Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 18:40
Rodion
Rodion is offline
Ik ga over een paar dagen naar Kenia, en ik wil natuurlijk ook wel wat uit Kenia meenemen naar ons koude kikkerlandje. Ik snap natuurlijk dat je geen stukken olifant mee mag nemen, maar waar ligt de grens precies? Wat mag je wel meenemen naar Nederland en wat niet?
Advertentie
Oud 29-07-2005, 20:05
Levis
Levis is offline
zowieso alle neppe merken spullen niet

Heb ik wel gedaan, maar ze hadden toen niks gecontroleerd
Oud 30-07-2005, 20:59
Gothic
Gothic is offline
neppe spullen mag wel, maar voor eigen gebruik... dus neem niet meer dan 5 á 10 shirtjes/broeken/dvd's ed mee.

Idd geen olifanten of andere bedreigde dieren, geen koraal of schelpen. Niet teveel sigaretten/drank.

Er is trouwens een site waar het allemaal opstaat...
Oud 01-08-2005, 13:12
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-07-2005 @ 21:59 :
neppe spullen mag wel, maar voor eigen gebruik... dus neem niet meer dan 5 á 10 shirtjes/broeken/dvd's ed mee.

Idd geen olifanten of andere bedreigde dieren, geen koraal of schelpen. Niet teveel sigaretten/drank.

Er is trouwens een site waar het allemaal opstaat...
Als ze je koffers/tassen gaan controleren op neppe merken spullen ben je echt goed de lul hoor. Dus als je ze koop alle prijskaartjes eraf knippen voor je ze in je koffer/tas doet want, dan zeg je gewoon dat je ze al had voor je naar het buitenland ging en dan is er geen probleem.

Er is inderdaad een site waar dit soort dingen opstaan maar ik zou het adres echt niet weten, probeer het eens via google?
Oud 01-08-2005, 13:35
Mir-idiotA
ik kom net uit Kenia en kan wel ff uitleggen wat je iig wél mee mag nemen aangezien ik het meehad:

- 2 sloffen sigaretten
- een backpack vol met beeldjes, kaarsenstandaards, wandschilderingen, bakjes, potjes, sieraden etc. etc.
- een plastic tas handbagage met allemaal nepdvd's

(dat laatste was per ongleuk, wilde ik eigenlijk in de echte bagage hebben maar vergeten.. dvd's 3 keer onder scan door, maar niet afgepakt)
Oud 02-08-2005, 18:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-07-2005 @ 21:59 :
Idd geen olifanten of andere bedreigde dieren
Oh, nou, ik heb vorig jaar gewoon een olifant meegenomen, niemand die het merkte
Oud 03-08-2005, 12:12
Mir-idiotA
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 01-08-2005 @ 14:35 :
ik kom net uit Kenia en kan wel ff uitleggen wat je iig wél mee mag nemen aangezien ik het meehad:

- 2 sloffen sigaretten
- een backpack vol met beeldjes, kaarsenstandaards, wandschilderingen, bakjes, potjes, sieraden etc. etc.
- schoenen
- een plastic tas handbagage met allemaal nepdvd's

(dat laatste was per ongleuk, wilde ik eigenlijk in de echte bagage hebben maar vergeten.. dvd's 3 keer onder scan door, maar niet afgepakt)
Oud 03-08-2005, 18:20
Verwijderd
Even los van de soort dingen: op je ticket of op de informatie die je er bij krijgt staat ook een bedrag tot waar je dingen gewoon mee mag nemen (ik dacht 165 of 175 euro oid - dat stond er iig bij mij), daarboven moet je het aangeven. Het maakt dan dus niet uit wat het is.
Oud 03-08-2005, 20:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 01-08-2005 @ 14:12 :
Als ze je koffers/tassen gaan controleren op neppe merken spullen ben je echt goed de lul hoor. Dus als je ze koop alle prijskaartjes eraf knippen voor je ze in je koffer/tas doet want, dan zeg je gewoon dat je ze al had voor je naar het buitenland ging en dan is er geen probleem.
Neppe merken mag wel, zolang het voor eigen gebruik is. Dus zolang jij niet meer dan 10 shirtjes/dvd's ed bij je hebt, is het totaal geen probleem. Bij controle niets aan de hand. Zodra het lijkt op handel, ben je wel de lul. Dan moet je belasting betalen over de prijs van het echte merk in NL + een boete + spullen inleveren.
Oud 10-08-2005, 13:33
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
geen ivoor en koraal ( als ze dat al hebben in kenia.. )
Oud 11-08-2005, 07:20
Femic
Femic is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-08-2005 @ 21:52 :
Neppe merken mag wel, zolang het voor eigen gebruik is. Dus zolang jij niet meer dan 10 shirtjes/dvd's ed bij je hebt, is het totaal geen probleem. Bij controle niets aan de hand. Zodra het lijkt op handel, ben je wel de lul. Dan moet je belasting betalen over de prijs van het echte merk in NL + een boete + spullen inleveren.
Toen ik 1,5 jaar geleden uit Turkije terug kwam van vakantie, werd anders alle zooi 'ingepikt', ook als het maar 1 of 2 shirtjes waren (ik had zelf niet zoveel gekocht en wat we hadden gekocht, hadden we aangetrokken onder onze trui ).
Oud 13-08-2005, 14:22
Mir-idiotA
Citaat:
*** Sido *** schreef op 10-08-2005 @ 14:33 :
geen ivoor en koraal ( als ze dat al hebben in kenia.. )
tuurlijk! wat dacht jij dan?
Advertentie

Regels voor berichten