Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Is het jouw wel eens overkomen?
Ja! 41 39.42%
Nee! 63 60.58%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 14:51
MisterDJ
MisterDJ is offline
Een vriend van mij heeft eens een meisje leren kennen, en het ging zo goed tussen hun dat ze de volgende dag een relatie hadden. (Dat meisje had voor de dag dat ze elkaar leerde kennen ruzie met haar vriend, en het was daardoor uit gegaan)
Alleen die vriend kreeg de dag nadat ze wat hadden te horen dat ze het te vlug vond gaan en dat ze het weer uit maakte.

Hij is hierop gaan doorvragen en is erachter gekomen dat het meisje die 'oude' vriend weer leuk vond, ze hadden ook weer gewoon contact, en toen hij doorvroeg kwam hij erachter dat hij gewoon gebruikt is om over de ruzie heen te komen.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou hij kunnen doen, of is er iemand die dit ook is over komen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 14:54
Verwijderd
Hij kan er niks tegen doen.

Tis wel lullig.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Daar kan hij niks aan doen lijkt me. Het is me nog nooit overkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:58
MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik vind het ook lullig.

Want hij is 17 en zij was nog maar 14!!
Dus ergens heb ik wel medelijde met hem.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:58
luchtballon
luchtballon is offline
Mij nog nooit overkomen. weinig tegen te doen behalve niet na een dag een 'relatie' beginnen.

Ik dacht aan iets heel anders toen ik de topictitel las trouwens...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wacht even, ze hebben één dag iets en je noemt dat "een relatie" en die jongen voelt zich "gebruikt"? Kom nou...

Bovendien doet je topictitel iets heel anders -ernstigers- vermoeden; niet zo handig gekozen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:03
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 15:59 :
Wacht even, ze hebben één dag iets en je noemt dat "een relatie" en die jongen voelt zich "gebruikt"? Kom nou...
Hij zei het zo tegen mij, ik vind dat je het idd nog geen relatie kan noemen.
Maar ja, de personen verschillen, niet iedereen is hetzelfde.

En over de topicnaam, tja.
Kan ik weinig meer aan veranderen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:09
leucomelas
leucomelas is offline
ja!

helaas... fijn als naïef meisje... op zoek naar liefde...
Oud 25-05-2004, 15:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
1. vind ik iid dat je 1 dag geen relatie mag noemen
2. vind ik het niet echt overkomen als 'misbruikt', simpelweg omdat de topictitel iets heel anders doet vermoeden... iets dat vele malen ernstiger is. Okey het was lullig voor hem, en not done van haar, maar 'misbruikt' nee dat vat ik ernstiger op.

Ik heb vaak genoeg gehad dat mijn 'vriendinnen' me mee vroegen om bijvoorbeeld naar Amsterdam te gaan (wonen zelf omgeving rotterdam), hadden ze geen vervoer, vandaar dat ik mee mocht, zodat ik mijn moeder wel weer over zou kunnen halen om 'ons' te brengen... Je komt er achter dat het hun dus niet om jou is te doen, maar vooralsnog kan ik dit niet echt ernstig noemen.

Verder had een vriendin van mij, sinds enkele weken een vriendje... zij 15 hij 17, ze was altijd erg gericht op: Alleen de juiste jongen mag mij ontmaagden... Uiteindelijk vond ze haar vriendje de 'juiste', hun liggen krikken... dag later stuurde hij haar een sms-je met dat het uit was, en dat hij blij was dat hij de 'gelukkige' had mogen zijn, maar hij zich geen mallemoer om haar bekommerde en nooit verlieft/gek op haar was geweest, uiteindelijk heeft hij het ook nog eens doodleuk vol trots aan iedereen lopen vertellen (vooral grootspraak tegen z'n vriendjes want dan ben je stoer) Achteraf bleek dat zijn vrienden die vriendin van mij als soort van prooi hadden aangewezen, en hij in een 3maanden tijd met zoveel mogelijk meisjes naar bed moest gaan (die nog maagd waren), om ze vervolgens weer keihard te dumpen, voor elk meisje kreeg hij 20euro van zn maatjes Enorme loser, maar dit komt bij mij eerder in de richting van misbruik.
Oud 25-05-2004, 19:31
Rosaatje
Rosaatje is offline
misbruikt of gebruikt? Wel een verschil.

Allebei niet.

Denk niet dat die jongen nog veel energie in die 'relatie' moet stoppen, één dag, zet je eroverheen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:37
Dzjes
Dzjes is offline
Je topictitel is wel vrij verwarrend, ik dacht dat je het over misbruik had.. zoals seksueel misbruik (niet dus), heb dus ook op nee gestemd.

Maar goed,ik ben zelf nog nooit echt gebruikt denk ik, of ik kan er niet opkomen, dus..

In elk geval wel zonde voor die vriend van je, maar ze is 14, en ze waren 1 dag "samen".. zo erg verbaast het me dus ook niet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 07:22
cyntha
cyntha is offline
Ik ben zelf nog nooit gebruikt denk ik en anders heb ik het niet doorgehad. Ik vind het wel erg voor die vriend van je, maar het was nog maar een dag aan dus van een relatie kon je nog niet echt spreken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:33
annetjuh
annetjuh is offline
ik niet.
al heb ik soms het idee dat ik andere gebruik zoals jij het noemt
Oud 27-05-2004, 21:35
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 26-05-2004 @ 21:33 :
ik niet.
al heb ik soms het idee dat ik andere gebruik zoals jij het noemt
Ik bedoel je bent gek op diegene (na die ruzie), zegt daarom ook ja als hij je vraagt.
Maar als het weer bijgelegd is met die ander, dan dump je je huidige vriend om waarschijnlijk met die oude verder te gaan.

Snappe jullie het nog?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 06:15
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 25-05-2004 @ 16:25 :
Verder had een vriendin van mij, sinds enkele weken een vriendje... zij 15 hij 17, ze was altijd erg gericht op: Alleen de juiste jongen mag mij ontmaagden... Uiteindelijk vond ze haar vriendje de 'juiste', hun liggen krikken... dag later stuurde hij haar een sms-je met dat het uit was, en dat hij blij was dat hij de 'gelukkige' had mogen zijn, maar hij zich geen mallemoer om haar bekommerde en nooit verlieft/gek op haar was geweest, uiteindelijk heeft hij het ook nog eens doodleuk vol trots aan iedereen lopen vertellen (vooral grootspraak tegen z'n vriendjes want dan ben je stoer) Achteraf bleek dat zijn vrienden die vriendin van mij als soort van prooi hadden aangewezen, en hij in een 3maanden tijd met zoveel mogelijk meisjes naar bed moest gaan (die nog maagd waren), om ze vervolgens weer keihard te dumpen, voor elk meisje kreeg hij 20euro van zn maatjes Enorme loser, maar dit komt bij mij eerder in de richting van misbruik.
Zo'n jongen zou ik toch wel aangeven, als dat mogelijk is dan...of zijn ouders inschakelen of wat dan ook...want dat is wel heel erg achtelijk.

Ik verander de topictitel ff van misbruikt in gebruikt, want 'misbruikt worden' lijkt me idd toch wel heel iets anders.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 25-05-2004 @ 15:51 :
Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou hij kunnen doen, of is er iemand die dit ook is over komen?!
Tja, wat verwacht je dan, als een meid meteen switched? Beetje naief van 'em dat hij dit zich zo aantrekt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:41
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-05-2004 @ 09:36 :
Tja, wat verwacht je dan, als een meid meteen switched? Beetje naief van 'em dat hij dit zich zo aantrekt.
Hij terkt het zich zo aan, omdat hij een redelijk negatief zelfbeeld heeft.
En gewoon haast 0 vrienden, hierdoor was die blij dat hij het meisje leerde kennen.

En daarom trekt hij het zich nu zo aan!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 28-05-2004 @ 09:41 :
Dat hij een negatief zelfbeeld heeft, en 0 vrienden, ligt toch echt aan hemzelf. Misschien dat het een idee is daar eerst aan te werken?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:52
Sparkle.
Sparkle. is offline
Mr wees even reeel: Toen jij 14 was, was jij dan gericht op het "onderhouden van een serieuze relatie"? Haha dacht het niet hoor.
Dat meisje is gewoon jong, en wil lol hebben.
Oke, wat ze deed was niet goed, maar als het 1 dag uit is met je vriend, kun je toch niet dolverliefd worden op een ander?
Ik denk dat zij gewoon hem als "troost-vriendje" oid zag.

HIj moet het zich niet zo aantrekken....
Oud 28-05-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
studentje17 schreef op 28-05-2004 @ 09:41 :
Hij terkt het zich zo aan, omdat hij een redelijk negatief zelfbeeld heeft.
En gewoon haast 0 vrienden, hierdoor was die blij dat hij het meisje leerde kennen.

en die zogenaamde vriend ben jij zeker
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:13
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 27-05-2004 @ 22:35 :
Ik bedoel je bent gek op diegene (na die ruzie), zegt daarom ook ja als hij je vraagt.
Maar als het weer bijgelegd is met die ander, dan dump je je huidige vriend om waarschijnlijk met die oude verder te gaan.

Snappe jullie het nog?
snap het niet echt meer.
en nee zo niet.
meer dat ik iets doe zonder bedoelingen terwijl zij wel wat bedoelen. uhm... snap je
Oud 30-05-2004, 15:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mij is dit nog nooit overkomen... maar ja wat hij kan doen?... Hij is gewoon gebruikt, dus ik zou niet meer geïnteresseerd zijn in die meid, gewoon links laten liggen. En als ze dan weer met hangende pootjes bij hem aankomt, gewoon keihard negeren of haar eens flink de waarheid vertellen hoe hij zich voelt wat betreft haar actie. Beetje hard, maar wel net goed.
Oud 30-05-2004, 23:23
moenbase
moenbase is offline
Eigen schuld dikke bult. Ipv meteen een relatie te beginnen hadden ze beiden de moeite moeten nemen om elkaar goed te leren kennen.

Het is een beetje achtelijk om te praten over 'gebruikt zijn'. Met een beetje gezond verstand bereik je een hoop en kon je van te voren weten dat dit bijna nooit goed gaat..of kan/zal gaan.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:43
Verwijderd
Ja.. Ik leerde een jongen kennen, ging 'm heel leuk vinden enzo, maar ik hoorde van een aantal mensen dat ie z'n ex nog leuk vond. Wanneer ik dat aan hem vroeg zei hij "nee, als ze me weer terug wil lach ik haar recht in haar gezicht uit, etc".
Maargoed, ik wist op zich ergens wel dat hij nog wat voor d'r voelde. Ik bleef erover doorvragen.
Uiteindelijk hadden we 2 weken () wat en op vrijdag zei hij nog van dat uitlachen enzo en op zaterdag ging ik uit en ik was nog niet binnen of hij "moest me iets vertellen". En ja hoor, hij ging terug naar z'n ex.

Die avond zag ik 'm buiten met haar zoenen enzo.. auw..
En ook die avond kreeg ik een ander vriendje
Maarja om een lang verhaal kort te maken, want hier kan ik nog wel een tijdje over doorgaan , ik heb het dus ook meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 31-05-2004 @ 00:43 :

En ook die avond kreeg ik een ander vriendje
Oud 31-05-2004, 11:25
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
HvJ schreef op 25-05-2004 @ 16:25 :
Vermijd de Scooterjugend dan ook. Godverdomme, wat zijn die lui toch kansloos.
Oud 31-05-2004, 12:00
Sade
Sade is offline
Gebruikt... hmmm nee, niet in deze zin.
Oud 31-05-2004, 13:07
Verwijderd
Naïef.

Nee, het is mij (nog) nooit gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:13
In_stilte
In_stilte is offline
Njah niet precies het zelfde, maar wel een jongen die mij voorhield dat het meer zou worden hij "liefte mij" (ik had het kunnen weten door de breezer taal) en die na 4 weken steeds met mij aanpappen (maar hij wilde nog nix, want hij zat ook bij me op school) met carnaval ineens een relatie had met een ander.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:50
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 31-05-2004 @ 00:43 :
Ja.. Ik leerde een jongen kennen, ging 'm heel leuk vinden enzo, maar ik hoorde van een aantal mensen dat ie z'n ex nog leuk vond.
Die vriend van mij, die wist niet dat zij haar ex nog leuk vond.
Dus met die voor kennis zat hij nog niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten