Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2007, 09:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Morgen moet ik naar de kaakchirurg om m'n verstandskies (aan de onderkant) eruit te laten halen. Ik ben nog nooit 'geopereerd' ofzo en het enige wat ik in het ziekenhuis heb meegemaakt zijn 'uitwendige' onderzoeken.

Dus ik zie er een beetje tegenop (gepruts in je mond ). Nou zegt iedereen dat het wel meevalt, maar ik heb toch wat vragen aan mensen bij wie de verstandskiezen ook zijn getrokken.

Hoe lang hou je er nog last van? Heb je na enkele dagen nog steeds een zwelling van je wang en heb je er na bijv. twee dagen nog pijn? En zo ja; wat moet je dan ooit eten? Vloeibaar en zacht eten?
Bloed het ook nog veel of is dat na de eerste dag wel over?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:13
Kali
Kali is offline
Heb vorig jaar 1 verstandskies laten uithalen.
Was ook nog nooit geopereerd geweest enzo, maar viel al bij al wel mee hoor.
Ik had niet echt veel zwelling, heb er ongeveer dikke week last van gehad ( de draadjes liepen in de plooi van men mond, dus als ik mond opendeed, dan rekten die draadjes niet mee door die plooi en kon dus men mond amper opendoen, niezen hoesten alles deed pijn door die plooi... nadat de draadjes eruit waren was dat geen probleem meer. Er wordt ook eerst een wiek ingestoken, als die eruit is dan voel je je ook al veel beter, want dat is een grote prop die wel wat druk geeft.)
Was er trouwens uitgesneden en geboord ( want hij was er nog niet uit)

De eerste avond toen ik nog half verdoofd was had ik nog spaghetti gegeten, maar slechte beslissing want geen gevoel => alles bloeden enzo
Dagen erna wel kunnen eten maar vooral dingen die gemakkelijk binnen gingen (doordat ik mond dus nauwelijks kon openen)
(na 2 weken was ik 2 kilo kwijt zonder moeite)

Bloeden valt wel mee, de eerste uren wel, en dan ja bruuske bewegingen enzo ...

Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:14
Nebel
Nebel is offline
Van het eruittrekken zelf vond ik alleen de verdoving pijnlijk, nouja meer raar. Verder voel je wat gesjor aan je kaak, het is allemaal meer vreemd dan pijnlijk. Ik kreeg pijnstillers van de kaakchirurg mee, die hielpen heel goed. eten aan die kant was minder fijn, maar dat was na 2 dagen wel weg. Goed koelen met ijs erop zodra je thuis bent werkt goed tegen de zwelling.
Het is allemaal geen feestje, maar het is goed te doen.
Bij mij bloedde het de eerste keer nog wel redelijk maar ik slik bloedverdunners en die kies werd eruitgesneden ipv getrokken. Bij het trekken alleen de eerste twee uur een beetje.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:25
Nuck
Nuck is offline
Tijdens de ingreep zelf had ik niet echt pijn, het was wel een beetje vervelend dat de kaakchirurg nogal lomp in m'n mond aan het wroeten was, maar ok. Had ook pijnstillers meegekregen en heb 1 dagje er vrij veel last van gehad, maar daarna ging het wel weer. Van bloeden heb ik niet zo veel last gehad.
Oud 04-06-2007, 11:17
Verwijderd
Bij mij zijn ze er alle vier tegelijk (onder narcose) uitgesneden...ik vond het erg meevallen, heb niet enorm lang last gehad erna, 'k denk een weekje oid, ik heb een paar dagen regelmatig pijnstillers (paracetamol) geslikt en dan ging het best. De zwelling viel ook erg mee...beetje dikker en wat blauwig, maar niet heel erg oid. Bloeden deed het volgens mij helemaal niet, maar dat weet ik niet meer zeker. De dag nadat ze er uit waren gehaald kon ik al weer brood zonder korst en dergelijke eten (moest wel kauwen met m'n tanden ). Dingen als wentelteefjes, vla, yoghurt, eventueel soep en ander zacht voedsel kan je gewoon eten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 16:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, bij mij moet 't er ook uit gesneden worden. Maar omg, een weekje lang last van? M'n moeder zei misschien 2 dagen. He bah.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 17:04
Nebel
Nebel is offline
Het is bij iedereen anders he. Bij deed het snijden de eerste 2 dagen pijn (met praten en eten) en het was gezwollen/blauw. Maar daarna voel je het, je leidt geen vreselijke pijnen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 17:23
Sherco
Sherco is offline
Ik heb er eerst 1 uit laten halen, daar zat een ontsteking onder, dus daar heb ik wel een paar weken last van gehad (kon nauwelijks praten of eten). Het eruit halen op zich was niet heel erg pijnlijk, het is meer een vreemd gevoel, je voelt de tand nog wel een beetje bewegen en af en toe hoor je wat krakige geluiden, maar het doet geen pijn oid.
Ongeveer een half jaar later moest een tweede er ook uit, dat was een fluitje van een cent. Geen pijn, geen gedoe, geen enorme zwellingen.
Ik kreeg een recept mee voor een vrij sterke pijnstiller, bij de eerste kies heb ik alle 10 pillen gebruikt, bij de tweede ben ik na 2 dagen gestopt omdat ik er duf van werd en ik er verder geen last van had.
Oud 04-06-2007, 21:06
Kali
Kali is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-06-2007 @ 17:45 :
Ja, bij mij moet 't er ook uit gesneden worden. Maar omg, een weekje lang last van? M'n moeder zei misschien 2 dagen. He bah.

Die week last was gewoon omdat de draad in men vel/tandvlees/kaakvlees? hoe het ook moge heten sneed als ik men mond verder dan cm opendeed...
Men evrstandskies zat eigenlijk niet horizontaal maar diagonaal...als alles normaal staat , dan naaien ze niet in die plooi, en dan heb je normaal ook geen last me mond openen...
Zonder dat was het echt ja een dag of 2 daagjes beetje last.
Gewoon pijnstiller nemen en ging wel over.
Oud 04-06-2007, 22:22
Jochemska
Jochemska is offline
bij mij zijn ze er ook uitgehaald. het hangt er vooral van af ze al doorgebroken zijn of niet. al ze dat nog niet zijn is het nogal een vreemd gevoel dat ze moeten wrikken en snijden en dergelijke. echt pijn doet het echter niet door de verdoving.

erna, ongeveer 1,5 uur erna flink druk uitoefenen met een gaas en dan stopt het bloeden wel. daarna kan het eten wel lastig zijn, maar gewoon soep of iets zachts kan wel.

bij de 2de kies had ik ineens vet veel pijn en moesten ze meer verdoving inspuiten, helaas werkte dat ook niet echt, maargoed. wat ik wil zeggen, zodra je merkt dat het pijn doet moet je dat gewoon aangeven en dan krijg je gewoon extra verdoving.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 10:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kali schreef op 04-06-2007 @ 22:06 :
Die week last was gewoon omdat de draad in men vel/tandvlees/kaakvlees? hoe het ook moge heten sneed als ik men mond verder dan cm opendeed...
Men evrstandskies zat eigenlijk niet horizontaal maar diagonaal...als alles normaal staat , dan naaien ze niet in die plooi, en dan heb je normaal ook geen last me mond openen...
Zonder dat was het echt ja een dag of 2 daagjes beetje last.
Gewoon pijnstiller nemen en ging wel over.
Oh. Bij mij staan ze geloof ik wel redelijk recht, gezien de foto.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 14:38
Choke
Choke is offline
Mijne is 1,5 week geleden eruit gehaald (vrijdag). Ze moesten ook snijden omdat hij nog niet te zien was. Ik heb t/m dinsdag een opgezetten wang gehad.. (zag niet uit! ) en heb ook tot ongeveer maandag moeite gehad met eten. Nu is het alleen beetje geel.. dat is alweer bijna weggetrokken.. Operatie zelf voelde ik niet zo heel veel, moets alleen halverwege ff verdoving bijvragen..
Oud 05-06-2007, 17:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik voelde helemaal niets tijdens de behandeling, alleen ik verkrampte wel helemaal bij het horen van de boor. En dat meisje maar zeggen: "Ontspan je maar." Leuk zeg, een boor bij de oor.

Maar ik heb net fatsoenlijk geprakte aardappels met spinazie naar binnen gekregen en fruityoghurt. Ook nog geen pijn (sinds half 3), alleen net toen ik m'n mond ging spoelen met water.

Mag je trouwens constant je wang koelen met ijs (in een washandje)? Want m'n wang is daar nu echt rood van.

Oh en dat spuitje wat ik heb gekregen, waar je een zoutoplossing in moet doen, moet ik dat meerdere malen per dag in het wondje spuiten of maar eenmaal? Ik ga dat echt niet durven, brand vast als hel.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 19:08
Verwijderd
Het valt erg mee. Ik ben als de dood voor alles wat met ziekenhuizen en tandartsen te maken heeft, maar ik heb dit 'overwonnen'.
Je krijgt behoorlijk wat prikjes om te verdoven, maar die vallen wel mee en is zo klaar. Het werkt dan ook meteen.
Je krijgt een lap over je gezicht, ook over je ogen, dus je ziet verder niets. Het beste is om rustig te blijven liggen en het over je heen te laten komen, dan ben je in 10 min. klaar. Is wel te doen.
Je hoort inderdaad soms wat gekraak maar je beseft niet echt dat het jouw lichaam is omdat je het niet voelt.
Soms drukken ze wel hard op je kaak en dat is wat minder maar ook niet onoverkomelijk.

Als je thuiskomt, gelijk koelen met ijs! (met een theedoek eromheen).
En vraag om een receptje voor extra sterke pijnstillers, Ibuprofen 600 mg ofzo. Hielp bij mij goed.

Je kunt niet echt goed kauwen de eerste paar dagen, toch heb ik op de eerste dag al pizza gegeten! Het gaat vrij lastig maar het kan wel.

Het bloeden valt mee, want het wordt gehecht. Je moet een klein beetje voorzichtig zijn de eerste dag, eventueel een tijdje lang een gaasje vastbijten, dat stelpt het wel.

Ik ben erg blij dat ze eruit zijn, bij mij ging het ook ontsteken, en nu geen problemen meer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 19:09
Verwijderd
Ow zie net dat je het al gehad hebt, nouja mijn verhaal geldt dan voor anderen die ook moeten
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 19:10
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-06-2007 @ 18:41 :

Mag je trouwens constant je wang koelen met ijs (in een washandje)? Want m'n wang is daar nu echt rood van.
Kwartiertje wel, kwartiertje niet, maar als het al een paar uur geleden is hoeft het niet meer hoor
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 20:39
Jochemska
Jochemska is offline
volgens mij brand zout water niet echt hoor. en als je niet durft doe je het gewoon met kraanwater, het is gewoon om de wond schoon te houden. kraanwater prikt niet, gegarandeerd. tenzei er allemaal rare dingen in het kraanwater zitten bij jouw thuis
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:29
Breg
Breg is offline
Ik heb er afgelopen vrijdag 2 laten trekken en volgende maand de andere 2. Bovenste kies was goed te doen, de onderste moesten ze in stukjes eruithalen. Vond eigenlijk de boor nog het irritantst; dat harde geluid vlak naast m'n oor.

Bij mij werden ze aan het einde van de middag getrokken en heb die avond alleen maar vla, yoghurt, cup a soup en miniscule stukjes fruit op die ik niet hoefde te kauwen maar in 1x door kon slikken. Sindsdien redelijk normaal gegeten, maar gebruik nog steeds pijnstillers en voel de pijn nog wel, maar niet heel heftig ofzo. Net als 'gewone' kiespijn zeg maar.

Niet fijn, wel te overleven.
Oud 06-06-2007, 06:37
Verwijderd
afgelopen maandag is mn verstandskies dr uit gesneden. 2e dag had ik er al amper last meer van. Als ik teveel lang of n verkeerde beweging owso maak, doet t wel ff zeer..maja.. gaat vanzelf over.

Ennu boven of onder verscheel(d/t?) ook heel veel.

Onder heb ik dr echt n paar dagen goed last van gehad..en deze valt zo mee.

sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 13:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij mij is het onder, maar ik heb eigenlijk nog steeds niet echt pijn (lang leve de sinaasappelsmaak-profen?), alleen een zeurend en wat drukkend gevoel. Als ik m'n mond te ver op doe of te grote stukken moet kauwen doet het wel pijn, want m'n mond wil niet verder.

Alleen die hamsterwang vind ik niet zo prettig; voelt aan als een gigantische blauwe plek. Koelen helpt vast niet meer?

En dat vage doe met het spuitje ín die wond stoppen snap ik niet. Ik kan dat gat niet eens vinden en dan moet er ook nog een spuitje in? Nja, ik richt dat zoutwater er gewoon op en dan maar hopen dat het erin komt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 13:09
Verwijderd
Die zoutoplossing is zo gemaakt dat de concentratie zout precies hetzelfde is als die in je lichaam, dus het zou niet moeten prikken
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 13:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2007 @ 14:09 :
Die zoutoplossing is zo gemaakt dat de concentratie zout precies hetzelfde is als die in je lichaam, dus het zou niet moeten prikken
Het prikt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 17:43
CoolJessy
CoolJessy is offline
"voelt aan als een gigantische blauwe plek".... is het dat nog niet dan?

Ik heb op mn 16e 4 kiezen (die net voor de verstandkies zit en een verstandkies) onder narcose laten weghalen, omdat ze niet doorkwamen en daardoor andere kiezen beschadigden, krijg nu (als ze ooit nog komen) die verstandkiezen daarvoor in de plaats zeg maar.

Ik heb dezelfde middag nog gegeten maar inderdaad vrij zacht voedsel, soep, brood geweekt met ragout, etc. twee dagen later at ik weer gewoon maar heel voorzichtig.

Mijn wangen waren anderhalve week blauw-paars-groen en toen geel, en net op de dag dat het echt weg moest (danskampioenschap) was het gelukkig ook niet meer te zien. Toen deed het ook al geen pijn meer, dat was misschien na een weekje echt over...

Maar na nog eens anderhalve week begon mijn linkerwang weer op te zwellen, en ook weer pijn te doen... jawel een ontsteking.

En toen werkte die ******* verdoving nog niet ook, betekend dat ik letterlijk ALLES voelde wat die man met zijn mesje in mijn mond aan het snijden was... en dan maar niet bewegen....
auwauw... dus zorgen dat je geen ontsteking krijgt!

Enne... die sinaasappelsmaak ga je nog missen
Oud 06-06-2007, 17:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 06-06-2007 @ 18:43 :
"voelt aan als een gigantische blauwe plek".... is het dat nog niet dan?

Ik heb op mn 16e 4 kiezen (die net voor de verstandkies zit en een verstandkies) onder narcose laten weghalen, omdat ze niet doorkwamen en daardoor andere kiezen beschadigden, krijg nu (als ze ooit nog komen) die verstandkiezen daarvoor in de plaats zeg maar.

Ik heb dezelfde middag nog gegeten maar inderdaad vrij zacht voedsel, soep, brood geweekt met ragout, etc. twee dagen later at ik weer gewoon maar heel voorzichtig.

Mijn wangen waren anderhalve week blauw-paars-groen en toen geel, en net op de dag dat het echt weg moest (danskampioenschap) was het gelukkig ook niet meer te zien. Toen deed het ook al geen pijn meer, dat was misschien na een weekje echt over...

Maar na nog eens anderhalve week begon mijn linkerwang weer op te zwellen, en ook weer pijn te doen... jawel een ontsteking.

En toen werkte die ******* verdoving nog niet ook, betekend dat ik letterlijk ALLES voelde wat die man met zijn mesje in mijn mond aan het snijden was... en dan maar niet bewegen....
auwauw... dus zorgen dat je geen ontsteking krijgt!

Enne... die sinaasappelsmaak ga je nog missen
Nu je het zegt, de onderkant van m'n wang wordt nu wel blauw ja.

Maar hoe voorkom je een ontsteking dan? Goed poetsen en blijven spoelen met zoutwater..?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 18:37
CoolJessy
CoolJessy is offline
euhm.. ik heb aan het begin veel gespoeld met mondwater omdat ik simpelweg mijn tanden niet kon poetsen, op de voortanden na dan misschien. Toen ik weer fatsoenlijk kon tandenpoetsen ging ik steeds minder spoelen want ik vond het niet bepaald lekker. Misschien dat ik te snel gestopt ben dat zou kunnen maar de ontsteking kwam pas na 3 weken, juist toen een aantal hechtingen er al uit waren gekomen, dus ik weet niet wat er precies de reden van was...
Oud 06-06-2007, 19:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, ik heb geen mondwater, maar ik kan gewoon poetsen. Wel heel voorzichting aan de linkeronderkant, maar het wondje zit geloof ik echt raar. Want het lijkt alsof ik een hechting voel in m'n wang en niet op m'n kaak zeg maar. Uhw. Ach, we zien het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 21:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Even een upje.

De binnenkant van m'n wang voelt echt heel naar (daar waar de kies er is uitgehaald). Ik voel iets wat lijkt op 'touw', de hechting dus, maar mijn wang lijkt dubbel te zitten. Er zit een soort extra stukje vlees aan wat ik kan bewegen, en dat doet ook als enige nu nog pijn als ik m'n wang beweeg of het aanraak.

Zal dat weer weggaan als de hechting eruit is? Ik kan ook helemaal niets zien in m'n mond, dus het is allemaal op gevoel van vinger en tong.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 21:51
Kali
Kali is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-06-2007 @ 22:38 :
Even een upje.

De binnenkant van m'n wang voelt echt heel naar (daar waar de kies er is uitgehaald). Ik voel iets wat lijkt op 'touw', de hechting dus, maar mijn wang lijkt dubbel te zitten. Er zit een soort extra stukje vlees aan wat ik kan bewegen, en dat doet ook als enige nu nog pijn als ik m'n wang beweeg of het aanraak.

Zal dat weer weggaan als de hechting eruit is? Ik kan ook helemaal niets zien in m'n mond, dus het is allemaal op gevoel van vinger en tong.

Ik had ook zoiets, dat is die 'wiek' die erin zit volgens mij...
Nadat die eruitgehaald was was dat weg ( of waren het nu die draadjes? is al jaar geleden, weet het niet meer zo heel goed, maar had allesinds ook zoiets)
Oud 08-06-2007, 21:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kali schreef op 08-06-2007 @ 22:51 :
Ik had ook zoiets, dat is die 'wiek' die erin zit volgens mij...
Nadat die eruitgehaald was was dat weg ( of waren het nu die draadjes? is al jaar geleden, weet het niet meer zo heel goed, maar had allesinds ook zoiets)
Ik weet echt niet wat een wiek is... Een pitje ofzo?
Maar ik wacht wel af tot de hechting is opgelost, wat die tenminste zou moeten doen. Blijkbaar dus niet abnormaal.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 06:16
Kali
Kali is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-06-2007 @ 22:59 :
Ik weet echt niet wat een wiek is... Een pitje ofzo?
Maar ik wacht wel af tot de hechting is opgelost, wat die tenminste zou moeten doen. Blijkbaar dus niet abnormaal.
Bij mij zat dus in het gat een stukje gaas van 10 cm om pus en bloed enzo tegen te houden...
Maar aan jou uitleg te horen zit dat er bij jou precies niet in...
Oud 09-06-2007, 11:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kali schreef op 09-06-2007 @ 07:16 :
Bij mij zat dus in het gat een stukje gaas van 10 cm om pus en bloed enzo tegen te houden...
Maar aan jou uitleg te horen zit dat er bij jou precies niet in...
Hm, ik had niet echt een gat. Na een half uur was het al gestopt met bloeden. Ik moet geloof ik maandag naar de tandarts, kan ik het mooi vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 11:09
Kali
Kali is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-06-2007 @ 12:04 :
Hm, ik had niet echt een gat. Na een half uur was het al gestopt met bloeden. Ik moet geloof ik maandag naar de tandarts, kan ik het mooi vragen.
in deh olte waarin de kies zat, steken ze in belgie een 5-10 cm lang stukje gaas, alles wordt dichtgenaaid en paar dagen later haalt de tandarts dat eruit.. bij jou steekt dat er dus blijkbaar niet in ...
Oud 10-06-2007, 11:48
Verwijderd
Altijd als ik verstandkiestrekken-verhalen hoor, denk ik toch weer dat ik er erg goed vanaf gekomen ben. Ik heb er destijds geen -enkele- last van gehad. Hij was er in een paar seconden uit en diezelfde dag kon ik weer aan het werk. Het bloedde amper en deed geen pijn, ook niet nadat de verdoving was uitgewerkt.

Ik hou van mijn ex-verstandskiezen, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 13:28
Luna
Luna is offline
hm, ik heb er toch wel ruim een week last van gehad en heb iets van 4 dagen pijnstillers geslikt waarna de pijn weg was maar dus nog een paar dagen kon ik amper eten omdat de wond nog zo gevoelig was.
Ik heb 2 dagen als een hamster rondgelopen met een opgezwollen wang. maargoed. dan heb je ook wat.
Oud 11-06-2007, 11:43
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik moet straks de eerste twee eruit halen halen en ik ben een beetje nerveus
Oud 12-06-2007, 08:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik slik nu nog steeds paracetamol (ben na 3 of 4 dagen gestopt met profen), omdat alle kiezen ervoor zo'n pijn doen. Een soort zenuwpijn ofzo. Het lijkt alsof de verstandskies kracht heeft uitgeoefend, en nu die weg is de kiezen weer in hun 'oude' stand gaan staan. Het voelt echt heel naar. Hopelijk wordt dat snel minder.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 08:53
Verwijderd
die pijn aan alle tanden had ik ook, was na anderhalve week al minder. Ik heb er te lang mee gewacht om ze er uit te laten halen (alle 4) en daardoor had ik naderhand pijn aan alle tanden. Heb je ook last van je hechtingen? Ik kon mijn mond pas weer helemaal open doen toen die hechtingen opgelost / eruit waren.

Ik zou gewoon nog even doorgaan met paracetamol, probeer ze niet voor elke flauwe scheet te slikken.

Ik heb trouwens ook helemaal geen spoelmiddel gekregen, mocht enkel de eerste twee uur niets eten of drinken dacht ik, daarna langzaam beginnen met spoelen, tegen het bloed ofzo. Maar goed, iedere arts is anders (heb het btw ook gewoon bij de tandarts laten doen)
Succes nog!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 12-06-2007 @ 09:53 :
Ik heb trouwens ook helemaal geen spoelmiddel gekregen, mocht enkel de eerste twee uur niets eten of drinken dacht ik, daarna langzaam beginnen met spoelen, tegen het bloed ofzo. Maar goed, iedere arts is anders (heb het btw ook gewoon bij de tandarts laten doen)
Ik heb het bij de kaakchirurg laten doen, maar ik heb ook geen spoelmiddel gekregen, ook geen pijnstillers en ook geen tips mbt schoonhouden of wat dan ook. En ik was zelf ook te suf om wat te vragen. Later die dag zelf maar naar de apotheek gegaan om te vragen om spoelmiddel en verder gewoon paracetamol geslikt. En ik heb het overleeft.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 21:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 12-06-2007 @ 09:53 :
die pijn aan alle tanden had ik ook, was na anderhalve week al minder. Ik heb er te lang mee gewacht om ze er uit te laten halen (alle 4) en daardoor had ik naderhand pijn aan alle tanden. Heb je ook last van je hechtingen? Ik kon mijn mond pas weer helemaal open doen toen die hechtingen opgelost / eruit waren.

Ik zou gewoon nog even doorgaan met paracetamol, probeer ze niet voor elke flauwe scheet te slikken.
Ik gebruik nou één paracetamol per keer, dus 3 per dag. Ik hoop dat het gauw minder kan. Maar nu heb ik echt weer pijn aan m'n kaak. Grr. De hechtingen beginnen geloof ik op te lossen en daar heb ik eigenlijk totaal geen last van gehad. Agh, die verstandskiezen hadden er echt eerder uit gemoeten.

Edit: Tandarts gebeld. Een beetje druk van het 'reguleren' waarschijnlijk en het is goed mogelijk dat ik gewoon een blauwe plek op/in mijn kaak heb. Misschien is er toch meer gewrikt dan ik heb gemerkt. Ik mag gewoon nog paracetamol slikken. Pas als het over enkele dagen nog niet minder is, is er sprake van lichte ongerustheid.

Laatst gewijzigd op 13-06-2007 om 08:51.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten