Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bij een overval netjes doen wat je gevraagd wordt en wanneer mensen met spullen/geld wegrennen er ook niet achteraan rennen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook in het geval waarin de werknemer de werkgever schade toebrengt door de kas niet voldoende regelmatig af te storten, denk ik dat de werknemer niet aansprakelijk is. Je kunt het niet voldoende afstorten van de kas niet zien als opzet of bewuste roekeloosheid; de Hoge Raad legt dat criterium heel streng uit. Ik zou dus niks betalen, laat die werkgever maar een procedure starten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar wil je zekerheid ga effe langs het buro voor rechtshulp die weten het wel ![]() Uiteraard horen we dan graag hoe en wat ![]()
||
Citaat:
Verder vraag ik me af wat ze vorige keer hebben gedaan toen de kassa was leeggeroofd. Heeft die medewerker ook moeten betalen? En zijn er nadien maatregelen ondernomen om diefstal minder makkelijk te maken? En voor wat betreft dat laatste: iedereen in deze topic zegt dat jij er niet financieel voor kan opdraaien. Sterker nog, zelfs de personen met een rechtenstudie zeggen dat (die toch wel iets afweten van jouw rechten) en adviseren je naar een rechtswinkel te gaan. Ik snap dus niet dat je zegt dat jij niet zoveel te zeggen hebt...
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk, ze staat wettelijk vast in haar recht...maar als baas niet betaalt, dan moet je daar iemand (advocaat ofzo?) achteraansturen enzo... Dat maakt je werkrelatie ook niet beter. Maarja als ze haar eigen geld gat inleveren wordt ze er ook niets beter van. Ik zou dus gewoon ns adviezen inwinnen bij zo'n rechtswinkel en zeker niet zomaar akkoord gaan met de werkgever. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Veel ervaring met kantonrecht enzo heb ik (gelukkig) niet. Dus over gewoontes en prijzen weet ik ook niets. Maar ik ben t dan wel met de inhoud van je post eens. |
![]() |
||
Citaat:
Toch lijkt de TS zich over te geven aan wat de werkgever zegt (zo kwam die zin bij mij tenminste over) en dat zou ik echt wel zonde vinden. Maar de personen boven mij hebben dat heel goed uitgelegd, dus ik ga er niet nogmaals op hameren. In ieder geval veel succes ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En in zo'n geval ben je denk ik als werknemer redelijk eenvoudig te overbluffen...zeker als de schrik je nog min of meer in de benen zit... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Hoge Raad (onze hoogste rechter) vindt, dat pas sprake kan zijn van bewuste roekeloosheid als (let op, cryptisch ![]() Die werkgever moet dus bewijzen dat dit meisje, toen ze haar kassa niet afstortte, zich bewust was van het risico van een diefstal, en welbewust dat risico heeft genomen. Dat is dus niet te bewijzen, en daarom zal die werkgever in het ongelijk worden gesteld. |
![]() |
||
Citaat:
Hou je rug recht! Je krijgt een toevoeging (dat betekent dat je de advocaat niet hoeft te betalen, op een bijdrage van 65 euro na). 65 euro van die toevoeging is toch altijd minder dan 400 euro en je kunt proberen of je advocaat dan eventueel ook eist die 65 euro door je werkgever terug te laten betalen. Ik denk dat je heel sterk staat (zie ook nare man). Die werkgever moet zich daar gewoon voor verzekeren (of hij is daar zelfs voor verzekerd). Succes en niet betalen!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ Ekki - als zij minderjarig is, moet sowieso de procedure gestart worden tegen die ouders. Ouders zijn immers de vertegenwoordigers van hun kinderen, en treden als zodanig ook in rechte (dus in een proces) voor ze op. Je kunt dus alleen een toevoeging krijgen als je ouders niet genoeg verdienen - en vaak doen ze dat wel, want toevoegingen zijn echt alleen bedoeld voor de állerarmsten, en die ouders hebben misschien ook nog wel een rechtsbijstandverzekering. Trouwens, nog iets leuks: mocht je een dagvaarding in de bus krijgen waarin jij persoonlijk wordt opgeroepen, gewoon komen, en dan (zoals dat heet) een incident opwerpen en stellen dat de werkgever niet-ontvankelijk dient te worden verklaard, omdat de ouders als wettelijk vertegenwoordigers hadden moeten worden gedagvaard, en niet de minderjarige zelf. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Of je recht hebt op een toevoeging hangt natuurlijk van meer zaken af. Je eigen inkomen inderdaad, maar ook het belang van de zaak. Als je voor een relatief klein bedrag als 400 euro gaat procederen, lijkt het me dat je geen recht hebt op een toevoeging. Verder maakt het ook nog verschil uit of je eiser bent of gedaagde. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5 number9 | 413 | 23-01-2017 20:15 | |
Studeren |
Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4 Verwijderd | 500 | 25-06-2010 15:44 | |
Algemene schoolzaken |
Schuld IB groep Verwijderd | 12 | 13-11-2006 21:10 | |
Algemene schoolzaken |
Ibg lening, wanneer terugbetalen? Ingetjuh19 | 4 | 29-01-2006 23:21 | |
Algemene schoolzaken |
Stoppen met school? Terugbetalen? IjSbLoKiE | 46 | 22-03-2005 20:41 | |
Algemene schoolzaken |
Studiefinanciering terugbetalen... ZlatanSuperJood | 6 | 18-02-2003 17:39 |