Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 15:09
vampiro
vampiro is offline
Hoihoi

Ik had altijd een goed werkend Netwerk.

Gister de PC geformateerd en nu krijg ik het netwerk niet meer aan de gang. Ik kreeg de indruk dat er een kaart kapot was.
De kaart waardoor het internet binnenkwam doet het perfect.

De andere kaart weet ik niet zeker, ik heb de 2 kaarten dus omgewisselt, de kaart die eerst zorgde voor verbinding tussen computer en router zorgt nu voor de binnenkomst van internet vanaf de modem.

De kaarten zijn vrijwel identiek, maartoch krijg ik het niet voor elkaar met deze 2e kaart internet te krijgen. Hij geeft verder geen fouten, geeft keurig aan dat de netwerkkabel erin zit enz enz, niets aan te zien... (ook heb ik vanzelfsprekend alle instellingen gelijk gedaan als bij de oude kaart)

Bij mijn weten zijn de kaarten vrijwel gelijk, maar kan het toch zijn dat bepaalde kaarten alleen geschikt zijn voor het netwerk en niet voor de "binnenkomst"van internet? ...Of is mijn kaart gewoonweg kapot?

Bedankt
Oud 13-06-2004, 15:11
Verwijderd
huh? Ligt het aan mij of was er zonet nog dezelfde treath maar dan met reacties?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:15
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
m1quel schreef op 13-06-2004 @ 16:11 :
huh? Ligt het aan mij of was er zonet nog dezelfde treath maar dan met reacties?
klopt, maar ik had geen tag in de titel, dus heb ik mn topic opnieuw aangemaakt...

Aangezien je ook geen titels kunt wijzigen
Oud 13-06-2004, 15:18
Verwijderd
aha

Hoe heb je precies je netwerk? Router ect. En bij welke provider zit je?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:20
Koning
Koning is offline
welk besturingssysteem heb je er op gezet?
Oud 13-06-2004, 15:22
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
m1quel schreef op 13-06-2004 @ 16:18 :
aha

Hoe heb je precies je netwerk? Router ect.
Internet komt via de modum mijn computer binnen. Van daaruit naar de router en van daaruit naar 2 andere computers.

Maar dat netwerk laat ik eerst ff liggen, ik wil eerst graag weten of mijn kaart kapot is ja of nee

In de zin, klopt het dat de ene kaart wel en de andere kaart niet kan functioneren voor mijn internet ingang?

(de kaart die eerst zorgde voor verbinding tussen computer en router zorgt nu voor de binnenkomst van internet vanaf de modem)
Oud 13-06-2004, 15:23
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
Koning schreef op 13-06-2004 @ 16:20 :
welk besturingssysteem heb je er op gezet?
Windows XP.. zelfde als dat er daarvoor al opstond
Oud 13-06-2004, 15:38
Verwijderd
Zo ver ik weet is er geen netwerk aart die alleen maar internetverbindingen of alleen maar netwerkverbindingen aan kan.

Ik denk dan ook dat er iets verkeerd staat ingesteld op een van je computer of router.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:42
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
m1quel schreef op 13-06-2004 @ 16:38 :
Zo ver ik weet is er geen netwerk aart die alleen maar internetverbindingen of alleen maar netwerkverbindingen aan kan.

Ik denk dan ook dat er iets verkeerd staat ingesteld op een van je computer of router.
Kan dat ?

Als ik namelijk de "kapotte" kaart eruit haal, de goede erin zet, dan doet ie het direct weer, zonder instellingen te wijzigen.

(er staan geen oude instellingen in, de pc is immers net geformateerd)
Oud 13-06-2004, 15:58
SubbehQ
SubbehQ is offline
zoals ik in het vorige topic vroeg: computer naam goed ingevoerd? die van je provider. weet niet of er al gerageerd was
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:01
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 13-06-2004 @ 16:58 :
zoals ik in het vorige topic vroeg: computer naam goed ingevoerd? die van je provider. weet niet of er al gerageerd was
Ik heb geen computernaam gekregen

M<aar dan again...als de ene kaart het zonder computernaam zou doen, zou de andere het toch ook moeten doen?
Oud 13-06-2004, 16:04
SubbehQ
SubbehQ is offline
ok

zeg ik lees je eerste post nog ff en nu pas zie ik hoe verschrikkelijk onduidelijk die is

met netwerk bedoel je dus dat je meerdere pcs hebt? en dat de pc die het internet binnen krijgt wel werkt? maar de pc die je hebt doorgelinkt niet?

Probeer het noges erg duidelijk op te schrijven
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:06
Verwijderd
Hoe heb je nou je netwerk?:

Citaat:
De andere kaart weet ik niet zeker, ik heb de 2 kaarten dus omgewisselt, de kaart die eerst zorgde voor verbinding tussen computer en router zorgt nu voor de binnenkomst van internet vanaf de modem
Een normaal netwerk ziet er zo uit:

Internet komt via 't modem binnen. Vanuit het modem een utp kabel naar de router. En vanaf de router naar de 2 pc's.

Maar ik heb het idee dat het bij jou anders zit. En bij elke provider zit je? Aangezien niet alle providers met een computernaam op dezelde manier werken.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:15
vampiro
vampiro is offline
ahh dit word inderdaad ingewikkeld zo

Dat netwerk laten we maar even... Het probleem waar het nu om gaat is het volgende.

Voor het netwerk heb ik dus 2 netwerkkaarten in mijn PC. op 1 van die kaarten komt mijn internet "binnen"op mijn pc. De andere was voor de verbinding tussen computer en HUB.

Zou het op die "tweede" kaart OOK mogelijk zijn internet "binnen"te laten komen? Dit doet hij namelijk niet.

samengevat heb ik dus 2 netwerkkaarten, 1 waarmee ik kan internetten en 1 waarmee ik internet niet aan de praat krijg.

Normaal zou ik dan zeggen okay, die ene waarbij het niet lukt is gewoonweg kapot. Misschien is dat het geval, maar tot op gisteren werkte die kaart WEL gewoon tussen computer en HUB.

Kan het dus zo zijn dat die kaart WEL werkt om computers met elkaar of met een hub te verbinden en NIET werkt om internet binnen te laten komen op mijn pc?

Mij leek dit onwaarschijnlijk omdat netwerkkaarten dit beide moeten kunnen toch?

Heb ik gewoon de domme pech dat gisteren mijn kaart kapot is gegaan?
Oud 13-06-2004, 16:24
Verwijderd
Ik zou zeggen: koop een gewoon een nieuwe netwerkkaart. Dat kost maar 5 euro.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:26
SubbehQ
SubbehQ is offline
ok dus:

Er loopt een draaitje van je internetmodem naar je PC
daar gaat het internet door en komt in je pc goed aan, want daar kan je op interneten.

Dan wil je dat de internet verbinding via de pc waar het nu op doet via die andere kaart naar een hub gaat. Die hub zit weer een PC aan die dan internet zou moeten krijgen. of meerdere PCs?

Is dit goed tot zo ver?

En hij deed het eerst wel op deze manier zei je, maar nu niet meer?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:34
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 13-06-2004 @ 17:26 :
ok dus:

Er loopt een draaitje van je internetmodem naar je PC
daar gaat het internet door en komt in je pc goed aan, want daar kan je op interneten.

Dan wil je dat de internet verbinding via de pc waar het nu op doet via die andere kaart naar een hub gaat. Die hub zit weer een PC aan die dan internet zou moeten krijgen. of meerdere PCs?

Is dit goed tot zo ver?

En hij deed het eerst wel op deze manier zei je, maar nu niet meer?
Wat je zegt klopt, maar dat gaat al tever...

Zoals je zegt komt op de ene kaart het internet binnen...

kan ik ook op die ANDERE het internet binnen laten komen? Of is deze kaart daar ongeschikt voor?

(ogenschijnlijk zijn ze gelijk)

modem ---->----PC kaart 1

PC kaart 2---->----HUB

Is het mogelijk de modum aan te sluiten naar PC kaart 2?

Dit is namelijk het hele probleem

Kan kaart 1 dus ook functioneren als kaart 2? oftewel zijn de kaarten identiek qua wat ze kunnen?
Oud 13-06-2004, 17:10
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
vampiro schreef op 13-06-2004 @ 17:34 :
Wat je zegt klopt, maar dat gaat al tever...

Zoals je zegt komt op de ene kaart het internet binnen...

kan ik ook op die ANDERE het internet binnen laten komen? Of is deze kaart daar ongeschikt voor?

(ogenschijnlijk zijn ze gelijk)

modem ---->----PC kaart 1

PC kaart 2---->----HUB

Is het mogelijk de modum aan te sluiten naar PC kaart 2?

Dit is namelijk het hele probleem

Kan kaart 1 dus ook functioneren als kaart 2? oftewel zijn de kaarten identiek qua wat ze kunnen?
OK Je hebt de kabel van van het modem naar de pc al een x in kaart 2 gedaan neem ik aan? en dat deed tie niet. dan staat tie zeer waarschijnlijk geconfigeerd als een kaart die het singaal door moet geven naar de hub. Ik zou dan zeggen: volg een wizard internet verbiding instellen voor die kaart in mijn netwerklocaties scherm

waarom heb je trouwens in vredes naam: modem naar computer, pc naar hub kan toch veel beter modem naar hub en daar alle PCs aan?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:12
Verwijderd
Als je een hub op het modem aansluit heb je 2 IP adressen nodig. Aangezien de providers dat niet meer doen is de opstelling van de TS de oplossing.

Waarschijnlijk haal je een router en een hub doorelkaar
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:56
SubbehQ
SubbehQ is offline
agja, dat is het wie heeft er dan ook een hub
Oud 13-06-2004, 23:28
Verwijderd
hij dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren