Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 10:23
Mu
Mu is offline
Vind je dat dat kan/mag? Vloeken met kanker of met een andere ziekte? Waarom wel/niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 10:28
Tandpasta
Tandpasta is offline
Het kan wel als storend worden ervaren, maarja, het blijft vloeken. Alles is dan geoorloofd, toch?
Oud 08-06-2004, 10:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, omdat je er mensen mee kwetst die iemand verloren hebben aan zo'n ziekte of het zelf gehad hebben of nog hebben.

Laatst gewijzigd op 08-06-2004 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:30
Verwijderd
ik hekel mensen die vloeken met ziektes. Het is al erg genoeg dat er zoveel mensen aan die ziekte sterven, om het dan ook nog eens aan iemand toe te wensen gaat me erg ver.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:32
Verwijderd
Nee, absoluut niet. Het is zo'n erge ziekte, het is niet gepast om dat in die context te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 08-06-2004 @ 11:30 :
ik hekel mensen die vloeken met ziektes. Het is al erg genoeg dat er zoveel mensen aan die ziekte sterven, om het dan ook nog eens aan iemand toe te wensen gaat me erg ver.
Yeah that too.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:33
Shitonya
Shitonya is offline
Soms wel. Gebruik het niet vaak, maar als ik ech heel sacharijnig/ boos ben, gooi ik het er wel eens uit per ongeluk.

Je kan er wel mensen mee kwetsen. Maar dat kan ook met tyfus(lijer) (ziekte) mongool (geestelijk gehandicapte) of dikzak (terwijl degene er misschien niks aan kan doen, doordat hij een of andere ziekte heeft).
En zo kun je wel even doorgaan. Als je kwaad bent, gooi je wel vaker dingen eruit die je eigenlijk, achteraf gezien helemaal niet meent. Maar door woede verblind, heb je jezelf niet meer onder controle en sla je zulke dingen uit.
Maar ja, alleen omdat iemand tegen je schreeuw: "krijg kanker!" wil nog niet betekenen dat je dan ook daadwerkelijk kanker zult krijgen. Degene die dar roept is immers niet helderziend.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:33
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik vind dat het best kan en ik gebruik het ook regelmatig maar als ik weet dat iemand heel gevoelig is voor zo'n scheldwoord vanwege z'n verleden dan laat ik het wel even achterwege.
Oud 08-06-2004, 10:35
Verwijderd
Ik pas me aan op de mensen om mij heen. Sommige mensen in mijn omgeving gebruiken het woord kanker met een zekere regelmaat, dan ben ik sneller geneigd om het ook te gebruiken.

Maar als mensen emotioneel tot de zwakkere horen, scheld ik niet met ziektes.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:24
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Mu schreef op 08-06-2004 @ 11:23 :
Vind je dat dat kan/mag? Vloeken met kanker of met een andere ziekte? Waarom wel/niet?
Tuurlijk kan dat. Het klinkt altijd zo lekker. En anders heb je weer zo'n kleine vloekvocabulaire.

Oh, wil er iemand eens raden wat de meest kankerverwekkende stof is?
Oud 08-06-2004, 11:30
Mu
Mu is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-06-2004 @ 12:24 :
Tuurlijk kan dat. Het klinkt altijd zo lekker. En anders heb je weer zo'n kleine vloekvocabulaire.

Er zijn vast wel van die stofjes waarvan de kankergezwellen je cellen uit rijzen als mais in een koekenpan. Care to enlighten me which ones?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-06-2004 @ 12:24 :
Asbest? Uranium?
Met citaat reageren
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Mu schreef op 08-06-2004 @ 12:30 :
Er zijn vast wel van die stofjes waarvan de kankergezwellen je cellen uit rijzen als mais in een koekenpan. Care to enlighten me which ones?
zuurstof!
Mu
Mu is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-06-2004 @ 12:32 :
zuurstof!
Beetje een leugen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Valt wel mee.

Voor de verbranding in je lichaam heb je zuurstof nodig. Bij die verbranding komen er vrije radicalen vrij, die je cellen beschadigen. (En die cellen gaan wel eens foutief delen daarna).

De manier om hiervanaf te komen is zorgen dat je genoeg anti-oxydanten binnenkrijgt. Deze zitten voornamelijk in groente en fruit.

Wat ook wil helpen is cassave en amandelen eten, hier zit blauwzuurgas in, wat een aantal cellen om zeep helpt. Maar dat zijn veelal de cellen die op het punt staan om vreemde dingen te gaan doen.
Oud 08-06-2004, 11:39
Verwijderd
Ik scheld nooit met ziektes.
Maar eigenlijk vind ik schelden met ziektes niet zo heel erg
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:52
cyntha
cyntha is offline
Nee, ik heb een hekel aan vloeken met ziektes. Het is al erg genoeg dat sommige mensen deze ziekte hebben en je kwetst er alleen maar mensen mee die iemand hebben verloren of die het zelf hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:00
Bravo
Bravo is offline
Het woord kanker zal je nooit uit mijn mond horen (niet als vloekwoord ten minste) Mijn zusje heeft leukemie gehad (nu genezen ) En mijn opa en oma zijn er aan overleden.

Ik vloek sowieso nooit met ziekten. Je kan er iemand mee kwetsen.
Oud 08-06-2004, 12:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Roze Lila schreef op 08-06-2004 @ 13:00 :
Ik vloek sowieso nooit met ziekten. Je kan er iemand mee kwetsen.
Dat doe je sowieso met vloeken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:16
JantjePietje
JantjePietje is offline
Het woord kanker in het straattaalgebruik heeft zijn betekenis verloren. Als ik zeg dat iemand een kankerhomo is of een kankerjood, dan bedoel je daarmee dat hij of zij een zeer radicale/fanatieke jood of homo in negatieve zin is. Kanker heeft een versterkende functie voor het woord dat er na komt. Dus is er helemaal niks mee om kanker veelvuldig te gebruiken. Het is gewoon een normaal woord, net huis, boom of tafel.
Oud 08-06-2004, 12:16
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Je kan gewoon met kanker schelden hoor, is normaal
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:33
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Nee, liever niet.
Oud 08-06-2004, 12:36
Verwijderd
De ziektes is het probleem niet. Meer het woord kut dat ik niet meer mag gebruiken.

Alleen eigen vlees
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:38
Miss Helena
Miss Helena is offline
Je zult mij nooit horen vloeken met kanker, omdat ik daar te veel mensen aan heb verloren. Sowieso vind ik het niks als er gevloekt wordt met ziektes.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 08-06-2004 @ 13:16 :
Je kan gewoon met kanker schelden hoor, is normaal
normaal is relatief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 13:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind dat het wel kan, maar ik wens het mensen niet toe ofzo. Ik gebruik het woord gewoon, net als Jezus.

en dan bedoel ik niet dat Jezus dat woord ook gebruikte natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:23
Verwijderd
Nee. Kanker niet eigenlijk, maar het woord heeft zo'n harde klank, daar zit het em ook in, samen met het feit dat het een vreselijke ziekte is natuurlijk.

Maar als ik eerlijk ben floept er soms nog wel eens een tering uit..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:25
Verwijderd
Het feit dat het schokkend is voor mensen vind ik eigenlijk geen argument specifiek tegen schelden met kanker. Je kunt altijd wel een scheldwoord bedenken dat beledigend is. De Bond tegen Vloeken vindt zelfs de uitdrukkingen 'jeetje' en 'gossie' beledigen, omdat ze afgeleid zijn van Jezus resp. God.

Ik scheld er zelf trouwens scheutig mee, evenals andere ziektes, maar dan alleen als ik met mijn broertje aan het LAN'nen ben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:59
MieX
MieX is offline
Ik scheld nooit met ziektes, ik ken genoeg andere scheldwoorden.
Oud 08-06-2004, 14:02
Mystery Flavour
Mystery Flavour is offline
k weet nie ik vloek nie vaak met kanker omdat me opa er aan dood is gegaan maar ik zeg wel vaak lepra enzo das eigelijk ook nie goed....naja laat ik het maar gewoon op kut en fuck houden
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:04
Gatara
Gatara is offline
Kankernogwat vind ik niet kunnen, maar wel

"jee, die lui zitten ook alleen maar te kankeren."

maar da's niet echt schelden he?

Ik vind sowieso een ziekte verbinden met een mens not done

Maar "moet ik dat teringeind fietsen?" vind ik niet erg
Oud 08-06-2004, 14:07
Verwijderd
Nee, dat staat zo dom.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:09
Nate
Nate is offline
Teringjantje, tyfus anders een eind op. Wat een kankergezeik.

Ik vind het niet zo erg... 'T klinkt mooi, en schelden met kanker betekend niet meteen dat je 't iemand toewenst... Ik bedoel, 'k wens ook niet iedereen een kut toe als ik dat woord gebruik. Denk ik.
Oud 08-06-2004, 14:11
Envy
Envy is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2004 @ 14:25 :
Het feit dat het schokkend is voor mensen vind ik eigenlijk geen argument specifiek tegen schelden met kanker. Je kunt altijd wel een scheldwoord bedenken dat beledigend is. De Bond tegen Vloeken vindt zelfs de uitdrukkingen 'jeetje' en 'gossie' beledigen, omdat ze afgeleid zijn van Jezus resp. God.
Toch zijn er stukken meer mensen gekwetst als je met kanker scheldt dan als iemand 'jeetje' zegt.

Ik scheld nooit met kanker, het maakt míj ook niet uit als mensen het doen, maar ik doe het niet omdat het voor anderen wel kwetsend kan zijn.
Oud 08-06-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2004 @ 14:25 :

Ik scheld er zelf trouwens scheutig mee, evenals andere ziektes, maar dan alleen als ik met mijn broertje aan het LAN'nen ben ofzo.
Uhm, ik was een tijdje terug ff een game aan het spelen waarbij ik flink genaaid werd. Nou, het medische woordenboek komt dan wel ff voorbij hoor

Overigens zeg ik in nabijheid van anderen(behalve als ik weet dat het ze geen reet kan schelen) nooit kanker, of GVD of jezus christus <insert ziekte>. Verder wel wat losse ziektes als tering, tyfus of lekker in het duits vloeken. Dat klinkt zo lekker ''Verdammt noch mal!'' Scheize!''

Overigens gebruik je bij het vloeken zogenaamde 'krachttermen' oftwel, woorden die kracht geven aan je woede. Als je op een nijdige manier ''Potvolkoffienogantoe'' zegt dan wek je eerder gelach op dan dat mensen denken dat er serieus wat aan de hand is.

Laatst gewijzigd op 08-06-2004 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:18
Jules
Jules is offline
Als ik echt HEEL erg boos ben of iets HEEL erg lelijk vind zeg ik het, meestal perongeluk. Normaal nooit, ik vind het een beetje een stom woord om te gaan roepen
Oud 08-06-2004, 14:29
telluriet
telluriet is offline
Ja, ik vind het wel best eigenlijk, met ziektes schelden.
Oud 08-06-2004, 14:42
Nate
Nate is offline
Citaat:
Jules schreef op 08-06-2004 @ 15:18 :
Als ik echt HEEL erg boos ben of iets HEEL erg lelijk vind zeg ik het, meestal perongeluk. Normaal nooit, ik vind het een beetje een stom woord om te gaan roepen
Als in; TERING wat ben jij lelijk?
Oud 08-06-2004, 14:43
telluriet
telluriet is offline
Waarschijnlijk: "KANKER, wat ben jij lelijk!"
Oud 08-06-2004, 14:47
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
sensual schreef op 08-06-2004 @ 12:52 :
Nee, ik heb een hekel aan vloeken met ziektes. Het is al erg genoeg dat sommige mensen deze ziekte hebben en je kwetst er alleen maar mensen mee die iemand hebben verloren of die het zelf hebben.
Oud 08-06-2004, 14:54
Ketjing
Ketjing is offline
met elk scheldwoord kwets je iemand
en zoals eerder gezegd, kanker heeft de betekenis gekregen van klote/kut en zitten kankeren is een andere benaming voor zitten zeiken. Het is niet zo dat je iemand kanker toewenst oid.
Ik vind dat het moet kunnen. Ik gebruik het zelf ook nog wel eens
Oud 08-06-2004, 15:05
Quiana
Quiana is offline
Vloeken is sowieso al niet mijn ding - zelf gebruik ik het woord
dan ook niet als vloek/scheldwoord oid.

Als anderen het doen, mja. Iemand die de hele dag te pas en
te onpas loopt te vloeken ed (niet alleen met kanker dus),
daar erger ik me sowieso al aan, anders, nouja. Niet iedereen
denkt hetzelfde over dingen, en zolang het niet heel overdreven
vaak is ed... Laat maar gaan dan.
Oud 08-06-2004, 15:12
Verwijderd
Ik vind dat je hoe dan ook niet moet vloeken of schelden met dingen die niet van toepassing zijn op de situatie
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:14
Verwijderd
Vloeken is onfatsoenlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:15
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2004 @ 16:12 :
Ik vind dat je hoe dan ook niet moet vloeken of schelden met dingen die niet van toepassing zijn op de situatie
kun je dat misschien toelichten?
Oud 08-06-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 08-06-2004 @ 16:15 :
kun je dat misschien toelichten?
Nou, als je vindt dat iemand heel erg dom doet, kun je natuurlijk best zeggen 'Oh, wat ben jij dom zeg!', dat is ook schelden. Maar als je vindt dat iemand heel erg dom doet moet je niet gaan zeggen 'Oh wat ben jij een eikel zeg!' want dat heeft er verder niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:22
mmmm
mmmm is offline
Hmm, nou, ik vind dat et ook best wel kan. Soms zeg ik et zelf ook wel maar dan nooit in het openbaar ofzo, alleen heel soms tegen mijn broer.
Dan moet je zeg maar gewoon ff lomp vloeken en volgens mij is 'kanker' dan wel et lompst ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:26
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-06-2004 @ 16:19 :
Nou, als je vindt dat iemand heel erg dom doet, kun je natuurlijk best zeggen 'Oh, wat ben jij dom zeg!', dat is ook schelden. Maar als je vindt dat iemand heel erg dom doet moet je niet gaan zeggen 'Oh wat ben jij een eikel zeg!' want dat heeft er verder niets mee te maken.
maar wat doe je dan als je jezelf ontiegelijk hard met een hamer op je hand slaat. Zeg je dan ook: "wat oliedom van mij"?
Oud 08-06-2004, 15:27
hasseltboy
hasseltboy is offline
Wat denk je nu zelf?
Oud 08-06-2004, 15:29
Bruut
Bruut is offline
ik vind het zelf heel dom staan.

maar toch doe ik het zelf ook.. zondag bijvoorbeeld met paintball.. kreeg ik zo keihard zon balletje op me onderarm

ik werd gek van de pijn.. toen zei ik ook keihard kanker, zo fucking veel pijn
Reageren

Regels voor berichten