Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 13:51
D@mien
D@mien is offline
Als ik een CDtje in mn computer wil afspelen (ik behoor tot de groep mensen die geen losse CD speler hebben ) dan gaat Winamp braaf zoeken naar titels van die nummers op internet (CDDB ofsow). Deze vindt ie dan wel, maar vaak vind ik ze net ff niet goed. Ik kan alleen niet de file info aanpassen in Winamp...dit moet ik dan weer via omwegen voor elkaar krijgen.
Bestaan er plugins voor Winamp die dit wel mogelijk maken? Of kijk ik met mn neus en is het gewoon mogelijk?

Ik wil dus: de Artist en Songtitle kunnen aanpassen van een CD in Winamp.
Oud 25-05-2004, 14:16
Mu
Mu is offline
Citaat:
D@mien schreef op 25-05-2004 @ 14:51 :
Als ik een CDtje in mn computer wil afspelen (ik behoor tot de groep mensen die geen losse CD speler hebben ) dan gaat Winamp braaf zoeken naar titels van die nummers op internet (CDDB ofsow). Deze vindt ie dan wel, maar vaak vind ik ze net ff niet goed. Ik kan alleen niet de file info aanpassen in Winamp...dit moet ik dan weer via omwegen voor elkaar krijgen.
Bestaan er plugins voor Winamp die dit wel mogelijk maken? Of kijk ik met mn neus en is het gewoon mogelijk?

Ik wil dus: de Artist en Songtitle kunnen aanpassen van een CD in Winamp.
Een ID3-tag staat in het bestand opgeslagen. Het gaat hier om een CD. Die hebben geen ID3-tags. Alleen MP3-bestanden hebben ID3-tags. Bovendien is een CD-Rom read-only.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 15:16 :
Een ID3-tag staat in het bestand opgeslagen. Het gaat hier om een CD. Die hebben geen ID3-tags. Alleen MP3-bestanden hebben ID3-tags. Bovendien is een CD-Rom read-only.
Originele CD kopieren met CD-TEXT waar je zelf de tekst van aanpast
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 15:59
Mu
Mu is offline
Citaat:
eddie schreef op 25-05-2004 @ 15:47 :
Originele CD kopieren met CD-TEXT waar je zelf de tekst van aanpast
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
RIP je CDs naar je hardeschijf en geef je CDs weg ofzo. Rippen doe je met Lame MP3 192kbps VBR (ik gebruik dBPowerAMP). Met MP3s kun je gewoon de ID3 tag aanpassen naar wens.
Oud 25-05-2004, 17:11
Mu
Mu is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2004 @ 17:15 :
RIP je CDs naar je hardeschijf en geef je CDs weg ofzo. Rippen doe je met Lame MP3 192kbps VBR (ik gebruik dBPowerAMP). Met MP3s kun je gewoon de ID3 tag aanpassen naar wens.
Beetje snel, die dBPowerAMP van jou?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 18:11 :
Ligt aan je computer of het snel is...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Mu schreef op 25-05-2004 @ 18:11 :
dBPowerAMP gebruikt LAME als compressor. LAME is niet supersnel maar levert wel goede geluidskwaliteit. Boeie dat je minuutje moet wachten per audiotrack.
Oud 25-05-2004, 18:28
Manuzhai
Manuzhai is offline
Als je kwaliteit belangrijk vindt kun je volgens mij beter EAC gebruiken, zoals Dobermann aangeeft in het centrale Audio/Video topic.
Oud 25-05-2004, 18:33
freyk
freyk is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 25-05-2004 @ 19:28 :
Als je kwaliteit belangrijk vindt kun je volgens mij beter EAC gebruiken, zoals Dobermann aangeeft in het centrale Audio/Video topic.
Offtopic: Het valt me op dat jullie deze topic niet meteen sluiten en ze doorverwijzen naar de centrale topic, Manuzhai en Enlightenment
Oud 25-05-2004, 23:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
freyk schreef op 25-05-2004 @ 19:33 :
Offtopic: Het valt me op dat jullie deze topic niet meteen sluiten en ze doorverwijzen naar de centrale topic, Manuzhai en Enlightenment
De vraag van de topicstarter gaat over ID3 tags in Winamp, dat heeft opzich niets met Audio te maken. Maar als hij zijn cdtjes wilt gaan rippen en daar vragen over heeft, is het centrale topic de juiste plaats.
Oud 26-05-2004, 07:23
D@mien
D@mien is offline
Het 'probleem' is juist dat ik die CD niet wíl rippen (ok, hij staat al op mn HDD..maar ik ik heb em uit puur respect gekocht)
Dat CDDB haalt van het internet info op wat lijkt op een soort ID van je CD...hij downed een tracklist voor die CD en slaat dat op op je HDD.. Die info kan je met bijv. de standaard CDspeler van windows('98) wijzigen, maar via winamp kan ik et niet vinden.
In XP heb ik et ook wel es gedaan, maar ik kan nu ff niet meer bedenken hoe ik dat geflikt heb..

[edit]CDDB heeft een kloterige tracklist gedowned..hij zet overal '???? -' tussen mn artist en trackname...en dat blijftie doen[/Edit]

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 07:56.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:56
Engadin
Engadin is offline
Je hebt dan wel uit respect dat cd-tje gekocht, zolang je je geripte zooi niet door iemand laat copieern is er niets aan de had.
Oud 27-05-2004, 16:56
Mu
Mu is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2004 @ 18:55 :
dBPowerAMP gebruikt LAME als compressor. LAME is niet supersnel maar levert wel goede geluidskwaliteit. Boeie dat je minuutje moet wachten per audiotrack.
Ik gebruik ook lame ja...helaas duurt het bij mij ongeveer even lang als het track duurt, uurtje of meer voor een hele CD
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Mu schreef op 27-05-2004 @ 17:56 :
Ik gebruik ook lame ja...helaas duurt het bij mij ongeveer even lang als het track duurt, uurtje of meer voor een hele CD
Kwaliteit duurt even ja, verder is het afhankelijk van de snelheid van je processor/geheugen/chipset.
Oud 17-06-2004, 10:55
D@mien
D@mien is offline
Ik heb de oplossing gevonden.
Winamp 5 kan het wel wijzigen...
Als je in de 'Media Library' naar de schijf gaat waar de CD inzit dan moet je op een track klikken en dan kan je met 'CD info' de artiest etc. wijzigen

Ik dacht dat dit wel leuk was om te weten voor de mensen die hier ook mee zitten.
Reageren

Regels voor berichten