Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2005, 07:31
vampiro
vampiro is offline
Chello maakt altijd reclame over onbeperkt brederband internetten. en dan staat er in de kleine lettertjes dat zij een Acceptable Use Policy hanteren (Downloaden tot het buitensporig word)

In werkelijkheid heeft chello classic gewoon een keiharde datalimiet van 40 Gig maar chello komt daar niet openlijk voor uit.
(Wat er op neerkomt dat je met chello classic 22 uur per MAAND!! voluit kan downloaden op volledige snelheid, al na die 22 uur zit je op 40 Gig en word je teruggezet naar 56K snelheid)

De Kabel internet belangenvereniging (COAX) is een aantal keren in onderhandeling geweest met UPC maar dit heeft tot nu toe weinig opgeleverd. Vandaar dat zij nu een petitie zijn gestart.

Mocht je hier als chello gebruiker ook problemen van ondervinden teken dan ook de petitie in de hoop op eerlijkheid van Chello en wellicht geen of een hogere datalimiet.

www.coax.nl
Oud 15-02-2005, 08:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Neem gewoon een fatsoenlijke provider...
Oud 15-02-2005, 08:54
Preaper
Preaper is offline
Inderdaad. Waarom de moeite van een petitie. Neem een betere provider, dat maakt meer indruk voor minder moeite.
Oud 15-02-2005, 10:55
Verwijderd
Rotflol

Een acceptable user policy vanuit Chello gezien zeker, voor hun is het nog net aanvaardbaar als elke klant zijn verbinding voor hoogstens tien procent benut in verband met hun ongelooflijke kutnetwerk

Volgens mij zijn er bijna geen plekken in Nederland meer waar je alleen Chello kunt krijgen en geen ADSL, dus als je als gebruikersvereniging UPC echt onder druk wilt zetten dan moet je gewoon dreigen met colletieve opzegging.
Oud 15-02-2005, 14:59
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 11:55 :
Rotflol

Een acceptable user policy vanuit Chello gezien zeker, voor hun is het nog net aanvaardbaar als elke klant zijn verbinding voor hoogstens tien procent benut in verband met hun ongelooflijke kutnetwerk

Volgens mij zijn er bijna geen plekken in Nederland meer waar je alleen Chello kunt krijgen en geen ADSL, dus als je als gebruikersvereniging UPC echt onder druk wilt zetten dan moet je gewoon dreigen met colletieve opzegging.
Dat hebben ook al heel veel mensen gedaan

Alleen nieuwe leden zijn de spreekwoordelijke l*l omdat chello pas geleden de contractduur heeft verhoogt van 1 maand naar 1 jaar.

Najah uitleg is verder ook niet nodig, toch voor de mensen die al WEL chello hebben en op de datalimiet na tevreden zijn is deze petitie wel degelijk van belang.
Oud 15-02-2005, 16:30
MaHo
MaHo is offline
Ik downlaod aardig wat, maar niet extreem veel. Ik game ook enorm veel online. Ik heb echter nog geen warning gehad oid, dus weet je zeker dat ze die 40Gb als limiet hebben?

Ben btw enorm tevreden over me kabeltje (op de prijs na, maja, de erst is niks goedkoper).
Oud 15-02-2005, 17:02
Verwijderd
Kabel is als je nog geen vaste telefoonaansluiting hebt, wel goedkoper
Oud 15-02-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 15-02-2005 @ 17:30 :
Ik downlaod aardig wat, maar niet extreem veel. Ik game ook enorm veel online. Ik heb echter nog geen warning gehad oid, dus weet je zeker dat ze die 40Gb als limiet hebben?

Ben btw enorm tevreden over me kabeltje (op de prijs na, maja, de erst is niks goedkoper).
Online gamen veroorzaakt nu niet bepaald veel dataverkeer. Het schiet wel snel omhoog als je originele DVD-ISO's gaat downloaden, of als je 24/7 bittorrent aan hebt staan.
Oud 15-02-2005, 20:31
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 18:03 :
Online gamen veroorzaakt nu niet bepaald veel dataverkeer. Het schiet wel snel omhoog als je originele DVD-ISO's gaat downloaden, of als je 24/7 bittorrent aan hebt staan.

hmmzzz mijn server verstookt toch een lullige 60 gig in de maand voor een beetje counterstrike....

maar om even terug te komen op het topic...@TS hou op met hardware bevuilen en Stik in je petitie
Oud 15-02-2005, 20:52
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Altijd leuk om te zien, die mensen die pronken met hun 'snelle maar goedkope internet' maar wel een lullige FUP hebben
Oud 15-02-2005, 21:37
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Als ik dit zo lees moet ik er echt niet aandenken dat ik over een maand ook met Chello zit.

Oud 15-02-2005, 22:52
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
MaHo schreef op 15-02-2005 @ 17:30 :
Ben btw enorm tevreden over me kabeltje (op de prijs na, maja, de rest is niks goedkoper).
Ik ben wel positief hoor
Oud 15-02-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 15-02-2005 @ 21:31 :
hmmzzz mijn server verstookt toch een lullige 60 gig in de maand voor een beetje counterstrike....
Een eigen server draaien =/= online gamen.
Oud 16-02-2005, 11:51
M@rco
M@rco is offline
En ze kunnen blijkbaar niet voor iedereen het dataverbruik bijhouden. Een vriend van me heeft chello classic en downloadt zo'n 200GB per maand... hij heeft altijd een COM21 modem gehad, waarmee ze je dataverbruik niet kunnen checken; laatst is die door chello omgewisseld voor een Thomson, maar ze houden zijn verbruik nog steeds niet bij.
Oud 16-02-2005, 16:17
Gimme more beer
Ik heb altijd mijn COM21 modem gehouden. Hoe vaak ze ook geprobeerd hebben me dat andere ding aan te smeren.

"Mijn ethernetkaart werkt niet meer, nu heb ik er een nieuwe ingezet, maar jullie moeten nog even het MAC adres toelaten" "Meneer, wat voor modem heeft u?" "COM21" "Oh meneer, maar dan moet u gewoon het modem laten vervangen..." "Zet nou maar gewoon dat MAC adres erin, mijn goeie ouwe COM21 gaat er niet meer uit."
Oud 16-02-2005, 16:46
M@rco
M@rco is offline
Op een gegeven moment zul je natuurlijk wel moeten, aangezien ze dat COM21 platform toch een keer offline zullen halen.
Oud 16-02-2005, 17:13
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik had ook chello, weinig problemen mee gehad, desondanks ben ik blij dat ik nu ADSL heb want dat bevalt toch zeker wel beter.
Oud 16-02-2005, 18:24
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 16-02-2005 @ 17:46 :
Op een gegeven moment zul je natuurlijk wel moeten, aangezien ze dat COM21 platform toch een keer offline zullen halen.
Joah, toen ze zeiden dat ze mijn COM21 modem zouden komen vervangen voor een andere, heb ik gezegd "Als jullie dat doen, ga ik naar een andere provider". En dat heb ik gedaan. Blij toe achteraf, want ik ben nu zoveel beter af
Oud 16-02-2005, 19:51
Verwijderd
Ach, veel ADSL-providers bieden ook speciale overstapservice aan mensen die denken over te stappen vanaf kabel, gewoon omdat ze weten dat die mensen daar gevoelig voor zijn. Ik ben zelf ook overgestapt van Chello naar ADSL bij XS4ALL, nu ongeveer tweeënhalf jaar geleden. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb op internetgebied.
Oud 25-02-2005, 16:44
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-02-2005 @ 12:51 :
En ze kunnen blijkbaar niet voor iedereen het dataverbruik bijhouden. Een vriend van me heeft chello classic en downloadt zo'n 200GB per maand... hij heeft altijd een COM21 modem gehad, waarmee ze je dataverbruik niet kunnen checken; laatst is die door chello omgewisseld voor een Thomson, maar ze houden zijn verbruik nog steeds niet bij.
ik heb dat ook
Oud 26-02-2005, 21:46
phoxetis
phoxetis is offline
ja, nou, jezus, 56k is ook internet. zeurpiet.
Oud 26-02-2005, 23:01
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 26-02-2005 @ 22:46 :
ja, nou, jezus, 56k is ook internet. zeurpiet.
Oud 27-02-2005, 03:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lief zijn.
Oud 27-02-2005, 12:58
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Planet Internet ADSL Comfort zegt ook een Fair Use Policy te hebben, weet iemand hoeveel GIG dit is?? Afgelopen maand heb ik rond de 210 GIG binnengehaald maar zonder waarschuwing..??
Oud 27-02-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 27-02-2005 @ 13:58 :
Planet Internet ADSL Comfort zegt ook een Fair Use Policy te hebben, weet iemand hoeveel GIG dit is?? Afgelopen maand heb ik rond de 210 GIG binnengehaald maar zonder waarschuwing..??
Dan zou ik daar gewoon mee doorgaan. Over het algemeen wil een FUP zeggen dat je op het gebied van dataverkeer mag doen wat je wilt zolang het maar niet nadelig is voor andere gebruikers en/of de provider zelf. Dat is dus heel ruim. Als je nog geen waarschuwingsmail hebt gekregen zou ik me niet te druk maken.

Volgens XS4ALL is het gemiddelde dataverkeer voor een Basic ADSL-abonnement 12 GB per maand, terwijl ik al sinds medio 2003 elke maand boven de 80 GB zit met uitschieters naar 200 GB. Ik heb daar nog nooit iets van gehoord.
Advertentie
Oud 28-02-2005, 18:52
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 27-02-2005 @ 13:58 :
ik heb erg lang gebruik gemaakt van adsl van planet... en volgens mij kijken ze niet eens naar de data..
Oud 28-02-2005, 18:54
jinx
jinx is offline
Goed nieuws voor alle Chellogebruikers:

Drie abonnementen van Chello worden vanaf morgen aangeboden met onbeperkt dataverkeer. Daarmee worden de datalimieten bij UPC's internetprovider expliciet afgeschaft. Uitzondering blijven de twee goedkoopste abonnementen, Easy en Starter, die hogere limieten van respectievelijk 1GB en 500MB krijgen.

Bron: Tweakers.net
Oud 01-03-2005, 12:26
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
twain4me schreef op 28-02-2005 @ 19:52 :
ik heb erg lang gebruik gemaakt van adsl van planet... en volgens mij kijken ze niet eens naar de data..
Kan ik zelf ook bevestigen, ik gebruik al zo'n 7 jaar Planet internet (eerst met inbelminuten, later ADSL) Maar voor een jaar of wat terug had Planet ook een datalimiet van een aantals gigs die je mocht verbruiken, nu hebben ze dat niet meer. Planet voert wel het zg .. Fair use policy beleid, maar zolang het datagebruik geen hinder veroorzaakt naar hun servers of naar andere klanten mag je van Planet zoveel up en downloaden als je maar wilt en kan, desnoods velen honderden gigs per maand, al lijkt mij dat wel erg onwaarschijnlijk dat sommigen van jullie beweren dat te kunnen halen per maand.
Oud 01-03-2005, 21:22
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
Citaat:
Cornel schreef op 01-03-2005 @ 13:26 :
al lijkt mij dat wel erg onwaarschijnlijk dat sommigen van jullie beweren dat te kunnen halen per maand.
hehe jawel ik had 210 gig @ 170 kb/sec gehaald (constant downen zo'n 18 dagen)
Oud 01-03-2005, 21:46
Energie
Energie is offline
ik vind de kritiek op chello op dit moment niet kloppen hoor. chello levert prima internet, ook de data limiet is in vergelijking met KPN adsl (dus ook xs4all) veel hoger.
Oud 01-03-2005, 21:49
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
AlienX_NL_ schreef op 01-03-2005 @ 22:22 :
hehe jawel ik had 210 gig @ 170 kb/sec gehaald (constant downen zo'n 18 dagen)
Dat is nou een sprekend voorbeeld van iemand die geen leven heeft.
Oud 01-03-2005, 22:08
Verwijderd
Je moet niet vergeten dat je ook upload hebt, als ik niet achter mijn PC zit dan seed hij torrents en dat gaat ook met zo'n 120 KB/sec, dus dat levert ook flink wat dataverkeer op.
Oud 02-03-2005, 08:11
Verwijderd
Freakz en na een week gooi je alle data weer weg. Volgens mij is het gewoon een beetje stoer doen.
Oud 02-03-2005, 09:10
Gimme more beer
Citaat:
Energie schreef op 01-03-2005 @ 22:46 :
ik vind de kritiek op chello op dit moment niet kloppen hoor. chello levert prima internet, ook de data limiet is in vergelijking met KPN adsl (dus ook xs4all) veel hoger.
Prima internet, als je in een of ander gat woont en niet altijd internet nodig hebt...
Oud 02-03-2005, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 02-03-2005 @ 09:11 :
Freakz en na een week gooi je alle data weer weg. Volgens mij is het gewoon een beetje stoer doen.
Die gooi je natuurlijk niet weg, die brand je op DVD. Voor die veertig cent per schijfje hoef je het niet te laten.

Als je mij nou zou vragen waar ik de tijd vandaan haal om al die films en series ooit te gaan kijken moet ik je het antwoord wel schuldig blijven.
Oud 02-03-2005, 09:18
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:13 :
Die gooi je natuurlijk niet weg, die brand je op DVD. Voor die veertig cent per schijfje hoef je het niet te laten.

Als je mij nou zou vragen waar ik de tijd vandaan haal om al die films en series ooit te gaan kijken moet ik je het antwoord wel schuldig blijven.
Of je zet een FTPtje op. Voor je vrienden en andere mensen te helpen.
Of je gaat torrens seeden .

Maar of dat veel mensen hier doen, betwijfel ik.
Oud 02-03-2005, 09:23
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 02-03-2005 @ 10:18 :

Maar of dat veel mensen hier doen, betwijfel ik.
Waarom zou je dat niet doen? "Keep the network alive", zeg maar. Ik ben alleen niet zo gek op de torrent sites die ik op dit moment ken. En ik heb toch het gevoel dat ik ze allemaal een beetje ken.

Dus tips over pm, msn of mail zijn altijd welkom
Oud 02-03-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 02-03-2005 @ 10:18 :
Dat doe ik dus, op basis van rotation van het aantal seeds, dus wanneer een torrent die ik volledig binnenheb nul seeds heeft ga ik seeden. Vind ik wel zo eerlijk, en bovendien heeft het niet zoveel zin om nieuwe torrents (Bleach, Naruto enz.) te gaan mee-seeden als ze nog vijfhonderd seeds hebben
Oud 02-03-2005, 09:33
Jolt
Jolt is offline
Tja, de meeste Anime's zijn gewild en hebben wel zo een 100 seeders.
Maar er zijn genoeg dingen, bijvoorbeeld tv series. Ik heb laatst alles van Family Guy binnen gehaald, naja waren maar 3 seeders. Ach laat hem nog maar een paar nachtjes door ratelen is wel zo netjes.

Maar laatst had ik ook wat anders binnen, en wat blijkt een of andere seeder is de horde op en zit ik daar op 90%, (en ik maar denken waarom ik hem niet kan mounten)

Oud 02-03-2005, 09:44
Verwijderd
Er zijn veel dingen die nauwelijks seeds hebben, dat is het vervelende. Met name de episode packs van volledige series die al wat ouder zijn (Love Hina bijvoorbeeld) worden nauwelijks geseed. Dat komt doordat ze al wat ouder zijn en bovendien erg groot (~6 GB) dus mensen hebben geen zin om echt veel te seeden zodra ze hem zelf binnenhebben. Met een beetje mazzel seeden ze nog tot 1.0, maar meestal zijn het van die kloothommels die hem gewoon meteen branden en weghalen terwijl ze nog maar een share ratio van 0.2 hebben ofzo :mad;
Oud 02-03-2005, 09:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit topic is aan het eind van zijn levensduur merk ik.

Regels voor berichten