Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2001, 10:59
Verwijderd
Weten jullie wat er zou gebeuren als er geen wind meer is?
Op kamp met een dropping vroegen we ons dat af. wE liepen op straat en dan leek het net dat als er geen wind meer zou zijn dat je heel hard zou moeten lopen om op dezelfde plek te blijven. of juist geen voet optillen wantdan schuift de aarde mischien wel onder je door. Kan dat ???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2001, 11:33
PV
PV is offline
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 12:57
Verwijderd
Volgens mij niet (Maar ja, wat weet ik?!?)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 19:02
bono
bono is offline
Wind bestaat altijd en zal er altijd blijven tot dat er geen aarde meer is (de eindtijd)
Dat van dat je hard zo moeten lopen of je voeten niet zou op moeten tillen is niet waar want dat heeft te maken met de zwaartekracht, de aarde draait niet door wind! Omdat de aarde rond de zon draait moet er ook een eigen rotatie zijn omdat er anders op de ene helft van de aarde geen zon zou zijn en op de andere wel.
Dus wees maar niet bang dat je dan nooit meer een stap zou kunnen verzetten o.i.d.

Gr.
Oud 26-09-2001, 11:18
groovyshady
groovyshady is offline
In normaal nederlands betekent dat dus dat je bang bent, dat als er geen drukverschillen meer zijn, dat je geen stap meer zou willen verzetten omdat je denkt dat de aarde misschien wel twee gardiger-meters onder je door zou schuiven?
Nee. De aarde heeft aantrekkingskracht, en daarom schuif jij twee gardiger-meters over de aarde, in plaats van de aarde onder jouw. Maar ik weet niet hoe je erbij komt dat de aarde onder je door zou schuiven, want de aarde schuift altijd. Volgens mij bedoel je dat de wind de aarde draait ofzo?
Maak je daar maar niet over druk, want die drukverschillen zullan er alijd blijven; dat is een gevolg van het draaien van de aarde.
greetzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten