Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 18:20
ShiningStar
ShiningStar is offline
Vergelijk jij jezelf wel eens met anderen? En dan bedoel ik anderen van hetzelfde geslacht. Ik kan het vaak niet helpen mensen te bekijken en te vergelijken met mezelf. En ik word er zo onderhand echt gek van!! Het is heel frustrerend, het gaat echt vanzelf. Het is niet zo dat ik jaloers ben ofzo, alsof ik er ook zo uit wil zien, want ik ben best tevreden met mezelf. Maar ik heb gewoon soms moeite (niet altijd, dan zit ik goed in me vel en voel ik me sterk) met het idee dat iedereen anders is.
Heeft iemand tips hier beter mee om te gaan??
Ik let altijd op het uiterlijk van mensen.

En dan heb ik nog iets.
Zijn er meer mensen die er moeite mee hebben met het idee dat bijvoorbeeld je partner een eigen verleden heeft waar jij niets mee te maken hebt. Wat betreft dingen die hij/zij meegemaakt heeft en oude liefdes. Ik heb er zelf erg veel moeite mee. Ik wil het niet echt jaloezie noemen, want ik vertrouw mijn lief wel en ben ook niet bang dat ie zo snel naar een ander zal overlopen maar ik kan het niet accepteren het idee dat er anderen zijn geweest. Dat er mensen zijn waar hij om gaf of geeft. Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe zie jij jezelf en je partner samen ten opzichte de rest van de wereld?

Alvast heel erg bedankt!!!
xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 18:54
Ryan.
Ryan. is offline
nou ik denk dat iedereen dat wel eens doet/heeft, het is dus niet echt raar ofzo. Nu heb ik het gemak dat mijn vriendje voor mij nooit iets echt 'serieus' heeft gehad, ik heb dus eigenlijk weinig om jaloers op te zijn. Maar het lijkt me verder volkomen normaal dat je dit wel eens hebt hoor. Pas als je hele leven/relatie hierdoor beďnvloed gaat worden heb je een probleem.
Oud 12-07-2004, 19:04
Lilything
Lilything is offline
Ik vergelijk mezelf wel snel met anderen.
Ik bezit een zekere mate van perfectionisme en doe het graag beter dan anderen (onbewust, maar tis me opgevallen) om daar vervolgens heel bescheiden over te doen, maargoed.

Ik vergelijk mezelf dus met anderen en vind het lastig wanneer iemand het 'beter' doet dan mij. Met schoolresultaten heb ik daar niet zo heel veel problemen mee, maar vooral op relationeel vlak en met bepaalde vaardigheden kan ik daar wel eens moeite mee hebben. Zal het echter nooit toegeven
Oud 12-07-2004, 19:07
K-elli-e
K-elli-e is offline
hey Shining Star

Ik vergelijk mezelf gewoon voortdurend met andere, en ja ik wordt er ook helemaal niet goed van. Ik maak het mezelf er inderdaad alleen maar moeilijker mee..Tips heb ik niet echt, maar ik zal dit forum wel in de gaten houden, ook voor mezelf

En wat betreft dat jaloers zijn. Dat heb ik ook een beetje..maar je moet maar zo denken..als dat zo leuk en perfect was, dan was het wel goed gebleven. En *jaloers* (ik noem het even zo) zijn op het verleden heeft weinig zin. Hij heeft niet voor niks voor je gekozen..
Oud 12-07-2004, 19:12
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik vergelijk mezelf eigenlijk nooit met anderen.
Ik kijk wel hoe anderen zijn, en kan wel mooie punten in andere jongens waarderen, maar zelden denk ik dat ik ook zo zou willen zijn.
Als dat is wat je bedoelt tenminste.
Oud 12-07-2004, 19:15
Lilything
Lilything is offline
Ow maar ik heb ook wel tips. Je moet jezelf accepteren zoals je bent. Hoe doe je dat? Geen idee, maar op een gegeven moment ben je er. Ik denk dat ik er wel ben
Oud 12-07-2004, 19:16
K-elli-e
K-elli-e is offline
Jezelf accepteren zoals je bent...moeilijk is dat toch altijd
Oud 12-07-2004, 19:25
ShiningStar
ShiningStar is offline
Heel erg bedankt voor jullie reactie.
En vooral Kellie-Mensje, dat heb je echt heel leuk gebracht!!
Er zijn tijden dat ik me zo goed voel en sterk in me schoenen maar soms kan ik mezelf helemaal gek maken.
We wachten inderdaad maar af wat er nog meer gezegd wordt.
Het is soms zo moeilijk

X
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:26
K-elli-e
K-elli-e is offline
Hihi * is trots *het komt wel goed met ons heh, shining star
Oud 12-07-2004, 19:30
Orion16
Orion16 is offline
Ja, wel eens, met jongens die bijv. veel knapper zijn en die leuke vriendin(nen) hebben
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:33
ShiningStar
ShiningStar is offline
Tuurlijk komt het goed
Heb jij nu zelf ook een relatie?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:37
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
ShiningStar schreef op 12-07-2004 @ 19:20 :
Vergelijk jij jezelf wel eens met anderen?

Ik denk dat iedereen zichzelf wel vergelijkt met andere mensen. Ik dus ook. Vooral als ik jaloers ben, dan denk ik van 'oh, zij heeft dat en dat en dat meer/beter dan mij. Maar het valt best mee hoor, ik heb mezelf al wat geaccepteerd

Zijn er meer mensen die er moeite mee hebben met het idee dat bijvoorbeeld je partner een eigen verleden heeft waar jij niets mee te maken hebt. Wat betreft dingen die hij/zij meegemaakt heeft en oude liefdes. Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe zie jij jezelf en je partner samen ten opzichte de rest van de wereld?

Ik heb het hier een tijdje mee moeilijk gehad(in het begin toch), maar dat was meer door omstandigheden, nu is het eigenlijk zo goed als over.. lange relatie enzo, dan betert het wel Ik en hij kunnen alles aan tot nu toe.. problemen zijn er best in elke relatie, maar we zijn er toch uitgeraakt dus
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:44
K-elli-e
K-elli-e is offline
Jepz, ik heb nu ook al iets meer dan een half jaar verkering jij dus ook?
Oud 12-07-2004, 19:45
ShiningStar
ShiningStar is offline
Ja, een jaar en negen maanden. Lang heee...?
Wel leuk hoor
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:48
ShiningStar
ShiningStar is offline
Tjee, ik voel me nu echt een stuk happyer en rustiger dankzij jouw opmerking.
Gek he dat zoiets je af en toe zo dwars kan zitten, zonder aanleiding eigenlijk, want alles gaat super!
Ik hoop dat nog meer mensen zullen reageren met nog meer tips

Kus
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:00
Verwijderd
Nee, daar ben ik te arrogant voor.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 23:39
Warsocket
Warsocket is offline
Euhm nee
Ik ben blij dat ik Bram ben
en als ik iets wil veranderen komt dat uit mezelf
en niet van oh die heeft mooie buikspieren ik ga ook maar trainen ofzo
Oud 13-07-2004, 19:35
Buffy
Buffy is offline
misschien wel te vaak. *hmpf*
Oud 13-07-2004, 19:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja, dat doe ik best vaak, zeker om een meisje te krijgen / versieren / met een meisje te praten. Dan denk ik vaak: "Die heeft dit... en die doet het zo... en die heeft dat... en die pakt het zo aan." Dan denk ik: "Dat kan ik allemaal niet, of dat heb ik helemaal niet, hoe kan ooit iemand dan voor me vallen." Word ik een beetje wanhopig zeg maar. Nee, tis niet goed, ik weet het.
Oud 13-07-2004, 23:32
Verwijderd
Veel te vaak, jongens met veel zelf discipline, of een goed afgetrained lichaam, een strakke kont, geen krullend haar.

Ik weet dat ik het ook allemaal kan bereiken, mits ik maar doorzet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 23:44
AngelLena
AngelLena is offline
Geen last van gelukkig. Natuurlijk gebeurt het wel eens dat je iemand ziet met een waanzinnig goed figuur dat je denkt: he, dat zou ik ook wel willen. Maar is niet constant zo. En dat mijn partner een verleden heeft... nou en? Heb ik toch ook?
Oud 13-07-2004, 23:49
soapenis
soapenis is offline
wees niet bang voor perfectie, je zult het nooit bereiken
Oud 14-07-2004, 00:05
Verwijderd
Yep, ik vergelijk mezelf constant met anderen. Ik zit andere mensen sowieso kritisch te bekijken. Meisjes bekijk ik superkritisch. Ik check echt alles: kont, dikte van benen, de heupen, de borsten, de oren, de neus, de ogen, de make-up, het haar, de tanden, de lach, de nagels, de sieraden..nou ja, ik hou al op.
Maar ik word er echt niet gek van, het gaat gewoon vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-07-2004 @ 21:00 :

en over jaloers zijn op verleden van mn vriendin. Nee, ben ik ook niet, ze heeft voor mij gekozen tenslotte dus ga me daar ook niet druk om lopen maken.

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 00:14.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 00:17
Faery
Faery is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-07-2004 @ 01:05 :
Yep, ik vergelijk mezelf constant met anderen. Ik zit andere mensen sowieso kritisch te bekijken. Meisjes bekijk ik superkritisch. Ik check echt alles: kont, dikte van benen, de heupen, de borsten, de oren, de neus, de ogen, de make-up, het haar, de tanden, de lach, de nagels, de sieraden..nou ja, ik hou al op.
Maar ik word er echt niet gek van, het gaat gewoon vanzelf.
wow wtf
Oud 14-07-2004, 08:02
Verwijderd
Ik doe het weleens ja maar niet zo vaak
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 08:35
No Quiero
No Quiero is offline
Volgens mij nooit. Ik heb juist een chronische hekel aan anderen van hetzelfde geslacht.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:38
Verwijderd
Ik doe dat ook. Ik kijk constant naar andere mensen, meestal probeer ik te zien hoe zij in hun vel zitten. En vaak zijn het dus meisjes. Ik zoek meisjes uit waarvan ik denk dat ik op ze lijk en kijk dan hoe ze lopen, hoe zeker ze durven te zijn. Mja, ik leer er eigenlijk wel van. Het is niet zozeer jaloezie bij mij, meer onzekerheid die ik - door te leren hoe andere meisjes met zichzelf omgaan - van me af kan zetten.

Het heeft verder weinig met mijn vriend te maken. Mijn vriend heeft niet echt een breed liefdes-verleden. Ik ook niet. En verder voel ik gewoon dat we samen zijn, ik ben echt niet bang dat hij een ander meisje zal oppikken ofzo, zo is het gewoon echt niet tussen ons.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:46
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
jah heb het nu ook.. heb het net uit.. en dan let ik op met welke jongens ze nu omgata en of ze op mij lijken enzo heel apart!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 16:45
K-elli-e
K-elli-e is offline
Citaat:
ShiningStar schreef op 12-07-2004 @ 20:48 :
Tjee, ik voel me nu echt een stuk happyer en rustiger dankzij jouw opmerking.
Gek he dat zoiets je af en toe zo dwars kan zitten, zonder aanleiding eigenlijk, want alles gaat super!
Ik hoop dat nog meer mensen zullen reageren met nog meer tips

Kus

Jah ik vind ook altijd heel vervelend. Soms kun je je druk maken om iets wat er niet is, en dingen die hij heeft meegemaakt kunnen heel erg lijken op dingen die beter waren dan met jou (als je snapt wat ik bedoel ) Maar wou echt dat ik mezelf minder vergeleek met anderen....daar wordt ik echt moe van...
Oud 15-07-2004, 15:05
ShiningStar
ShiningStar is offline
[QUOTE]Andijvie schreef op 14-07-2004 @ 13:38 :
. Mja, ik leer er eigenlijk wel van. Het is niet zozeer jaloezie bij mij, meer onzekerheid die ik - door te leren hoe andere meisjes met zichzelf omgaan - van me af kan zetten.

Het is bij mij ook geen echte jaloezie. Ik ben best tevreden met mezelf. Ik zou dan absoluut niet willen 'ruilen' ofzo of dingen van haar ook willen hebben. Het is denk ik ook gebaseerd op onzekerheid net als bij jou. Maar ik kan het niet op die manier van me af zetten, helaas.
Gewoon constant vergelijken, en het gaat vanzelf!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:25
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
ShiningStar schreef op 12-07-2004 @ 19:20 :
Zijn er meer mensen die er moeite mee hebben met het idee dat bijvoorbeeld je partner een eigen verleden heeft waar jij niets mee te maken hebt. Wat betreft dingen die hij/zij meegemaakt heeft en oude liefdes.
Ja dit herken ik wel ja! Hoe was ie voor haar? Wat deden ze? Zei hij dat ook altijd tegen haar? Gewoon het idee dat ie van haar hield en alles met haar deelde wat wij nu delen.. Beetje gek idee! Dit heb ik trouwens niet bij mijn huidige vriend, want ik ben zijn eerste

En over dat vergelijken met anderen... Ik vergelijk niet echt, maar ben wel altijd bang dat mijn vriend een ander meisje mooier/liever vindt dan mij! En dan vooral als ik haar mooi vindt.. dan is de bedreiging nog groter.. het idee dat hij haar ook zo mooi vindt. Snapje? Tis niet dat ik zo ontevreden met mezelf ben, maar toch.. Die angst is er!
Oud 15-07-2004, 19:52
El Kim
El Kim is offline
Nee. Ik ben ik, en men neemt me maar zoals ik ben
Oud 15-07-2004, 20:01
Verwijderd
ik vergelijk mezelf ook altijd met anderen, en ik heb geen flauw idee wat je ermee moiet doen probeer tevreden te zijn met jezelf, benadruk je positieve punten.

over dat van mn vriend...tsja, ik ben zijn eerste vriendin, dus daar ben ik verder niet bang voor. maar ik heb een beetje het probleem dat hij sinds 8 maanden bij mij in het dorp (straat) woont, en dat hij dus nu in min of meer mijn leven stapt. en mensen gedagzegt die bij mij in de klas gezeten hebben, dat soort dingen. daar kan ik niet aan wennen. en daar kan ik wel jaloers om zijn, omdat hij een betere band krijgt met mijn dorp dan ikzelf.

*maar dat staat er veder wel los van geloof ik*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:31
Denise84
Denise84 is offline
ja, continue
Oud 15-07-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef op 15-07-2004 @ 21:31 :
ja, continue
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:47
Verwijderd
ik vergelijk me wel met anderen, dat gaat gewoon vanzelf. ik zou bijvoorbeeld iets langer en iets slanker willen zijn, als ik dan iemand zie die zo is denk ik wel eens: oh ik wou dat ik zo'n figuur had. maarja ik doe het ook wel eens omgekeerd. ik heb bijv. een best flinke bos hout voor de deur en dan zie je soms hele dunne meisjes die zo plat zijn als een plank waarvan ik dan denk van: hmm ik ben liever zoals ik nu ben, dan zoals zij.

het verleden van mijn vriendje... nee daar zit ik niet mee. ik ben ook deel van dat verleden haha (ik ken hem van vroeger). we hebben allebei geen exen waar we mee kunnen zitten. eigenlijk heb ik helemaal geen moeite met zijn verleden, ik kan niet echt iets bedenken wat ik anders had gedaan, naja hij heeft een paar keer geexperimenteerd met blowen, wat ik persoonlijk zelf niet nodig vindt, maar ach het was maar experimenteren en als hij dat nou leuk vond heb ik daar geen problemen mee

Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 03:57
Cinamon
Cinamon is offline
Ik vergelijk mezelf niet echt met anderen. Niet op een overdreven manier in elk geval. Tuurlijk denk ik soms over bepaalde dingen. 'hmm, dat heeft zij wel mooier hoor..'
En wat betreft die 'jaloezie', ik zorg wel dat ik zélf een leuke geschiedenis krijg met die jongen. Op die manier hoef ik me ook niet druk te maken dat hij het met iemand anders misschien leuker of zo iets dergelijks had. Hij mag het dan wel allemaal eerder ervaren hebben, maar hij heeft het nog nooit met mij ervaren. Dat zal hij weten ook.
Oud 16-07-2004, 20:01
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-07-2004 @ 21:00 :
Nee je wil graag arrogant gevonden worden volgens mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten