Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 20:23
Juli-tje
Juli-tje is offline
Hej mensen

denken jullie dat jongeren die veel sporten ook gezonder eten?
ik denk het zelf wel... maar ik moet t onderzoeken
Willen jullie hieronder zetten (nodig voor een po op school)
hoeveel jij sport in de week en hoeveel stukken fruit en opscheplepels groente je eet in de week? (ongeveer he)

Ik zal zelf ff starten:
2 uur sport
3 fruit
10 groente

vast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:31
boer
boer is offline
12 uur sport. 12 opscheplepels groente, 14 stukken fuit
Oud 21-05-2004, 20:33
esprit-chick
esprit-chick is offline
mmmmmm, lastige vragen zeg......

mn sport tsje ik sport niet echt veel....
ff tussendoor, mag ik yoga meereken en callanetics oefeningen ( soort Winsor Pilates die we ongetwijfeld allemaal kennen van tell-sell)??????
en telt naar school op de fiets ook??
of is dat gewone lichaamsbeweging?

naja ik reken dat laatste nu niet mee

dan kom ik denk ik aan een uurtje of ehh ...4 of zo

fruit elke dag minstens een stuk, en elke dag minstens 1 glas vruchtensap (telt zeker niet)
groente...veel....eh...20 tot 30 opscheplepels per week of zo

om ff op je hoofdvraag terug te komen, ik denk niet dat dat er definitei opgaat omdat ik om me heen heel veel mensen sport als de ideale gelegenheid aangrijpen om te snoepen en suikerrijke energiedrankjes naar binnen te slurpen.
er zijn natuurlijk mensen die hun sport zo serieus nemen datzer alles erop aanpassen en bewust gaan leven (als ze dit nopg niet deden)om zo hun conditie optimaal te houden
ook denk ik dat een avondje op de club ( van wat voor sport dan ook ) vaak leidt tot ff aan de bar in de kantine....

mensen die niet of niet zo veel sporten en toch hun lichaam een beetje in proportie wilen houden zulen bewust moeten leven en dus bewust moeten eten....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:36
Dolores
Dolores is offline
Ik sport niet (nou ja, ik ga weleens skeeleren en zo af en toe eens hardlopen) en ik eet elke dag de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit. (200 gram groente en 2 stuks fruit)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:57
kneisje
kneisje is offline
Ik beweeg normaal ook genoeg qua fietsen etc. maar zuiver sporten om het sporten: minstens 8-9 uur per week.
Aantal stuks fruit: tussen de 14 en 18 stuks
Groenten: normale hoeveelheid, 1 a 2 opscheplepels. Ik schat per week 8-10.
Ik denk inderdaad dat jongeren die sporten gezonder eten. Waarschijnlijk ben je dan toch wat bewuster met je gezondheid bezig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:10
cyntha
cyntha is offline
1 uur sport, 7 stuks fruit, 12 opscheplepels groente
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:15
Maarten
Maarten is offline
10 uur sport per week

elke ochtend een glas jus d'orange en 's avonds meestal wel groente.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik dans 14 uur en fiets 9 uur in een week (dat maakt dus 21 uur)
ik eet iedere dag fruitontbijt (geldt voor 2 stuks fruit...) en qua echt fruit gemiddeld 1 keer per week denk ik?
Groente eet ik heel weinig (omdat ze hier thuis weinig koken): gemiddeld 2 keer per week en dan 2 grote lepels per keer.

Volgens mij is je hypothese trouwens niet juist. Bij mij op dansen (dansacademie, dus mensen die veel sporten) eten ze helemaal niet gezonder. Juist niet volgens mij omdat ze veel meer calorieën kunnen hebben doordat ze zoveel verbruiken...
Overigens, mensen die worden begeleid voor een belangrijke wedstrijd ed kunnen misschien wel op een speciaal dieet gezet worden...

edit: foutenanalyse: je vraagt niet of mensen op een dieet zitten (die eten namelijk ook vaker groente en fruit... ook mensen die bijv. darmklachten hebben en dus veel vezelfs moeten eten).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:08
Juli-tje
Juli-tje is offline
hoi,

yoga mag je wel meetellen, dat van Tell sell; doe ook maar!
fietsen naar school liever niet tenzij je dan heel hard fietst waardoor je dit ook echt als sport kunt beschouwen.
Dansen natuurlijk ook.

bedankt voor de replys tot nu toe he,
groeten
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:45
Bruut
Bruut is offline
uhh 3/4 uur fitniss

0 stukken fruit

20 groente.. (ja echt heel veel)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:13
Verwijderd
0 uur sport, wel zo'n 5 uur beweging vanwege fietsen (waarom telt fietsen alleen mee als je het hard doet, en telt yoga wel mee? Ik ken niemand die heel hard en snel yoga't namelijk)
30 opscheplepels groente denk ik (ruim 4 per dag)
15 stuks fruit ongeveer

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:26
Dzjes
Dzjes is offline
2 u sport en nog zo'n 3u fietsen op een hele week (wat dus eigenlijk ook sport is)

Fruit eet ik niet zo heel veel, 2/3 stukken per week, groente daarentegen wel veel.. rond de 20 opscheplepels per week of meer..

Ik denk niet dat mensen die veel sporten, extra op hun voeding gaan letten. Ze zullen hun conditie wel in acht houden,en daarom ook meer water dan frisdrank drinken etc. denk ik, maar om echt op een gezond groente-rijk dieet te leven..nee,dat denk ik toch niet..
Topsporters is nog iets anders dan gewoon jongeren die bvb 4u in de week gaan voetballen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:48
cyntha
cyntha is offline
Ik denk niet dat mensen die sporten veel gezonder eten dan mensen die niet of weinig sporten. Ze zullen misschien meer op hun conditie letten en meer water drinken. Maar ik denk dat iemand die veel sport net zo goed ongezond en vet eet. Het zijn geen topsporters, maar gewoon mensen die af en toe sporten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 13:49
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik sport 5 uur in de week
ik eet per dag zo'n 3 scheppen groente/ 21 per week dus
en per dag eet ik minstens 1 keer fruit/ 7x of vaker per week dus
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 13:53
Verwijderd
3/4 uur sporten in de week, zo'n 10 stukken fruit en 12 opscheplepels groente
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:52
Juli-tje
Juli-tje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-05-2004 @ 13:13 :
(waarom telt fietsen alleen mee als je het hard doet, en telt yoga wel mee? Ik ken niemand die heel hard en snel yoga't namelijk)
Omdat als je heel langzaam fietst dat toch geen sportieve activiteit is, of vind jij wel? Tja yoga ik weet het niet zo goed, van mij mag je t meetellen omdat dat toch ook een soort sport is of is dat het juist niet? (geen verstand van...)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Juli-tje schreef op 22-05-2004 @ 15:52 :
Omdat als je heel langzaam fietst dat toch geen sportieve activiteit is, of vind jij wel? Tja yoga ik weet het niet zo goed, van mij mag je t meetellen omdat dat toch ook een soort sport is of is dat het juist niet? (geen verstand van...)
Ja maar fietsen is toch ook een sport? En hééél langzaam fietsen, daar zijn zelfs kampioenschappen in . Maar als je gewoon zeg 18 km/u fietst, dan ben je toch wel sportief bezig? Je bent in beweging en spant je in enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:57
ESCO
ESCO is offline
5 a 5,5 uur per week sporten
fruit: 7 sinaas appelen per week
groenten: 3 brocolli struiken,2 kokkommers, 1 sla struik en zo'n 350 gr sperziebonen,4 stukken witlof.
Nog een heleboel wark,vlees en soja brokken.
Oud 22-05-2004, 16:11
moenbase
moenbase is offline
Ik kan bij Sumoworstelaars wel zien dat ze niet gezond eten...
Oud 22-05-2004, 16:24
Divina Flor
Divina Flor is offline
Fietsen naar school ofzo vind ik gewoon bij de dagelijkse beweging horen (net zoals wandelen naar de supermarkt ofzo).
Als je gaat fietsen 'om het fietsen' dan vind ik het wel weer sport (want dat zou je normaal niet doen).
Ik sport iets van 6 uur per week. Eet 2 fruit op een dag (soms meer), dus 14-16 per week. En voldoende groente, maar houd het niet zo bij, als het gekookt is iig 2 opscheplepels maar we eten vaak sla (en gewoon groente door het eten, dat kun je dus niet echt goed tellen) en dan wel een heel bord vol.
Oud 22-05-2004, 16:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Juli-tje schreef op 22-05-2004 @ 11:08 :
hoi,

yoga mag je wel meetellen, dat van Tell sell; doe ook maar!
fietsen naar school liever niet tenzij je dan heel hard fietst waardoor je dit ook echt als sport kunt beschouwen.
Dansen natuurlijk ook.

bedankt voor de replys tot nu toe he,
groeten
Met fietsen gebruik ik meer inspanning dan met yoga hoor...
En natuurlijk telt dansen mee, dansen is een sport, geen hobby (kon t niet laten om t te zeggen er zijn namelijk veel mensen die een andere mening hebben).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:23
ofniet
ofniet is offline
4 uur sport
10 fruit
5 groente
Oud 22-05-2004, 17:52
boer
boer is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 22-05-2004 @ 00:01 :
12 uur sport. 12 opscheplepels groente, 14 stukken fuit
oh ja, dit ziet er trouwens wel gezond uit, maar het zegt niks over hoe gezond ik eet, ik eet namelijk heel veel (misschien wel door het sporten). Dus ik eet ook veel ongezonde voeding
Oud 22-05-2004, 18:17
steefos
steefos is offline
10 opschellepels groente en 20 stuks fruit zo ongeveer schat ik
sport ongeveer 4,5 uur per week
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:20
steefos
steefos is offline
ik ben wel vegetarisch dus dat maakt denk ookd eel uit van de hoeveelheid groente
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:45
Chimera
Chimera is offline
Sporten, euh, ff denken...
1 uur hardlopen
4 uur hockey
6 uur fietsen

Fruit:
10 stuks/week

Groente:
Veel te weinig
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Stefan1986 schreef op 22-05-2004 @ 18:52 :
oh ja, dit ziet er trouwens wel gezond uit, maar het zegt niks over hoe gezond ik eet, ik eet namelijk heel veel (misschien wel door het sporten). Dus ik eet ook veel ongezonde voeding
Maak je geen zorgen, ik vond 't er niet gezond uit zien hoor.
12 lepels groente... das zo'n 90 gram per dag... iedereen eet hier zo weinig groente in dit topic
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:20
boer
boer is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-05-2004 @ 01:56 :
Maak je geen zorgen, ik vond 't er niet gezond uit zien hoor.
12 lepels groente... das zo'n 90 gram per dag... iedereen eet hier zo weinig groente in dit topic
nou je het zegt, het is inderdaad weinig, maar vergeleken de andere reacties die ik las leek het veel
Oud 23-05-2004, 11:51
Regen
Regen is offline
5 uur sport
200 gram groente
4 fruit

Maar voorderest eet ik niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:56
squat
squat is offline
Haha, de hoeveelheid groente en fruit als maatstaf voor gezond eten.

Maar vertrouw mij, serieuse sporters eten gezonder dan "normale" mensen. Alleen al omdat zij transvetzuren en koolhydraten met een hoge glycemische index zullen vermijden en bovendien zullen zorgen voor gezonde k/e/v verhoudingen en eventueel supplementeren met vitaminen en mineralen.

Maar ja, voor "sporters" die 2x per week een uurtje gaat zwemmen zal er waarschijnlijk geen verschil zijn nee.

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:19
Sasbeest
Sasbeest is offline
-Ong. 4 uur sport
-5/6 fruit
- 6 groente

Voila
Oud 23-05-2004, 15:34
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Juli-tje schreef op 21-05-2004 @ 21:23 :
Hej mensen

denken jullie dat jongeren die veel sporten ook gezonder eten?
ik denk het zelf wel... maar ik moet t onderzoeken
Willen jullie hieronder zetten (nodig voor een po op school)
hoeveel jij sport in de week en hoeveel stukken fruit en opscheplepels groente je eet in de week? (ongeveer he)

Ik zal zelf ff starten:
2 uur sport
3 fruit
10 groente

vast bedankt!
Sport: 1.5 uur
Fietsen naar school enz: 3 uur
Stuks fruit: 10
Groenten: 8 opscheplepels
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:47
Juli-tje
Juli-tje is offline
Citaat:
squat schreef op 23-05-2004 @ 12:56 :
Maar vertrouw mij, serieuse sporters eten gezonder dan "normale" mensen. Alleen al omdat zij transvetzuren en koolhydraten met een hoge glycemische index zullen vermijden en bovendien zullen zorgen voor gezonde k/e/v verhoudingen en eventueel supplementeren met vitaminen en mineralen.

Maar ja, voor "sporters" die 2x per week een uurtje gaat zwemmen zal er waarschijnlijk geen verschil zijn nee.
Ah ja daar heb je een punt. Proffessionele sporters zullen er zeker goed op letten wat ze eten dat kan hun prestaties beinvloeden.. maar ik vroeg me juist nu af of ook minder proffessionele sporters anders eten ('gezonder')...
doei
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:54
Guissie
Guissie is offline
Ze bewegen iig wel, dat is goed en ik denk dat ze ook wel gezonder eten, wat meer op voeding letten enz.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 17:27
Daevrem
Daevrem is offline
Alleen serieuze prestatiesporters eten per se gezonden. Verder zal de gemiddelde sporter wel iets gezonden eten dan de gemiddelde niet-sporter maar dat zal wel niet zo heel veel zijn. Je kunt er in iedergeval zeker niet vanuit gaan dat iemand die veel sport ook gezond eet.
Oud 26-05-2004, 16:14
't kieken
't kieken is offline
24uren sprot

30 stukken fruit ( zeer veel dus)

24 groenten
Oud 27-05-2004, 20:08
Verwijderd
ik sport (gewoon bewegen en fietsen dus weggelaten, wel schoolgym erbij)

8 uur per week
fruit ong. 12 stukken per week
groente euh 14 opscheplepels?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Dat ligt er ook maar aan wat voor sport
Gezond eten is niet alleen een kwestie van groenten en fruit eten maar ook een gebalanceerd dieet (niet in de zin van DIEET maar gewoon eetgewoonten) volgen.

Lekker om te zeggen dat je elke dag je groenten eet en een paar stuks fruit als je savonds 2 pilsjes drinkt een half pakje sigaretten rookt en een zak borrelnoten leeg vreet.

Om Ontopic te blijven, door het jaar heen 4x1,5 uur per week in de gym en het op en neer fietsen op heen en terug weg dan

Mja moet ook nog een keer afslanken dus nu 3x1 uur per week in de gym en 2xdaags 3 kwartier lopen/fietsen.

En natuurlijk gezond eten

Gezond eten betekend meer : letten op verhoudingen en hoeveelheden koolhydraat/eiwit/vet en daarnaast zorgen dat je al je vitaminen en mineralen binnen krijgt.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 11:02.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten