Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 13:36
Verwijderd
ik heb vanochtend rond 11:00 een verstandkies laten trekken , en de tandarts zei dat ik 3 kwartier op gaasje moest bijten voor het bloeden dat heb ik dus gedaan. hij heeft op de plaats waar die kies zat ook nog een watje gedaan wat vanzelf oplost. maar het bloed nog steeds.

weet iemand of dit normaal is en zo ja tot hoelang blijft het bloeden??? want het smaakt nogal vies en vind het ook wel een eng idee

Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:34
Verwijderd
Is het niet gehecht dan? Toen ik kiezen moest laten trekken zaten er van die oplosbare hechtingen in. (Was wel bij de kaakchirurg gedaan trouwens). Ik denk dat het wel logisch is dat het nogal blijft bloeden zonder hechtingen.. zeker bij een verstandskies.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:44
luchtballon
luchtballon is offline
volgens mij kan het wel behoorlijk lang blijven bloeden. Ik dacht ook dat het als het al lang gestopt is weer kan beginnen.
Maar aangezien ik geen verstandskeizen heb, weet ik het ook
niet zeker
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:31
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Bij mij zijn ze bij de kaakchirurg weggesneden en gehecht, maar ik had na een half uur al geen last meer van bloed of een vieze smaak. Alleen was ik totaal niet verstaanbaar door de verdoving

Maar het kan heel goed dat het per persoon verschilt en dat het nodige geweld voor het ding eruit is een hoop scheelt. En hechtingen natuurlijk.
Oud 24-05-2004, 16:52
cyntha
cyntha is offline
Toen ik mijn verstandskiezen liet trekken heeft het niet zolang gebloed wel had ik een ontzettend vieze smaak in mijn mond. Bij mij is het trouwens ook gehecht met een paar hechtingen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:50
Roos
Roos is offline
Het lijkt misschien alsof het nog vrij heftig bloed... maar het is waarschijnlijk speeksel met een klein beetje bloed erdoor.
Mijn twee onderste verstandskiezen zijn eruit gehaald door de chirurg, en ik had idd die hele dag bloederig speeksel. Die vieze smaak had ik ook best lang.

Ik zou in ieder geval voorzichtig zijn met eten en tandenpoetsen, zodat de wond kan helen.

Oh ja nog een tip als je nog een keer moet: gelijk als je thuis bent, een coldpack op je kaak leggen (kwartiertje op, kwartiertje af, etc.). Dan krijg je geen blauwe plek op je wang
Oud 24-05-2004, 22:18
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb ook precies hetzelfde gehad een maand geleden werd ook de verstandkies getrokken!

Wat hier al ergens is gezegd zei mn tandarts ook al, de hoeveelheid bloed valt mee, maar door het mengen met speeksel lijkt het meer en veel.

Bij mij was ook echt een ongeloofelijk vieze smaak , en had er ook ruim 1,5 week enorme last van tot in slaap jankend aan toe

Zorg er in ieder geval voor dat je niet wilt gaat zitten poesten in dat gat of daar vlak omheen, kijk daar een beetje mee uit! Ga na het voorzichtig poetsen van je gebit ook nog effe met water en zout spoelen enzo, dat zorgt voor die extra hiegyne!

En........ga NOOIT gorchelen met drinken of water of wat dan ook en vreet niet met eten in dat gat maar aan de andere kant van je mond! Want anders dicht de "wond" nooit, het is tenslotte een grootste wond he

Bij mij is het verder ook nooit gehecht ofzo, aangezien dat niet nodig was maar als je last blijft houden, laten we zeggen na een week.......dan zou ik toch effe weer naar je tandarts bellen voor tips of een recept ofzo hoor

Voor de rest pijnstillers als je pijn hebt

Dat was het wel vanuit mijn ervaring hiermee!

Succes en sterkte
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:05
Verwijderd
Dus met water je mond spoelen is verkeerd? Hmm oke.

Oja en de tandarts zei ook nog dat et niet echt verstandig is om te roken , nou hield ik et niet lang meer vol... , maar is dit erg slecht?

En had ook gehoord dat je een week geen alcohol mocht drinken, klopt dit ?

thnx voor jullie reacties

en die smaak is echt te ranzig voor worden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 00:24
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 25-05-2004 @ 00:05 :

Oja en de tandarts zei ook nog dat et niet echt verstandig is om te roken , nou hield ik et niet lang meer vol... , maar is dit erg slecht?

thnx voor jullie reactiesen die smaak is echt te ranzig voor worden
Tja, de ene kies is de andere niet..mijn eerste 2 verstandskiezen gingen eruit in 20 minuten en ik had wel wat ibuprofen nodig voor de pijn. Tja..roken...ik deed het toen ook gewoon..nergens last van gehad...alcohol? tja zal wel niet goed voor een genezende wond zijn...laten we zeggen: doe het op eigen risico...het zal niet heel erg zijn, maar wees voorzichtig Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 08:45
Verwijderd
Zo lang je ergens in je mond een open gat hebt, kan alles wat in je mond komt, ook in je bloed komen via dat gat, vandaar dat roken en alcohol drinken niet de bedoeling is... als je helemaal niet roken echt niet volhoudt, zou je kunnen proberen om steeds zo lang mogelijk niet te roken en het zo lang mogelijk uit te stellen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:08
Spoonie
Spoonie is offline
dat watje is gewoon ff om de grootste bloeding op te nemen als het goed is heeft hij er gewoon een oplossende hechting in gedaan. en ja ik weet dit zeker want mijn kies is 1 uur geleden net weggesneden
Oud 25-05-2004, 18:57
Boozle
Boozle is offline
Slik . Wanneer moeten je verstandskiezen getrokken worden dan? Altijd of soms en doet het erg zeer?? Aangezien ernog nooit een tand bij me uit is getrokken. Wie helpt me?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:37
Verwijderd
naja bij mij moesten ze eruit omdat ik ze niet schoon kon houden.
(moet over 2 weken weer voor de 2e)

ik was echt bang om te gaan. Maar heb een chille tandarts dus hij stelde me op me gemak en vertelde precies wat ie ging doen. er moesten ook nog 2 gaatjes geboord worden dus kreeg 4 verdovingen en de verdovingen voor de verstandskies zelf viel echt heel erg mee. oke het is geen lekker gevoel. alleen die laaste verdoving boven me kies waar dat gaat zat was echt klote , die deed echt pijn. maar toen de kies getrokken werd voelde ik helemaal niks. oke hij trok een paar keer aan me hoofd en hoorde wat kraken, maar vond et eigenlijk wel grappig.

en toen de verdoving begon uittewerken ben ik gaan slapen want moest nog wat slaap inhalen. toen ik wakker werd deed et wel pijn maar et vervelendste is die smaak in je mond. heb et nu nog steeds , kauw ook de hele tijd kauwgom. maar et valt echt reuze mee bij nader inzie

teminste zoals ik et vandaag zie
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:48
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
De tandarts van mij dramde hier heel hard op aangezien je met dat wilde gespoel en gegorchel zo die wond weer tot bloeden maakt......
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:02
Verwijderd
Ik moest ook verstandskiezen laten trekken, terwijl er eigenlijk niks mee was.
De bovenste 2 deed de tandarts, was ook zo klaar. De onderste 2 moesten bij de kaakchirurg, was ook zo klaar. Heb daarna meer last gehad van de verdovingen (de prikken) dan van het trekken zelf.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 25-05-2004 @ 17:08 :
als het goed is heeft hij er gewoon een oplossende hechting in gedaan. en ja ik weet dit zeker want mijn kies is 1 uur geleden net weggesneden
Niet alles wordt gehecht.

Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 25-05-2004 @ 23:48 :
De tandarts van mij dramde hier heel hard op aangezien je met dat wilde gespoel en gegorchel zo die wond weer tot bloeden maakt......
Ik moest van de kaakchirurg juist (voorzichtig!) spoelen met (ijs)water om het schoon te houden ed. IJswater stopt bovendien het bloeden een beetje.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:14
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-05-2004 @ 15:08 :
Ik moest van de kaakchirurg juist (voorzichtig!) spoelen met (ijs)water om het schoon te houden ed. IJswater stopt bovendien het bloeden een beetje.
Ik mocht het eerste uur absoluut niet spoelen en niks eten en drinken van de kaakchirurg. Anders bleef het langer bloeden en zou het niet zo snel genezen. Na die twee uur moest ik elk uur voorzichtig spoelen met water en een spulletje dat hij me meegegeven had.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 26-05-2004 @ 15:14 :
Ik mocht het eerste uur absoluut niet spoelen en niks eten en drinken van de kaakchirurg. Anders bleef het langer bloeden en zou het niet zo snel genezen. Na die twee uur moest ik elk uur voorzichtig spoelen met water en een spulletje dat hij me meegegeven had.
Het eerste uur (oid) ik ook niet, maar toen lag ik nog half bewusteloos in een ziekenhuis bed, dus toen kon dat ook niet. En bij TS was het ook al veel langer geleden dan een uur...dus dan lijkt het me niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:14
Roos
Roos is offline
Citaat:

Je kunt inderdaad beter geen alcohol drinken: alcohol 'verdunt' het bloed, waardoor de wond minder goed geneest.
Nou ja een weekje geen alcohol, hou je toch wel vol?

Roken is ook onverstandig, want daardoor verloopt het herstelproces langzamer. Dat geldt ook voor operaties/wonden op andere plekken in het lichaam, maar in je mond al helemaal! Al die stoffen komen regelrecht in de open wond: lijkt me niet echt goed.
Ik kan me voorstellen dat je niet 1,2,3 stopt met roken, maar probeer een beetje te minderen

Regels voor berichten