Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk in je handleiding in hoofdstuk 16. Je kunt er simpele spellen a la blackjack mee maken. Je kunt ook op http://grafische-rekenmachine.pagina.nl kijken, daar staan links naar tutorials.
|
![]() |
|
![]() |
Als je spellen wilt heb je drie keuzes:
1) zelf spellen verzinnen 2) de code overtypen van internet 3) spellen overzetten met een kabeltje Op http://www.ticalc.org vind je echt ALLES over spellen en programmeren op je GR. Als je BASIC spellen wilt maken, raadt ik de tutorial in het grote boek aan. Als je het profesioneel wilt aanpakken, moet je aan de slag gaan met Assembly. Hiervoor vind je superveel tutorials (ASMGURU is de beste) op ticalc.org. Natuurlijk heb je dan ook wel een kabeltje nodig. Kabeltjes kun je kopen via Texas Instruments (www.ti.com) of zelf maken (ff zoeken op internet voor uitleg). PS. Check mijn assembly-spel (voor ashell) Nibbles Carmageddon, superstrak! |
![]() |
|
![]() |
Heeejj
Als je ASM wilt gaan leren is het wel lekker handig als je iets af weet van bitmanipulaties. Dat komt eigenlijk in alle andere programmeertalen terug dus je hebt dr altijd wel wat aan ;-). (Ik doe dit ff snel uit mn hoofd dus wurg me niet als ik alles fout doe). *standaard disclaimer* de AND operator (&) Als je twee getallen vergelijkt met de &-operator krijg je de volgende resultaten. (ik ga dr even van uit dat je weet wat een binaire representatie van een getal inhoud) 00001111(15) 00001000(8) -----------& 00001000(8) Dus: 0&0=0; 1&0=0; 0&1=0; 1&1=1 Niet te verwarren met de dubbele and (&&). Die werkt net iets anders namelijk: bv. (2=2) && (2=2) = TRUE bv. (1=2) && (2=2) = FALSE De volgende is de OR-operator (|). 00000111 (7) 00001001 (9) ------------| 00001111 (15) Dus: 0|0=0; 0|1=1; 1|0=1; 1|1=1 Weer NIET te verwarren met de dubbele OR (| | ![]() bv. (2=2) | | (2=3)= TRUE bv. (2=1) | | (4=8)= FALSE Da de laatste van de drie operatortjes, namelijk de XOR-operator (^)(geloof ik) 10000001 (129) 00011001 (25) ---------^ 10011000 (152) Dus: 0^0=0; 1^0=1; 0^1=1; 1^1=0 De XOR operator kun je ook construeren door de OR operator te combineren met de NOT operator (!). Die werkt iets simpeler: !0=1; !1=0 (duhhhhhhhhh) In ASM zijn dit soort dingetjes handig: bv. LD A,0 (laad het getal nul in A) bv. AND 0 (Doet precies hetzelfde) Als iemand behoefte heeft aan meer zegtie t maar. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|