![]() |
|
![]() |
We hebben thuis een Chello abonement van 50 Oiro. Zonder datalimiet en lekker snel. Nu zijn sinds een tijdje ik en mijn zussen 't huis uit en 's mam en 's pap vinden 't te duur. Ze willen een goedkopere. Ook van Chello, want we hebben nu iets van 3 jaar I-net via hun en dat is perfect.
Nu heb je dus verschillende andere abonementen. Maar die hebben dus wel een datalimiet (per maand). -250 MB -500 MB -1 GB Wat is genoeg? Waarvoor gebruikt 's mam I-net: -Kranten lezen -E-Mailen -Spelletjes ( http://www.pimpernel.com/games/index.html ) Verder nog af en toe dingen opzoeken etc. Beetje surfen enzo. Welke kun je dan 't beste doen? Etc. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
je kunt bij chello zelf opzoeken wat je dataverkeer per maand is. Op basis hiervan zou je een beslissing kunnen nemen. Maar let wel op dat deze paketten langzamer zijn dat wat je nu hebt.
|
![]() |
|
![]() |
's Pap gebruikt nooit I-net.
![]() Alvast dank jullie 2. ![]() http://datagebruik.chello.nl/ ![]() Ik mail even aan 's mam dat ze daar moet kijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zou een fanclub op moeten richten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Jajajajajaja dat kabel iets is waarbij de kwaliteit ernstig fluctueert is nu wel bekend, even als de technische achtergrond van waarom dat zo is. Dus laten we die discussie achter ons houden.
![]() Maar de topicstarter had het over een datalimiet. Ik heb een limiet van 100GB, waar ik geregeld overheen ga. Nu ben ik een vrij actieve downloader, dus dat telt natuurlijk ook mee. 250MB per maand is ongeveer de helft wat een normale modemgebruiker doet. 500MB kun je als modemgebruiker aannemen, die ook wel eens een mp3tje downloadt. Afhankelijk van het gebruik van je vader (ouders?) kun je dus een abonnement nemen wat bij hun internet gedrag past. Ik moet wel zeggen dat ik dergelijke datalimieten zo laag vindt dat je er vrijwel niets mee kunt doen. Van alleen surfen en emailen kun je al gemakkelijk over dat limiet heen, laat staan mp3tjes downloaden en dergelijke. Kijk eens naar ADSL, vanaf €15 met een 2GB limiet, inclusief gratis USB modem. Dat is geen slecht aanbod. Kijk eens op: www.zonnet.nl www.planet.nl www.hetnet.nl www.hccnet.nl Vergelijk het aanbod, maar kijk niet alleen naar de prijs maar ook wat je daarvoor krijgt. Luister naar wat je vader wilt doen op het net en kies dan het beste abonnement dat bij zijn wensen past. Ik raad overigens altijd ADSL aan, zeker nu de prijs van ADSL dermate is gezakt dat ik geen voordeel van kabelinternet meer zie (wel nadelen).
||
Citaat:
![]() vandaag alwéér een mail ontvangen over een te hoog dataverbruik ik heb chello classic btw ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
TS zal waarschijnlijk ook weten dat er meerdere mogelijkheden zijn mbt internet (2-way satteliet ![]() @TS: Persoonlijk denk ik dat meer dan 1 GB genoeg is voor surfen. Verder kun je het uiteraard gewoon proberen. Mocht je er overheen gaan, kun je altijd 'upgraden' ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
chello starter = € 14,95 met een datalimiet van 250 MB snelheid : 128/64 surfsneladsl budget basis = € 19.95 zonder datalimiet snelheid : 256/256 chello easy = € 22,95 met een datalimiet van 500 MB snelheid : 400/128 surfsneladsl budget plus = € 22,95 zonder datalimiet snelheid : 512/256 als ik dat vergelijk zie ik toch dat adsl voordeliger is zowel qua snelheid als limiet. en is het toch weer neit zo offtopic sinds dat het uiteindelijk allemaal om geld gaat. Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 08:55. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
IMO natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zelfs in het verleden waarbij een aanbieder over "onbeperkt downloaden" sprak, stond in de voorwaarden dat er geen excessief gebruik van de dienst gemaakt mocht worden. Onbeperkt = onbeperkt, en dat bestaat simpelweg niet, begrijpelijk. Er is *altijd* een datalimiet. Leased lines á €5000/maand uitgezonderd. ![]()
||
![]() |
Citaat:
het enige dat er staat is : "Datalimiet U heeft GEEN datalimiet op uw SurfSnel ADSL Maximaal abonnement. U maakt dus echt voor één vast bedrag per maand ongelimiteerd van ADSL gebruik via de SURFnet backbone. " al is surfsnel dan ook een van de weinige die het toestaat de internet verbinding als studentenhuis verbinding te gebruiken. ook in de algemene voorwaarde staat verder niets behalve dat ik andermans dataverkeer niet mag storen. tot nu heb ik tussen de 250GB en 300GB per maand aan dataverkeer (op mijn server) dus hoe dan ook tot nu zeuren ze niet en als dat zo blijft prima. |
![]() |
||
Citaat:
mja en dan hebben de meeste providers een MIJN GEBRUIK link planet heeft die alleen niet dus daar doen ze ook niet echt moeilijk.... hier heeft in de begin maanden de verbinding gewoon staan koken....(met 3 studenten gaat het hard hoor ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@unpopular, uitzonderingen zullen er zijn, maar 300GB downloaden op een ADSL verbinding met FUP ga je geheid afgesloten worden. Niet geheel onlogisch, dataverkeer kost geld, daar wil ik voor betalen. Maar wees er open en transparant over. FUP vind ik het verdoezelen van de concrete situatie. Als er echt geen limiet is, onbeperkt zonder sterretje, is er dus ook geen FUP.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar als je over een X aatal Gb heen gaat moet je bijbetalen, maar hey, je hebt geen datalimiet... |
![]() |
||
Citaat:
40GB over mn limiet is ook geen probleem, zolang het maar niet structureel is. Hetzelfde geld voor een limiet waar een "FUP" over rust.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Vraag over datalimiet (met enige spoed :o) Martiño | 3 | 27-04-2010 22:16 | |
Software & Hardware |
[Internet] Chello AUP datalimiet petitie vampiro | 40 | 02-03-2005 09:58 | |
Software & Hardware |
[Win XP] Soundcard en internet-aansluiting Spray rebel | 2 | 23-01-2005 18:04 | |
Software & Hardware |
[Internet] Welk provider nemen? lollol | 34 | 29-05-2004 09:29 | |
Software & Hardware |
[ADSL] datalimiet Verwijderd | 37 | 19-01-2004 17:23 | |
Software & Hardware |
datalimiet pkoster | 6 | 05-01-2004 17:05 |