Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 23:26
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik heb voor mn werk een catalogus gedigitaliseerd en mn baas leek het wel handig om het in powerpoint te zetten . Aangezien ik altijd braaf luister heb ik het erin gezet en het werkt allemaal.. De bedoeling is dat hij die naar een paar mensjes opstuurt via cd-rom.. Ook geen probleem.. Nou staat het alleen een beetje stom als ze op de cd op dat icoontje klikken en ze komen eerst in het "bewerk-menu" is er een soort van snelkoppeling die zorgt dat de diavoorstelling meteen begint?
Ik heb al op Internet een beetje zitten zoeken maar ik kon niet tot een oplossing komen..

Met vr. groet

Zlatani
Oud 07-07-2004, 23:47
ILUsion
ILUsion is offline
De Wizard inpakken en wegwezen kan helpen
ook kan het helpen om de extensie te wijzigen van pps naar ppt (of omgekeerd, weet ik niet juist meer, zo vaak gebruik ik het niet).
Het gewone formaat wordt geopend door PowerPoint in de gewone modus, maar het andere start hij in de weergavemodus.
Als je het op cd-rom verspreid, kan je ook altijd een autorun maken, dat oogt professioneler (liefst met een menu dat je met verschillende programma's kan maken, ofwel gewoon direct de voorstelling laten beginnen).

Ik zal hier enkel de werkwijze geven voor de slideshow rechtstreeks weer te geven (als je die de naam Slides.ppt gegeven hebt bv.)
Op de cd brand je ook een bestand autorun.inf met dit als inhoud:
Code:
[AutoRun]
open=Slides.ppt
Eventueel kan je de cd-rom een eigen icoontje geven (als je bedrijf dat heeft in het Windows ico-formaat (hier icoon.ico) voeg je gewoon de volgende regel toe aan dat bestand:
Code:
icon=icoon.ico
Meer informatie over AutoRun kun je vinden op de Microsoft Site (MS Knowledge Base om precies te zijn).
Oud 08-07-2004, 07:38
Verwijderd
Als het als catalogus verstuurd word is het wellicht handiger dit in pdf te doen...
Want powerpoint voor catalogus komt nou niet bepaald professioneel over..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:58
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 08-07-2004 @ 08:38 :
Als het als catalogus verstuurd word is het wellicht handiger dit in pdf te doen...
Want powerpoint voor catalogus komt nou niet bepaald professioneel over..
Dat is inderdaad wel handig, maar de baas wou het echt in Powerpoint, dus ja (over bazen en informatica valt te twisten natuurlijk).
Het probleem is dat het al in Powerpoint zal staan, je kan wel slideshows maken met PDF (met LaTex en dergelijke, met gewone printerdrivers is dit waarschijnlijk niet mogelijk), dus zou de catalogus weer helemaal opnieuw gemaakt moeten worden met een DTP-pakket (of eventueel Word) en dat dan afgedrukt naar PDF met bijvoorbeeld PDFCreator ( http://pdfcreator.sourceforge.net ) omdat de echte Acrobat-pakketten veel duurder zijn.

Ik zou PowerPoint gebruiken als het echt een Windowspubliek (kan je meestal wel van uitgaan, tenzij je bedrijf echt specifiek voor Linux en dergelijk maakt) dat je een promotiecd moet maken. Als het echt de bedoeling is om de klanten een echte catalogus te geven, dan kies je echt beter voor PDF (of eventueel HTML). Als je PDF gebruikt, kan je best ook AcrobatReader bijvoegen, zodat je 100% zeker bent dat alles zal werken (de meesten hebben dit al wel, maar op vele pas geïnstalleerde computers wordt dit vaak vergeten).
Oud 08-07-2004, 15:07
3rd Rock
3rd Rock is offline
heb hier powerpoint 2000 voor me, vermoed dat het bij eerdere en latere versies ook wel zal zijn.

je presentatie is af en je wilt em opslaan. en dat ie dan als je op het icoontje dubbelklikt meteen als presentatie opent en niet in dat bewerk-menu komt?
simpel: opslaan als, dan opent zich het scherm waarin je je presentatie een naam kunt geven. daaronder zie je een uitschuiflijst staan die nu waarschijnlijk staat op: "presentatie", zorg ervoor dat die op "powerpoint-voorstelling" komt te staan. nu klik je op ok en t klusje is volgens mij geklaard.

ow, en mocht dat niet zo zijn.......dan heb ik niks gezegd
Oud 08-07-2004, 22:11
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 08-07-2004 @ 16:07 :
heb hier powerpoint 2000 voor me, vermoed dat het bij eerdere en latere versies ook wel zal zijn.

je presentatie is af en je wilt em opslaan. en dat ie dan als je op het icoontje dubbelklikt meteen als presentatie opent en niet in dat bewerk-menu komt?
simpel: opslaan als, dan opent zich het scherm waarin je je presentatie een naam kunt geven. daaronder zie je een uitschuiflijst staan die nu waarschijnlijk staat op: "presentatie", zorg ervoor dat die op "powerpoint-voorstelling" komt te staan. nu klik je op ok en t klusje is volgens mij geklaard.

ow, en mocht dat niet zo zijn.......dan heb ik niks gezegd
Dat komt op hetzelfde neer als extensie wijzigen hoor, maar toch wel een makkelijkere manier (ikzelf gebruik amper PowerPoint, maar dit is een van de standaardtruukjes)
Oud 08-07-2004, 22:24
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 08-07-2004 @ 16:07 :

Super bedankt Over bazen en informatica valt inderdaad te twisten.. K doe sinds een tijdje ook het onderhoud van de website.. En die was gemaakt met allemaal pop-ups en geluidjes en knipperdingetjes en van die lichtkranten enz enz enz.. Dus ik samen met een vriend super mooie site gemaakt waar alles heel zakelijk en overzichtelijk met onmouse-overs enz enz.. Allemaal positieve reacties en veel meer bezoekers op de site.. Maar omdat de verkopen (in het algemeen) terugliepen wilde hij de oude site terug omdat hij dacht dat het door de site kwam, maar het kwam gewoon omdat die hele branche kut ging.. Dus ik de oude site teruggezet en sindsdien heeftie via de site nog maar een paar informatieaanvragen gehad en dan ligt het ineens wel de economische omstandigheden
Oud 08-07-2004, 23:27
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 08-07-2004 @ 23:24 :
Super bedankt Over bazen en informatica valt inderdaad te twisten.. K doe sinds een tijdje ook het onderhoud van de website.. En die was gemaakt met allemaal pop-ups en geluidjes en knipperdingetjes en van die lichtkranten enz enz enz.. Dus ik samen met een vriend super mooie site gemaakt waar alles heel zakelijk en overzichtelijk met onmouse-overs enz enz.. Allemaal positieve reacties en veel meer bezoekers op de site.. Maar omdat de verkopen (in het algemeen) terugliepen wilde hij de oude site terug omdat hij dacht dat het door de site kwam, maar het kwam gewoon omdat die hele branche kut ging.. Dus ik de oude site teruggezet en sindsdien heeftie via de site nog maar een paar informatieaanvragen gehad en dan ligt het ineens wel de economische omstandigheden
Een typisch voorbeeld, maar je kan er niet tegenin gaan. Als de site een nieuws-gedeelte heeft, zou ik er bij gezet hebben dat de oude site werd teruggezet omdat het management die productiever vond. Misschien krijg je dan van bezoekers de reactie van het tegendeel wat je de kans misschien geeft om de goede site te zetten
Wel is het vaak nogal krom dat veel mensen experts inhuren en niet luisteren naar hun raad.
Oud 09-07-2004, 13:24
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-07-2004 @ 23:11 :
Dat komt op hetzelfde neer als extensie wijzigen hoor, maar toch wel een makkelijkere manier (ikzelf gebruik amper PowerPoint, maar dit is een van de standaardtruukjes)
klopt helemaal, maar ik vond het toch even makkelijk om het niet iets duidelijker te maken, misschien dat er ook echte leken zijn die deze tip kunnen gebruiken, iets wat zlatani volgens mij niet is.

en zlatani, graag gedaan hoor
Reageren

Regels voor berichten