Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 18:45
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
wat zou je doen als je al bijna 3 jaar een relatie hebt. en het gaat verder prima in die relatie, maar dan ontmoet je een jongen die de ware lijkt te zijn. en daar begin je ook wat voor te voelen... vooral als die jongen jou ook wel lijkt te zien zitten. maar je houdt wel heel veel van je vriend en die wil je ook absoluut niet kwijt... alleen de spanning en de verliefdheid is er een beetje vanaf na 3 jaar...
wat zou je dan doen...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 18:55
hodelahitie
hodelahitie is offline
Als je verliefd kan worden op iemand anders, wat voor een relatie heb je dan? Is het dan eigenlijk niet al over? Dat lijkt me tenminste....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 20:02
stout!
stout! is offline
Ik zou op mijn gevoel afgaan en niet in een relatie blijven hangen omdat die veilig voelt. Natuurlijk neem je een risico, maar als je die andere jongen laat gaan neem je ook het risico dat je iets héél moois laat lopen.
Denk je dat je huidige vriend ´de ware ´ zou kunnen zijn, zoals die ander misschien `de ware ´ voor je zou kunnen zijn? Waarom heb je een relatie met je huidige vriend?
Oud 05-06-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
lindaxxxies schreef op 05-06-2004 @ 19:45 :
wat zou je doen als je al bijna 3 jaar een relatie hebt. en het gaat verder prima in die relatie, maar dan ontmoet je een jongen die de ware lijkt te zijn. en daar begin je ook wat voor te voelen... vooral als die jongen jou ook wel lijkt te zien zitten. maar je houdt wel heel veel van je vriend en die wil je ook absoluut niet kwijt... alleen de spanning en de verliefdheid is er een beetje vanaf na 3 jaar...
wat zou je dan doen...?
Prima toch? Tijd voor een nieuw avontuur zou ik zeggen! lekker verliefd zijn, die kriebels en de vlinders terug
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 20:33
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb daar ook mee gezeten (na 2 jaar verkering).
Ik heb gekozen voor de nieuwe vriend, en heb daar geen spijt van. Maar denk er goed over na!
Als je je vriend niet kwijt wil, zijn er misschien wel manieren te bedenken om je relatie wat levendiger te maken.
Aan de andere kant moet je niet bij je vriend blijven, uit angst voor het onbekende of zo...
Oud 05-06-2004, 21:47
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik er toch nog maar eens goed over nadenken, mss komt er na enkele jaren met deze jongen ook wel 'sleur' .. zoiets is vaak niet te vermijden,

Wil je je relatie wel opgeven en het risico nemen? Als ik jou was zou ik praten met je vriend, jullie kunnen er sterker uitkomen, of net niet, maar eerlijkheid is nog altijd erg belangrijk vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 02:25
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 05-06-2004 @ 19:55 :
Als je verliefd kan worden op iemand anders, wat voor een relatie heb je dan? Is het dan eigenlijk niet al over? Dat lijkt me tenminste....
zo zwart-op-wit is het niet.

Citaat:
But if you love someone, you shouldn't want anyone else.

That's a common idea, but it doesn't really hold up in practice.

Many people believe that polyamory means you can't give your "whole heart" to another person. This is based on the "starvation model" of love--that is, you only have a limited amount of love, and if you give your love to one person, there is none left to give to anyone else--so if you fall in love with another person, you have to "pay" for it by withdrawing your love from the first person.

But love is not the same thing as money. With money, you have only a limited amount to spend, and when you give it to one person you have less left to give to another. But love behaves in wonderful and unpredictable and counterintuitive ways. When you love more than one person, you soon realize that the more love you give away, the more love you have to give. Yes, you CAN give your whole heart to more than one person, and when you do, you realize it's the most beautiful feeling in all the world.

Don't think of the contents of your heart the way you think of the contents of your wallet; it doesn't work like that.
http://www.xeromag.com/fvpoly.html
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 07:18
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
bonefish schreef op 06-06-2004 @ 03:25 :
zo zwart-op-wit is het niet.
Die opmerking hoor ik te vaak, maar het is toch zo? Ik zou mijn vriend echt niet meer recht in z'n ogen kunnen aankijken als ik voor iemand anders wat voelde. Gewoon omdat het dan niet eerlijk is. Het is niet zo dat het niet kan gebeuren, maar het is toch hartstikke oneerlijk als iemand van je houdt, terwijl jij ook wel van hem/haar houdt maar ook nog van een ander iemand. Zo zie ik het tenminste.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:06
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
het is ook inderdaad niet eerlijk en ik voel me er ook nogal lullig over tegen mijn vriend.
bedankt voor jullie reacties, ik vind het wel prettig dat er begrip is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:37
Verwijderd
Exact hetzelfde verhaal, alleen na iets meer dan 3 jaar . Ik heb ongeveer een half jaar gewoon doodongelukkig rondgelopen, kon geen aanrakingen van mn vriend meer velen omdat ik niet meer wist hoe het zat en uiteindelijk hebben we het in samenspraak uitgemaakt omdat hij ook in de gaten had dat het niet meer ging. Het is nooit iets met die ander geworden, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat dat me ertoe heeft doen besluiten toch de relatie te beëindigen, want de twijfels waren al van te voren aan het rondfladderen, alleen had ik het toen nog niet in de gaten.

Citaat:
Wil je je relatie wel opgeven en het risico nemen? Als ik jou was zou ik praten met je vriend, jullie kunnen er sterker uitkomen, of net niet, maar eerlijkheid is nog altijd erg belangrijk vind ik.
Praten kan helpen, maar je moet niet bij iemand blijven omdat je te bang bent om risico's te nemen. Het is niet van ik maak het alleen uit als ik zeker ben dat ik een relatie kan beginnen met de ander zodat ik niet alleen zal zijn. Het is ook niet zo dat je bij iemand moet blijven om maar bij iemand te zijn en omdat je toekomst dan mooi is vastgelegd.
Ik zou gaan samenwonen en heelder zooi. En dat heeft ook een hele grote rol gespeeld in mijn twijfel, wou ik alles wel op het spel zetten voor een hoop onzekerheid? En het was het zeker waard, was ik doorgegaan, had ik me alleen maar ongelukkiger gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:06
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
ik heb besloten gewoon bij mijn vriend te blijven. die andere jongen is waarschijnlijk gewoon een bevlieging ofzo, aangezien ik heel makkelijk verliefd wordt.
bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:10
Verwijderd
Hmm, maar als het gewoon een bevlieging is, waarom lijkt ie dan de ware te zijn? Of lijkt je vriend nu weer meer de ware?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:43
lindaxxxies
lindaxxxies is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-06-2004 @ 14:10 :
Hmm, maar als het gewoon een bevlieging is, waarom lijkt ie dan de ware te zijn? Of lijkt je vriend nu weer meer de ware?
ik weet niet of ik wel echt in de ware geloof. Maar die andere jongen heeft wel heel veel dat ik zoek in een vriend. en soms mis ik die dingen bij mijn huidige vriend... maar ja, niemand is perfect! en ik neem mijn vriend al 3 jaar voor wat hij is, dus waarom zou ik dat nu niet meer doen. ik hou tenslotte heel veel van hem en ik wil hem absoluut niet kwijt.. moet er niet aan denken. mijn vriend is trouwens ook leuk hoor. het lijkt nu misschien alsof hij een sukkel is... maar dat is ie helemaal niet..
dus ik weet niet of het een bevlieging is, maar dat hoop ik gewoon. ook al vind ik die andere jongen op dit moment nóg zo leuk. als ik hem een tijdje niet zie en niks meer van hem hoor, gaat het denk ik vanzelf wel over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten