Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
|
Zet dat ding gewoon op de geluid-uit-stand, dan heeft niemand er last van toch?
Bij mij op school is ook de regel dat je ze niet aan hebt tijdens de les, maar een beetje leraar maakt er geen probleem van als er toch eentje af gaat, of maakt er een grapje van door op te nemen of zo. Bij ons lag er eens eentje en een kast die steeds een smsje ontving. De leraar maar vragen van wie die was en zo, bleek hij van hemzelf te zijn. was wel grappig. |
![]() |
|
moeilijk hè, heel de ochtend zonder mobiel. Kheb echt een hekel aan van die mensen die nog te lui (of vergeetachtig) zijn om het geluid uit te zetten; neem hem dan gewoon niet mee.
Overigens; wat wou je doen als ze niet in hun gelijk staan? Een procedure starten ofzo?
|
Ze denken dat ze het mogen maken..
maar eindelijk zijn ze gewoon hetzelfde omdat vorige week de telefoon van m'n mentor afging en hij hem niet wou inleveren bij mij dus die leraren moet niet zeuren ![]() ~ GoddeS ~
||
Citaat:
volgens mij mag dat wel, het zijn namelijk huisregels en die mogen ze zelf bepalen.
|
niet lullig bedoeld ofzo hoor, maar waarom neemt iedereen altijd z'n mobiel mee naar school? je mag hem niet opnemen, niet af laten gaan en bovendien hebben zo goed als al je vrienden ook school, dus zul je ook al niet zo veel smsjes ontvangen... Waarom dan zo'n duur ding mee naar school nemen?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat wel door de vingers gezien word is het in de beslag nemen voor de rest van de dag. leraren kunnen opzich een hoop machtsvertoon opvoeren met zon maatregel omdat je tot je 16e zelf nog geen aangifte mag doen. ben je ouders als 16 jaar ? dan mag je zelf naarde politie gaan om aangifte te doen. oom agent zal dan uitleggen op school wat wel en wat niet kan .. en de leraren mogen eigenlijk maar heel weinig . maar er worden wel eens zaken aan gespannen door ouders die ook nog eens verbijsterend vaak gewonnen worden. de school zou overigens wel een klacht bij je telecom aanbieder lunnen aanbieden. maar het afsluiten van je tlefoon is erg verweg omdat je inprincipe niks illegaals doet met je telefoon. MAAAR EEN TIP : voorkom gezeik en wees tijdens de ls zo sociaal omje mobiel uit te zetten. groetjes jelle |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zeker als je een dergelijke zaak lang weet te rekken .. er zijn namelijk mensen die daar schatrijk zijn geworden .. terwijl ze inmiddels rustig doorbelden .. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar als je nou gewoon zegt dat het heel erg belangrijk is ofzo, dan mogen wij altijd gewoon de telefoon opnemen, dus je kunt als het ware ook gewoon een btje begrip van je leraar vragen... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ontopic: bij ons zeggen de leraren dat je je mobiel kwijt bent voor de rest van het schooljaar, maar dat is natuurlijk in pratijk nooit zo. Ik weet niet, mijn mobiel staat sowieso (bijna) altijd op stil, dus ook als ik op school ben...
||
![]() |
Citaat:
enofficieel moeten ze van je spullen afblijven .. maar ja doofpot cultuur he . de meeste leraren hebben niet door dat ze en strafbaar feit begaan als ze zoiets doen ... als er een aangifte van komt dan komt de politie naar school toe en heb je zo je telefoon terug .. sja helaas moeten de 16 minners op de blauwe ogen van hun ouders vertrouwen .. als je al 16 of 17 bent kun je zelf aangifte doen. maar uhh gewoon lekker je gsm uitzetten .. dan heb je dat gelul allemaal niet .. ik zou er maar aan wennen want als je tel op een hogeschool in de college zaal af gaat zou je weleens je studie kunnen verpesten.. zou zonde zijn ! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen flauw idee. Volgens mij plegen ze op die manier niet een strafbaar feit: ze nemen immers die GSM wel onder zich, maar niet met het oogmerk zich dat wederrechtelijk toe te eigenen. Diefstal of verduistering is dus niet te bewijzen.
Ik ben bang dat er weinig aan te doen is...of zou één van de juridisch geschoolden hier mij een plezier willen doen en een bepaling noemen op grond waarvan we uitsluitsel kunnen krijgen? Want iedereen hier gokt maar wat... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De richtlijn was nu in ieder geval zo dat mobieltjes niet meer in beslag werden genomen maar dat leerlingen die hun mobieltje meenamen de klas uit werden gestuurd.
|
Van mij zouden ze 'm i.i.g. niet krijgen... dat is mijn mobiel en daar blijven zij met hun poten vanaf.
Maar ik zet sowieso altijd het geluid af ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik niet inzie is waarom het in beslag nemen van een mobieltje door een leraar wél een strafbaar feit oplevert wanneer het op naam staat van de ouders, en níet wanneer het op naam staat van de tiener. Dat causale verband stel jij hier, maar ik denk niet dat dat juist is. Maar goed, het privaatrechtelijk gedeelte terzijde. Ik vraag me af welk strafbaar feit het dan oplevert. Ik denk persoonlijk geen. Immers, zoals ik al zei vallen diefstal en verduistering niet te bewijzen. De strafrechtelijke weg is dientengevolge dan ook afgesloten (nog los van het feit dat het hier ging om een procedure die gestart was door de ouders zelf, wat in een strafproces niet mogelijk is, tenzij het gaat om een procedure op grond van artikel 12 Sr maar dat lijkt me voor een mobieltje erg onwaarschijnlijk). Een burgerlijke vordering dus. Wat ik me zou kunnen indenken is de revindicatie (art. 5:2 BW). Immers, het mobieltje is en blijft eigendom van de tiener of, zo je wil, de ouders. Een zaak die zich onder iemand bevindt die haar zonder recht houdt, is verplicht haar op de eerste vordering van de rechtmatige eigenaar terug in zijn macht te brengen. Waarschijnlijk is dat gebeurd en dat is denk ik wel een bevredigende oplossing van het probleem. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn privaatrechtelijk kennis is nog bijzonder pril ![]() Ojah, en er is natuurlijk een verschil tussen het mobieltje en het abonnement. Maar gezien het feit dat je vaak een mobieltje koopt in combinatie met een abonnement denk ik dat in het maatschappelijke taalgebruik die dingen als één ding worden gezien. Daarom zal de VPRO-gids het onderscheid niet hebben gemaakt.
Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 18:38. |
![]() |
|
gewoon niet inleveren er is geen leraar die je dat kan dwingen, Ze sturen je de klas uit, en als je op gesprek moet komen zeg je dat het een speelgoed ding was dat afging en dat je niet eens een telefoon hebt oid. Je levert gewoon da nep ding in, ze kunnen doen wat ze willen maar als je zegt dat je het nie hebt en als je ouders eenbeetje meerwerken werkt het
![]() |
![]() |
|
Geen idee of het mag maar mijn lerares geschiedenis die pakt je gsm als hij afgaat en dan neemt ze op hahaha!!! Opzich heel grappig, denk je je makker te bellen krijg je een lerares.. Ze geeft hem dan wel terug...
Maar op mijn vorige school, ik zat in de eerste en had zo'n leuke laserpointer ding. Een makker van me schijnt er heel de tijd mee op de lerares haar kont. Redelijk lachen tot ze hem afpakte... Ga ik na 2 weken verhuizen en vraag hem dus terug. Geeft ze hem niet.. Ik weg, zonder laserpointer, das toch gewoon stelen????
|
ik zou em niet inleveren, het is MIJN eigendom, en als ie 1x afgaat kan de leraar er maar 20 sec. last van hebben (ookal zal ie eigenlijk helemaal geen last hebben)
ze doen het gewoon om je te treiteren. ik weet mijn regeling niet, nooit uitgeprobeerd ![]()
|
Hmm... bij ons op school geldt die regel ook, maar ze zien heel wat door de vingers
![]() Maar goed, ik was mn mobiel wel 2 dagen kwijt toen ik zat te snaken en te smsen (dus niet eens te bellen) in de mediatheek. Dus bij ons ligt t een btje aan de docent.. En of het mag? Vast wel, anders was er allang bezwaar tegen gemaakt, toch? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ik denk niet dat de school diefstal pleegt, wanneer ze een telefoon tijdelijk innemen. Wel vind ik het jammer dat een school zoiets doet. Zelf zet ik het geluid van mijn telefoon altijd uit, maar ik kan me voorstellen dat ik dat een keer vergeet. Voor mij zou dat echt heel vervelend zijn om mijn mobiel een week/maand te moeten missen. Bovendien zijn er zelfs leraren van wie de telefoon weleens afgaat, ik denk niet dat het dan eerlijk is om dan met andere maten te meten. Ik begrijp ook niet waarom ze leerlingen perse op deze manier willen straffen, je kan ze toch bijvoorbeeld na laten blijven. Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 20:33. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Psychologie |