Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 15:31
Tweeker
Tweeker is offline
Ik ga in de zomer met een vriendin vliegen, zonder begeleiding o.i.d. We zijn dan allebei 16. Kan hier moeilijk over gedaan worden? Zo ja: wat? bij welke maatschappijen?

Bij voorbaat erg bedankt!
Oud 11-04-2004, 15:42
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tweeker schreef op 11-04-2004 @ 16:31 :
Ik ga in de zomer met een vriendin vliegen, zonder begeleiding o.i.d. We zijn dan allebei 16. Kan hier moeilijk over gedaan worden? Zo ja: wat? bij welke maatschappijen?

Bij voorbaat erg bedankt!
Ik heb op mijn 16e ook alleen gevlogen (met EL AL & Singapore Airlines) en het gaat gewoon hoor... er werd niet moeilijk over gedaan bij el al, bij singapore airlines stelden ze wel een paar vragen... maar wettelijk mag je gewoon alleen vliegen op je 16e Good luck!
Oud 12-04-2004, 00:00
Verwijderd
Ik heb op m'n 16e ook alleen gevlogen, met Iberia.

Volgens mij mag het bij elke vliegmaatschappij, maar zeker weten doe ik het niet. Bel gewoon even naar een reisbureau ofzo.
Oud 12-04-2004, 18:58
_Moby_
_Moby_ is offline
vanaf 16 jaar kan het geen problemen opleveren
Oud 12-04-2004, 20:12
Rensketje
Rensketje is offline
no problem hoor! heb ik ook gedaan met een vriendin, doen ze echt niet moeilijk over
Oud 14-04-2004, 19:14
Girl87
Girl87 is offline
Ik heb op mijn 15e alleen gevlogen, ook geen problemen. Was met Easyjet, van Amsterdam naar Belfast. (Ierland)

Als je op de site van je vliegvaartmaatschappij de reisvoorwaarden bekijkt, vind je vast wat meer informatie. (zal per maatschappij ook wel verschillend zijn)
Oud 15-04-2004, 08:04
Madgirl
Madgirl is offline
Ik heb op mijn 13e al alleen gevlogen. 1e keer toen met begeleiding, 2e keer zonder. Ging prima.
Oud 17-04-2004, 22:12
dream-on3
dream-on3 is offline
bij KLM moet je tot je 17de met begeleiding vliegen.
Oud 18-04-2004, 20:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij doen ze daar echt niet moeilijk over, anders had ik het wel ergens van een 16-jarige eerder gehoord... maar naar mijn weten dus niet...
Oud 19-04-2004, 17:04
tinus11
tinus11 is offline
16 en al vliegen? ik probeer het ook elke dag, maar krijg nog steeds mijn voeten niet langer dan 1 seconde van de grond zonder hulp...
Oud 14-05-2004, 22:28
Moondevil
Moondevil is offline
Vanaf zestien is het voor elke maatschappij legaal. Ze vragen natuurlijk altijd nog ff want ze willen graag dat jij met begeleiding gaat (is voor hun meer salaris natuurlijk) maar gen zorgen het mag gewoon!
Oud 15-05-2004, 10:11
cyntha
cyntha is offline
Daar doen ze niet moeilijk over. Als je tussen de 0-5 jaar zit moet er een ouder/verzorger mee vliegen. Ben je tussen de 5-15 jaar dan gaat er meestal iemand van de luchtvaartmaatschappij mee die op je let. En vanaf je 15de mag je alleen vliegen, ze zullen wel vragen of er iemand van het personeel je moet begeleiden, want dat zijn voor hun allemaal extra inkomsten.
Oud 18-05-2004, 16:49
Alistar
Alistar is offline
Zoals gezegd, daar wordt niet moeilijk over gedaan, hooguit als je je gaat lopen misdragen, maar neem aan dat je dat niet van plan bent.
Ikzelf ben met mn nichtje naar Jersey gevolgen op mn 11e (nichtje was toen 12), en op mn 16e ook n x alleen naar huis vanuit Jersey. In beide gevallen heb ik nergens last over gehad......perttige reis dus
Oud 20-05-2004, 11:24
Breg
Breg is offline
ik vlieg deze zomer ook met een paar vriendinnen naar Italie, heb het nog sepciaal nagevraagd, maar het mocht gewoon.
Oud 20-05-2004, 18:38
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik ben toen ik 16 was met twee vriendinnen (resp. 15 en 16) naar Londen gevlogen met Easy Jet en er was helemaal niemand die moeilijk deed. Er werd zelfs niet eens naar gevraagd; men ging er daar gewoon van uit dat het wel klopte en goed was.
Oud 13-06-2004, 14:13
Sjenne
Sjenne is offline
Ik was 9 toen ik voor het eerst alleen vloog naar Curaçao, mijn vader werkte daar toen vandaar. Toen kreeg ik zo'n blauw kaartje om waar UM (unaccompanied Minor geloof ik) op stond. Ik vond het leuk, werd je samen met nog meer kinderen die alleen vlogen bij elkaar gezet en kwam er een stewardess om de zoveel tijd checken of alles goed ging. Op de luchthaven bleef ze net zolang bij ons totdat we werden opgehaald.

Regels voor berichten