![]() |
||
Citaat:
bij de tandarts ben ik ook een held hoor ( op sokken wel te verstaan ![]() Probeer als je een spuitje krijgt aan iets anders te denken. Doe desnoods lekker je ogen dicht en probeer je te ontspannen. en nog iets: Ga er niet al uren of zelfs dagen van te voren al over zitten piekeren. En het is altijd een goed idee om even te zeggen dat je er tegenop ziet, dan weet degene van wie je de prik krijgt dat ie een beetje aardig moet doen ![]() Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 16:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik ben wat dat betreft standvast en ik ben met kapje onder narcose gegaan. Ondanks wat die vent allemaal zei. De sukkel. En als je er niet over piekeren ging en ergens anders aandenken hielp...dan was het probleem er niet, toch? Lijkt mij iig. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (je zegt het zo lekker subtiel) nou kijk overal heb je natuurlijk een paar lomperds rond lopen. maar de meeste mensen met een (para) medisch beroep zijn best aardig hoor. als je niet met mensen om kan gaan hoor je er eigenlijk niet thuis Gistermorgen heb ik een meisje hier gehad die al 3 dagen buikpijn had omdat ze een prik moest halen, stond stijf van de zenuwen. daar schiet je helemaal nix mee op je wordt alleen nog banger dat moet je jezelf niet aandoen snappie ? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat wordt dan nog lachen met die hepatitis-B owja en op elkaar oefenen he ![]() ondergetekende was 'n keer of 6 de sigaar ![]() Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 18:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maarja medici zijn nu eenmaal de ergste patienten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zat gewoon te trillen op die bank, die kaakchirurg ging toen een liedje voor me zingen, dat was wel grappig ![]() Ik moest vanochtend naar de dokter om een wratje weg te halen, en had gewoon al helemaal buikpijn .. maarja gelukkig moest ik opnieuw afspraak maken, dus gebeurt het pas over 2 weken... en ik wil eigenlijk meedoen met proefpersoon om medicijnen te onderzoeken, maar dan moet er ook bloed geprikt worden.. Dat heb ik nog nooit gedaan, maar alleen al als ik er aan denk, bah.. misschien moet ik het maar niet doen... of juist wel, misschien wen ik dan een beetje aan die prikken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb geen prikkenangst, maar echt leuk is het nou ook weer niet. Misschien is het vooruitzicht dat ze je 'pijn' doen de hele blokkade. Daar heb ik niet zoveel last van (hell, ik sta het zelfs toe dat de tandarts zonder verdoving een kies trekt als hij dat nodig vind!). Enige wat ik er dus over kan zeggen: probeer te accepteren dat ze je 'pijn' kunnen doen. Je gaat er met geen mogelijkheid dood aan, noch ondervind je ernstige schade. *slechte verwoording*
||
Citaat:
![]() da's 't meest miezerige spuitje dat ik ooit in m'n handen gehad heb. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
je moet ook niet kijken meisje volgende keer gewoon lekker je ogen dicht doen. ow en wat ook helpt: handen op je buik ( net onder je navel) en je buik naar voren laten komen als je inademt .. en dan rustig door ademen. dat haalt 'n hoop spanning weg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat vond ik echt een doos ![]()
||
Citaat:
ik zorg wel altijd dat iemand zich 'n beetje kan ontspannen. ff geduld hebben dus. maar miss had ze haar dag niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij: logisch nadenken enz. helpt 9/10 niet, had het wel geholpen, dan was het probleem er niet geweest. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als mensen over spinnenangst, tandartsangst, vliegangst etc heen kunnen komen dan moet er iets zijn dat je ook hieroverheen kunt komen. Leonoor jij hebt het erover dat je erover piekert vantevoren, zou het bijvoorbeeld helpen als je pas zo kort mogelijk van tevoren weet dat je een prik moet krijgen, een soort van verrassingsprik, je kunt er dan niet meer over piekeren en jezelf overstuur maken. Het is heel moeilijk te begrijpen wat er in mensen omgaat die zo'n angst hebben als je het zelf niet hebt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Voor operaties en dergelijke (iets als een open hart operatie is dan weer iets anders, maar dat lijkt me logisch ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik schijn heel goed te zijn in mensen op hun gemak stellen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zie er lief en eerlijk uit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Even terzijde: weet iemand wat het maximale volume is, wat je aan bloed mag afgeven per jaar? Als vrouw? ![]() Als je donor bent, is het 2x een halve liter. Maar mag je meer bloed kwijtraken, als je het meer 'uitspreidt' over heel het jaar?
||
Citaat:
hoe krijg je 't voor elkaar ![]() Emla is wel fijn spul ja maar werkt meestal niet bij inentingen want die gaan 9 van de 10 keer een spier in. Ontspannen dus |
![]() |
||
Citaat:
![]() die 1e van psycho is 20X vergroot ofzo ![]() zie je meteen hoe dun dat naaldje maar is ![]() (met dank aan karolien de 'n digitale cam bij zich had ![]() Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 16:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|