Om het filmpje op te slaan, moet het in ieder geval geen probleem zijn; ik zal hier maar vlug wat mogelijkheden geven:
1. Firefox: gewoon naar de pagina met de falshanimatie gaan, ergens op de pagina rechtsklikken en "View Page Info" kiezen (gaat ook via het Tools-menu), in het venster dat nu verschijnt, ga ja naar de tab "Media" waar een lijst met alle figuren en dergelijke staat. Ergens in die lijst zal een item staan met als type "Embed" en als adres heb je dan nog herkenningspunt dat die meestal (!) op .swf eindigt. Je klikt dan gewoon op dat item, en daarna op "Save As". Voila: de meeste simpele methode om Flash van een pagina te halen.
2. Internet Explorer / Firefox : de moeilijke manier, waarvoor je dus wat kennis van HTML nodig hebt. Hiervoor ga je gewoon in de broncode van de pagina snuffelen en daarin zal wel ergens de verwijzing naar een SWF'je staan. Het adres van het SWF'je kopiëer je en plak je in de adresbalk, dan kun je "Save As" kiezen in het menu "File". Eventueel gaat dit ook als je de pagina in zijn geheel opslaat, maar dan zou het natuurlijk ook kunnen dat hij externe links niet meeneemt (voor het geval dat het Flash-bestand elders op een server staat).
Dat is dus het opslaan van het Flash-filmpje, maar als ik me niet vergis kan Microsoft niet rechtstreeks met dat formaat werken (dus invoegen in een PowerPint-bestand zal niet gaan om het weer te geven, dacht ik), hoewel ik nu begin te twijfelen ofdat Office 2003 het niet zou ondersteunen (straks eens testen).
edit: vlug even getest: Office 2003 (en dan meerbepaald PowerPoint) kan een SWF wel invoegen als 'bestand' maar niet als een animatie (dus je kan het wel bijvoegen, maar je kan het Flash-bestand niet afspelen).
Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 16:46.
|