Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 12:27
Jampot
Jampot is offline
ik was een tijd terug in toronto naar een veganistisch restaurant gegaan, maar toen ik een colaatje wilde bestellen zeiden ze dat ze er geen pop schonken, wel sapjes..

ik heb een sapje besteld en er verder niet naar gevraagd (suf)

maar ik vraag het me nu eigenlijk wel af.. zijn frisdranken niet veganistisch? of kan het zijn dat het zet niet schonken omdat het een vrij chique restaurant was..

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 12:46
Verwijderd
In sommige frisdranken zitten dierlijke eiwitten of olie ofzo.
In elk geval ook in de kant-en-klaar-roosvicee (daar ging het een tijdje terug in een topic nog over.. ik zal ff kijken of ik dat nog kan vinden...)

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:48
Verwijderd
HIer: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=808365
en hier: http://forum.scholieren.com/showthre...79#post6975079
techXP weet er dus meer van...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 05-07-2004 @ 13:27 :
ik was een tijd terug in toronto naar een veganistisch restaurant gegaan, maar toen ik een colaatje wilde bestellen zeiden ze dat ze er geen pop schonken, wel sapjes..

maar ik vraag het me nu eigenlijk wel af.. zijn frisdranken niet veganistisch? of kan het zijn dat het zet niet schonken omdat het een vrij chique restaurant was..

alvast bedankt
Vrij chique restaurants schenken zéker wel cola.

In veel frisdranken zitten dus dierlijke eiwitten, zoals krullevaar ook al zei.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:54
Jampot
Jampot is offline
dankje.. ik zal even verder kijken
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:00
Qamra
Qamra is offline
In het geval van Roosvicee gaat het om de vitaminen die niet water oplosbaar zijn en wel olie oplosbaar. Daarom wordt er in sommige gevallen visolie gebruikt. (althans dat is wat ík weet).

Ik cola kan ik me niet voorstellen dat daar dierlijke eiwitten, noch plantaardige eiwitten voorkomen. Het is water, koolzuur, aroma en kleurstof.

Je moet als veganist (nou ja, MOETEN is een groot woord) ook opletten op producten waar bacteriën in zitten (yoghurt, etc). Deze worden soms op dierlijke voedingsbodems geweekt om een startstam te verkrijgen. Het is maar hoe ver je wilt gaan in je overtuiging en alleen de producent kan er duidelijk over verschaffen (als ze het al kwijt willen )
Oud 05-07-2004, 13:12
Verwijderd
Hè shit, en ik maar denken dat yoghurt veganistisch was.

Het feit dat Roosvicee multivit niet veganistisch is, is hier inderdaad niet relevant, omdat dat inderdaad te maken heeft met die uitsluitend in vet oplosbare vitaminen, daarvoor wordt visolie gebruikt, ik geloof dat visolie dan ook een ingrediënt is daarvan. Het komt trouwens ook voor dat dat vruchtensappen geperst worden uit vruchten die gekweekt zijn op een dierlijke voedingsbodem, zoals de houdbare sappen van AH. Frisdrank is vaak gewoon veganistisch, Coca Cola is volgens mij zeker wel veganistisch, waarschijnlijk hebben de mensen die dat restaurant runnen principiële bezwaren tegen Coca Cola...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jampot schreef op 05-07-2004 @ 13:27 :

alvast bedankt
MIsschien probeerde dat restaurant ook een gezondheidsimago op te bouwen ofzo. Frisdrank is niet zo gezond.

Ja of ze vinden frisdrank niet in het restaurant passen ofzo.

Een frisdrank is natuurlijk ook niet altijd veganistisch. Met cola moet je ook uitkijken.
Oud 05-07-2004, 13:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2004 @ 14:00 :
In het geval van Roosvicee gaat het om de vitaminen die niet water oplosbaar zijn en wel olie oplosbaar. Daarom wordt er in sommige gevallen visolie gebruikt. (althans dat is wat ík weet).

Ja zoiets. Maar volgens mij ging het om te zorgen dat vitaminen niet met elkaar gingen samensmelten tot andere vitamine, dus een soort scheidingswand ofzo.

Citaat:
Ik cola kan ik me niet voorstellen dat daar dierlijke eiwitten, noch plantaardige eiwitten voorkomen. Het is water, koolzuur, aroma en kleurstof.
Nou voor zover ik weet zouden Coca Cola veganistisch zijn, maar ik las eens op een engels forum dat men wellicht toch dierlijke ingredienten gebruikt.

Citaat:
Je moet als veganist (nou ja, MOETEN is een groot woord) ook opletten op producten waar bacteriën in zitten (yoghurt, etc). Deze worden soms op dierlijke voedingsbodems geweekt om een startstam te verkrijgen. Het is maar hoe ver je wilt gaan in je overtuiging en alleen de producent kan er duidelijk over verschaffen (als ze het al kwijt willen )
Nou yoghurt is niet zo veganistisch he.

Maar voor vitamines kweken ze ook wel op dierlijke voedingsbodems. Dat moet dus nagevraagd worden.
Oud 05-07-2004, 13:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-07-2004 @ 14:12 :
Het komt trouwens ook voor dat dat vruchtensappen geperst worden uit vruchten die gekweekt zijn op een dierlijke voedingsbodem, zoals de houdbare sappen van AH.

Nou het gaat om de vitamines. Niet om de vruchten die gekweekt worden. Die worden gekweekt op gewoon 'land'. Maar daar kan wel natuurlijk mest van dierlijke afkomst over gestrooid worden.

Citaat:
Frisdrank is vaak gewoon veganistisch, Coca Cola is volgens mij zeker wel veganistisch, waarschijnlijk hebben de mensen die dat restaurant runnen principiële bezwaren tegen Coca Cola...
Dat zou natuurlijk ook een reden kunnen zijn. Maar ja men kan natuurlijk ook zoeken naar andere colamerken. Of biologische cola (geloof dat dat er ook is).
Oud 05-07-2004, 13:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-07-2004 @ 14:12 :
Hè shit, en ik maar denken dat yoghurt veganistisch was.

Kán wel hoor Dat zei ik ook, daar kan alleen de producent uitsluitsel over geven
Oud 05-07-2004, 13:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-07-2004 @ 14:16 :
Ja zoiets. Maar volgens mij ging het om te zorgen dat vitaminen niet met elkaar gingen samensmelten tot andere vitamine, dus een soort scheidingswand ofzo.
Vitamine's reageren niet met elkaar volgens mij...

Citaat:
Nou voor zover ik weet zouden Coca Cola veganistisch zijn, maar ik las eens op een engels forum dat men wellicht toch dierlijke ingredienten gebruikt.

Ik zou mijn god niet weten waar dat dan vandaan moet komen.

Citaat:
Nou yoghurt is niet zo veganistisch he.

Maar voor vitamines kweken ze ook wel op dierlijke voedingsbodems. Dat moet dus nagevraagd worden.
Owja, sorry Kon even geen ander voorbeeld bedenken

Jup.
Oud 05-07-2004, 14:12
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2004 @ 14:27 :
[B]Vitamine's reageren niet met elkaar volgens mij...
Nou aangezien het toch wel zo is dat de ene vitamine en/of mineralen effect kan hebben op opnemening van andere vitamine/mineralen, denk ik dat ze wel reageren. En anders snap ik niet waarom men dan visolie gebruikt om vitamines in te kapselen.
Anders zeiden ze wel dat het werd gebruikt om in op te lossen. En oplossen betekent meer iets dat het dus ook breekt dus dan bestaan die vitamines juist niet meer.

Citaat:
Ik zou mijn god niet weten waar dat dan vandaan moet komen.
Nou wellicht dat ze de suiker gebruiken die gebleekt is met botten.
En ik kom dit tegen o.a.:
http://www.worldveganday.org/html/mo...rticle&sid=424
Oud 05-07-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 05-07-2004 @ 15:12 :
Nou aangezien het toch wel zo is dat de ene vitamine en/of mineralen effect kan hebben op opnemening van andere vitamine/mineralen, denk ik dat ze wel reageren. En anders snap ik niet waarom men dan visolie gebruikt om vitamines in te kapselen.
Anders zeiden ze wel dat het werd gebruikt om in op te lossen. En oplossen betekent meer iets dat het dus ook breekt dus dan bestaan die vitamines juist niet meer.
Als je iets oplost dan bestaat het zeker nog wel, maar dan in opgeloste vorm. Dat houdt min of meer in dat het per molecuul rondzweeft in de vloeistof, in plaats van per klompje moleculen. Dat vitaminen en mineralen effect kunnen hebben op andere vitaminen en mineralen komt doordat ze opnameprocessen in de cellen beïnvloeden, niet doordat ze met elkaar reageren
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-07-2004 @ 15:22 :
Als je iets oplost dan bestaat het zeker nog wel, maar dan in opgeloste vorm. Dat houdt min of meer in dat het per molecuul rondzweeft in de vloeistof, in plaats van per klompje moleculen. Dat vitaminen en mineralen effect kunnen hebben op andere vitaminen en mineralen komt doordat ze opnameprocessen in de cellen beïnvloeden, niet doordat ze met elkaar reageren
Ja, zoiets
Oud 05-07-2004, 14:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-07-2004 @ 15:22 :
oja dat is het Ik was niet goed in scheikunde dus...
Oud 05-07-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2004 @ 14:26 :
Kán wel hoor Dat zei ik ook, daar kan alleen de producent uitsluitsel over geven
sinds wanneer komt melk niet meer van een koe dan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:36
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
bugge schreef op 05-07-2004 @ 17:29 :
sinds wanneer komt melk niet meer van een koe dan
Jaja, verkeerd voorbeeld *zucht*
Oud 05-07-2004, 16:37
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
sojamelk!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:44
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Veel veganistische restaurants zijn tevens Biologische zaken. En Tsja, om nou te zeggen dat cola daar echt bij past...neuh.

Over die voedingsbodems enzo, groente wordt bijvoorbeeld ook bemest met bloedmeel en dergelijke. Zelfs in de biologische tuinbouw. Asfalt, electriciteit, niet vega...Helaas is het niet mogelijk 100% vega te leven in Nederland (en de meeste andere westerse landen)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 15:15
Verwijderd
Misschien willen ze er alleen gezonde dingen? Dat verklaart waarom ze geen frisdrank hebben, maar juist wel sap
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:50
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Ik vroeg me af hoe het eigenlijk met cup o soup zit met bijv de tomatensoep. Er staat niks op de ingredienten op de verpakking of er iets dierlijks in zit maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Ik haal dan ook meestal soep in belgie daar staat op dat er plantaardige bouillon in zit.

Weet iemand hoe dat met cup o soup zit???
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 11-07-2004 @ 18:50 :
Ik vroeg me af hoe het eigenlijk met cup o soup zit met bijv de tomatensoep. Er staat niks op de ingredienten op de verpakking of er iets dierlijks in zit maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Ik haal dan ook meestal soep in belgie daar staat op dat er plantaardige bouillon in zit.

Weet iemand hoe dat met cup o soup zit???
cup a soup is het toch?

Een bericht op een veganistenforum van een email:

Citaat:
Geachte mevrouw .......,

Graag komen wij terug op uw reactie over veganistische varianten van Cup-a-Soup.

De varianten: Tomaat en Groente zijn veganistisch.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Consumenten Service/Unox

Mevrouw M.M. Teijl
Bericht is wel van december 2003, dus je weet niet of ze wat verandert hebben. Je kan beter mailen.
Oud 12-07-2004, 12:33
Tha Gladnekker
op de achterkant staat of het vegetarisch is, zie het logootje

en in alle coca-cola producten zit visolie.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 12-07-2004 @ 13:33 :
op de achterkant staat of het vegetarisch is, zie het logootje
Vegetarisch is niet altijd ook veganistisch.
Citaat:

en in alle coca-cola producten zit visolie.
Hoe kom je daarbij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 13:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-07-2004 @ 13:49 :

idd

Citaat:
Hoe kom je daarbij?
staat in de link die ik gaf:
http://www.worldveganday.org/html/mo...rticle&sid=424
Oud 12-07-2004, 19:17
Stupid bird
Stupid bird is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-07-2004 @ 13:49 :

Hoe kom je daarbij?
Maar veganistisch is wel vegetarisch toch?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 07:38
Tha Gladnekker
veganistisch is vegetarisch, want vegetarisch is zonder vlees, en veganistisch onder andere ook. vegetarisch is níet altijd veganistisch.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:47
stopmakingsense
Weten jullie eigenlijk nog meer "instinkertjes" waarvan je nooit had verwacht dat er dierlijke produkten in zaten???
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 14-07-2004 @ 18:47 :
Weten jullie eigenlijk nog meer "instinkertjes" waarvan je nooit had verwacht dat er dierlijke produkten in zaten???
Nou ja niet verwacht... ik verwacht tegenwoordig dat overal wel rotzooi in zit.
Oud 15-07-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
stopmakingsense schreef op 14-07-2004 @ 18:47 :
Onder andere veel snoep en crème fraiche (zit meestal gelatine in...wist ik dus ook niet).

En als je vegetariër bent moet je ook uitkijken met kaas want daar zit meestal dierlijk stremsel in (afkomstig uit de maagwand van geslachte kalveren). De biologische kaas van AH is een goed alternatief.

De meeste wijnen worden ook geklaard met eiwitten afkomstig van slachtafval of uit de maagwand van de steur.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:16
Verwijderd
Een ff vraag van een non-vegetariër: Is gelatine dierlijk?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:55
stopmakingsense
Citaat:
Morridin schreef op 15-07-2004 @ 16:16 :
Ja want het is gemaakt van botten!!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
bugge schreef op 15-07-2004 @ 16:10 :
De meeste wijnen worden ook geklaard met eiwitten afkomstig van slachtafval of uit de maagwand van de steur.
Word wel steeds minder maar idd. Overigens betreft het isinglass (van vis) of bloed/botten waarmee ze het klaren.

Overigens kan dat ook gebeuren bij bier. Zoals guiness bier e.a. tradionele bieren.

Amstel bier is veganistisch. En duits bier mag alleen plantaardig zijn.
Oud 15-07-2004, 17:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Morridin schreef op 15-07-2004 @ 16:16 :
ja, hoewel ik laatst hoorde dat plantaardige gelatine ook bestond, echter word dat nooit gebruikt (Blijkbaar heel duur om te maken of van andere kwaliteit). Alternatief voor gelatine kan bijvoorbeeld agar agar zijn, voor stevigheid binnen toetjes e.d.
Oud 15-07-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
stopmakingsense schreef op 15-07-2004 @ 17:55 :
Ja want het is gemaakt van botten!!!
Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:27
No Quiero
No Quiero is offline
Ik zou die rotzooi toch nooit drinken. Of er zit onmenselijk veel suiker in, of aspartaam, wat eigenlijk nog erger is. BAH.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:29
No Quiero
No Quiero is offline
Een vegetariër behoort volgens zijn definitie eigenlijk ook geen gelatine (en eigenlijk ook geen eieren en melk) te consumeren.

Toen ik net veganist was keek ik van enkele dingen op, nameijk dat bij veel van die drie kleuren pasta de zwarte variant met inktvis is gekleurd, en dat er op de betere merken chips eipoeder zit (Smiths enzo geloof ik).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 16-07-2004 @ 10:29 :
Een vegetariër behoort volgens zijn definitie eigenlijk ook geen gelatine (en eigenlijk ook geen eieren en melk) te consumeren.

Toen ik net veganist was keek ik van enkele dingen op, nameijk dat bij veel van die drie kleuren pasta de zwarte variant met inktvis is gekleurd, en dat er op de betere merken chips eipoeder zit (Smiths enzo geloof ik).
volgens de letterlijke vertaling van het woord vegetarier bedoel je? Maar dat is niet echt de definitie van vegetariër
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:12
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2004 @ 12:07 :
volgens de letterlijke vertaling van het woord vegetarier bedoel je? Maar dat is niet echt de definitie van vegetariër
ve·ge·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Hoort gelatine dus iig bij
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 16-07-2004 @ 12:12 :
ve·ge·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Hoort gelatine dus iig bij
Mjah, gelatine wel, maar (ik hou dan de tweede definitie aan want die wordt vaker gebruikt) melk en eieren niet .

Ik ken trouwens wel een vegetariermeisje dat geen drop met gelatine eet maar wel kaas met kalfjesstremsel. Dat vind ik niet zo logisch. Maar ach
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:20
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2004 @ 12:13 :
Mjah, gelatine wel, maar (ik hou dan de tweede definitie aan want die wordt vaker gebruikt) melk en eieren niet .

Ik ken trouwens wel een vegetariermeisje dat geen drop met gelatine eet maar wel kaas met kalfjesstremsel. Dat vind ik niet zo logisch. Maar ach
Mja, er bestaan heel veel meeloopvegetariërs () die bijvoorbeeld alleen geen vlees eten (of alleen bio-vlees en zich dan nog vegetariër noemen) en wel vis en kaas en eieren en gelatine etc. etc.

In feite kun je als vegetariër ook niet zomaar een stukje taart eten dat je niet zelf gemaakt hebt, want heel waarschijnlijk zitten er dierenbotten in
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:36
Tha Gladnekker
mogen wij vegetariers ook al geen eieren eten?

maar hoe zit dat nou met stremsel, weipoeder enzo?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:38
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 16-07-2004 @ 12:36 :

ach juwel je matg doen wat je wil natuurlijk maar goed
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:39
Tha Gladnekker
ok meneer
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 16-07-2004 @ 12:36 :

Als je als definitie van vegetarier aanhoudt 'iemand die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen', dan mag je wel eieren, want daar gaat niemand door dood.

Stremsel in kaas komt uit de maag van een kalfje, en daar is dus wel een dier voor gedood. Weliswaar is het kalfje niet puur voor zijn stremsel gedood maar vooral voor in de kalfsragout, maar toch - je kunt dat stremsel niet te pakken krijgen zonder het kalf te doden (tenzij je een ingewikkelde operatie laat uitvoeren, maar dat gebeurt dus niet, keiduur enzo)

Maargoed, wat mij betreft mag je ook gewoon wel stremsel en gelatine eten en jezelf dan ook wel vegetarier noemen. Dan is een vegetarier gewoon 'iemand die geen dierlijke weefsels eet' ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:10
Verwijderd
en ik ben een vegetariër die geen gelatine en stremsel eet, hiephoi.

Maar ik denk dat ik sowieso wel dood dier binnenkrijg ook al wil ik het niet. Je weet maar nooit tegenwoordig. Bovendien verwacht ik dat als ik een kaassoufflé bestel bij de snackbar, er ook wel eens stukjes vlees aan kunnen zitten omdat het in hetzelfde vet wordt gefrituurd als frikandellen bijv...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 16-07-2004 @ 16:10 :
en ik ben een vegetariër die geen gelatine en stremsel eet, hiephoi.

Maar ik denk dat ik sowieso wel dood dier binnenkrijg ook al wil ik het niet. Je weet maar nooit tegenwoordig. Bovendien verwacht ik dat als ik een kaassoufflé bestel bij de snackbar, er ook wel eens stukjes vlees aan kunnen zitten omdat het in hetzelfde vet wordt gefrituurd als frikandellen bijv...
Misschien wordt het wel gefrituurd in rundvet in plaats van plantaardig vet...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:10
No Quiero
No Quiero is offline
Ik ga als veganist ook zéker niet naar de snackbar. Ten eerste die vet kwestie, ten tweede die frikandellen kwestie, en ten derde het feit dat de snackbar ervan profiteert.

Ik zou bij de slager ook nooit iets anders dan vlees kopen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2004 @ 12:07 :
Nou ja de defenitie van vegetarier is wel een beetje verpest...

Officieel is een vegetarier iemand die zich onthoud van eetproducten van dode dieren of andere dierlijke spullen. Heet nu totaal-vegetatier.
Toen gingen mensen wel vegetarier zijn met melk en ei. Lacto en ove veggies.

En nu noemen mensen zich vegetarier als ze vis eten, welke dan de defenitie nog meer in gevaar brengen..
En nog mensen die gevogelte eten en zich veggie noemen. etc etc etc.

Een vegetarier is vooral dan op eten gericht. Gelatine zou er dan bij horen. Maar vegetarier zijn is natuurlijk ook een beetje rekbaar qua eigen grenzen ... gelatine zou kunnen als je het maar een restproduct ziet of als je alleen voor gezondheid vegetarier bent.
Reageren

Regels voor berichten