Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 15:38
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, dit heb ik al ongeveer een jaar, als het al niet langer is. Hier het probleem:
Sinds vorig jaar heb ik soms ontzettende pijn aan mijn hand. Vooral toen ik nog tenniste, had ik zoveel pijn, dat ik niet meer kon smashen/serveren. Af en toe werd het dan wat minder, maar als ik dan een keertje een bal verkeerd smashte/serverde, kwam het weer.
In de winter ben ik toch maar naar de dokter gestapt, een best grote stap voor mij. Niet dat ik bang ben, maar omdat ik leef volgens het principe: ''Wat je lichaam zelf kapot maakt, kan je lichaam ook zelf weer maken''. (Neem ook nooit pijnstillers ofzo maar dat terzijde). De dokter zei dat het waarschijnlijk een gescheurde pees was. Zij zelf kon er niks aan doen en het kon lange tijd (lees: maanden) duren, voordat het zou genezen. Ik moest maar gewoon rustig aan doen.
Eigenwijze ik ging gewoon lekker door met tennissen. Altijd weer hetzelfde. Af en toe lekker een potje tennissen, maar vaak met pijn in de hand het veld af.
Nu heb ik al sinds de winter niet meer getennist. Toch begint de pijn weer terug te komen. Ik heb het een tijd niet gehad, maar opeens was het daar weer.
Ik ben eigenlijk van plan om toch maar weer even naar de dokter te gaan, desnoods een X-Ray laten maken. Denk niet dat het zo ver hoeft te komen, maarjah.
Nou mijn vraag aan jullie: Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? Wat hebben jullie eraan gedaan en hoe lang heeft het geduurd totdat de pijn definitief weg was?
Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:18
Rundfunk
Rundfunk is offline
Ja ik heb het ook een paar jaar geleden gehad... Ik had een onstoken pees in mijn schouder en eigenlijk zat mijn hele nek vast. En zoals jij zegt had ik altijd last van mijn handen/polsen... Op een gegeven moment werd het zo erg dat mijn armen de hele tijd pijn deden, ook bij het schrijven wat heel irritant is als je op school zit.
Ik zat op volleybal en moest dus voor een halfjaartje stoppen (wat ik dus wel heb gedaan ). Ik ging naar een fysiotherapeut en die leerde mij allemaal oefeningen voor mij rug/nek/schouders die echt heel erg goed hielpen! Het kwam er ook op neer dat ik vaak heel krom zat/liep bijvoorbeeld in de klas en op de fiets. Ik geloofde het eerst niet, ik vond dat ik wel recht zat en toen plakte de fysio een stuk tape verticaal op mijn rug en elke keer als ik scheef ging zitten/lopen voelde ik dat meteen! Het was dus waar. Dus er waren allemaal verschillende oorzaken maar ze leidden allemaal naar erg zere armen... Misschien dat jij ook even naar de fysio kan? Kun je altijd horen of het je helpt of niet.

Nu voel ik het soms weer, als ik bijvoorbeeld lang moet schrijven maar dan stop ik even...

Regels voor berichten