![]() |
|
Kwellende Leugens
en ik aanschouw haar moedige streven naar de waarheid hier ver vandaan naar een wit en glorierijk bestaan voorbij de leugen, naar het échte leven maar op haar jurk draagt zij een traan haar waan maakt dat zij niets kan geven ook al blijft de leugen eeuwig kleven ze beeft en valt, de waarheid kan zij niet meer aan nu, in het donkere hoekje waar ze wacht vecht zij krachtig die onnodige strijd met vele anderen schreeuwt zij om macht Ze liegt om haar éigen waarheid en het is de wereld die als enige naar haar lacht maar ze is bang, alleen en mooi als ze lijdt ik zou willen dat ik vallende was maar mijn depressie is meer een vorm van hoogconjunctuur bevorderd door de chemische ontvoering van een zeker alkanol met kwellende noten van de barok bevrijd ik mij van denken Door examens heb ik niet erg veel tijd gehad om te dichten. Dit kwam er dit weekend uit. Inspiratie door de videoclip van auf der maur - followed the waves (klik hier voor de videoclip of hier voor de officiële website waar de video vandaan komt) en de nieuwe clip van evanescence grrrr. Aangezien gissen naar de inhoud hip is, hier een inleiding op mijn gedicht. De obsessie met leugens irriteerde mij zo erg, dat ik dit even kwijt moest. Tegenwoordig schijn je al heel snel stoer te zijn als je zegt dat je de waarheid ziet en dus de leugen doorgrondt. Dit is een beetje mijn visie op dat soort mensen. En evanescence wekt sowieso aggressie, gelukkig dat ik nog het demo album heb ![]() ![]() P.S. ja... ik vind de zangeres knap (een vraag die ik op de een of andere manier al tientallen keren gehoord heb...
Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 18:23. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Overigens in de laatste strofe moet maar er wel staan, want het is een tegenstelling. Over het woordje 'en' aan het begin van die laatste strofe heb je gelijk die kan ook weg. Moderator? Dat van macht, ik snap waarom je het geforceerd vindt. Oorspronkelijk had ik er aandacht staan, wat de lading misschien beter dekt, maar metrisch niet zo geweldig past. Daarom dus macht. Iets beters kan ik zo niet verzinnen. Ik speel zelf viool, dus daarom barok. Bovendien vind ik de diepgang van de (meeste) barok geweldig. Die voel ik niet zo sterk in andere perioden. Mocht je nog ander commentaar hebben... ![]() EDIT: oh ja, over die laatste strofe, die is magisch, slaap daar maar een nachtje over.
||
Citaat:
![]() Ik heb de videoclip niet gekeken uit angst dat mijn computer weer vastloopt en bij evanescence op tv zap ik standaard weg, dus dat heb ik ook niet gezien, dus ik heb alleen het gedicht gelezen. op haar jurk draagt zij een traan Mooi ![]() Rest van het gedicht is ook gewoon goed, daar ga ik niet over zeiken(voor de verandering ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() @ Halogeen: moet die 'en' ook nog weg? & Ik zal later nog reageren op jou reactie ![]()
||
Citaat:
![]() @ bridgetjakic Ik heb gekozen voor een sonnet vorm met een klassiek rijmschema met daaraan toegevoegd een 5e strofe. Dat rijmschema hoort bij een sonnet, vandaar dus de rijm.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met je na de dood? Volk | 272 | 04-01-2010 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
TIJD voor een WEDSTRIJD-poll Porcelain | 123 | 25-10-2007 22:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Archieftopic: wie schreef wat wanneer? Verwijderd | 17 | 01-02-2007 11:59 | |
Psychologie |
Het missen van liefde en daardoor depressief. Kevin v L. | 91 | 20-11-2005 12:07 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Duistere Lars Verwijderd | 15 | 07-07-2004 13:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Geen voorval op het plein. Verwijderd | 8 | 09-11-2003 10:39 |