Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 16:53
Verwijderd
als je buiten europa vliegt moet je er toch altijd 3 uur van de tevoren zijn?
We gaan maandag naar amerika en ik zeg al de hele tijd tegen mijn ouders dat we er 3 uur van te voren moeten zijn. Maar nu gaan we gewoon 2 uur vantevoren
Mis je dan je vlucht wel ofniej?
Advertentie
Oud 05-08-2004, 16:56
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Nee dan mis je je vlucht niet. Die mis je als je minder dan 30 min. van te voren aanwezig bent en zelfs dan is er nog een kansje dat je hem haalt. Ik zeg niet dat het slim is om een half uur van tevoren te komen. Maar 2 uur kan gewoon hoor, maar dan heb je niet meer de beste plaatsen.
Oud 05-08-2004, 16:58
Verwijderd
okeejs
Oud 05-08-2004, 22:08
Ieke
Ieke is offline
De regel voor naar de vs is toch echt 3 uur. Er zijn veel meer beveiligingsmaatregelen en het kan als je pech hebt lang duren. Dit keer hadden we er niet veel problemen mee, maar de vorige keer dat we gingen (2 jaar geleden) zijn we bijna 3 uur bezig geweest. Veel controle's en een lange rij. (hangt van de maatschappij waarmee je vliegt af, klm heeft goede balie's en datgaat sneller dan de andere).
2 uur is de normale regel, maar vanwege de beveiliging is het 3 uur voor naar de vs. Ik zou het persoonlijk wel doen, als je pech hebt kan je al die tijd nodig. Met 30 minuten haal je het al helemaal nooit meer. Buiten de normale controle heb je ook nog een contole voordat je gaat boarden, dus dat haal je nooit. Je kan ze er beter echt van overtuigen.
Oud 06-08-2004, 09:19
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2004 @ 23:08 :
De regel voor naar de vs is toch echt 3 uur. Er zijn veel meer beveiligingsmaatregelen en het kan als je pech hebt lang duren. Dit keer hadden we er niet veel problemen mee, maar de vorige keer dat we gingen (2 jaar geleden) zijn we bijna 3 uur bezig geweest. Veel controle's en een lange rij. (hangt van de maatschappij waarmee je vliegt af, klm heeft goede balie's en datgaat sneller dan de andere).
2 uur is de normale regel, maar vanwege de beveiliging is het 3 uur voor naar de vs. Ik zou het persoonlijk wel doen, als je pech hebt kan je al die tijd nodig. Met 30 minuten haal je het al helemaal nooit meer. Buiten de normale controle heb je ook nog een contole voordat je gaat boarden, dus dat haal je nooit. Je kan ze er beter echt van overtuigen.
Ik bracht laatst iemand weg (naar schiphol om naar de vs te gaan), we kwamen 2 uur van te voren aan en alles ging prima. We hielden veel tijd over.
Oud 06-08-2004, 09:33
Verwijderd
nouja ik zal wel zeggen tegen ze dat er extra bewaking is enzow.
maar waarschijnlijk willen ze niet nog 1 uur vroeger want we vliegen om 11 uur en dan moeten we er dus 3 uur van tevoren zijn das al 8 uur en we moeten anderhalf uur rijden voordat we bij schiphol aankomen! dus dat word dan half 7 wegrijden en half 6 op!!!!
Oud 06-08-2004, 10:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 06-08-2004 @ 10:19 :
Ik bracht laatst iemand weg (naar schiphol om naar de vs te gaan), we kwamen 2 uur van te voren aan en alles ging prima. We hielden veel tijd over.
Het kan ook wel, de laatste keer dat ik naar de vs ben gevlogen (zo'n 3 weken geleden) ging het ook best goed. Maar de keer daarvoor (2 jaar geleden) waren we door de douane en we konden meteen door naar het vliegtuig om te boarden en de controles daarbij.

Citaat:
love LA schreef op 06-08-2004 @ 10:33 :
nouja ik zal wel zeggen tegen ze dat er extra bewaking is enzow.
maar waarschijnlijk willen ze niet nog 1 uur vroeger want we vliegen om 11 uur en dan moeten we er dus 3 uur van tevoren zijn das al 8 uur en we moeten anderhalf uur rijden voordat we bij schiphol aankomen! dus dat word dan half 7 wegrijden en half 6 op!!!!
Klinkt bekent, dat hadden wij ook, alleen moesten wij om 6 uur op. Het is in ieder geval wel goed om dat te zeggen, de controle's naar de vs zijn veel erger dan de meeste. Ik geloof dat we de laatste keer iets van een uur voordag het vliegtuig vertrok naar de gate moesten en dan daar boarden en door nog een beveiliging.
Het probleem is dat als je vanaf hal 3 incheckt dat daar vaak een hele lange rij staat. Daar hebben wij de keer hiervoor heel erg lang moeten wachten. In ieder geval zou ik ook tegen je ouders zeggen dat ze rekening moeten houden met files, die staan er wel om die tijd. Als je dan wat vroeger op schiphol komt is dat helemaal niet erg.
Oud 06-08-2004, 15:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2004 @ 23:08 :
Ik zou het persoonlijk wel doen, als je pech hebt kan je al die tijd nodig. Met 30 minuten haal je het al helemaal nooit meer. Buiten de normale controle heb je ook nog een contole voordat je gaat boarden, dus dat haal je nooit. Je kan ze er beter echt van overtuigen.
Oud 07-08-2004, 13:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee hoor, je mist niet je vlucht want bij ons wachtten ze gewoon totdat iedereen van die vlucht er was. Maar je moet wel ruim van tevoren daar zijn om in te checken ja...
Oud 07-08-2004, 19:06
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-08-2004 @ 14:45 :
Nee hoor, je mist niet je vlucht want bij ons wachtten ze gewoon totdat iedereen van die vlucht er was. Maar je moet wel ruim van tevoren daar zijn om in te checken ja...
Dat is niet altijd zo. Dan moet je in ieder geval al ingecheckt zijn en als je veel pech hebt gaat hij gewoon weg. Ook als het te lang duurt. Het gebeurt wel ja, maar ik zou het risico niet willen lopen en daarbij is het ook zo lullig als iedereen op jou moet wachten en het vliegtuig daardoor vertraging oploopt.
Oud 07-08-2004, 19:12
skip
skip is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-08-2004 @ 14:45 :
mr. oizo, met je eerste zin, bedoel je dan dat je je vlucht niet mist als je al ingecheckt bent of nog niet bent ingecheckt?? want als je niet ingecheckt bent, dan haal je je vlucht echt niet.

houd er rekening mee dat sommige maatschappijen al een uur voor vertrek hun incheckbalies sluiten en anderen een half uur (kijk altijd even op de site van de betreffende maatschappij!).

bij vertrekhal 3 is het vaak heel druk inderdaad bij de paspoortcontrole en daarna is er nog de securitycheck om naar het tax-free gedeelte te kunnen.

bij amerikaanse maatschappijen is er nog een hele procedure van ondervragingen etc. bij de gate. bij andere is er nogmaals een paspoortcontrole en wederom een securitycheck.

voordeel is als je vroeg bent, dat je nog veel stoelkeuze hebt. ervan uitgaande dat de vlucht helemaal vol is en dat er ook een berg transferpassagiers op zitten, dan heb je 2 uur vantevoren en zeker 1 uur vantevoren, kans dat je absoluut niet meer bij elkaar kan zitten, tenzij jullie al gereserveerde stoelen hebben natuurlijk!
Oud 07-08-2004, 19:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
skip schreef op 07-08-2004 @ 20:12 :
mr. oizo, met je eerste zin, bedoel je dan dat je je vlucht niet mist als je al ingecheckt bent of nog niet bent ingecheckt?? want als je niet ingecheckt bent, dan haal je je vlucht echt niet.
Duh.
Oud 09-08-2004, 15:40
Breg
Breg is offline
ben vorig jaar naar New York geweest toen net de oorlog in Irak was begonnen en ik weet niet of ze in de tussentijd veel veranderd hebben, maar toen was 2 uur van te voren ruim voldoende, er was nog genoeg tijd over om je op Schiophol te vervelen.
Oud 09-08-2004, 17:17
skip
skip is offline
het is ook meer een richttijd en veel mensen checken ook nog 3 kwartier van tevoren in. maar als men rekening houdt met 2 uur vantevoren op schiphol zijn, dan hebben ze nog genoeg tijd voor onvoorziene omstandigheden....file op de weg, vertragingen en storingen met de trein, reisdocumenten onvolledig of niet kloppend (denk aan een verlopen paspoort).....dan hebje dus nog 2 uur om alles te regelen. als je rekening houdt met uiterlijk een half uur van tevoren in checken (de absolute limit voor check-in), dan heb je geen tijd meer om bovenstaande voorbeelden op te lossen.

dr. oetker, het was meer dat ik jouw zinstelling een beetje krom vond....ik werk namelijk zelf als grondstewardess....dus, over laatkomers en no-shows weet ik alles! !

~SKIP~
Advertentie

Regels voor berichten