Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 13:23
Stefanie
Stefanie is offline
Sinds een tijdje heb ik heel erg veel last van mijn stuitje. Als ik even te lang heb gezeten of gefietst en ik sta weer begint het vreselijk veel pijn te doen en voel ik een soort steken...

Kan het zijn dat je stuitje gebroken/gekneusd is? En wat moet je dr aan doen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:25
Verwijderd
Volgens mij kan je je stuitje iig wel kneuzen, breken weet ik niet. Volgens mij moet je dan gewoon rusten (op een zwembandje zitten ) en het zo laten genezen.

ff langs de dokter iig als je denkt dat het zo iets is, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:31
Verwijderd
Ik heb daar ooit een soort ontsteking aan gehad, geloof ik. Heel rot gevoel gaf dat, echt steken. Dat is vanzelf weer overgegaan toen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:45
Dzjes
Dzjes is offline
Volgens mij kan het idd kneuzen.. als ik jou was zou ik gewoon ff naar de dokter gaan..en zoveel mogelijk rusten
(idd..het zwembandje of op je buik liggen )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:00
watervrouw
watervrouw is offline
Ik heb/had daar ook last van. Heb er nu nog wel es last van als ik op iets hards lig (houten bank) of soms als ik zit en dan weer ga staan. Heb er de laaste tijd geen last meer van.
groetjes
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:05
cyntha
cyntha is offline
Ik heb daar nog nooit last van gehad, gelukkig. Maar ik dacht dat je je stuitje niet kon breken. Misschien dat het gekneusd of ontstoken is?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:02
marrel
marrel is offline
ja je stuitje kan zeker gebroken zijn. Een vriendin van mij had ook al een tijdje last van haar stuitje nadat ze erop gevallen was. Na een paar weken is ze toch maar naar de dokter gegaan en toen breek het gebroken te zijn. Misschien moet je ookmaaar ff naar de huisarts
Oud 26-05-2004, 15:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
marrel schreef op 26-05-2004 @ 16:02 :
ja je stuitje kan zeker gebroken zijn. Een vriendin van mij had ook al een tijdje last van haar stuitje nadat ze erop gevallen was. Na een paar weken is ze toch maar naar de dokter gegaan en toen breek het gebroken te zijn. Misschien moet je ookmaaar ff naar de huisarts
Ik ben er gelukkig niet op gevallen, maar ik denk dat het door het zadel van mn fiets komt. Ik fiets nogal veel en als je dan niet lekker zit gaat het op den duur pijn doen ofzo...
Ik zal binnenkort een afspraakje maken, ben toch benieuwd wat het nou is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 26-05-2004 @ 16:27 :
Ik ben er gelukkig niet op gevallen, maar ik denk dat het door het zadel van mn fiets komt. Ik fiets nogal veel en als je dan niet lekker zit gaat het op den duur pijn doen ofzo...
Ik zal binnenkort een afspraakje maken, ben toch benieuwd wat het nou is.
Dat zou heel goed kunnen: zo wordt je stuitje elke keer weer 'beurs'.

Ik heb dat wel eens gehad, nadat ik 4 uur op de grond moest zitten in een lage spijkerbroek: dat zat helemaal niet lekker, en ik had toen een hele grote blauwe plek op m'n stuitje, het deed ook best pijn.
Dat ging vanzelf over Maar als je elke dag weer gaat fietsen, blijft het natuurlijk pijndoen (als je zadel tenminste de oorzaak is )
Oud 26-05-2004, 18:26
$tarlight
$tarlight is offline
ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar ik heb het ook gehad. Ik was gevallen met skeeleren en toen heb ik er ruim een jaar last van gehad voordat het overging. Toen kreeg ik een schop onder mn kont van een vriendin van me, en toen was t weer terug... nu heb ik er af en toe nog last van, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat t kan zijn. Tis gewoon wel es lastig. Ik heb t nu vooral als ik heel lang stil gezeten heb (ook na een examen ofzo)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:34
matrix21
matrix21 is offline
Inderdaad, als je eenmaal je stuitje gekneusd hebt heb je de rest van je leven last van pijn als je te lang zit e.d
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 26-05-2004 @ 19:34 :
Inderdaad, als je eenmaal je stuitje gekneusd hebt heb je de rest van je leven last van pijn als je te lang zit e.d
Dat is ook weer een beetje te kort door de bocht
Oud 26-05-2004, 19:24
Joris
Joris is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-05-2004 @ 19:52 :
Dat is ook weer een beetje te kort door de bocht
hehe idd

uhm, ja, als je er op valt kun je er (veel) last van hebben, ligt er een beetje aan, maar je lijkt er lang last van te houden omdat je dat gedeelte zoveel gebruikt. maar als het na 3 weken nog inet weg is is het wel slim om even naar een arts te gaan...
Oud 26-05-2004, 22:40
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb er al een jaar last van. Iemand trok een stoel onder me vandaan ( ) en toen zat ik op het randje, en blijkbaar is daar iets fouts gegaan. Op dat moment deed het nauwelijks pijn maar toch moet het dat zijn geweest.
Zou je niks kunnen bedenken wat je voor vreemds hebt gedaan?

Zelf denk ik dat er misschien wel een botsplinter is afgebroken. Dat heb ik namelijk ook in mijn pink (gehad). Heb er anderhalf á 2 jaar last van gehad. daarmee ben ik wel naar de dokter geweest maar ze konden er toch niks aan doen (het moest gewoon slijten..) , dus ga ik er niet vanuit dat ze hier wel iets aan kunnen doen en dus ga ik niet naar de dokter.

Maar zitten in de auto, fietsen, op de grond zitten is vervelend voor je stuitje idd.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 00:11
Luego
Luego is offline
Ik heb dat ook al een hele tijd.
Niet als ik op een harde ondergrond oid heb gezeten, maar meer onverwacht opeens steken. Is al wel minder dan 'eerst', maar nog niet weg.
Geen idee waar het door komt.
Had de huisarts ook niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten