Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 15:39
Isa
Isa is offline
dit is ongetwijfeld een vreemde vraag maargoed.
ik heb gehoord op TV dat mensen eigenlijk verliefd worden door geur, door feromonen, die een bepaald zintuigje in de neus stimuleren en die je vervolgens goed of slecht doen voelen.

Ieder gen is verantwoordelijk voor een aantal geurstoffen, en ieder mens voelt zich het beste als de genen van de persoon waar je mee aan het praten bent ofzo, tegenovergesteld zijn aan die van jezelf. je haat je eigen genen en je houd van anderen.

aangezien ikzelf een beetje depri begin te worden wil ik ff weten of iemand weet of en waar ik voor mezelf een dergelijk ideaal 'parfum' kan laten maken door wat DNA af te staan.

zeker aangezien ik nu ergens zit 5 dagen per week waar er heel veel geuren zijn die allemaal stinken. echt onverdragelijk en ze ontnemen je alle werklust.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 16:04
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Een aphrodisiac bestaat niet.

Je kunt wel met feromonen of hormonen werken om de omstandigheden te creëren waarin je verliefd kunt worden.

Maar verliefd worden op een specifiek persoon kun je nooit afdwingen.

Het is dan ook heel goed mogelijk dat de persoon voor ogen verliefd wordt op de buurman of zijn/haar eigen hond. In plaats van jou.

Groetjes
Ben(die het ook liever op de natuurlijke manier laat verlopen
Oud 02-05-2002, 17:11
Oen
Oen is offline
Er zijn echter wel genoeg parfums op de markt welke feremonen bevatten, ze worden dan van dieren afgehaald en enkele zelfs van mensen. (dieren denk aan: urine zweet etc. de mens denk ik gewoon zweet ofzo maar van de mens is het heel uitzonderlijk).
Ik weet niet in welke parfums dit verwerkt is, maar het is algemeen bekend dat veel, heel veel, merken dit toevoegen in hun geurtje. Ga eens naar een echte parfum winkel en vraag daar eens, ik zal het ook weleens doen als ik weereens in de stad ben, maar dat duurt nog wel ff.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 13:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Een aphrodisiac bestaat niet.

tuurlijk wel. geuren beinvloeden mensen gewoon zeer sterk.
er zit een speciaal orgaantje in de neus voor seksuele geuren.
dat zorgt er voor, zo is ontdekt, dat je je goed voelt bij een persoon die die geuren uitstoot. verliefdheid heet dat.
en ieder mens houd het meest van de geuren die veroorzaakt worden door genen die tegenovergesteld zijn aan die van jezelf ofzo, omdat je daardoor het beste kind kunt maken.
maargoed, ik wil eigenlijk neit verliefd worden, ik wil me gewoon goed voelen, en daarvoor wil ik dus een 'parfum' dat precies goed voor mij is. het werkte bij Fons de Poel dus waarom niet bij mij.

Je kunt wel met feromonen of hormonen werken om de omstandigheden te creëren waarin je verliefd kunt worden.

ik hoef niet verliefd te worden, ik wil me gelukkig en minzaam voelen.

Maar verliefd worden op een specifiek persoon kun je nooit afdwingen.

hoeft ook niet.

Het is dan ook heel goed mogelijk dat de persoon voor ogen verliefd wordt op de buurman of zijn/haar eigen hond. In plaats van jou.

ik wil zelf een mengsel voor mij, zodat ik me goed voel. ik hoef geen verliefdheid.

Groetjes
Ben(die het ook liever op de natuurlijke manier laat verlopen
waarom zou je je onderwerpen aan de natuur?
als het doel van het leven overleven is, dan neem ik aan dat we intelligentie hebben als middel om te overleven, wij zijn verder nogal een zwakker diersoort, laten we de intelligentie dus ook gebruiken. dat doen we natuurlijk al sinds het begin van beschaving maargoed je snapt wat ik bedoel. hoe meer we de omgeving kunnen beinvloeden en veranderen naar wat wij willen hoe beter. (niet dat ik de natuur wil vernietigen, allesbehalve dat maar ik snap gewoon niet waarom sommige mensen zonodig alles natuurlijk willen laten verlopen als iets ook kunstmatig veranderd kan worden.)

Laatst gewijzigd op 04-05-2002 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 13:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
Oen schreef:
Er zijn echter wel genoeg parfums op de markt welke feremonen bevatten, ze worden dan van dieren afgehaald en enkele zelfs van mensen. (dieren denk aan: urine zweet etc. de mens denk ik gewoon zweet ofzo maar van de mens is het heel uitzonderlijk).
Ik weet niet in welke parfums dit verwerkt is, maar het is algemeen bekend dat veel, heel veel, merken dit toevoegen in hun geurtje. Ga eens naar een echte parfum winkel en vraag daar eens, ik zal het ook weleens doen als ik weereens in de stad ben, maar dat duurt nog wel ff.
ja zo werken parfums maar ik kan niet weten welk parfum goed voor mij is en welke niet. ik wil een parfum dat perfect voldoet aan de behoeften van mijn neus.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 01:49
Dotcom
Dotcom is offline
Schone zweet is de beste parfum.
Ga je douchen zonder zeep maar dat je wel schoon bent.
Ga flink dansen in de disco tot je lekker zweet, en loop rond.
Vreemd genoeg trekt deze geur de meiden.
Ik kreeg ooit een opmerking: "wat ruik je lekker" terwijl ik alleen maar gedanst had en geen speciale refregance ophad.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 08:11
juppeltje
juppeltje is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Schone zweet is de beste parfum.
Ga je douchen zonder zeep maar dat je wel schoon bent.
Ga flink dansen in de disco tot je lekker zweet, en loop rond.
Vreemd genoeg trekt deze geur de meiden.
Ik kreeg ooit een opmerking: "wat ruik je lekker" terwijl ik alleen maar gedanst had en geen speciale refregance ophad.
dan zal jij wel een geval apart zijn. Ik vind zwetende jongens stinken en bah
Oud 06-05-2002, 15:16
Oen
Oen is offline
Zweet stink per definitie niet, het is wanneer je jezelf niet goed schoonhoud dat het gaat stinken, en jezelf schoonhouden wanneer je heel erg veel zweet is een lastige zaak dus je denkt meteen dat je stinkt. Maar de stink komt van de bacterien die in jou zweet druppeltjes zitten. Die scheiden de stank af.

En wat hier boven staat is helemaal goed. Zweet is de beste afrodisiac. Maar houd jezelf wel schoon.
Want hetgene dat zo aantrekkelijk is "ruik" je niet zoals je normaal dingen ruikt maar je neemt ze wel degelijk waar.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:51
Oen
Oen is offline
Citaat:
< Muskus maakt de oermens in je los
De reclame van Axe, wie kent hem niet. De lelijke man in de lift die eerst door een superstuk wordt gepakt en daarna ook nog eens door een goed geklede homo. En dat alleen maar omdat hij zo lekker ruikt. Het lijkt allemaal erg onwaarschijnlijk, toch zit er een kern van waarheid in. Die ligt in het woord feromonen. —Geraldine Molema

Feromonen zijn door de huid afgescheiden hormonale stoffen die niet altijd waarneembaar (te ruiken zijn). Wanneer mannen of vrouwen 'onder invloed zijn' van feromonen van het andere geslacht, kunnen ze foto's maar ook stemmen van vrouwen of mannen beter beoordelen dan wanneer zij er 'neutraal naar kijken.' Het effect is dus dat iemand mooier lijkt te worden.
De parfumindustrie grijpt de uitwerking van feromonen aan om een product aan de man of vrouw te brengen. Ze gebruikt seksueel getinte geuren zoals muskus, die direct in verband gebracht kunnen worden met seksuele beschikbaarheid. Muskus is een reukstofstof die afgescheiden wordt door een klier bij de ballen van de mannetjes-muskusrat (of muskushert). Parfum moet gezien worden als een soort schild: het is lekker om aantrekkelijke, seksueel getinte geuren te ruiken, maar ook gevaarlijk, omdat het de oermens in iemand los kan maken. Daarom is het maskeren van je eigen lichaamsgeur een soort alias; het is veiliger. Een veilig en spannend spel: "Ik ruik wel naar seks, maar of ik beschikbaar ben, moet je maar raden. Want dat wat je ruikt, is geen echte seks."
Geur levert dus absoluut een belangrijke bijdrage in de perceptie die iemand van een persoon heeft. Mensen die stinken worden meestal gemeden en negatiever beoor-deeld dan mensen die lekker ruiken. Natuurlijk zijn er ook nog een heleboel andere factoren die bepalend zijn of iemand aardig, knap of lelijk gevonden wordt. De mens gebruikt natuurlijk niet alleen de neus als zintuig en laat zich niet leiden door primitieve instincten alleen. Stel je voor, dat elke vrouw of man die lekker ruikt zomaar besprongen zou worden.
Overigens kunnen ook smaakstoffen je zin in seks beïnvloeden. Chocola bijvoorbeeld schijnt een goede warming-up te zijn. Is die reep Verkade toch nog ergens goed voor.

Liefdesgeuren in de seksshop te koop Natuurlijk is er ook in de seksshop een scala aan producten te koop die je zo seksueel aantrekkelijk maken dat de kans op scoren erg groot is. Een overzicht: Smak is een liefdesgeur voor mannen die ruim is gedoseerd met feromonen. Gespoten op kleding zou deze geur een grote seksuele aantrekkingskracht op vrouwen hebben en tot een onbeperkte overgave stimuleren.
Top Musk is de verleidingsgeur voor mannen van deze generatie: doeltreffend en elegant, vindt de reclamefolder Ruf. Feromonen en muskkruiden die harmonieus samengevoegd zijn, vormen een aangename en geraffineerde geur. Vrouwen voelen zich tot je aangetrokken en laten de stoutste wensen in hen naar boven komen, aldus de veelbelovende tekst.
In de middeleeuwen werd Herbe de Venus al gebruikt, zeggen de kenners. Door je handen met deze subtiele parfum te besprenkelen en de gewenste persoon aan te raken geeft deze zich, zonder beperkingen, helemaal aan je over. Yes! Speciaal ontworpen voor een krachtige, seksuele aantrekkingskracht is Hypno Love. Deze kruidige geur bewerkstelligt een hypnotische ambiance die vrouwen betovert en de sensualiteit bij mannen doet ontwaken. Jaja.
De laatste nieuwigheid onder de liefdesparfums is Sex Spray. Gereserveerd voor mannen en vrouwen die onweerstaanbaar willen zijn. Sex Spray is bereid met de hoogst geconcentreerde componenten amber (komt uit de darmen van de potvis en ruikt naar muskus) en feromonen. Gepresenteerd in de vorm van een discrete aansteker, onbreekbaar en makkelijk mee te nemen. Tevens erg praktisch in gebruik. Slechts enkele spuitjes op overhemd of blouse zijn voldoende.
Maar pasop als je dieren hebt:

Citaat:
Vrouw gedood door hond omdat ze anabolen gebruikte, zegt eigenaar

Anabole steroiden zouden hebben geleid tot de dood van de 33-jarige Diane Whipple, een coach in San Francisco. Of ander een parfum met sex-feromonen. De anabolen of het erotiserende luchtje zouden twee vechthonden agressief hebben gemaakt en gedwongen hebben de vrouw aan stukken te scheuren. Dat beweert de eigenaar van de dieren, Robert Noel.
Vrouw gedood door honden omdat ze lekker rook.
Lekker vies Sekssignalen
Pas op de seksignalen bevat erotische standjes tussen insekten.

Citaat:
Reukloze chemosignalen beïnvloeden hersenactiviteit

Wetenschappers hebben ontdekt dat in de lucht aanwezige 'chemosignalen' een meetbare invloed hebben op de hersenactiviteit. Vrouwen die blootgesteld waren aan het natuurlijk geproduceerde mannelijke steriod androstadienone hadden een hogere activiteit in de hersenendelen die verantwoordelijk zijn voor reuk- en zichtvermogen, concentratie en emotie. Het reukloze Androstadienone is onder andere aanwezig is zweet, bloed en sperma.

De resultaten van het onderzoek tonen aan dat chemosignalen meer invloed hebben dan werd gedacht. "De neurale effecten van dit component maken het mogelijk dat andere reuksignalen ook een grote invloed hebben op het menselijk brein, zelfs als deze componenten reukloos zijn", aldus de wetenschappers. Uit eerder onderzoek bleek al dat androstadienone de stemming van een vrouw verminderde. Over de invloed op de hersenactiviteit was nog niets bekend.
Veel plezier
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:15
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

*...*
Voor iemand die beoogd spiritueel te zijn ga je nu nogal kunstmatig te werk.

Beetje paradoxaal.

Groetjes
Ben(die zelf de natuur lekker zijn gang laat gaan en de kracht vanuit zichzelf wil zoeken
Oud 09-05-2002, 15:27
Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Voor iemand die beoogd spiritueel te zijn ga je nu nogal kunstmatig te werk.

als je vragen hebt over wat ik geloof vraag maar ga aub geen etiketten op me plakken. ik ben niet spiritueel op de manier die jij bedoelt.
ik heb niks tegen kunstmatigheid. kennis is goed en creativiteit is goed.

Beetje paradoxaal.

hoezo? waarom zou ik niet aan de onbewuste behoeften van mijn lichaam mogen voldoen? er is nix mis met proberen geestelijk en lichamelijk evenwicht te bereiken.

Groetjes
Ben(die zelf de natuur lekker zijn gang laat gaan

waarom? jij gelooft in de evolutietheorie, dus als we er ff vanuit gaan dat die waar is dan is het duidelijk dat onze vooruitgang te snel gaat, wij als mensen passen ons niet snel genoeg aan aan onze eigen steden en de haast. waarom de evolutie niet een handje helpen? waarom jezelf geluksgevoelens weigeren die je kunt krijgen door een specifieke reukloze ''geur''?

en de kracht vanuit zichzelf wil zoeken
*snapt niet waarom*.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten