Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 13:29
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Hey.
mijn buurmeisje heeft haar kind verloren tijdans haar zwangerschap
Ze was al iets van 6 maanden ben er zelf heel erg van geschrokken! ik bedoel, het is overleden voordat het kon leven

wat kan hier de oorzaak van geweest zijn? Want durf het eigenlijk niet aan haar te vragen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:37
Verwijderd
Volgens mij kan het vanalles zijn geweest...

Mijn moeder heeft ook vrij laat een kindje verloren, ik dacht iets voor de 6de maand, maar dat weet ik niet helemaal zeker. 't Is nooit helemaal zeker geworden waardoor ze het kindje verloor, maar waarschijnlijk had het met gebruik van de pil te maken. Ze was aan de pil, werd toch zwanger maar wist dat de eerste 3 maanden niet, dus toen ze met de pil stopte, was ze al 3 maanden zwanger...

(Wel gek om me te bedenken dat er dan tussen mijn zus een jongetje zou zijn geweest, dan had ik gewoon een broer... Hoewel, waarschijnlijk was ik dan nooit geboren... )
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 04-06-2004 @ 14:37 :
Volgens mij kan het vanalles zijn geweest...
Denk ik ook idd.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:23
luchtballon
luchtballon is offline
Kan vanalles zijn geweest en het is niet altijd te voorkomen.

Zelfs de dochter van mijn ( ja, van mijn moeder dus) kraamzuster is haar kindje verloren in de 9e maand..
Oud 04-06-2004, 14:27
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
kan van alles zijn dus..
Maar in welke richting moet ik dna denken? is het een erfelijke aandoening, of gewoon ineens, of is er wat mis gegaan, of is het onbewust tog door haar eigen toedoen gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:28
Verwijderd
Je moet geen richting uitdenken, want: het kan van alles zijn.

En dan bedoelen we (ik iig) dus ook echt van alles. Kan dus idd vanwege een erfelijke aandoening, kan 'gewoon ineens', er kan wat mis gegaan zijn, enz. Waarom denk je dat het eventueel door haar eigen toedoen is gebeurd...? Dat zou iig het laatste zijn waar ik aan zou denken. Maar het kan natuurlijk altijd. Vraag het haar als je het graag wilt weten, zoveel kan de oorzaak zijn, het heeft geen zin daarover te speculeren...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:39
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Het kan inderdaad vanalles geweest zijn. Vraag het haar inderdaad gewoon, misschien vindt ze het juist fijn erover te praten. Er zullen vast al genoeg mensen zijn die dat onderwerp (en haar...) vermijden, en dat is voor haar veel rotter.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:58
cyntha
cyntha is offline
Ik denk dat je het inderdaad gewoon aan haar moet vragen. Misschien wil ze er juist met iemand over praten. Er zullen vast al genoeg mensen zijn die haar ontwijken en dat onderwerp vermijden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:11
Nomen Est Omen
Citaat:
StarGirl schreef op 04-06-2004 @ 15:39 :
Het kan inderdaad vanalles geweest zijn. Vraag het haar inderdaad gewoon, misschien vindt ze het juist fijn erover te praten. Er zullen vast al genoeg mensen zijn die dat onderwerp (en haar...) vermijden, en dat is voor haar veel rotter.
Citaat:
sensual schreef op 04-06-2004 @ 15:58 :
Ik denk dat je het inderdaad gewoon aan haar moet vragen. Misschien wil ze er juist met iemand over praten. Er zullen vast al genoeg mensen zijn die haar ontwijken en dat onderwerp vermijden.
Ik vind niet dat je erg veel toevoegt aan mijn post
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
StarGirl schreef op 04-06-2004 @ 16:11 :
Ik vind niet dat je erg veel toevoegt aan mijn post
Ze beaamt het alleen nog eens.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
te weinig foliumzuur, gevallen of (mee)gerookt tijdens of vlak voor haar zwangerschap zou kunnen. Maar het kan ook gewoon een speling van het lot zijn geweest. voorzichti zijn, gezond eten en niet roken moet je zoieso doen als je zwanger bent, maar het helemaal in de hand hebben is onmogelijk helaas
Oud 04-06-2004, 18:09
Nomen Est Omen
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-06-2004 @ 18:20 :
te weinig foliumzuur, gevallen of (mee)gerookt tijdens of vlak voor haar zwangerschap zou kunnen. Maar het kan ook gewoon een speling van het lot zijn geweest. voorzichti zijn, gezond eten en niet roken moet je zoieso doen als je zwanger bent, maar het helemaal in de hand hebben is onmogelijk helaas
Een tekort aan foliumzuur kan lijden tot o.a een open ruggetje, maar een open ruggetje hoeft niet per definitie tot een vroeggeboorte te lijden. Meeroken idem dito, dat kan lijden tot een lager geboortegewicht, wat zeker niet per se tot een vroeggeboorte leidt.

Maar inderdaad, het is vaak een speling van het lot. Ook vrouwen die heel goed opletten met alles, kan zoiets gebeuren. Het blijft in ieder geval vreselijk
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 04-06-2004 @ 19:09 :
Een tekort aan foliumzuur kan lijden tot o.a een open ruggetje, maar een open ruggetje hoeft niet per definitie tot een vroeggeboorte te lijden. Meeroken idem dito, dat kan lijden tot een lager geboortegewicht, wat zeker niet per se tot een vroeggeboorte leidt.

Maar inderdaad, het is vaak een speling van het lot. Ook vrouwen die heel goed opletten met alles, kan zoiets gebeuren. Het blijft in ieder geval vreselijk
fout fout en nog eens fout. Een tekort aan foliumzuur kan allerlei ellende veroorzaken, o.a een open ruggetje, hersenproblemen én vroeggeboorte. (mee)roken is nog veel erger en kan behalve misvormingen, astma en een laag geboortegewicht ook voor een miskraam/vroeggeboorte zorgen. Sterker nog: de kans op een miskraam of vroeggeboorte is als je (mee)rookt GIGANTISCH, dus stop met roken en maak gebruik van je recht op een rookvrije werkplen!!! Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, er zijn genoeg rokende vrouwen die kerngezonde kinderen krijgen en zelf 94 worden, maar om dat risico nou te nemen... liever niet! (zo. ik heb met een beetje mazzel weer een paar toekomstige zwangere forummers voor een ramp behoed )

Regels voor berichten