Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 18:34
efixer
efixer is offline
Hellow,

Afgelopen zaterdag had ik een feestje bij iemand thuis, het was enorm gezellig.

Dat erna kwam dat kind met het nieuws dat daar in de buurt een raam was ingegooid met een flesje bier en omdat ik en 2 vrienden die nacht even een blokje om zijn geweest, gaan de wijzende vingers naar ons. Eigenlijk naar mij, want ik heb eerder met een ander stel vrienden een raam gekinkeld op mn school, omdat we het gewoon ff hadden gehad met school

Nu hebben die mensen de politie erbij gehaald. Ze weten n.a.v. de code op het flesje Amstel dat het van ons feest afkomstig was.

Nu is mijn vraag: Hoe groot is de kans dat de persoon die dit op zijn geweten heeft wordt gestraft? Ik dacht dat er minimaal zoveel bewijzen tegen die persoon moesten zijn ofzo? Als er geen getuigen zijn kunnen je ze toch niets maken?

Ik vroeg me dat af..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 18:39
acpon
acpon is offline
Ik neem aan dat je het niet gedaan hebt, maar heb je geen vermoeden wie het dan wel gedaan kan hebben omdat die persoon ook op dat feest was?
Oud 07-06-2004, 18:42
sans plomb
sans plomb is offline
om amstel bier doen ze niet zo'n moeite
Oud 07-06-2004, 18:43
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
efixer schreef op 07-06-2004 @ 19:34 :
verhaal
Ik vroeg me dat af..
Ik ben bang dat de streepjescode op het flesje al meer dan genoeg is om een van jullie te verdenken. Je zult zelf uit moeten zoeken wie het dan wel gedaan heeft...
Oud 07-06-2004, 18:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Eigenlijk naar mij, want ik heb eerder met een ander stel vrienden een raam gekinkeld op mn school, omdat we het gewoon ff hadden gehad met school
Ah, en dat vind je grappig? Voor uitschot als jij zouden ze wat mij betreft weer tuchtscholen in mogen voeren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:01
efixer
efixer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 07-06-2004 @ 19:46 :
Ah, en dat vind je grappig? Voor uitschot als jij zouden ze wat mij betreft weer tuchtscholen in mogen voeren.
ach, iedereen is jong geweest
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:06
Verwijderd
Ik denk dat jij heel sterk moet gaan bewijzen dat jij het echt niet geweest bent.

En dat is moeilijk, jij hebt al een degelijk incident mee gemaakt en je bent een blokje om geweest. Het is hun woord tegen het van jullie.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:06
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
efixer schreef op 07-06-2004 @ 22:01 :
Get lost, zulke dingen kunnen niet. Klaar.

Waarschijnlijk zal deze zaak ook weer met een sisser aflopen want men kan nooit achterhalen wie daadwerkelijk die fles door die ruit heeft gegooid, tenzij iemand natuurlijk de waarheid zegt.
Oud 07-06-2004, 21:07
Verwijderd
Ik hou niet van mensen die flessen door ramen gooien en die typen 'hellow'.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:09
Verwijderd
Heb je het nou gedaan of niet?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:10
Footprint
Footprint is offline
laat ze op vingerafdrukken testen
Oud 07-06-2004, 21:21
Balance
Balance is offline
Laat ze dat maar op Werk, Geld en Recht bekijken.
Oud 07-06-2004, 21:23
Verwijderd
Je verdient hiervoor gepakt te worden, als je met die ruit op school bent weggekomen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-06-2004 @ 22:23 :
Je verdient hiervoor gepakt te worden, als je met die ruit op school bent weggekomen
En erger. Welke malloot gaat nu voor de lol een raam ingooien. Vind het gewoon ziek.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:33
Suey
Suey is offline
Jah idd, je komt er toch niet onderuit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:36
Verwijderd
ik hoop dat ze je lippen dichtnaaien
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:37
Luego
Luego is offline
Kan het dan niet dat de politie in plaats van 1 persoon gewoon de hele groep aansprakelijk stelt? Flesje kwam van jullie feest.

En als 'men' dan vindt dat jij dat hebt gedaan, wat me niet zou verbazen, betaal jij.

Weet niet zo veel van recht e.d., maar dit zou me niet onlogisch lijken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:49
Martin
Martin is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 07-06-2004 @ 22:37 :
Kan het dan niet dat de politie in plaats van 1 persoon gewoon de hele groep aansprakelijk stelt? Flesje kwam van jullie feest.

En als 'men' dan vindt dat jij dat hebt gedaan, wat me niet zou verbazen, betaal jij.

Weet niet zo veel van recht e.d., maar dit zou me niet onlogisch lijken.
Jep dat kan, we kennen ook het fenomeen groepsaansprakelijkheid, dit is geregeld in artikel 6:166 BW. Voorwaarde is wel dat de GROEP zich onrechtmatig gedraagd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 07-06-2004 @ 22:49 :
Jep dat kan, we kennen ook het fenomeen groepsaansprakelijkheid, dit is geregeld in artikel 6:166 BW. Voorwaarde is wel dat de GROEP zich onrechtmatig gedraagd.
Het lijkt mij dat juist niet vereist is dat elk van de leden van die groep individueel op grond van 6:162 zouden kunnen worden aangesproken. Die groepsaansprakelijkheid is er juist voor bedoeld, mensen te pakken waarvan je niet zeker weet dat ze onrechtmatig hebben gehandeld, maar waarvan je wél zeker weet dat ze in een groep waren waarvan enkelen onrechtmatig hebben gehandeld. Als de héle groep onrechtmatig moet handelen heb je 6:166 niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:59
Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-06-2004 @ 22:55 :
Het lijkt mij dat juist niet vereist is dat elk van de leden van die groep individueel op grond van 6:162 zouden kunnen worden aangesproken. Die groepsaansprakelijkheid is er juist voor bedoeld, mensen te pakken waarvan je niet zeker weet dat ze onrechtmatig hebben gehandeld, maar waarvan je wél zeker weet dat ze in een groep waren waarvan enkelen onrechtmatig hebben gehandeld. Als de héle groep onrechtmatig moet handelen heb je 6:166 niet meer nodig.
Hmm, misschien was een andere woordkeuze beter geweest. Heb het hoofdstuk aansprakelijkheidsrecht er nog eens bij gepakt en moet je gelijk geven.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 07-06-2004 @ 22:59 :
Hmm, misschien was een andere woordkeuze beter geweest. Heb het hoofdstuk aansprakelijkheidsrecht er nog eens bij gepakt en moet je gelijk geven.
Nouja, dit was gewoon op rechtsgevoel. Die groepsaansprakelijkheid is juist in het leven geroepen om bewijsproblemen te verlichten. Anders moet je precies díe persoon uit de groep pakken die stout is geweest, en dat lukt in de praktijk nooit. Daarom heb je deze 'je was erbij, dus je bent erbij'-bepaling.

Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:20
AJMouse
AJMouse is offline
Is dat ook nog voor een aantal mensen maximaal of iets dergelijks?

Je hebt ook feesten met gigantische groepen namelijk
Oud 07-06-2004, 22:45
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Art. 6:166 is leuk en aardig. Maar wat heeft de politie daar mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

Nu is mijn vraag: Hoe groot is de kans dat de persoon die dit op zijn geweten heeft wordt gestraft? Ik dacht dat er minimaal zoveel bewijzen tegen die persoon moesten zijn ofzo? Als er geen getuigen zijn kunnen je ze toch niets maken?

Ik vroeg me dat af..
nah iedereen zit maar te zeuren over niet relevante dingen dus k geef wel ff antwoord...ja, de politie moet keihard bewijzen dat JIJ t gedaan hebt en dat gaat ze niet lukken, tenzij jij of 1 van je drie vriendjes het echt gedaan heeft dan kan t wellicht wel lukken. in dat geval ga je ook, of jij het nou was of 1 van je vriendjes, moeten dokken voor de ruit.
Oud 07-06-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-06-2004 @ 23:45 :
Tsja, geen idee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 22:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-06-2004 @ 23:45 :
Dat of bewezen moet worden dat hij het gedaan heeft of de hele groep aansprakelijk moet worden gesteld
Heb je het nou gedaan of niet want dat maakt het wel duidelijk, vingerafdrukken een idee?

grtz
ivo
Oud 07-06-2004, 23:11
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
gelukkig maar dat jij vroeger thuis alleen zielig dag in dag uit lag te masturberen en niks fout deed.
Oud 07-06-2004, 23:21
Verwijderd
Waarschijnlijk hoef je niets te betalen, maar ben jij voortaan de zondebok voor dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 23:21
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Man doe niet zo zielig. Of je het nou grappig vindt of niet, een echt probleem is het ook niet..

en voor het antwoord, wat little nemo zegt klopt volgens mij wel
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 02:03
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
azaziël schreef op 07-06-2004 @ 22:36 :
ik hoop dat ze je lippen dichtnaaien
Pak zn ogen erbij en je kan gaan demonstreren voor dat nieuwe asiel centrum in Ter Apel
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 02:07
Verwijderd
Citaat:
efixer schreef op 07-06-2004 @ 22:01 :
Ja, maar niet iedereen die jong is geweest is ook asociaal geweest
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 06:32
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
efixer schreef op 07-06-2004 @ 21:01 :
Maar niet iedereen gaat met bierflesjes gooien als ze het er even niet mee eens zijn

..sukkel
Oud 08-06-2004, 06:34
Martin
Martin is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-06-2004 @ 07:32 :
Maar niet iedereen gaat met bierflesjes gooien als ze het er even niet mee eens zijn

..sukkel
True.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 08-06-2004 @ 00:11 :
gelukkig maar dat jij vroeger thuis alleen zielig dag in dag uit lag te masturberen en niks fout deed.
Zo, wat een dis zeg! Je hebt me te pakken hoor! Poe!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
heb je het nou gedaan of niet?
Oud 08-06-2004, 10:45
AJMouse
AJMouse is offline
dat mastuberen?
Oud 08-06-2004, 12:35
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-06-2004 @ 23:59 :
Dat of bewezen moet worden dat hij het gedaan heeft of de hele groep aansprakelijk moet worden gesteld
Heb je het nou gedaan of niet want dat maakt het wel duidelijk, vingerafdrukken een idee?

grtz
ivo
Nee, je snapt me niet. Hij heeft problemen met de politie. Art 6:166 ziet toe op civiele aansprakelijkheid. Voor zover ik weet heeft de eigenaar van de ingegooigde ruit nog geen civiele actie ondernomen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:55
Verwijderd
Precies. Het gaat die politie helemaal niet om rechtsregels. Het gaat ze er alleen maar om, een duidelijk beeld te krijgen van een mogelijke verdachte. Als jij eerder een ruit hebt ingegooid en jij was toevallig op diezelfde plek op datzelfde tijdstip, kun je natuurlijk verwachten dat je daar gezeik mee krijgt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Nu hebben die mensen de politie erbij gehaald. Ze weten n.a.v. de code op het flesje Amstel dat het van ons feest afkomstig was.
Da's dus onzin he... Dat kan nooit...

Spreek die vrienden erop aan, zeg ze dat je ze niet verlinkt, maar dan weet je in ieder geval zeker hoe het zit. Mocht de politie dan nog moeilijker gaan doen, dan kun je ze lief vragen of ze misschien eventjes bekennen en het raam betalen (ken je vrienden niet)...
Oud 08-06-2004, 17:30
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-06-2004 @ 17:37 :
Da's dus onzin he... Dat kan nooit...

Spreek die vrienden erop aan, zeg ze dat je ze niet verlinkt, maar dan weet je in ieder geval zeker hoe het zit. Mocht de politie dan nog moeilijker gaan doen, dan kun je ze lief vragen of ze misschien eventjes bekennen en het raam betalen (ken je vrienden niet)...
dat kan best want ze hadden op dat feest vast nog meer flesjes en die kan je dan mooi vergelijken, met jouw naam zou je toch moeten weten dat dat gaat...
Oud 09-06-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 08-06-2004 @ 03:03 :
Pak zn ogen erbij en je kan gaan demonstreren voor dat nieuwe asiel centrum in Ter Apel
dan kan ie EN solliciteren voor een nieuw deel uit de Oddworld serie EN kan ie geen bier meer zuipen.. Wel mooi preventief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten