Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 14:02
charlot&pline
charlot&pline is offline
Dit is echt een moeilijke discussie, aan de ene kant moet je natuurlijk alles doen om een leven te redden. Aan de andere kant, door te betalen loon de deze terrroristen en breng je misschien meer mensen op het idee. "want ze betalen toch wel..."

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2004, 14:05
Gatara
Gatara is offline
Dit is naar aanleiding van Arjan Erkel, neem ik aan?
Oud 02-06-2004, 14:09
snoodaard
snoodaard is offline
Misschien moet er per ontvoering een referendum worden gehouden.

Mag het volk stemmen of het desbetreffende leven boeiend genoeg is om belastingcenten aan uit te geven, lijkt me een interessant gebeuren.

Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als er meer stemgerechtigden komen opdagen dan bij de verkiezingen, om te zorgen dat dáár 'hun' belasting in ieder geval níet heen gaat.
Oud 02-06-2004, 14:09
charlot&pline
charlot&pline is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 15:05 :
Dit is naar aanleiding van Arjan Erkel, neem ik aan?
Ja dat klopt
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 16:22
Dory
Dory is offline
Ik zou het wel fijn vinden als ze zouden betalen als ik ontvoerd wordt

Bovendien, als er eenmaal een ontvoering is, is het kwaad eigenlijk al geschied. Er zou natuurlijk beter geprobeerd kunnen worden het terrorisme zo te bestrijden dat het voorkomen wordt (maar hoe, dat weet ik ook niet).
Oud 02-06-2004, 18:27
thømås
thømås is offline
Het is natuurlijk geweldig dat die Erkel weer veilig thuis is, maar de overheid had eigenlijk niet moeten betalen, dit maakt de situatie voor andere Nederlanders in het buitenland gevaarlijker omdat anderen (terreur)organisaties zien hoe makkelijk het is om losgeld te krijgen en dus ook mensen zullen ontvoeren.
Een overheid mag natuurlijk wel proberen om mensen vrij te krijgen, maar ze moet nooit toegeven aan de eisen van de ontvoerders
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:45
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als de overheid kakkeloos iedereen vrijkoopt is gijzelen natuurlijk wel ideaal.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:54
charlot&pline
charlot&pline is offline
Citaat:
thømås schreef op 02-06-2004 @ 19:27 :
Het is natuurlijk geweldig dat die Erkel weer veilig thuis is, maar de overheid had eigenlijk niet moeten betalen, dit maakt de situatie voor andere Nederlanders in het buitenland gevaarlijker omdat anderen (terreur)organisaties zien hoe makkelijk het is om losgeld te krijgen en dus ook mensen zullen ontvoeren.
Een overheid mag natuurlijk wel proberen om mensen vrij te krijgen, maar ze moet nooit toegeven aan de eisen van de ontvoerders
Maar zoiemand als Erkel deed goede dingen voor andere mensen, moet je hem dan zo maar laten stikken? Mag je zowieso iedere Nldse burger dan maar aan zn lot overlaten? Moet je terrorisme niet op een andere manier voorkomen, in plaats van nu, het eigenlijk al te laat is, Dan Ook nog hem dood laten gaan?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 21:02
professor2
professor2 is offline
ten eerste ontkent de overheid geld te hebben betaald

ten 2e nee er moet geengeld worden betaald voor ontvoeringen
de overheid kan zich dat neit permmiteren
de regels is niet onderhnadelen emt terroristen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 01:48
Verwijderd
Een overheid zal nooit toegeven dat het losgeld heeft betaald, maar meestal komt het er wel op neer dat ze het in de laatse instantie vaak wel doen als er niets anders lukt, dan krijg je van die situaties waarin rusland de gegijzelde duitsers ergens in het caribisch gebied gaat vrijkopen etc.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 06:16
Verwijderd
Wie ontvoerd mij? dan delen we het geld
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik vind van niet, het lokt uit. Net als terroristen hun zin geven als ze bijvoorbeeld bommen gaan leggen. Als je je daaraan toegeeft komt de volgnde en doet het zelfde, het is immers toch heel makkelijk om je zin dan te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:37
Shitonya
Shitonya is offline
Hangt er helemaal vanaf hoe belangrijk die persoon voor de overheid is. Maar op een gegeven moment raakt het geld op of is de geld eis zo hoog opgelopen dat het wel een erg hoge prijs is voor een leven.
Verder ben ik het eens met evilsmiley.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:06
Master_Freak
Master_Freak is offline
Als de overheid iedereen zou vrijkopen zal ik ook maar snel iemand gijzelen. Zo is de winst gegarandeerd
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:19
thømås
thømås is offline
Citaat:
charlot&pline schreef op 02-06-2004 @ 21:54 :
Maar zoiemand als Erkel deed goede dingen voor andere mensen, moet je hem dan zo maar laten stikken? Mag je zowieso iedere Nldse burger dan maar aan zn lot overlaten? Moet je terrorisme niet op een andere manier voorkomen, in plaats van nu, het eigenlijk al te laat is, Dan Ook nog hem dood laten gaan?
Dat heb ik niet gezegd, natuurlijk moeten ze proberen hem vrij te krijgen, maar NIET door toe te geven aan de eisen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten