Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 21:33
Eend
Eend is offline
Ik heb sinds van t weekend al buikpijn en duizeligheid, ook was ik heel misselijk en ik heb op onmogelijke plaatsen spierpijn en zo. Ook heb ik constant kramp in m'n spieren.

Nou zei ik dat vandaag tegen m'n psychiater (ik was daar toevallig voor gesprek), ik was namelijk bang dat het allemaal spanningen waren en ik zat me al af te vragen waar die vandaan moesten komen. Maar ik had alle kenmerken van de griep die op dit moment heerst.

Nu blijft een gripe bij mij echt weeeeeeeeekenlang hangen (tenminste, die griep van de winter), maar ik ben nog net niet te ziek om in bed te liggen. Ik schommel er altijd tussenin wat ook weer vermoeiend is.

Nou heb ik een vraag he, hoe kom je nou het snelst van die griep af? Want ik word dat ziek zijn een beetje zat en zo.
Oud 25-05-2004, 21:40
Yvat
Yvat is offline
Bij mij helpt een dagje thuis zijn en niets doen heel goed, lang uitslapen, lekker de hele dag je eigen gang gaan en de dag er na voel ik me wel weer iets beter.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:12
pyres
pyres is offline
veel fruit eten
en veel drinken

en natuurlijk de gebruikelijke medicijntjes
Oud 26-05-2004, 07:15
cyntha
cyntha is offline
Een dagje thuis zitten, heel veel slapen, veel drinken en veel fruit eten helpt bij mij meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 07:31
EggeD
EggeD is offline
Buiten zitten is ook zeker een aanrader, buitenlucht en zon doet meer goed dan je denkt. Pak een stuk fruit en een boek - als lezen gaat, discman is ook een optie - en plof je in de tuin !
Oud 26-05-2004, 07:40
Dolores
Dolores is offline
Zorgen dat je voldoende drinkt (ik heb dan altijd de neiging bijna niets te drinken, maar dat is dus heel slecht) en verder gewoon goed uitrusten etc.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 08:41
Raven
Raven is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-05-2004 @ 22:33 :
Ik heb sinds van t weekend al buikpijn en duizeligheid, ook was ik heel misselijk en ik heb op onmogelijke plaatsen spierpijn en zo. Ook heb ik constant kramp in m'n spieren.

Nou zei ik dat vandaag tegen m'n psychiater (ik was daar toevallig voor gesprek), ik was namelijk bang dat het allemaal spanningen waren en ik zat me al af te vragen waar die vandaan moesten komen. Maar ik had alle kenmerken van de griep die op dit moment heerst.

Nu blijft een gripe bij mij echt weeeeeeeeekenlang hangen (tenminste, die griep van de winter), maar ik ben nog net niet te ziek om in bed te liggen. Ik schommel er altijd tussenin wat ook weer vermoeiend is.

Nou heb ik een vraag he, hoe kom je nou het snelst van die griep af? Want ik word dat ziek zijn een beetje zat en zo.

Citroengrog: ( da's echt de NUKE onder de griepmiddeltjes)
nodig :

2 citroenen
1 sinaasappel
(citroen)brandewijn
(stroh) rum
thee
honing

pers de citroenen en de sinaasappel uit..
doe daar bij 1 glaasje brandewijn en een half glaasje rum
giet hierop hete thee ongeveer dezelfde hoeveelheid als er al in zit..
en doe er 'n flinke lepel honing bij

warm ( heet) drinken voor dat je gaat slapen
en goed onder de wol kruipen ..

volgende dag ben je drijfnat .. maar wel beter..

meteen onder de douche en schoon bedde goed erop zodat alle ziektekiemen weg zijn ..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 09:27
Sven
Sven is offline
Het lijkt me sterk dat je echt griep hebt.. voor zover ik weet is er nu geen griep epidemie in Nederland, die komen altijd in de herfst/winter even langs..
Nouja.. vroeg in het voorjaar kan ook, maar de kans is groot dat het wat anders is dan standaardgriep..

Ohja, als het wel griep is is er helaas niets wat je eraan kan doen, extra vitamine c ofzo is absoluut niet zinvol aangezien je al voldoende hoort te krijgen uit je normale voedsel, er is niets waardoor je sneller beter wordt..

Het enige wat je kan doen is de symptomen bestrijden, zoals een paracetamol tegen de koorts

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 09:33.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:06
Verwijderd
Zorgen dat je gezond eet, als je dat niet al deed, en je lichaam niet te veel blootstellen aan dingen die het kwetsbaarder maken; dus niet de kou in, niet te hard inspannen, etc. En op tijd naar bed
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:01
Verwijderd
wel je bed in gaan, fruit eten, heel veel water en sap drinken, rustig aan doen, thuisblijven, apsirines nemen, warme douche. zoiets?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:27
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Je kan de volgende kruiden plukken en drogen en daar thee van maken: (ik heb de latijnse naam er ook bij gedaan)

- Achillea millefolium
Duizendblad

- Borago officinalis
Bernagie

- Echinacea
Rode zonnehoed

- Eucalyptus globulus
Eucalyptus

- Lavandula
Lavendel

Als je er thee van gemaakt hebt moet je het drinken met een een lepel honing erin. Dat moet je een paar dagen drinken en dan is de griep weg. Oja je gaat er wel flink van zweten.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:55
Eend
Eend is offline
Citaat:
Sven schreef op 26-05-2004 @ 10:27 :
Het lijkt me sterk dat je echt griep hebt.. voor zover ik weet is er nu geen griep epidemie in Nederland, die komen altijd in de herfst/winter even langs..
Nouja.. vroeg in het voorjaar kan ook, maar de kans is groot dat het wat anders is dan standaardgriep..

Ohja, als het wel griep is is er helaas niets wat je eraan kan doen, extra vitamine c ofzo is absoluut niet zinvol aangezien je al voldoende hoort te krijgen uit je normale voedsel, er is niets waardoor je sneller beter wordt..

Het enige wat je kan doen is de symptomen bestrijden, zoals een paracetamol tegen de koorts
er heerst een zomergriep. Een aantal mensen die ik ken hebben 'm ook al gehad.
Oud 26-05-2004, 15:30
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-05-2004 @ 14:55 :
er heerst een zomergriep. Een aantal mensen die ik ken hebben 'm ook al gehad.
Ja idd.
Oud 29-05-2004, 02:36
p-chez
p-chez is offline
Hoeveel fruit/vitaminen en weet ik wat je allemaal ook eet/drinkt, een griep duurt meestal (gemiddeld) 8 dagen. Kun je weinig aan doen.
Het enige wat je kunt doen is het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Regels voor berichten