Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 11:03
sunflower83
sunflower83 is offline
kan je uit iemands sterrebeeld halen hoe zo iemand is??
vind namelijk een jongen erg leuk en dacht als ik nou ff kijken hoe ze karakter is van sterrebeeld heb ik misschien beetje een beeld van hem..
of is dat heel verschillend..
Advertentie
Oud 04-06-2004, 11:16
Verwijderd
Nee.
Oud 04-06-2004, 11:25
Shitonya
Shitonya is offline
Neuh, natuurlijk niet
Oud 04-06-2004, 12:27
Max19
Max19 is offline
Kan wel, maar dan moet je zijn geboortetijd hebben
Als je weet wat ie is; Tweelingen, Waterman, Stier, Maagd, Leeuw.. Whatever

dan kun je soms wel een beetje een idee krijgen.
Oud 04-06-2004, 12:40
Vodca
Vodca is offline
Citaat:
Max19 schreef op 04-06-2004 @ 13:27 :
Kan wel, maar dan moet je zijn geboortetijd hebben
Als je weet wat ie is; Tweelingen, Waterman, Stier, Maagd, Leeuw.. Whatever

dan kun je soms wel een beetje een idee krijgen.
Ooit zei iemand tegen mij: Goh...ben jij *insert sterrebeeld*?

Ik zei: Nee, ik ben een Steenbok. (Dat ik het weet he)

Zegt ze: Goh...je hebt totaal geen karakter van een steenbok.

Ik denk: Wat een lulkoek.
Oud 04-06-2004, 14:02
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Hmmm.....nee
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 04-06-2004, 17:24
steefos
steefos is offline
hmm je kan er wel een paar karaktertrekjes uit halen als je hem volledig laat uittekenen, preciese tijd jaar plaats maanstanden plaaneetstanden plaats van de zon etc. maar karakter kan snel veranderen, dus eigenlijk

een beetje
Oud 04-06-2004, 18:21
professor2
professor2 is offline
je kan ook uit iemand haar kleur zijn karakter halen

*denkt aan brits onderzoek waar 500 studenten vragen invulden
vragen werden in de prullenba gemieterd vervolgens werd er 1 persoonsomschrijving gemaakt en aan iedereen gepresenteerd alsof hij speciaal aan de hand van de vragen voor he gemaakt was
iedereen kon zich er in vinden *
Oud 04-06-2004, 18:44
lady of the dark
lady of the dark is offline
Zeg maar wat het sterrenbeeld van die jongen is, dan kijk ik wat ik voor je doen kan. Ik zou het ook fijn vinden om het jouwe te hebben, dan kan ik kijken of jullie bij elkaar passen. Het is misschien een nog beter idee om het zelf na te gaan trekken. Er zijn zat internetsites over. Via www.google.nl en www.startpagina.nl kun je volgens mij een heel eind komen. Kijk wel van te voren of je moet betalen of niet, er zijn genoeg goede gratis astrologie sites om er voor te betalen.
Oud 04-06-2004, 19:53
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Reverend schreef op 04-06-2004 @ 12:16 :
Nee.
Oud 04-06-2004, 21:11
Verwijderd
Net alsof iedereen die in dezelfde maand geboren is het zelfde is / zelfde situaties meemaakt. Ik geloof er niet in.
Oud 04-06-2004, 21:36
Energie
Energie is offline
lol ... en dat te bedenken dat de zogezegde sterren andere zonnen zijn net als onze eigen zon..

laten we allemaal naar onze zon kijken misschien kunnen we dan voor spellen dat we blind worden als we er te lang naar blijven kijken
Oud 05-06-2004, 20:27
Envy
Envy is offline
Oud 06-06-2004, 13:33
Weylyn
Weylyn is offline
eerm, NEE!
Oud 07-06-2004, 11:57
Shitonya
Shitonya is offline
Slotje
Oud 07-06-2004, 17:58
jajahierbenik
jajahierbenik is offline
jawel

het klopt zeer zeker wel. moet je maar eens kijken op www.astro.com
ik heb het voor meerdere mensen om mij heen bekeken, en het komt echt heel aardig in de buurt.
zelfs bij mezelf, kloppen die dingen echt heel goed.
ik geloof niet dat je enkel door te weten of iemand tweeling ofzo is hoe hij is, omdat meerdere sterren en planeten een rol spelen.

kijk maar eens op die site. maar ga er van uit dat niet alles 100% klopt, omdat dit alleen beschrijft waar diegene naar geneigd is en karakter. opvoeding en omgeving heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe iemand is.
Oud 07-06-2004, 18:05
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik denk dat het (als het klopt) ligt aan de manier waarop jíj iemand beoordeeld. Ik heb zoiets namelijk bij namen. Bij de naam Jan-Peter denk ik automatisch aan een loser, omdat ik het koppel aan diverse Jan-Peter's die bij mij een sukkelige indruk achter hebben gelaten. En dan let ik automatisch meer op de sukkelige kanten van de nieuwe JP's die ik leer kennen, waardoor die het vooroordeel weer versterken.

Oud 07-06-2004, 18:11
Energie
Energie is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-06-2004 @ 22:36 :
lol ... en dat te bedenken dat de zogezegde sterren andere zonnen zijn net als onze eigen zon..

laten we allemaal naar onze zon kijken misschien kunnen we dan voor spellen dat we blind worden als we er te lang naar blijven kijken
het is dus volkomen onzin
Oud 07-06-2004, 18:19
Vissertje
Vissertje is offline
het is zo dat wanneer je geboren word, de stand van de planeten invloed hebben op hoe je bent, waar je gevoelig voor bent etc.
ikzelf voel wanneer de planeten verkeerd staan, dan kan ik me rusteloos, of emotioneel voelen om niks, en als ik dan ga kijken (idd op die astro.com, heb ik mezelf ook bij aangemeld een tijdje terug omdat ik via iemand die link kreeg) dan blijkt dat ook echt zo te zijn.

maar karakterhorscopen geloof ik zeker in (wel die op de dag van je geboorte zijn berekend).
ik zou zeggen, ga eens kijken daar en kijk voor jezelf in hoeverre het klopt.
ik heb er veel aan gehad om mensen in mijn omgeving die ik niet begreep, te kunnen begrijpen.
Oud 07-06-2004, 18:56
lady of the dark
Citaat:
Vissertje schreef op 07-06-2004 @ 19:19 :
het is zo dat wanneer je geboren word, de stand van de planeten invloed hebben op hoe je bent, waar je gevoelig voor bent etc.
ikzelf voel wanneer de planeten verkeerd staan, dan kan ik me rusteloos, of emotioneel voelen om niks, en als ik dan ga kijken (idd op die astro.com, heb ik mezelf ook bij aangemeld een tijdje terug omdat ik via iemand die link kreeg) dan blijkt dat ook echt zo te zijn.

maar karakterhorscopen geloof ik zeker in (wel die op de dag van je geboorte zijn berekend).
ik heb er veel aan gehad om mensen in mijn omgeving die ik niet begreep, te kunnen begrijpen.
Hee ben jij soms vissen?
Oud 07-06-2004, 19:36
Energie
Energie is offline
Citaat:

Ik hoop dat je weet dat je onzin praat he.. er zijn miljarden planeten maar horoscopen beperken zich tot een minimale gedeelte ervan.. dus het kan nooit kloppen
Oud 07-06-2004, 20:44
Vissertje
Vissertje is offline
er zijn mischien wel miljarden planeten. maar die hebben niet zo'n grote invloed op ons omdat ze te ver weg zitten.

en alsje het niet wil geloven dan ga je toch ook gewoon niet kijken
heb ik niks op tegen hoor.
Oud 07-06-2004, 20:48
Vissertje
Vissertje is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 07-06-2004 @ 19:56 :
Hee ben jij soms vissen?
nee tweeling
Oud 09-06-2004, 18:16
lady of the dark
Citaat:
Vissertje schreef op 07-06-2004 @ 21:48 :
nee tweeling
Ik dacht het vanwege je naam. En, vissen is een spiritueel teken. Maar goed, ik had het mis.
Oud 09-06-2004, 19:01
marrel
marrel is offline
jah over die sterrenbeelden, is er niet een vaste datum voor wanneer je wat bent. ik ben op 19-02 jarig en elk tijdschrift zegt wat anders, dan ben ik waterman dan ben ik vissen, ik weet het niet meer hoor
Oud 09-06-2004, 19:08
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ja! TOF!!! Wat me trouwens op valt is dat die sterrenbeeldenuitspraken verdacht veel lijken op die van Balkenende & co. Heel veel tekst, zero inhoud!!! Het is maar net hoe je het wilt lezen...
Oud 09-06-2004, 19:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Vissertje schreef op 07-06-2004 @ 21:48 :
nee tweeling
Goh...je hebt totaal geen karakter van een tweeling

Nee, natuurlijk kan dat niet, dat zou inderdaad betekenen dat iedereen uit dezelfde maand hetzelfde karakter zou hebben. En dan kan je gaan zeggen, het vertelt alleen maar waar je naar neigt. Maar kom op hee, wat heeft de stand van een aantal sterren lichtjaren van ons vandaan nou voor invloed op jouw hersencellen?
Oud 10-06-2004, 08:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik denk het eigenlijk wel. Niet dat er maar 12 soorten mensen bestaan, maar je moet dan ook rekening houden met hoe laat hij precies geboren werd, hoe de maan toen stond, enz. Ik heb dat voor de grap een keertje bij mezelf laten doen. Hel klopte echt he-le-maal, alle eigenschappen! Ik blijk ook een gemengt type te zijn. Niet alleen ram, maar ook vissen en mijn acedant is tweeling. Wel erg komisch
Oud 10-06-2004, 18:50
beaming eye
beaming eye is offline
Just ask the one who made those stars!

Hij spreekt nog...
Oud 10-06-2004, 20:07
Vissertje
Vissertje is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-06-2004 @ 20:23 :

Nee, natuurlijk kan dat niet, dat zou inderdaad betekenen dat iedereen uit dezelfde maand hetzelfde karakter zou hebben. En dan kan je gaan zeggen, het vertelt alleen maar waar je naar neigt. Maar kom op hee, wat heeft de stand van een aantal sterren lichtjaren van ons vandaan nou voor invloed op jouw hersencellen?
je leest blijkbaar niet wat ik zeg.
ik heb gezegt dat ik ook niet in die horoscopen geloof die in bladen staan omdat die zo algemeen zijn dat er altijd wel wat waar is.
en je geboortejaar, je geboorte dag, je geboorte uur, dar kijken ze naar bij een karakterhoroscoop.
je kan dan zeggen dat 2 mensen die op exact hetzelfde moment geboren zijn hetzelfde karakter hebben. dat is dan ook weer niet zo omdat ze oko dingen meekrijgen uit hun omgeving, maar ze zullen bij verschillende standen van planeten wel ongeveer hetzelfde reageren. bij verschillende situaties ongeveer hetzelfde reageren.

en ik zeg ook, dat sterren te ver weg staan en dat het voornamelijk draait om planeten.
Oud 10-06-2004, 23:15
Verwijderd
Karakter heeft grotendeels te maken met opvoeding.
Oud 10-06-2004, 23:23
Vissertje
Vissertje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-06-2004 @ 00:15 :
Karakter heeft grotendeels te maken met opvoeding.
dat is niet waar.
sommige onderdelen wel, maar dingen zoals, onzekerheid, jaloezie, of je rustig of gejaagd bent, of je introvert of extrovert bent, en dat soort dingen, die heb je bij je geboorte al.
Oud 10-06-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Vissertje schreef op 11-06-2004 @ 00:23 :
dat is niet waar.
sommige onderdelen wel, maar dingen zoals, onzekerheid, jaloezie, of je rustig of gejaagd bent, of je introvert of extrovert bent, en dat soort dingen, die heb je bij je geboorte al.
Deels.
Oud 11-06-2004, 10:13
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Vissertje schreef op 11-06-2004 @ 00:23 :
dat is niet waar.
misschien kun je bij je geboorte er aanleg voor hebben, de 1 is inderdaad wat meer in het begin van zen jeugd, introvert-extrovert dan de ander.
Maar zelfs dan is de omgeving waarin je opgroeit de factor die deels bepaald wie je bent-word.

Maar ik denk niet dat Jaloezie genetisch vast staat ofzo.. dat gebeurt vaak doordat je iets heel erg mist, en wat andere wel hebben ofzo..
Oud 11-06-2004, 18:31
lady of the dark
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 09-06-2004 @ 20:23 :

als je alleen maar kijkt naar wat de maan met de zee doet (eb/vloed), zouden dan al die miljarden sterren niet een klein beetje invloed op ons als mens kunnen hebben?
Oud 17-06-2004, 20:47
Pure-me
Pure-me is offline
Ik geloof er niet in, ik vind het ook een beetje ver gezocht dat in zo`n horoscoop iedereen die bijvoorbeeld ram is (ik ja) die week/maand hetzelfde is het meemaakt...
Oud 17-06-2004, 23:25
Verwijderd
Nee.
Oud 18-06-2004, 13:20
Johanna
Johanna is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 11-06-2004 @ 19:31 :
als je alleen maar kijkt naar wat de maan met de zee doet (eb/vloed), zouden dan al die miljarden sterren niet een klein beetje invloed op ons als mens kunnen hebben?
Juist, ik heb mijn horoscoop laten maken door een astroloog. Daarna hebben we een gesprek gevoerd hierover. Hoewel hij mij nooit eerder had ontmoet wist hij aan de hand van mijn horoscoop veel over mij te vertellen. Hij kon me dan ook raad geven over de knoop die ik door wilde hakken.
Ik vind het kortzichtig om te denken dat onverklaarbare zaken meteen niet kunnen bestaan (wat de boer niet kent ..of eerst zien dan...).
Planeten geven soorten energie af, net als mensen (je kunt blij worden van blije mensen of juist ongelukkig van bedroefde mensen). Ook heb je nog zoiets als massa-hysterie (iedereen huilen, iedereen lachen, bij b.v idols enz): een grote groep mensen die opgaat in dezelfde soort energie. Ook ouders geven bij het opvoeden van kinderen soorten energie door aan hun kinderen. Kinderen met ouders die heel vaak blij zijn zullen zelf ook gelukkiger zijn dan kinderen met ouders die altijd angstig zijn.

Groetjes
Oud 18-06-2004, 13:36
NeoZero
NeoZero is offline
Als je uitslagen van horoscopen leest, denk je dat het overeenkomt met wat je vandaag allemaal hebt gedaan enz., maar eigenlijk klopt er meestal helemaal niks van want er word nooit iets gericht en precies verteld over je horoscoop, dan lijkt het alsof het klopt, terwijl er mischien maar een heel klein beetje van waar is.
Oud 18-06-2004, 18:33
lady of the dark
Citaat:
Johanna schreef op 18-06-2004 @ 14:20 :
Juist, ik heb mijn horoscoop laten maken door een astroloog. Daarna hebben we een gesprek gevoerd hierover. Hoewel hij mij nooit eerder had ontmoet wist hij aan de hand van mijn horoscoop veel over mij te vertellen. Hij kon me dan ook raad geven over de knoop die ik door wilde hakken.
Ik vind het kortzichtig om te denken dat onverklaarbare zaken meteen niet kunnen bestaan (wat de boer niet kent ..of eerst zien dan...).
Planeten geven soorten energie af, net als mensen (je kunt blij worden van blije mensen of juist ongelukkig van bedroefde mensen). Ook heb je nog zoiets als massa-hysterie (iedereen huilen, iedereen lachen, bij b.v idols enz): een grote groep mensen die opgaat in dezelfde soort energie. Ook ouders geven bij het opvoeden van kinderen soorten energie door aan hun kinderen. Kinderen met ouders die heel vaak blij zijn zullen zelf ook gelukkiger zijn dan kinderen met ouders die altijd angstig zijn.

Groetjes
Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat jij paranormale dingen heel goed kunt begrijpen omdat je door hebt dat alles energie is.
Oud 18-06-2004, 21:57
Johanna
Johanna is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 18-06-2004 @ 19:33 :
Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat jij paranormale dingen heel goed kunt begrijpen omdat je door hebt dat alles energie is.
Bedankt
Oud 18-06-2004, 21:58
Johanna
Johanna is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 18-06-2004 @ 14:36 :
Als je uitslagen van horoscopen leest, denk je dat het overeenkomt met wat je vandaag allemaal hebt gedaan enz., maar eigenlijk klopt er meestal helemaal niks van want er word nooit iets gericht en precies verteld over je horoscoop, dan lijkt het alsof het klopt, terwijl er mischien maar een heel klein beetje van waar is.
En dat kleine beetje dan?
Oud 18-06-2004, 22:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Johanna schreef op 18-06-2004 @ 22:58 :
En dat kleine beetje dan?
dat heet toeval

Citaat:
De stand van sterren en planeten (waar we overigens ook nog heel weinig vanaf weten) is juist een simpele manier om menselijk gedrag te verklaren, of te denken te kunnen voorspellen. Dat we de hersenen en de chemie in het menselijk lichaam nog lang niet doorhebben betekent niet dat gedrag en karakter onverklaarbaar zijn.

Er is gewoon geen enkele reden om aan te nemen dat sterren en planeten meer uitzenden dan alleen die paar fotonen.

Verder zijn er een miljoen manieren om via lichaamstaal aan iemand te zien of hij/zij blij is of verdrietig en jij reageert daar op een bepaalde manier op, dat heeft niets met een bepaalde soort energie in de lucht te maken.
Oud 18-06-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 18-06-2004 @ 23:14 :
Er is gewoon geen enkele reden om aan te nemen dat sterren en planeten meer uitzenden dan alleen die paar fotonen.
En toch is het zo. Maar wat ze verder nog uitzenden heeft weinig met astrologie te maken.
Oud 18-06-2004, 22:21
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2004 @ 23:15 :
En toch is het zo. Maar wat ze verder nog uitzenden heeft weinig met astrologie te maken.
oke, jij bent de natuurkundige wat zenden ze nog meer uit?
Oud 20-06-2004, 17:59
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:

Als het moment waarop je geboren wordt invloed heeft op je karakter, hoe verklaar je dan dat tweelingen (als in twee mensen die ongeveer op het zelfde moment geboren worden) toch hele verschillende personen zijn?
Mijn broertje en ik schelen 1 minuut, dus ik neem aan dat die planeten dan niet zoveel verder zijn bewogen, maar toch zijn we heel verschillend...
Uitleg?
Oud 20-06-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 18-06-2004 @ 23:21 :
oke, jij bent de natuurkundige wat zenden ze nog meer uit?
Gammastraling, neem ik aan. Geladen deeltjes.

Ik weet er het fijne niet van.
Oud 20-06-2004, 21:59
Johanna
Johanna is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 18-06-2004 @ 23:14 :
dat heet toeval

De stand van sterren en planeten (waar we overigens ook nog heel weinig vanaf weten) is juist een simpele manier om menselijk gedrag te verklaren, of te denken te kunnen voorspellen. Dat we de hersenen en de chemie in het menselijk lichaam nog lang niet doorhebben betekent niet dat gedrag en karakter onverklaarbaar zijn.

Verder zijn er een miljoen manieren om via lichaamstaal aan iemand te zien of hij/zij blij is of verdrietig en jij reageert daar op een bepaalde manier op, dat heeft niets met een bepaalde soort energie in de lucht te maken.
Ik had het niet over geest en menselijk lichaam, ik had het over het onverklaarbare aan het kloppen van horoscopen. Vandaar. En over het zien van droefheid of juist van blijheid: Licht is ook straling, dus zonder energie geen zicht, en dus geen interactie tussen mensen.
Oud 21-06-2004, 10:53
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Johanna schreef op 18-06-2004 @ 14:20 :
Hoe verklaar jij dan dat twee mensen die een minuut na elkaar geboren worden toch heel veel kunnen verschillen?
Oud 21-06-2004, 19:58
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Er zit wel degelijk verband tussen astrologie (sterrenbeelden, geboortehoroscoop) en de karaktertrekken van personen.

(De theorie gaat ook dat mensen bij reincarnatie hun karaktertrekken kunnen kiezen door te kiezen wanneer ze reincarneren maar dat is een ander onderwerp.)

Feit blijft wel dat de eigenschappen die bij een bepaald sterrenbeeld (en een bepaalde ascedant) horen, potenties zijn. Zoiemand heeft potentie om uit te blinken in bepaalde gebieden die gemeen zijn voor zijn/haar sterrenbeeld, meer dan in andere gebieden. Zo ook voor bepaalde karaktertrekken, zowel positief als negatief. Maar meer dan potentie is het niet, en men verschilt heel erg in welke van die potenties nou aangepakt worden in het leven en welke niet.

Dus je kan een idee krijgen, ja. Maar dat zal aangevuld moeten worden door je eigen ervaringen en kennis over hoe die persoon is om te weten welke delen ervan ook daadwerkelijk op die persoon slaan in dat deel van zijn/haar leven, en het is dus geen vervanger voor het leren kennen van iemand, om het zo maar even te bewoorden.

Regels voor berichten