Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2001, 00:09
Verwijderd
Eens of oneens?

Ik vind 'm persoonlijk een erg irritante vent. Hij is veel teveel overtuigd van zijn eigen gelijk...hij weet van een hoop dingen wel íets af, maar niet voldoende om echt goed te discussieren. Hij drijft op zijn autoritaire voorkomen en vermogen om een discussie naar zijn hand te zetten - inhoudelijk is hij niet sterk...

Verder discussieert hij niet om een onderwerp van zoveel mogelijk kanten te belichten, om meerdere aspecten aan bod te laten komen (imo hét doel van een gezonde discussie) maar alleen persoonlijk, dwz om de ander onderuit te laten gaan...zwak

Wat mij betreft mag hij opzouten...de tijd is rijp voor een nieuw karakter.
Advertentie
Oud 29-12-2001, 01:33
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik ben het eigenlijk altijd met hem oneens, en aan dat moraliserende van hem heb ik ook een hekel. Maar afgezien van zijn subjectiviteit kan hij naar mijn mening wel een goede gespreksleider zijn.
Oud 29-12-2001, 12:48
arvid_18
arvid_18 is offline
Marcel van Dam is de grootste hypocriet op tv. Altijd extreem links lullen maar je wilt niet weten in wat voor villa hij heeft en welke pandjes en bezittingen hij allemaal heeft. Typisch geval van links lullen en rechts verdienen. Op tv doet hij zich voor als de messias van het debat maar als je zijn schaapskleren afdoet zie je iets heel anders.
Oud 30-12-2001, 13:40
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Marcel van Dam is de grootste hypocriet op tv. Altijd extreem links lullen maar je wilt niet weten in wat voor villa hij heeft en welke pandjes en bezittingen hij allemaal heeft. Typisch geval van links lullen en rechts verdienen. Op tv doet hij zich voor als de messias van het debat maar als je zijn schaapskleren afdoet zie je iets heel anders.
Hoe weet je dat ie zo extreem links is? Hij lult wel links maar extreem neh. En mag iemand die links is niet veel verdienen dan? Hoe weet je trouwens dat ie allemaal bezit?
Oud 30-12-2001, 14:06
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Dat vind ik aan de ene kant ook wel, want hij is altijd links georienteerd. Maar aan de andere kant is het ook zo, dat hij voor zijn mening mag uitkomen en zo een discussie kan veroorzaken.
Oud 30-12-2001, 19:34
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eens of oneens?

Ik vind 'm persoonlijk een erg irritante vent. Hij is veel teveel overtuigd van zijn eigen gelijk...hij weet van een hoop dingen wel íets af, maar niet voldoende om echt goed te discussieren. Hij drijft op zijn autoritaire voorkomen en vermogen om een discussie naar zijn hand te zetten - inhoudelijk is hij niet sterk...

Verder discussieert hij niet om een onderwerp van zoveel mogelijk kanten te belichten, om meerdere aspecten aan bod te laten komen (imo hét doel van een gezonde discussie) maar alleen persoonlijk, dwz om de ander onderuit te laten gaan...zwak

Wat mij betreft mag hij opzouten...de tijd is rijp voor een nieuw karakter.

hier kan ik me dus echt niet druk om maken hé!

Oud 31-12-2001, 17:24
Verwijderd
Ik vind hem best goed. Alleen als hij discusieerd is hij inderdaad erg overtuigd van zijn gelijk. Het wordt pas echt interresant als er iemand tegenover hem staat die sterk in zijn schoenen staat en zich niet omver laat lullen.
Oud 31-12-2001, 17:58
Zlatan tha man
Citaat:
Carbo schreef:
Ik vind hem best goed. Alleen als hij discusieerd is hij inderdaad erg overtuigd van zijn gelijk. Het wordt pas echt interresant als er iemand tegenover hem staat die sterk in zijn schoenen staat en zich niet omver laat lullen.
En dat komt niet vaak voor. Hij lult heel veel lui om. Terecht of onterecht ma hij doet t wel
Oud 01-01-2002, 14:42
Jerommeke
Jerommeke is offline
ik ben een paar keer bij jongeren lagerenhuis geweest en echt die man is zo'n irritante man

hij wil geloof ik graag gehaat worden en probeert daar alles voor te doen...
Oud 01-01-2002, 21:17
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Als hij iemand omlult dan kan hij goed discusseren.
Dat kun je niet bestempelen als terecht of onterecht.
Hij discuseert gewoon goed.

En tja, ik ben het ook niet altijd met hem eens, maar hij is zeker wel een goeie retoricus.

Groetjes
Ben(die zelf ook heel erg van discusseren houdt
Oud 01-01-2002, 21:49
Tampert
Tampert is offline
Ik ben het helemaal met je eens... Ik kan dan ook niet zeggen dat ik fan ben van Marcel van Dam. Hij geeft zijn tegenstander niet de mogerlijkheid om zijn argumentatie op te bouwen, iets wat in een discussie erg handig is als je van plan bent de argumentatie van je tegenstander af tre breken...
Oud 02-01-2002, 14:17
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
/me is het met nare man eens....
Oud 04-01-2002, 13:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Ik ben het helemaal met je eens... Ik kan dan ook niet zeggen dat ik fan ben van Marcel van Dam. Hij geeft zijn tegenstander niet de mogerlijkheid om zijn argumentatie op te bouwen, iets wat in een discussie erg handig is als je van plan bent de argumentatie van je tegenstander af tre breken...
dat komt omdat hij bijna altijd gelijk heeft en de tegenstander heeft vaak sowieso slechte argumenten!
ik zie van Dam vrijwel alleen op het (jongeren) lagerhuis maar ik ben het vaak met hem eens.
Oud 04-01-2002, 16:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
/me is het met nare man eens....
Ja, ik eigelijk ook. Het is me vaker opgevallen aan mezelf dat ik het idee had dat het hem gaat om de discussie te winnen ipv. om een goede discussie te hebben.

Tijd voor nieuw bloed idd iemand een suggestie?
Oud 04-01-2002, 16:36
Zlatan tha man
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Tampert schreef:
dat komt omdat hij bijna altijd gelijk heeft en de tegenstander heeft vaak sowieso slechte argumenten!
ik zie van Dam vrijwel alleen op het (jongeren) lagerhuis maar ik ben het vaak met hem eens.
Ja volgens mij zit het ook zo. Hij heeft gewoon te vaak gelijk. Of het lijkt dat ie gelijk heeft. Want de tegenstander heeft geen argu's meer
Oud 04-01-2002, 17:44
japie
japie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ik blijf hem te dominant aanwezig vinden. Hij vindt altijd dat hij gelijk heeft zonder dat hij erg veel naar andere mensen luistert. En maar moraliseren, en maar beter weten en maar niet luisteren.

Nee sorry, met alle beste wil van de wereld, maar ik kan geen respect voor man opbrengen. Hij waarschijnlijk ook wel niet vooer mij...
Oud 05-01-2002, 23:43
dutch lion
dutch lion is offline
hij is irritant en veel te correct en altijd links lullen zodat de autochtoon een schuldgevoel moet krijgen.

wegwezen met die vent!!!!!
Oud 06-01-2002, 00:13
Marnin
Marnin is offline
het word vaak ten voordele van hem gepresenteerd in het lagerhuis.

bijv een stelling
hij is dan voor en dat is veel makkelijker te verdedigen dan als je tegen was.
Oud 06-01-2002, 18:19
Zlatan tha man
Citaat:
Marnin schreef:
het word vaak ten voordele van hem gepresenteerd in het lagerhuis.

bijv een stelling
hij is dan voor en dat is veel makkelijker te verdedigen dan als je tegen was.
Ja daar zit wel wat in ja. Toh wat beter opletten
Oud 08-01-2002, 09:56
PrackaH
PrackaH is offline
Iedereen is het nooit met hem eens, dat maakt 'm geen slechte gespreksleider, maar het zegt wel wat over zijn manier van discussieren. Hij probeert gewoon altijd een prikkelend onderwerp te kiezen en heeft dan altijd precies iedereens tegenovergestelde mening, daar is op zich niets mis mee vinnik (gewoon proberen het discussieren een beetje interessant te maken), maar om dan te gaan zeggen dat het zijn eigen mening is, vinnik gewoon liegen...of hij weet niet wat hij wil, of hij doet graag moeilijk of hij heeft een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vreemde mening...
Oud 08-01-2002, 11:38
Boogie
Boogie is offline
ik vind hem ook slecht, maar Paul Witteman daarentegen is meesterlijk
Oud 04-06-2004, 12:21
Verwijderd
Ik zat door de archieven te bladeren, en zag deze topic, die nog altijd heel actueel is. Vandaar deze up

Marcel van Dam: Hot or Not?
Oud 04-06-2004, 12:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline

wat erg!

2002
Joostje
Joostje is offline
Up!
NN
NN is offline
Ik ben het oneens met de stelling.

Tegenwoordig komt Marcel van Dam misschien wat onredelijk over en lijkt het alsof hij altijd overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar ik denk dat dat meer zijn rol is in programma's als het Lagerhuis.

In de jaren '70 was Van Dam politicus en als je beelden uit die tijd terug ziet, krijg je toch wel een andere mening...

Regels voor berichten