Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 14:57
Rhinus
Rhinus is offline
We hebben thuis een Chello abonement van 50 Oiro. Zonder datalimiet en lekker snel. Nu zijn sinds een tijdje ik en mijn zussen 't huis uit en 's mam en 's pap vinden 't te duur. Ze willen een goedkopere. Ook van Chello, want we hebben nu iets van 3 jaar I-net via hun en dat is perfect.

Nu heb je dus verschillende andere abonementen. Maar die hebben dus wel een datalimiet (per maand).

-250 MB
-500 MB
-1 GB

Wat is genoeg?

Waarvoor gebruikt 's mam I-net:
-Kranten lezen
-E-Mailen
-Spelletjes ( http://www.pimpernel.com/games/index.html )

Verder nog af en toe dingen opzoeken etc. Beetje surfen enzo.

Welke kun je dan 't beste doen? Etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 15:01
Verwijderd
je kunt bij chello zelf opzoeken wat je dataverkeer per maand is. Op basis hiervan zou je een beslissing kunnen nemen. Maar let wel op dat deze paketten langzamer zijn dat wat je nu hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:01
Auryon
Auryon is offline
Het lijken mij zoiezo allemaal lage limieten hoor. Een beetje surfen en je zit al gauw op 50 megabyte per dag (=1,5 gigabyte per maand).

Als je internet niet elke dag gebruikt (waarvoor deze formules ook voor bedoeld zijn), dan is dit wel aan te raden. Je geeft ons wel informatie over het internetgebruik van je mam. Maar waarvoor maakt je pap gebruik van internet? Het beste is gewoon om ofwel bij Chello te kiijken naar je datatraffiek als dat mogelijk is, ofwel even een klein traffiekmetertje te downloaden en eens te kijken hoeveel ze zo verbruiken op een maand.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:07
Rhinus
Rhinus is offline
's Pap gebruikt nooit I-net. (Oke, dan had ik er wel bij moeten zetten.)

Alvast dank jullie 2.

http://datagebruik.chello.nl/

Ik mail even aan 's mam dat ze daar moet kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:05
Verwijderd
Als je niet download (films,s pellen, muziek, ed) en niet de hele dag online bent en surft dan kun je per maand net een maand vooruit (met een beetje geluk).

Maar mag ik je feliciteren met het feit dat je de enigste bent die tevreden is met chello...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 14-06-2004 @ 20:05 :
Maar mag ik je feliciteren met het feit dat je de enigste bent die tevreden is met chello...
Ik ben ook een tevreden chello gebruiker hoor
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 14-06-2004 @ 20:09 :
wow, al twee..
Je zou een fanclub op moeten richten
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:45
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
In Valkenswaard is Chello K*T. In de regio daar langs is't 't beste van NL. Moet je raden waar ik woon(de).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:11
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dat is onzin, ik ken zat mensen die tevreden zijn met chello. Alleen in sommige gebieden werkt het beter dan in andere. Bij ons heeft het een paar jaar lang ook prima gewerkt, snelheid was top en er was vrijwel geen downtime. Wij zijn er weggegaan vanwege die afschuwelijke uploadsnelheid en het feit dat UPC een administratieve puinhoop is, maar dat is weer een ander verhaal
Oud 14-06-2004, 21:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Jajajajajaja dat kabel iets is waarbij de kwaliteit ernstig fluctueert is nu wel bekend, even als de technische achtergrond van waarom dat zo is. Dus laten we die discussie achter ons houden. Juist dit gegeven is een argument om voor ADSL te gaan.

Maar de topicstarter had het over een datalimiet. Ik heb een limiet van 100GB, waar ik geregeld overheen ga. Nu ben ik een vrij actieve downloader, dus dat telt natuurlijk ook mee.

250MB per maand is ongeveer de helft wat een normale modemgebruiker doet. 500MB kun je als modemgebruiker aannemen, die ook wel eens een mp3tje downloadt. Afhankelijk van het gebruik van je vader (ouders?) kun je dus een abonnement nemen wat bij hun internet gedrag past.

Ik moet wel zeggen dat ik dergelijke datalimieten zo laag vindt dat je er vrijwel niets mee kunt doen. Van alleen surfen en emailen kun je al gemakkelijk over dat limiet heen, laat staan mp3tjes downloaden en dergelijke.

Kijk eens naar ADSL, vanaf €15 met een 2GB limiet, inclusief gratis USB modem. Dat is geen slecht aanbod. Kijk eens op:

www.zonnet.nl
www.planet.nl
www.hetnet.nl
www.hccnet.nl

Vergelijk het aanbod, maar kijk niet alleen naar de prijs maar ook wat je daarvoor krijgt. Luister naar wat je vader wilt doen op het net en kies dan het beste abonnement dat bij zijn wensen past.

Ik raad overigens altijd ADSL aan, zeker nu de prijs van ADSL dermate is gezakt dat ik geen voordeel van kabelinternet meer zie (wel nadelen).
Oud 14-06-2004, 21:28
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
ik niet
vandaag alwéér een mail ontvangen over een te hoog dataverbruik

ik heb chello classic btw
Oud 14-06-2004, 22:07
Verwijderd
Wacht maar tot je Chello opzegt, dan begint pas de nog grotere ellende
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:15
M@rco
M@rco is offline
Mwah, bij ons is het goed afgelopen. Alleen wel vreemd dat drie maanden na dato de mail en mijn ouwe chello-homepage nog steeds werken
Oud 15-06-2004, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-06-2004 @ 22:28 :
*promo verhaal voor ADSL*
Lekker offtopic. TS vraagt gewoon wat een goede datalimiet is voor zijn internetgedrag, zodat TS op basis daarvan een goed abonnement kan kiezen. Daar heeft overstappen op ADSL niks mee te maken.

TS zal waarschijnlijk ook weten dat er meerdere mogelijkheden zijn mbt internet (2-way satteliet ). Ik verwacht dat TS, mocht deze daar behoefte aan hebben, daarover wel vragen zal stellen.

@TS: Persoonlijk denk ik dat meer dan 1 GB genoeg is voor surfen. Verder kun je het uiteraard gewoon proberen. Mocht je er overheen gaan, kun je altijd 'upgraden'
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:05
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 14-06-2004 @ 22:28 :
ik niet

Ik ook. Classic. 30GB tot nu toe en nu al een mailtje
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:51
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
eddie schreef op 15-06-2004 @ 09:05 :
Lekker offtopic. TS vraagt gewoon wat een goede datalimiet is voor zijn internetgedrag, zodat TS op basis daarvan een goed abonnement kan kiezen. Daar heeft overstappen op ADSL niks mee te maken.

TS zal waarschijnlijk ook weten dat er meerdere mogelijkheden zijn mbt internet (2-way satteliet ). Ik verwacht dat TS, mocht deze daar behoefte aan hebben, daarover wel vragen zal stellen.

@TS: Persoonlijk denk ik dat meer dan 1 GB genoeg is voor surfen. Verder kun je het uiteraard gewoon proberen. Mocht je er overheen gaan, kun je altijd 'upgraden'
Er is natuurlijk wel een rede waarom hij een ander download limiet wil vaak is dat om kosten te besparen.

chello starter = € 14,95 met een datalimiet van 250 MB
snelheid : 128/64
surfsneladsl budget basis = € 19.95 zonder datalimiet
snelheid : 256/256

chello easy = € 22,95 met een datalimiet van 500 MB
snelheid : 400/128
surfsneladsl budget plus = € 22,95 zonder datalimiet
snelheid : 512/256

als ik dat vergelijk zie ik toch dat adsl voordeliger is zowel qua snelheid als limiet.

en is het toch weer neit zo offtopic sinds dat het uiteindelijk allemaal om geld gaat.

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 15-06-2004 @ 09:51 :
Er is natuurlijk wel een rede waarom hij een ander download limiet wil vaak is dat om kosten te besparen.

*vergelijking Chello <> Surfnet*

als ik dat vergelijk zie ik toch dat adsl voordeliger is zowel qua snelheid als limiet.

en is het toch weer neit zo offtopic sinds dat het uiteindelijk allemaal om geld gaat.
Je gaat voorbij aan de opmerking van TS:
Citaat:
Ook van Chello, want we hebben nu iets van 3 jaar I-net via hun en dat is perfect
Verder vind ik de vergelijking Chello met ADSL niet relevant voor de vraagstelling ('Wat is een goede datalimiet?'). Zowiezo vind ik een internetaanbieder niet relevant in dit topic, of dit nu Chello, XS4ALL, Surftnet, Cistron of iets anders is. De vraag gaat over een goede datalimiet voor zijn ouders. Niet over een goede aanbier.

IMO natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:21
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
eddie schreef op 15-06-2004 @ 09:05 :
Ik ook. Classic. 30GB tot nu toe en nu al een mailtje
Jullie zijn niet geschikt voor zulke abo's en dat weten jullie maar dondersgoed, dus zeuren kan eigenlijk niet eens. Ik ben zelf iemand die nogal veel op internet zit, WinMX, Kazaa en TorrentStorm heb draaien, internetradio luister, maar ik kom nooit boven de 8GB/maand uit. Als je veel wilt downloaden en dat doet het gezin van de TS niet, dan is het idd handig als de limiet wat hoger ligt (FUP = ook limiet). Maar hoger dan 25GB hoeft deze niet te liggen bij de niet zeurende mensen. Chello Light is gewoon wel geschikt voor de TS lijkt mij, of anders een goedkoop ADSL-abo'tje.
Oud 15-06-2004, 21:52
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
eddie schreef op 15-06-2004 @ 10:33 :
Je gaat voorbij aan de opmerking van TS:

Verder vind ik de vergelijking Chello met ADSL niet relevant voor de vraagstelling ('Wat is een goede datalimiet?'). Zowiezo vind ik een internetaanbieder niet relevant in dit topic, of dit nu Chello, XS4ALL, Surftnet, Cistron of iets anders is. De vraag gaat over een goede datalimiet voor zijn ouders. Niet over een goede aanbier.

IMO natuurlijk.
wat is nu een betere datalimiet dan geen datalimiet tegen een goede prijs ??
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:21
Rhinus
Rhinus is offline
Ik dank u allen. Ik heb trouwens n'n ma ook gezegt dat ze misschien beter ADSL kan nemen. Maar ze is tevreden over Chello omdat dat altijd werkt. En ze is oko niet zo super technisch en ik ben alleen in't weekend thuis. Dus ze wil Chello.

Ik ga 't in't weekend even bekijken hoeveel ons datagebruik was.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 02:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
unpopular schreef op 15-06-2004 @ 22:52 :
wat is nu een betere datalimiet dan geen datalimiet tegen een goede prijs ??
Bij consumentenlijnen is er altijd een datalimiet. Check de voorwaarden maar eens.

Zelfs in het verleden waarbij een aanbieder over "onbeperkt downloaden" sprak, stond in de voorwaarden dat er geen excessief gebruik van de dienst gemaakt mocht worden. Onbeperkt = onbeperkt, en dat bestaat simpelweg niet, begrijpelijk.

Er is *altijd* een datalimiet. Leased lines á €5000/maand uitgezonderd.
Oud 16-06-2004, 09:35
Verwijderd
Maar er is een voor de consument heel belangrijk verschil tussen een echte 'cap' op de lijn, waarbij de snelheid automatisch omschakelt naar die van een 56k wanneer een bepaalde limiet (zeg 300 MB) bereikt is, en fair use policies waarmee je in beginsel ook 'onbeperkt' kunt downloaden, zolang je maar niet 24/7 je verbinding helemaal roodgloeiend hebt staan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:28
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-06-2004 @ 03:27 :
Bij consumentenlijnen is er altijd een datalimiet. Check de voorwaarden maar eens.

Zelfs in het verleden waarbij een aanbieder over "onbeperkt downloaden" sprak, stond in de voorwaarden dat er geen excessief gebruik van de dienst gemaakt mocht worden. Onbeperkt = onbeperkt, en dat bestaat simpelweg niet, begrijpelijk.

Er is *altijd* een datalimiet. Leased lines á €5000/maand uitgezonderd.
hier hebben we het al vaker overgehad
het enige dat er staat is :

"Datalimiet

U heeft GEEN datalimiet op uw SurfSnel ADSL Maximaal abonnement. U maakt dus echt voor één vast bedrag per maand ongelimiteerd van ADSL gebruik via de SURFnet backbone. "

al is surfsnel dan ook een van de weinige die het toestaat de internet verbinding als studentenhuis verbinding te gebruiken.

ook in de algemene voorwaarde staat verder niets behalve dat ik andermans dataverkeer niet mag storen.

tot nu heb ik tussen de 250GB en 300GB per maand aan dataverkeer (op mijn server) dus hoe dan ook tot nu zeuren ze niet en als dat zo blijft prima.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:26
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2004 @ 10:35 :
Maar er is een voor de consument heel belangrijk verschil tussen een echte 'cap' op de lijn, waarbij de snelheid automatisch omschakelt naar die van een 56k wanneer een bepaalde limiet (zeg 300 MB) bereikt is, en fair use policies waarmee je in beginsel ook 'onbeperkt' kunt downloaden, zolang je maar niet 24/7 je verbinding helemaal roodgloeiend hebt staan.

mja en dan hebben de meeste providers een MIJN GEBRUIK link planet heeft die alleen niet dus daar doen ze ook niet echt moeilijk.... hier heeft in de begin maanden de verbinding gewoon staan koken....(met 3 studenten gaat het hard hoor ) en echt nooit iets van gehoord.... bij providers als zonnet etc hangen ze meteen aan de bel..... overegens is demon een goed alternatief voor MXtreem wij stappen in iedergeval over...... planet heeft een rete snelle verbinding maar service...... BAH .......
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 05:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2004 @ 10:35 :
True, je zou ook kunnen spreken over een soft limiet en hard limiet. Ik zit nu op de 120GB en dat kan in principe, zolang ik maar niet structureel over de 100GB heen ga. Bij de entry ADSL abonnementen geldt vaak wel een hard limiet: dan moet je betalen per GB/MB.

@unpopular, uitzonderingen zullen er zijn, maar 300GB downloaden op een ADSL verbinding met FUP ga je geheid afgesloten worden. Niet geheel onlogisch, dataverkeer kost geld, daar wil ik voor betalen. Maar wees er open en transparant over. FUP vind ik het verdoezelen van de concrete situatie. Als er echt geen limiet is, onbeperkt zonder sterretje, is er dus ook geen FUP.
Oud 21-06-2004, 11:55
Xanandu
Xanandu is offline
Citaat:
********** schreef op 14-06-2004 @ 23:07 :
Wacht maar tot je Chello opzegt, dan begint pas de nog grotere ellende
Hmmm, zou het? Ik heb chello afgezegd door een chello-afzeg-brief op te sturen (van chelloo.com ). Heb er alleen nog niks van gehoord Ken iemand die zit al anderhalf jaar niet meer bij chello en zn homepage werkt ook nog steeds.
Oud 25-06-2004, 02:21
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 14-06-2004 @ 22:28 :
ik niet

Wat een mazzel dat ik met mijn abo GEEN data limiet heb.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 25-06-2004 @ 03:21 :
Wat een mazzel dat ik met mijn abo GEEN data limiet heb. [afbeelding]
Klopt,
maar als je over een X aatal Gb heen gaat moet je bijbetalen,
maar hey, je hebt geen datalimiet...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 09:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-06-2004 @ 03:21 :
Wat een mazzel dat ik met mijn abo GEEN data limiet heb. [afbeelding]
Wat een mazzel dat ik dat wel heb. =)

40GB over mn limiet is ook geen probleem, zolang het maar niet structureel is. Hetzelfde geld voor een limiet waar een "FUP" over rust.
Oud 26-06-2004, 14:48
Koning
Koning is offline
Citaat:
meldt. werkt goed.. nooit gezeik.
Reageren

Regels voor berichten