Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn er hier van die HSP-mensen? Herkennen die wat in mijn verhaal?
||
Citaat:
![]() Als gevoelig persoon is het niet makkelijk om een evenwicht te brengen in stemming. Ik weet een goed voorbeeldje hiervoor: Stel, je hebt een grasveld. De gevoelige mensen zijn de grassprietjes die erbovenuit steken. Wat gebeurd er als het gras gemaaid wordt? Precies, de grassprietjes die erbovenuit steken zijn het eerste aan de beurt. Wat zou je dus het beste kunnen doen als gevoelig persoon? Zo hoog mogelijk groeien... maw, genieten van die goeie momenten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb best wel tijden dat ik me wel goed voel, maar er is bijna altijd iets waardoor ik mij down voel. Inderdaad ook o.a. bij slechte cijfers, slechtgehumeurde mensen, en bij verkeerde opmerkingen. Ik lijk vaak een bepaalde spanning te voelen om me heen. Daar ben ik heel gevoelig voor. Of het echt altijd zo is dat er spanning is, is misschien ook weer niet zo. Ik kan ook echt heel slecht tegen opmerkingen. Anderen kunnen vaak tegen bepaalde opmerkingen, maar ik dus niet. Ik raak er meteen down van en dan kan ik ook vaak niks meer terug zeggen, daar voel ik me dan te down voor. Ook raak ik snel geïrriteerd door bijv. lawaai, waarschijnlijk omdat ik me al niet zo lekker voel. Als ik in bed lig voel ik me vaak nog het lekkerst. Daarna voel ik me een tijd wat down, en dan later in de middag, richting de avond voel ik me weer wat beter. Als ik leuke dingen in het vooruitzicht opvang/hoor/bedenk voel ik me ook even beter. Dat leidt m'n aandacht af van de slechte gedachtes (bewust, al dan niet bewust) denk ik. Gelukkig valt het allemaal wel een beetje mee. Ben namelijk niet ernstig (klinisch) depressief ofzo. In ieder geval veel sterkte toegewenst! Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 13:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben niet klinisch depressief, maar had wel gepoogd antidepressiva te slikken. Seroxat schreef m'n psychiater voor, maar toen kreeg ik ook een namaakmedicijn: Paroxetine... Daar was ik ook niet blij mee. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben ook iemand die echt vooruitkijkt naar leuke dingen, een weekendje weg, iets leuks om te doen, cd die ik besteld heb, dat soort dingen. Dat houdt me ook wel overeind en geeft me wel moed om door te gaan maar of ik het daar nou altijd van moet hebben?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zou voor jou best kunnen helpen om eens te praten over je problemen met een professional denk ik. Maar ik denk wel dat je dan zelf een groot aandeel in het gesprek zult moeten hebben ![]() ![]() ![]() In ieder geval gewoon die moed blijven houden om door te gaan! Want er zijn ook leuke dingen. Hoe wreed de wereld ook is ![]() ![]() Veel sterkte! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoe je het leert....weet niet, wie weet groei je erin, het zal je sowieso maanden of jaren duren... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als er een aanwijsbare oorzaak is voor dus bijv. sombere gevoelens, dan is het handiger om ook aan de oorzaak te gaan werken. |
![]() |
||
Citaat:
Reacties van anderen zijn nu meer dan welkom! ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |