Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 17:55
God's Lemonade
God's Lemonade is offline
Deze fotos heb ik met het dauwtrappen op Hemelvaart genomen. Ik had mijn camera mee met het idee, om gewoon leuke foto's van onze dag te maken.

Was niet serieus bezig om "mooie" fotos te maken. Maar vond deze later toch nog wel aardig gelukt voor zomaar een "klikje" zonder op te letten.

Op de fiets.

Deze is erg scheef, ik was aan het wachten op de rest om 06.00 uur sóchtends en begon uit verveling een beetje te klikken.

Oud 27-05-2004, 18:09
Wenomic
Wenomic is offline
1e is overbelicht.
2e niet echt scherp ook niet echt wow
2e is ook beetje overbelicht
4e wel moie kleuren maar wederom niet scherp

Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:17
Verwijderd
pfff wat een mening het gaat niet over kwaliteit bij kunst toch?

het gaat om de compositie van het geheel...zoals de drie bomen en de ondergaande zon waardoor je mooie schaduwen krijgt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:24
Wenomic
Wenomic is offline
Het heeft niks met mening te maken. Ik heb mijn mening nog niet eens laten vallen. Dit valt eerder onder 'techniek'
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:33
Verwijderd
Niks bijzonders.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:33
deadpassenger
deadpassenger is offline
het zal er in het echt vast heel mooi uitgezien hebben , maar ik vind de foto's niet echt bijzonder . de standpunten zijn vrij standaard , je laat gewoon de werkelijkheid zien zoals iedereen die kan zien . deze foto's zouden door iedereen gemaakt kunnen zijn , niet echt heel 'artistiek' naar mijn mening ...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:35
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 27-05-2004 @ 19:09 :
1e is overbelicht.
wat is dat nou voor kritiek? ten eerste klopt het niet (!) en ten tweede zijn er geen regels in de fotografie zoals onscherpte en overbelichting is verboden. die regels zijn er voor mij niet in ieder geval, omdat je met die overtuiging jezelf belet om je grenzen te verleggen.

goed, ik hou niet van bosfoto's maar opzich zijn deze niet verkeerd. nr 3 heeft iig een mooi sfeertje.

1 zou ik anders hebben belicht, iets lichter dus. bij 2 kun je voorkomen dat de ondergrond (huizen) donker worden door filter te gebruiken, maar het exacte effect weet ik alleen bij zw fotografie eigenlijk en ik weet niet of je uberhaupt filters gebruikt. nr 4 vind ik niet bijzonder, misschien je oma wel ofzo.

en donno86, dat lulverhaal van je heeft niks met compositie te maken.
Oud 27-05-2004, 19:52
Wenomic
Wenomic is offline
Wat klopt er niet aan. En ik zeg niet dat er regels zijn, maar je moet foto's niet overbelichten maken en ze horen wel scherp te zijn of het moet echt iets artistieks zijn. Overbelicht is misschien een groot woord maar het is wel storend, zo'n lichte ' vlek' .

Dan mag jij het wel niet met me eens zijn, maar ik noem gewoon even op wat er niet goed aan is.

Ik ben zelf niet echt met fotografie bezig, amar ga me er zeker in verdiepen aankomende vakantie. Probeer te experimenteren!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:19
funest
funest is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 27-05-2004 @ 20:52 :
Wat klopt er niet aan. En ik zeg niet dat er regels zijn, maar je moet foto's niet overbelichten maken en ze horen wel scherp te zijn of het moet echt iets artistieks zijn. Overbelicht is misschien een groot woord maar het is wel storend, zo'n lichte ' vlek' .
haha
dus een foto is scherp en goed belicht en dan is het een goede foto?
en als ie niet hier aan voldoet is ie artistiek of kut?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:52
Wenomic
Wenomic is offline
Vooral niet verder kijken dan je neus lang is. Het lijkt me gewoon mooier als ze scherp zijn, vooral bij dit soort foto's. E het spreekt voor zich dat een foto goed belicht moet zijn neem ik aan. En dan bedoel ik niet: zet er een lamp op, maar dan heb ik het ook over contrast etc. BIj deze is he tlicht gewoon niet goed
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:22
funest
funest is offline
wat jij wil
maar ik wilde even benadrukken dat dit:
"ik zeg niet dat er regels zijn, maar je moet foto's niet overbelichten maken en ze horen wel scherp te zijn of het moet echt iets artistieks zijn"
nergens op slaat
iets mag wel onscherp en slecht belicht zijn maar dan moet het artistiek zijn wil het goed zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:43
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 27-05-2004 @ 19:09 :
1e is overbelicht.

Ga jij nou maar in een hoekje zitten en naar je eigen foto's kijken. Deze foto's zijn veel beter dan die van jou.

Ik vind 4 wel mooi, door de kleuren en weerspiegelingen in het water, maar dat is ook alles voor derest is het niet echt 'servir frais'
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:12
Chimera
Chimera is offline
Wat dacht je bij die 4e, laat ik 'es een roestbruine sloot fotograferen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 09:42
Verwijderd
Er zijn dan wel geen regels voor mooie foto's maar als je een foto maakt, waarbij het de bedoeling is dat het een scherpe foto wordt en als je hem later bekijkt en lijkt niet scherp te zijn, vind ik het voor mijzelf een mislukte foto en vaak vind ik hem dan ook niet mooi.
En ik denk dat bij God's Lemonade ook de bedoeling was dat de foto's scherp zouden zijn..

Zo vind ik dat ook bij de laatste foto, is niet scherp, was mooier geweesd als ie scherp was of ergens scherp op is gesteld.
Eerste foto is wel leuk door die dauw alleen had wel wat lichter gekund.
Tweede foto heeft een mooie lucht met wolken, jammer dat ie scheef is met huizen erop.
Derde foto is wel leuk, jammer van die lichtere vlek boven in, als ik die foto had gemaakt, zou die voor mij mislukt zijn..
Vierde foto vind ik opzich wel mooi met al dat verschillende soorten groen.

Leuke kiekjes, misschien als je een betere camera neemt dat de kleuren er beter uitkomen en dat de scherpte beter is.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:02
EggeD
EggeD is offline
Aardige foto's, niet echt artistiek, loze discussie.
Oud 29-05-2004, 15:46
funkypunk
funkypunk is offline
de compositie van de derde is super, in ieder geval, ik wil naar dat bos
Oud 29-05-2004, 15:49
Verwijderd
huisje, boompje, beekje.... niet echt boeiende foto's. Typische "laat-ik-mijn-digitale-camera-mee-brengen
'foto's
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:27
ofniet
ofniet is offline
Ik vind bij de laatste foto het water erg mooi, maar de foto zelf niet bijzonder. De rest vind ik basically nix, maar wel leuk om gewoon zo te hebben en zo.
Reageren

Regels voor berichten