vandaan moet komen. Citaat:
![]() ![]() Jup.
|||
![]() |
Citaat:
Anders zeiden ze wel dat het werd gebruikt om in op te lossen. En oplossen betekent meer iets dat het dus ook breekt dus dan bestaan die vitamines juist niet meer. Citaat:
En ik kom dit tegen o.a.: http://www.worldveganday.org/html/mo...rticle&sid=424
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Een bericht op een veganistenforum van een email: Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
idd Citaat:
http://www.worldveganday.org/html/mo...rticle&sid=424
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je vegetariër bent moet je ook uitkijken met kaas want daar zit meestal dierlijk stremsel in (afkomstig uit de maagwand van geslachte kalveren). De biologische kaas van AH is een goed alternatief. De meeste wijnen worden ook geklaard met eiwitten afkomstig van slachtafval of uit de maagwand van de steur. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens kan dat ook gebeuren bij bier. Zoals guiness bier e.a. tradionele bieren. Amstel bier is veganistisch. En duits bier mag alleen plantaardig zijn.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen Hoort gelatine dus iig bij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ken trouwens wel een vegetariermeisje dat geen drop met gelatine eet maar wel kaas met kalfjesstremsel. Dat vind ik niet zo logisch. Maar ach ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In feite kun je als vegetariër ook niet zomaar een stukje taart eten dat je niet zelf gemaakt hebt, want heel waarschijnlijk zitten er dierenbotten in |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stremsel in kaas komt uit de maag van een kalfje, en daar is dus wel een dier voor gedood. Weliswaar is het kalfje niet puur voor zijn stremsel gedood maar vooral voor in de kalfsragout, maar toch - je kunt dat stremsel niet te pakken krijgen zonder het kalf te doden (tenzij je een ingewikkelde operatie laat uitvoeren, maar dat gebeurt dus niet, keiduur enzo) Maargoed, wat mij betreft mag je ook gewoon wel stremsel en gelatine eten en jezelf dan ook wel vegetarier noemen. Dan is een vegetarier gewoon 'iemand die geen dierlijke weefsels eet' ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Officieel is een vegetarier iemand die zich onthoud van eetproducten van dode dieren of andere dierlijke spullen. Heet nu totaal-vegetatier. Toen gingen mensen wel vegetarier zijn met melk en ei. Lacto en ove veggies. En nu noemen mensen zich vegetarier als ze vis eten, welke dan de defenitie nog meer in gevaar brengen.. En nog mensen die gevogelte eten en zich veggie noemen. etc etc etc. Een vegetarier is vooral dan op eten gericht. Gelatine zou er dan bij horen. Maar vegetarier zijn is natuurlijk ook een beetje rekbaar qua eigen grenzen ... gelatine zou kunnen als je het maar een restproduct ziet of als je alleen voor gezondheid vegetarier bent.
|
![]() |
|
|