Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 19:21
hotworst
hotworst is offline
ik heb een canon S200.
sinds 2 weken print deze printer alle kleuren foutloos uit, maar zwart niet.
er zit een cartridge-houder in, met 2 cartridges: kleur en zwart.

als ik een .txt oid uitprint zijn er gemiddeld 1 op de 2 regels fout.
met fout bedoel ik dan dat de regels maar half geprint worden, dus dat de bovenkant, onderkant of het midden maar half of helemaal niet geprint worden.

ik heb de printerkop al schoongemaakt met een zakdoekje, de cardridge vervangen, compu opnieuw opgestart, printer losgekoppelt van zowel stroom als computer, printerkoppen softwarematig gereinigd, opnieuw uitgelijnd, testpagina's afgedrukt, en zelfs de help gelezen :/ dus ik ben wel heel desperate om een oplossing te vinden.

kunnen jullie mij verder helpen zonder "nieuwe kopen" te roepen? want geld noch tijd heb ik daarvoor.
Oud 21-06-2004, 19:26
dafelix
dafelix is offline
[wijzeopmerking]
ik denk dat dit beter op H&T kan
[/wijzeopmerking]
Oud 22-06-2004, 02:36
p-chez
p-chez is offline
Is dat 'n printer met vaste koppen, of zitten de koppen op de cartridges?

Als 't geen vaste koppen zijn, is 't wel raar namelijk als je de cartridge vervangt, dat ie dan nog fucked up is.

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 02:40.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 07:58
Manuzhai
Manuzhai is offline
Hardware lijkt ook mij geschikter.
Oud 23-06-2004, 08:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Canon heeft geen printkoppen op de cartridges, dat vind ik ook overbodig. Wel een verwisselbare printkop, voor het geval hij na 2 jaar een keer stuk is ofzo.

Tip: reinig je inkt eens, uitlijnen etc. Beide vind je onder "Onderhoud" in de eigenschappen van je printer (in het configuratiescherm).
Oud 23-06-2004, 16:15
hotworst
hotworst is offline
ik heb het softwarematig ook al een stuk of ... 4-5 keer uitgelijnt en getjekt of het raster goed is.
gereinigd? dat heb ik denk ik 100 keer gedaan. en een paar keer handmatig met een papiertje en dus niet softwarematig.

de printer heeft een bakje, met daarop de printkoppen, en in dat bakje kan je een zwarte-inkt cartridge doen, en een kleuren.
Oud 26-06-2004, 01:52
p-chez
p-chez is offline
Overigens kun je de printkop zelf -dus de koperkleurige strip- het beste niet aanraken. In ieder geval niet met je vingers, of een niet stofvrije doek.

Heb je de printkop ook al eens vervangen met een nieuwe?
Oud 26-06-2004, 13:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Joh bel of mail Canon, zij kunnen je echt wel verder helpen met dit soort problemen. Het houdt een beetje op als je alle gangbare truucjes hebt geprobeerd. Voordat je nu nieuwe printkop etc. gaat kopen kun je beste Canon gewoon even bellen.
Oud 27-06-2004, 23:50
JCG
JCG is offline
meld het aub als je een oplossing hebt gevonden ik zit met een hetzelfde probleem.
Oud 30-06-2004, 17:16
hotworst
hotworst is offline
ik heb op de site gezocht en dit gevonden:

Citaat:
Titel
Kan ik zelf de printkop van mijn printer uit de S-serie vervangen?

Oplossing

Printkoppen uit de S-serie

Printertype Actie
S100 Dit onderdeel dient na een bepaalde tijd vervangen te worden.
Typen:
BC-20 voor zwart
BC-21e voor kleur

S200 De printkop is een onderdeel van de printer. Door de printkop te reinigen worden problemen met de afdrukkwaliteit opgelost. Als het probleem hiermee niet is opgelost, laat de printer dan door een onderhoudsdienst nakijken en eventueel repareren.

S300 De printkop is een onderdeel van de printer. . Door de printkop te reinigen worden problemen met de afdrukkwaliteit opgelost. Als het probleem hiermee niet is opgelost, laat de printer dan door een onderhoudsdienst nakijken en eventueel repareren.

S400 Dit onderdeel dient na een bepaalde tijd vervangen te worden.
Typen:
BC-33e voor kleur
BC-34e voor foto

S450 Dit onderdeel dient na een bepaalde tijd vervangen te worden.
Typen:
BC-30e voor zwart
BC-31e voor kleur
BC-32e voor foto

S4500 Dit onderdeel dient na een bepaalde tijd vervangen te worden.
Typen:
BC-30e voor zwart
BC-31e voor kleur
BC-32e voor foto

S500
S600
S630
S6300 De printkop is een onderdeel van de printer. . Door de printkop te reinigen worden problemen met de afdrukkwaliteit opgelost. Als het probleem hiermee niet is opgelost, laat de printer dan door een onderhoudsdienst nakijken en eventueel repareren.

S750
S800
S820D
S900
S9000 De printkop is een onderdeel van de printer. . Door de printkop te reinigen worden problemen met de afdrukkwaliteit opgelost. Als het probleem hiermee niet is opgelost, laat de printer dan door een onderhoudsdienst nakijken en eventueel repareren.
dus het lijkt er op dat ik met mijn printer naar de repair-shop moet, OF een nieuwe moet kopen. maar aangezien het een los "bakje" is kan je dat ook los kopen. het laatste zal voordeliger zijn.
de laatste opplossing is een snellere, betere printer kopen die het gewoon wel altijd doet.
Oud 02-07-2004, 01:43
p-chez
p-chez is offline
Ach, en voor een eurotje of 50 (of een paar tientjes extra) heb je zelfs al een printer. Mag dan misschien wel niet een superprinter zijn, maar voor wat velletjes tekst is zoiets voldoende.
Je zit toch altijd vast aan kapitalen-kostende cartridges.
Oud 02-07-2004, 14:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je zou ook even Canon kunnen bellen / mailen ....
Oud 11-07-2004, 09:49
Nikeboy
Nikeboy is offline
volgens mij kan je een complete set kopen met printkop voor dez printer. kost wel en paar centen. ik zou een nieuwe printer overwegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten