Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 13:39
Garbage
Garbage is offline
Ik heb gisteren een boete gekregen op een demo,
wegens samenscholing,dreiging tot wanorde en niet opvolgen van een bevel van de politie..
die 2e vind ik zowiezo belachelijk.. en ik heb niet een bevel gehad.. dus daar klopt ook iets niet..

wat moet ik dan doen?

geen idee waar dit thuishoort..
Oud 06-06-2004, 13:42
freakinaround
freakinaround is offline
als je nou eens de situatie erbij vertelt
Oud 06-06-2004, 13:55
little nemo
little nemo is offline
als t goed is staat t op de boete waar je beroep kan aantekenen, iig zou ik ermee naar een rechtswinkel gaan want zomaar beroep aantekenen is kansloos en dan moet je alleen maar meer dokken
Oud 06-06-2004, 14:01
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-06-2004 @ 14:55 :
als t goed is staat t op de boete waar je beroep kan aantekenen, iig zou ik ermee naar een rechtswinkel gaan want zomaar beroep aantekenen is kansloos en dan moet je alleen maar meer dokken
wat is een rechtswinkel?
Oud 06-06-2004, 14:03
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 06-06-2004 @ 14:42 :
als je nou eens de situatie erbij vertelt
we hadden een tegendemonstratie tegen de NVU met de AFA, we mochten niet verder van de polite.. probeerden het toch(met een groep van 300 man..) 1e linie lukte maar toen kwam ME, en dat lukte niet.. we mochten ook niet meer terug, de ME had ons ingesloten, en besloot ons alle 300 maar op te pakken..
Oud 06-06-2004, 14:09
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 06-06-2004 @ 15:01 :
wat is een rechtswinkel?
daar werken rechtenstudenten, die geven gratis juridisch advies en die helpen je met dat soort dingen enzo, ga naar google en typ rechtswinkel en je woonplaats (of een stad in de buurt als je in een dorp woont) en je vindt wel waar dr bij jou 1 is, die kunnen t voor je uitzoeken of je kans maakt om dr vanaf te komen...
Oud 06-06-2004, 17:32
iamcj
iamcj is offline
Je zegt zelf dat je niet verder mocht van de politie en je deed het toch. Je hebt dus een bevel genegeerd, iets gedaan wat niet mocht en dus krijg je een boete.

Denk niet dat de officier van justitie medelijden met je zal hebben als je beroep aantekent. Je wist nl waar je mee bezig was.
Oud 06-06-2004, 18:41
Verwijderd
Haha, heb jij in die sporthal gezeten? Respect. Maar ja, de bevelen van de politie niet opvolgen was natuurlijk niet netjes en bovendien strafbaar...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:36
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
iamcj schreef op 06-06-2004 @ 18:32 :
Je zegt zelf dat je niet verder mocht van de politie en je deed het toch. Je hebt dus een bevel genegeerd, iets gedaan wat niet mocht en dus krijg je een boete.

Denk niet dat de officier van justitie medelijden met je zal hebben als je beroep aantekent. Je wist nl waar je mee bezig was.
ja,de politie heeft niks gezegd, ze stonden ons tegen te houden

maar ze kunnen toch geen boete geven voor neiging tot wanorde? dus dan zouden ze hem moeten verlagen

Citaat:
perseus schreef op 06-06-2004 @ 19:41 :
Haha, heb jij in die sporthal gezeten? Respect. Maar ja, de bevelen van de politie niet opvolgen was natuurlijk niet netjes en bovendien strafbaar...
ja, ik heb daar gezeten.. en even voor de duidelijkheid, het is niet prettig om je pis op te houden 6 uur lang en je mag niet naar de wc.. terwijl er een wc een meter naast je staat.
Oud 06-06-2004, 19:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 06-06-2004 @ 20:36 :
ja,de politie heeft niks gezegd, ze stonden ons tegen te houden

maar ze kunnen toch geen boete geven voor neiging tot wanorde? dus dan zouden ze hem moeten verlagen

ja, ik heb daar gezeten.. en even voor de duidelijkheid, het is niet prettig om je pis op te houden 6 uur lang en je mag niet naar de wc.. terwijl er een wc een meter naast je staat.
nah waar je denk ik t meeste kans mee maakt is dat je 15 bent (hoe schattig ) en dus onder het jeugdstrafrecht valt. ik weet niet precies hoe dat zit maar als je dat dus door zo'n rechtswinkel uit laat zoeken kan je dr wellicht nog vanaf
Oud 06-06-2004, 19:45
Verwijderd
Hoeveel moet je betalen dan?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:16
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
MCH schreef op 06-06-2004 @ 20:45 :
Hoeveel moet je betalen dan?
niet zo heel veel, 100 euro..
maar aangezien ik dat niet heb.. en ook omdat ik het er gedeeltelijk niet mee eens ben.
Oud 06-06-2004, 20:16
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-06-2004 @ 20:38 :
nah waar je denk ik t meeste kans mee maakt is dat je 15 bent (hoe schattig ) en dus onder het jeugdstrafrecht valt. ik weet niet precies hoe dat zit maar als je dat dus door zo'n rechtswinkel uit laat zoeken kan je dr wellicht nog vanaf
ja heb je denk ik wel gelijk in, daarom mocht ik gisteren ook als 1 van de eerste weg..
Oud 06-06-2004, 20:17
Pim89
Pim89 is offline
Waarvoor was die demonstratie dan ?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:23
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
Pim89 schreef op 06-06-2004 @ 21:17 :
Waarvoor was die demonstratie dan ?
het was een tegen demonstratie tegen de NVU(nederlandse volks unie..), extreem rechts.
Oud 06-06-2004, 20:36
Verwijderd
Ohja, ik zag het op TV. De AFA wilde natuurlijk met geweld optreden tegen de NVU, omdat vrijheid van meningsuiting natuurlijk niet voor iedereen geldt, hoe komt men daar nou bij
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 21:36 :
Ohja, ik zag het op TV. De AFA wilde natuurlijk met geweld optreden tegen de NVU, omdat vrijheid van meningsuiting natuurlijk niet voor iedereen geldt, hoe komt men daar nou bij
nah als dat toch hun mening is, dan mogen ze die wat mij betreft wel uitdragen hoor...like wie ben jij om te zeggen dat zij niet mogen zeggen dat de NVU nix mag zeggen?? dus je moet je mond maar houden nare
Oud 06-06-2004, 20:55
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 06-06-2004 @ 21:23 :
het was een tegen demonstratie tegen de NVU(nederlandse volks unie..), extreem rechts.
Dan heb ik totaal geen respect voor je.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 06-06-2004 @ 21:41 :
nah als dat toch hun mening is, dan mogen ze die wat mij betreft wel uitdragen hoor...like wie ben jij om te zeggen dat zij niet mogen zeggen dat de NVU nix mag zeggen?? dus je moet je mond maar houden nare
Dat mogen ze wel zeggen, dat ontken ik ook niet. Het is alleen zo jammer dat er meteen weer geknokt moet worden. Dat bedoelde ik: blijkbaar was AFA van plan de NVU met geweld het zwijgen op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:58
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Pim89 schreef op 06-06-2004 @ 21:55 :
hahaha wie wil dr nou respect van een domme lpfer
Oud 06-06-2004, 21:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2004 @ 21:57 :
Dat mogen ze wel zeggen, dat ontken ik ook niet. Het is alleen zo jammer dat er meteen weer geknokt moet worden. Dat bedoelde ik: blijkbaar was AFA van plan de NVU met geweld het zwijgen op te leggen.
mmm..dat betwijfel ik, t gaat meestal zo met die demos dat beide groepen elkaar gewoon opzoeken en dan gaan vechten, dus niet dat de ene vreedzaam is en de ander niet...
Oud 06-06-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Pim89 schreef op 06-06-2004 @ 21:55 :
Pim de Greef

Staat genoteerd jongen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 06-06-2004 @ 22:00 :
mmm..dat betwijfel ik, t gaat meestal zo met die demos dat beide groepen elkaar gewoon opzoeken en dan gaan vechten, dus niet dat de ene vreedzaam is en de ander niet...
In dit geval dus niet. Via internet liggen beide partijen altijd met elkaar overhoop, maar de mensen van de NVU hebben zich keurig gedragen en rustig gewacht op de AFA's, de AFA's hadden dat natuurlijk ook gewoon moeten doen, maar ja... Ik vind het een beetje jammer.
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2004 @ 22:01 :
Pim de Greef

Staat genoteerd jongen
*Grijns.*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:22
Garbage
Garbage is offline
op het nieuws, toen was er alleen het geweld te zien, vond ik nergens op slaan, de politie was serieus lomp, want we mochten daar niet in,(bleek naderhand) en toen hadden ze ons omsingeld.. dus we konden nergens meer heen

wij wouden naar de NVU gaan, ze omsingelen, en dan laten horen(zonder geweld, tenzij ons provoceren) wat wij vinden..

tuurlijk zouden er wat gevechten komen, dat is logisch...

wij waren met 350 man, en de NVU met stuk of 50.. dus dat had geen zin gehad
Oud 07-06-2004, 16:23
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-06-2004 @ 22:09 :
In dit geval dus niet. Via internet liggen beide partijen altijd met elkaar overhoop, maar de mensen van de NVU hebben zich keurig gedragen en rustig gewacht op de AFA's, de AFA's hadden dat natuurlijk ook gewoon moeten doen, maar ja... Ik vind het een beetje jammer.

heb je gelijk in..
Oud 07-06-2004, 19:55
tandenborstel
tandenborstel is offline
Hehe bij die demo was mn broertje ook opgepakt.
Hij heeft geen boete, zn naam niet gezegd, maja wel vingerafdrukken/foto.. (dus je had t nog kunnen voorkomen)

Tjah.. je bent jong en punk of je bent het niet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 07:27
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 07-06-2004 @ 20:55 :
Hehe bij die demo was mn broertje ook opgepakt.
Hij heeft geen boete, zn naam niet gezegd, maja wel vingerafdrukken/foto.. (dus je had t nog kunnen voorkomen)

maar, hoe lang heeft hij ´vast gezeten´?

de afa is er al mee bezig, dus komt wel goed denk ik
Oud 08-06-2004, 11:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 07-06-2004 @ 20:55 :

Hehe, inderdaad....hoe punk verantwoord.

In dit geval vind ik de AFA de meest kansloze partij omdat zij gewoon wilden vechten. Over het algemeen tsjah....Extreem rechts is in mijn ogen nooit goed, maar extreem links zal ook niet geweldig uitpakken.
Oud 08-06-2004, 11:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
btw: goed bezig op je 15e
Oud 08-06-2004, 14:11
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
birthmark schreef op 08-06-2004 @ 12:26 :
´

zeker..
Oud 08-06-2004, 17:30
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 08-06-2004 @ 12:26 :
nee 20 en alcoholist is een prestatie om trots op te zijn
Oud 08-06-2004, 17:58
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 08-06-2004 @ 08:27 :
maar, hoe lang heeft hij ´vast gezeten´?
Hij was 1-2 uur 's nachts weer vrij, alleen een aantal mensen waar bewijs was voor geweldpleging zaten nog vast.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:04
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 08-06-2004 @ 18:58 :
Hij was 1-2 uur 's nachts weer vrij, alleen een aantal mensen waar bewijs was voor geweldpleging zaten nog vast.

ah kee..
ze waren gisteren allemaal vrijgekomen...
Oud 09-06-2004, 08:04
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-06-2004 @ 18:30 :
nee 20 en alcoholist is een prestatie om trots op te zijn

Wat nou alcoholist? Serieus, je hebt echt geen idee waar je het over hebt. En ik kan ook nog wel een paar leuke dingen van jou bedenken waar je niet trots op hoeft te zijn....

echt waar:
Oud 09-06-2004, 10:23
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 09:04 :

Wat nou alcoholist? Serieus, je hebt echt geen idee waar je het over hebt. En ik kan ook nog wel een paar leuke dingen van jou bedenken waar je niet trots op hoeft te zijn....

echt waar:
geesh 't was niet serieus bedoeld hoor...maar owk, t was wel bedoeld om je te vervelen en dat is kennelijk gelukt
Oud 09-06-2004, 11:02
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 11:23 :
geesh 't was niet serieus bedoeld hoor...maar owk, t was wel bedoeld om je te vervelen en dat is kennelijk gelukt
vond het nogal loos manke nelis
Oud 09-06-2004, 12:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 12:02 :
vond het nogal loos manke nelis
juh, k merkte t...maar t gaat al beter met mn voet dank je
Oud 09-06-2004, 12:15
Chimera
Chimera is offline
Ten eerste maak je tegen dit soort dingen geen schijn van kans. Een sommatie in de wind slaan mag niet, punt. Dat jij de politie 'lomp' vindt is jouw probleem, ze probeerden gewoon een vechtpartij te voorkomen. Oh nee, jullie wouden ze alleen maar omsingelen

Ten tweede vind ik het vrij kansloos dat je dit hier komt melden. Hulp vragen my ass, je wil gewoon laten zien wat voor stoere punker je bent.

Ik ben het trouwens niet eens met het optreden van de politie. Laat extreem links maar fijn met extreem rechts knokken, met een beetje geluk vallen d'r doden
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 12:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 13:15 :

Ik ben het trouwens niet eens met het optreden van de politie. Laat extreem links maar fijn met extreem rechts knokken, met een beetje geluk vallen d'r doden
Ergens heb je gelijk, maar we zijn inmiddels zo 'beschaafd' dat we beter weten. Ik kan me overigens meer in extreem links verplaatsen dan extreem rechts....ahja....the neverending story
Oud 09-06-2004, 12:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 13:27 :
Ik kan me overigens meer in extreem links verplaatsen dan extreem rechts....ahja....the neverending story
Dat is dom. Extreem links is net zo intolerant als extreem rechts, ze discrimineren alleen op andere gronden. Zie bijvoorbeeld de RAF. Vind het best dat je tegen het kapitalisme bent, maar mensen opblazen is alles behalve anno-2004.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:06
Verwijderd
Beide groepen zijn natuurlijk zielig en worden collectief uitgekotst. Het grote verschil is alleen dat extreemrechts tenminste niemand lastigvalt met hun zielige demonstraties (iedereen denkt toch: 'laat die gasten maar') terwijl extreemlinks nog voor veel overlast zorgt met hun kansloze gerel. Dus eigenlijk sla ik extreemrechts nog hoger aan dan extreemlinks.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
Links gaat tenminste uit van gelijkwaardigheid van de normale eens. Helaas zijn er bepaalde figuren die iemand die anders denkt niet kunnen respecteren. Althans, met rust kunnen laten. Ik vind de linkse denkbeelden over het algemeen een stuk beter dan de rechtse.

Helaas zijn de linkse figuren vaak mensen die niet echt nadenken over de gevolgen van hun acties, en daarom zullen ze niet snel resultaat halen. Rechts denkt wel na over de gevolgen en weet wat de consequenties zijn. Dat baart mij daarom veel meer zorgen.

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 14:16 :
Links gaat tenminste uit van gelijkwaardigheid van de normale eens.
We hebben het over extreem links. 'Gewoon' rechts discrimineert ook niet. Extreem linkse groepen molesteren bijvoorbeel nertsfokkers enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:39
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 14:19 :
We hebben het over extreem links. 'Gewoon' rechts discrimineert ook niet. Extreem linkse groepen molesteren bijvoorbeel nertsfokkers enzo.

wat is beter? Extreem rechts die neutrale mensen molesteert? Extreem links dat extreem rechts molesteert? Extreem links dat nertsfarmen in de fik steekt....

Aan beide kanten zitten figuren die extreem kansloos zijn.
Ik heb me trouwens verkeerd uitgedrukt. Ik ben eerder voor links dan rechts, extremisme wil ik in beide gevallen niets mee te maken hebben.
Zo
Oud 09-06-2004, 15:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 14:19 :
jah goeie acties zijn dat...verder vind ik beide groepen redelijk kansloos alleen ik ben het gewoon veel meer eens met de motieven van extreem links
Oud 09-06-2004, 16:27
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-06-2004 @ 13:15 :

Ten tweede vind ik het vrij kansloos dat je dit hier komt melden. Hulp vragen my ass, je wil gewoon laten zien wat voor stoere punker je bent.
nee, ik heb daar allemaal geen verstand van, en me ma ook niet..
dus.. dacht ik laat ik het hier maar vragen..

want ik ben zon geweldige punker niet. dit was mijn eerste demo, en was uit de hand gelopen wat voor mij niet de bedoeling was.

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:53
Braakdraak
Braakdraak is offline
Hoe kan een 15-jarig jochie die niet eens 'sowieso' kan spellen nou verstand hebben over politieke richtingen?

Of ben je een meelopertje die met zijn vriendjes stoer wou gaan doen door te demonsteren? Of ben jij iemand die de vrijheid van meningsuiting wil vernietigen?

De meeste mensen weten achterlijkheid wel een nieuwe definitie te geven, ja.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 09-06-2004 @ 14:16 :
Links gaat tenminste uit van gelijkwaardigheid van de normale mens. (...bla...)
So what? Waarom zou dat per definitie een beter uitgangspunt zijn dan ongelijkheid? Maakbaarheid en gelijkheid is zó achterhaald. Nog erger om daarom te gaan rellen dus. Maar laten we dit topic niet verzieken tot een good ol' links-rechts-scheldtopic.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2004 @ 18:02 :
So what? Waarom zou dat per definitie een beter uitgangspunt zijn dan ongelijkheid? Maakbaarheid en gelijkheid is zó achterhaald. Nog erger om daarom te gaan rellen dus. Maar laten we dit topic niet verzieken tot een good ol' links-rechts-scheldtopic.
gelijkheid is anders wel ff iets heel anders dan gelijkwaardigheid. gelijkwaardigheid is absoluut niet achterhaald
Oud 09-06-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 09-06-2004 @ 18:03 :
gelijkheid is anders wel ff iets heel anders dan gelijkwaardigheid. gelijkwaardigheid is absoluut niet achterhaald
Dat hangt ook maar af van welke maatstaf je hanteert. Als jij iemands bijdrage aan de welvaart als maatstaf neemt, dan zijn een hartchirurg en een steuntrekker écht niet gelijkwaardig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten