Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
gezet... Citaat:
ander. Ik weet niet zo goed wat te zeggen verder, behalve dat dit schuldgevoel ontzettend herkenbaar voor me is. En dat ik echt hoop dat je jezelf geen zware last oplegt door jezelf de schuld toe te schrijven ed... ... Sterkte.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar ik me eigenlijk t meest over verbaas is dat ze het zo lang stil hebben kunnen houden...ik bedoel, mensen worden vroeg of laat gemist toch, zeker op school merk ja dat mensen er al een par weken niet zijn...paar dagen ok, dat kan ziekte zijn, maar na n paar weken is er toch vaak wel iemand die vragen gaat stellen? Maar inderdaad kun jij jezelf niets verwijten, als hij je er niets over verteld heeft. En misschien zijn er wel dingen waarvan je nu zegt "dat was een teken", maar dat kon je toen niet weten, en daar moet je je dan ook niet schuldig over voelen...jij kon het niet weten
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hoort bij zelfmoordgevallen ook erg vaak dat 'men het niet zag aankomen' en dat 'niemand heeft gemerkt dat hij problemen had'. Dat komt dus juist doordat mensen die het al echt besloten hebben, daar niet mee lopen te leuren. Ik vind het inderdaad ook kwalijk dat die school het heeft stilgehouden. Het is natuurlijk in beginsel de taak van de ouders om een rouwadvertentie te plaatsen en de boel te regelen, maar als klasgenoten heb je wel 'recht' op informatie als iemand langere tijd afwezig is. Dat is gewoon menselijk fatsoen. |
![]() |
||
Citaat:
Kwalijk van de school is het wel, maar ik vind t ook wel raar, hoewel ik me nu besef dat veel scholen natuurlijk geen lessen meer hadden en dat je mensen dus ook moeilijk kunt missen dan. mjah school had wel kunnen informeren denk ik, was wel zo netjes geweest
||
Citaat:
(sorry als dit al gezegd is in die replies erna, ben te moe om dat helemaal door te lezen ![]() Quincy: pas op dat je er niet teveel in opgeslokt raakt, je lost daar niks mee op, sterker nog, je maakt het er alleen jezelf moeilijker mee. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast heb jij naar eer en geweten gehandeld, jij kunt er verder niets aan doen. Neem je tijd om dit te verwerken, wat misschien niet eenvoudig is, maar ga jezelf geen verwijten maken...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(is wat mij nu als eerste in mij op komt, ik lees niet hoe je het echt ervaart/ hoe je, je er onder voelt; niet dat dat moet, maar je gevoel hierin is denk ik heel belangrijk)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En een 'reden voor zelfmoord' is er altijd, ook al zien andere personen die niet. Iets dat zeer onschuldig en klein lijkt voor buitenstaanders kan juist de reden zijn voor zelfmoord, het is maar waar je zelf je 'prioriteiten' legt. Meestal willen mensen die zelfmoord plegen niemand kwetsen, maar kunnen ze gewoon niet verder leven, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die juist zelfmoord willen plegen uit 'wraak' dus juist om een persoon te kwetsen of duidelijk te maken dat er iets mis is (maar deze laatste groep is meestal niet zo vastberaden, en vaak komt het niet eens tot zelfmoord maar enkel tot dreigementen). |
![]() |
||
Citaat:
Wat die school betreft: het valt te begrijpen dat ze dit niet doen. Enkele jaren geleden was er hier ook een meisje dat zelfmoord gepleegd had (ik zat niet in haar jaar, en kende haar niet zo goed; maar ik kwam haar wel vaak tegen (na school ging ik steeds naar mijn grootouders en zij woonde naast hen) en we praatten soms een beetje [over dagdagelijkse dingen] ). Ik wist dat ze zelfmoord gepleegd had, maar op school is er nooit echt gezegd geweest dat het zelfmoord was (misschien wel in haar klas omdat zo'n dingen eigenlijk in closere kringen wel gezegd kan worden). Ook op haar doodskaartje stond niets van zelfmoord, en dat is maar normaal, vind ik. Zo'n zaken zorgen vaak voor veel spanningen en verdriet in een groep. Het is spijtig dat zelfmoord gebeurt, maar het is een keuze die je maakt en het recht hebt om te maken omdat eutahnasie evengoed mag. Natuurlijk wordt het niet in alle kringen (vooral godsdienstige/conservatieve kringen) aanvaardt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gebeurt en door je af te vragen waarom zul je je er juist niet overheen kunnen zetten. Het lijkt me beter te accepteren dat het is gebeurd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Misschien dat iemand anders het ook heeft gelezen en nog weet waar het stond, want ik heb het niet zo heel goed onthouden.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Topicstarter: je kan aan zulke dingen niets doen. Hij is niet naar jou of iemand anders gekomen omdat hij blijkbaar niet wilde dat mensen het wisten. Dat is zijn keuze geweest en je kan het alleen maar accepteren. Sterkte ![]()
||
Citaat:
I wonder if they'll laugh when I'm death ... Why am I fighting to live If I'm just living to fight? Why am I trying to see When there ain't nothing in sight? Why am I trying to give When no one gives me a try? Why am I dying to live If I'm just living to die? Mijn eigen 'vertaling' hiervan (als ik me down voel): Omdat je tijdens die momenten geen licht meer ziet: je vecht wel om te leven, maar waarvoor vecht je? Het leven bestaat uit niets anders dan te vechten, en is dat het vechten waard? Je probeert wel, maar het lukt niet, elke keer mislukt weer. Je wilt echt doodgraag leven, maar toch is het enige doel van je leven het einde ervan . Het is moeilijker dan het gewoon te zeggen, maar zo'n keuze moet respecteerd worden (afhankelijk van persoon tot persoon natuurlijk: als je elke week begint te roepen en krijsen dat je je polsen gaat oversnijden of een koord gaat nemen, dan is het gewoon aandacht zoeken en zal er niet veel gebeuren behalve dat die persoon zich onsterfelijk belachelijk maakt en zich vreselijk aantelt)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat bedoel je met een les voor de toekomst? Dat je alerter moet zijn of mensen depressief zijn? Dat is een goed streven. Maar vergeet niet dat je depressieve mensen niet kunt bereiken als ze niet geholpen willen worden. Het is goed dat je er een positieve kant van inziet (dat het een les voor je is). Ik ben van mening dat alles wat gebeurt, ook iets positiefs heeft. Ik vind het wel raar dat je het nu pas te horen kreeg. Niet echt netjes. Bovendien kan je zo een hoop onzekerheid en roddels veroorzaken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
weerwolfspel #31 twinkebel | 500 | 03-04-2007 20:36 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
artikelen Mankoe | 2 | 29-01-2006 14:40 | |
Liefde & Relatie |
I need help.. Asperientje | 28 | 08-12-2003 14:27 | |