Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 13:36
Senica
Senica is offline
Hallo iedereen,

ik heb een paar vraagjes

1 heb je zelf een oudere moeder

2 Wat vind je ervan dat vrouwen boven de 40 nog kinderen krijgen

3 Is het per se een negatief iets om een oudere moeder te hebben?

Thnxxx

Groetjes Senica
Oud 24-05-2004, 18:46
Femic
Femic is offline
wat versta je onder ouder? mijn moeder was 33 toen ze mij kreeg, is niet echt oud, maar wel ouder dan gemiddeld...

1. nee
2. onverantwoord
3. nee
Oud 24-05-2004, 20:51
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
FMathers schreef op 24-05-2004 @ 19:46 :
wat versta je onder ouder? mijn moeder was 33 toen ze mij kreeg, is niet echt oud, maar wel ouder dan gemiddeld...
Mijn moeder was 36

1. Nee
2. Slechte zaak, omdat die kindjes meer risico lopen op bepaalde dingen (ik weet niet precies hoe dat allemaal zit, maar iig is na je 40e de kans groter dat je iemand krijgt met bv. het syndroom van Down)
3. Nee
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 13:22
cyntha
cyntha is offline
1. Nee
2. Slecht, lijkt me ook niet echt leuk om z'on oude moeder te hebben en er is veel meer kans op ziektes en afwijkingen.
3. Nee
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:44
xx-daantje-xx
xx-daantje-xx is offline
Ik ben het met niemand eens op dit topic

Mijn moeder is nu 40 en is 1.5 week geleden van een drieling. En alles gaat goed met mijn moeder+m'n zusjes en m'n moeder loopt al weer gewoon rond.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:03
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
xx-daantje-xx schreef op 25-05-2004 @ 19:44 :
Ik ben het met niemand eens op dit topic

Mijn moeder is nu 40 en is 1.5 week geleden van een drieling. En alles gaat goed met mijn moeder+m'n zusjes en m'n moeder loopt al weer gewoon rond.
'Gewoon' zwanger geworden? Of met allerlei hulpmiddelen zoals bv. IVF?

1. Nee
2. Ligt aan de persoon in kwestie. Vraag me alleen af hoe haar kinderen het gaan ervaren wanneer zij 10 zijn en hun moeder dan al 50 is.
3. Nee
Oud 25-05-2004, 21:47
fib
fib is offline
1 heb je zelf een oudere moeder.
- mijn moeder is redelijk oud, ze was 32,5 toen ze mij kreeg. In mijn klas op de basisschool was het de 3e oudste moeder.

2 Wat vind je ervan dat vrouwen boven de 40 nog kinderen krijgen.
-Oudere vrouwen hebben vaak meer levenservaring. Zo wilde mijn moeder eerst reizen, want als je kinderen hebt kom je daar niet meer aan toe. Er is wel een verhoogd risico voor van alles en nog wat (oa. down-syndroom). Maar dat neem ik dan maar voor lief. De meeste kinderen van oudere moeders zijn vaak geplant en bovendien ook gewenst. Het zijn ook meestal de iets hoger opgeleiden vrouwen, die eerst cariere wilden maken.

-Er hoeft niet altijd sprake te zijn van een generatie kloof. Tuurlijk alles wat extreem is is fout (heb je een te jongen moeder, dan heb je vaak meer een zussen-relatie). Maar het heeft ook vaak veel voordelen. De moeder heeft meer levenservaring en misschien ook wel meer ervaring met kinderen (broertjes en zusjes)
Oud 27-05-2004, 14:01
aniekedepiek
aniekedepiek is offline
1. nee
2. ik vind dat vrouwen boven de 40 goed moeten onderzoeken of hun kind gezond is, in een vroeg stadium.
3. het lijkt me zelf niet leuk als je een oudere moeder hebt, als je 10 bent is je moeder al Sara...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:40
MH
MH is offline
Mijn moeder was net 26 toen ze haar eerste kind (mij dus) kreeg. Mijn zusje volgde toen ze 37 was.

1. nee
2. is per geval verschillend. Als je alleen maar aan je carrière denkt, kinderen uitstelt tot het nog net kan, dan keur ik het af, maar wanneer je al jaren zonder succes probeert een kind te krijgen, heb ik alle begrip daarvoor.
3. nee, hoewel mijn zusje van 10 wel begint te liegen over de leeftijd van mijn moeder (47, maar ze vertelt iedereen dat ze 37 is). Het zou mij weinig lijken. Een mede-student vertelde dat zijn ouder-bijdrage was aangepast, omdat zijn vader met pensioen was gegaan en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je veel plezier hebt van jonge ouders (en grootouders). Mijn ouders waren dertigers toen ik op de basisschool zat en mijn opa en mijn oma waren net 60. Niets was te gek daardoor.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Senica schreef op 24-05-2004 @ 14:36 :
Hallo iedereen,

ik heb een paar vraagjes

1 heb je zelf een oudere moeder nee

2 Wat vind je ervan dat vrouwen boven de 40 nog kinderen krijgen moet kunnen mits de kinderen gezond zijn

3 Is het per se een negatief iets om een oudere moeder te hebben? nee zeker niet, deze moeders hebben meer wijsheid en levenservaring, ze hebben immers langer geleefd dan jongere moeders. ik denk dat dat heel postief is.
Thnxxx

Groetjes Senica
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 14:21
lso
lso is offline
Citaat:
Senica schreef op 24-05-2004 @ 14:36 :
Hallo iedereen,

ik heb een paar vraagjes

1 heb je zelf een oudere moeder

ik heb geen oudere moeder, ben 20 mijn moeder 46

2 Wat vind je ervan dat vrouwen boven de 40 nog kinderen krijgen

Ik zou het niet durven riskeren.. tenzij ik uiteraard al jarenlang probeer maar t moe nooit lukte en nu plots wel...

Het lijkt me niet perse negatief om een oudere moeder te hebben. Als het echt een veel oudere moeder is, dan is het wel jammer dat zij waarschijnlijk veel van mijn gelukkige momenten als huwelijk, opgroeien, kinderen,... niet zal meemaken en dat vind ik toch wel iets speciaals... maar ja dan spreek ik natuurlijk over een veeel oudere moeder...

Thnxxx

Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:26
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Slechte enquete. Je vermeldt niet waar hij voor is, en je vragen zijn niet duidelijk. (wat versta je onder 'een oudere moeder'?) Je 3e vraag is door dat 'per se' subjectief en dus geen goede enquetevraag. Verbeter dat eerst maar, dan vul ik hem wel in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten