Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zag de titel en dacht meteen:'Ohh, hier móet ik reageren,' ![]() ![]() Ik woon nu ongeveer twee jaar samen, geloof ik... Vanaf m'n 17de dus. Mijn vriend woonde eerst alleen in een studio (= één kamer met keukentje erin en badkamer erbij), vrij klein. Ik kwam er bij en dat was natuurlijk wennen. We moesten in het begin echt aan elkaar wennen. Ik had mijn manieren, hij de zijne. Dus vooral de eerste maand heel erg aan elkaars manieren wennen, bij elkaar logeren is toch heel anders namelijk. In het begin dus ook wel eens ruzie, best flink ook wel eens. Daar moet je doorheen, het hoort er een beetje bij imo ![]() Dat was voor ons eigenlijk het grootste 'probleem'. Zorg in het begin ook dat je dingen voor jezelf vindt, wees niet te afhankelijk van elkaar. Mijn vriend en ik werden in het begin wel gedwongen samen dingen te doen, of in ieder geval véél rekening met elkaar te houden (als de een wil slapen en de ander muziek wil luisteren in dezelfde kamer... dan moet iemand kiezen...), maar uiteindelijk konden we daar heel goed mee om gaan. Verder... *denkt* Ja, verder veranderde er voor mij/ons weinig. We verdeelden de huishoudelijke taken en geldzaken (ik betaal álle boodschappen en andere huishoudelijke dingen, hij de huur bv, in verhouding klopt dat ongeveer wel). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Mijn vriend werkt zo'n 12 uur per dag, 7 dagen per week, veel dus, ik zie hem dus niet heel veel, 's ochtends even en 's avonds weer. En vakanties doen we dingetjes samen, maar ook nooit 24/7...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tip 2): Mocht je Tip 1 in de wind slaan, hou er dan rekening mee dat die relatie behoorlijk eindig is, en zorg dat je ouders niet je kamer gaan verhuren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals Duskcrib al zei: als je geen ervaring hebt met alleenwonen, en dus alles nog moet leren, lijdt dit geheid tot problemen. Waarschijnlijk wordt hij d'r binnen de kortste keren gek van half haar vaderfiguur te worden. Daarnaast is ze 17, en op die leeftijd is je huidige vriend over 't algemeen niet die persoon waar je de rest van je leven mee samen bent. Samenwonen is een hele grote stap met een hele grote impact. Ze moet nog gaan studeren, dan veranderen d'r ook erg veel dingen, en de kans dat hun relatie overeind blijft is gewoon erg klein. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik zou het inderdaad ook niet doen. Ik zou graag met mijn vriend samenwonen hoor, maar ik denk dat ik qua persoonlijke ontwikkeling nog niet in staat ben om dan even onafhankelijk te blijven als ik nu ben. Ik heb nog een hoop te leren wat dat betreft en daarbij geen enkele haast. Ik wil eerst hem, zonder samen te wonen, alle vrijheid kunnen geven die hij nodig heeft en daarbij zelf gewoon verder ontwikkelt zijn in mijn persoonlijkheid. Hij is op veel gebieden gewoon een stuk zelfstandiger en heeft veel minder nodig van anderen. Dat is denk ik het verschil wat een relatie zou kunnen nekken wanneer je samen gaat wonen. Als dergelijke dingen echter totaal niet aan de orde zijn, hoeft het geen probleem te vormen en kan wennen genoeg zijn. En nou ja. Ik heb nog een heel leven om bij hem te zijn. Dan doe ik liever eerst andere ervaringen op die niet meer mogelijk zijn wanneer ik samen met hem woon (zoals het op jezelf wonen), daarna komen die verdere stappen wel weer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ij denkt dat 't goed gaat, go for it, niet mijn probleem. Maar als ik kijk naar die mensen in mijn omgeving die wel zijn gaan samenwonen op een dergelijke leeftijd, die ik dat het meestal toch gewoon misgaat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou echt juist meer tijd hebben voor vriendinnen en dergelijke hoor, zou ik samenwonen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: ik ga ook samenwonen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
On topic: 17 jaar en dan al samenwonen ![]() Veel "plezier" en geluk in ieder geval. Een tip: je ziet elkaar nu elke dag en dat kan snel saai worden of je aan elkaar irriteren. Probeer het "spannend" te houden. En kleine ruzies en ergernissen te voorkomen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zult ook wel begrijpen dat het voor mensen die het om zich heen alleen nog maar mis hebben zien gaan met gaan samenwonen op de manier die jij nu doet, erg skeptisch zijn. Weggaan uit je ouderlijk huis is gewoon zoveel meer dan alleen maar niet meer bij je ouders wonen. Je kunt het geluk hebben dat het bij jullie gewoon heel goed gaat hoor, dat er geen stress bij komt kijken want dan ontstaan er natuurlijk veel minder spanningen. Ik heb in 1 huis gewoond met een stelletje en rond dat huis was gewoon heel erg veel stress, dat had echt een naar effect op hun relatie. En twee anderen die samen gingen wonen direct vanuit het ouderlijk huis, wat de relatie echt bijna de kop heeft gekost. Zij is weer thuis gaan wonen en nu werkt het pas weer :/ Het is imo op die leeftijd gewoon een heel ander soort stap dan op je 25e ofzo. 17, dan ga je je gewoon nog zo ontwikkelen. Ik hoop echt dat dat goed gaat komen voor jullie ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Samenwonen en invloed op studiefinanciering Klaas B. | 10 | 30-08-2010 09:20 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen, wel of toch juist niet? Verwijderd | 17 | 18-09-2009 19:58 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op je vrienden omdat zij wel samenwonen Blackeyed | 34 | 01-02-2009 21:12 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen met 1 inkomen Blackeyed | 32 | 27-10-2005 16:43 | |
Liefde & Relatie |
Wie kent iemand, of werkt zelf full-time in de horeca? Hoe gaat dat met je relatie? G.T.C. | 15 | 05-10-2004 12:34 | |
Seksualiteit |
sexy samenhokken ~Sjeherazade~ | 22 | 08-07-2003 11:33 |