Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 09:13
Verwijderd
Ken je dat? Je hebt twee goede vriend(inn)en - in mijn geval twee goede vriendinnen - die elkaar niet uit kunnen staan. Zodra ze bij elkaar in de buurt komen, is het ruzie. En ik ben vriendin van allebei, wil me er eigenlijk niet in mengen... maar word er altijd in betrokken en heb ook wel es mijn mening
Ik zit er tussenin en weet niet hoe ik onpartijdig kan blijven en of ik dat wel moet..
Ik zou dus kunnen zeggen dat ik me voortaan maar helemaal buiten de discussie moet houden, maar dat vind ik zo laf. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik altijd overal ergens iets van moet vinden en ook moet zeggen wat ik ervan vindt (voor mij persoonlijk de fijnste optie) maarr... dan heb ik het idee dat ik de ander daar weer mee te kort doe en die persoon heeft dat zelf dan ook (dat is nl. al een keer gebeurd toen ik een van de twee gelijk gaf, die ander heeft toen een hele tijd niks meer tegen mij gezegd, ook niet wanneer ik naar haar toekwam...) Ik kies mijn eigen vrienden, maar ik heb in deze situatie altijd het stomme gevoel dat ik mijn aandacht eerlijk moet verdelen ofzo, zodat er vooral niet teveel ruzie ontstaat... alsof het dus van mij afhangt hoe groot de ruzie is, zolang de weegschaal maar in evenwicht is zal ik maar zeggen...
En ik weet niet wie de belangrijkste vriendin voor mij is, ik zit er gewoon enorm mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 09:15
Quiana
Quiana is offline
--> l&r.
Oud 30-06-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 30-06-2004 @ 10:15 :
--> l&r.
okee
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:25
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik heb een soortgelijke situatie gehad...wij waren zegmaar met 4 vrienden bij elkaar, 2 van ons (waaronder ik) stonden altijd tussen de ruzies van nummer 3 en 4, tot vervelens toe. Op een gegeven moment is het contact met 4 verwaterd, en sindsdien is alles normaal (op het feit na dat nummer 3 wel problemen heeft gehad) en kunnen we weer normaal met elkaar overweg.

Ik weet dat je er geen kloot aan hebt, maar ik denk ik meld het ff
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:13
Dzjes
Dzjes is offline
Ook al gehad ja, en ik ken er nog genoeg, waar het uiteindelijk erop neer kwam dat ze 'een kant' moesten kiezen..

Probeer er toch voor te zorgen dat dit niet gebeurd. Als ik jou was zou ik dit dan ook duidelijk aan het verstand brengen van jouw vriendinnen ,dat ze allebei je vriendinnen zijn, en dat je geen kant wil of kan kiezen.
Als ik jou was zou ik me verder ook maar buiten de discussie houden, ok dit is niet leuk,en dat begrijp ik ook. Maar anders gaat er toch maar ruzie van komen denk ik, en draait het er uiteindelijk nog op uit dat je geen van de 2 nog als vriendin behoudt. ('je neemt het altijd op voor haar')
Praat eens met hen allebei, en zeg hen gewoon dat je geen partij kiest, en je er dus liever buitenhoudt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:20
Verwijderd
Ik zou daar denk ik redelijk ziek van worden. Mensen moeten maar eens leren normaal met elkaar om te gaan.

Persoonlijk zou ik op het moment dat beiden er zijn en ruzie krijgen opstappen. "Jullie maken maar met z'n tweetjes ruzie, ik ga naar mensen met wie ik het wel leuk kan hebben". Ik zou dit ook telkens opnieuw doen. Als dit er voor zorgt dat ik een van de twee of beiden kwijtraak, dan had ik bij voorbaat al weinig aan ze.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:21
Miss Unafraid
Miss Unafraid is offline
ik heb dat dus ook maar dan andersom..

mijn beste vriendin is ook de beste vriendin van een meisje die mij gewoon niet moet hebben.. ik probeer het steeds goed te leggen tussen ons zodat mijn vriendschap met mijn besty daardoor niet verpest wordt..

maar het houdt nooooooit op.. of ik draag e verkerde kleren, mn haar zit niet.. ik heb lelijke tenen.. ik eet iets wat zij niet lust.. en dan gaat ze mij plagen en uitlachen..
het meest waar ze mij voor uitlacht is mijn nederlands.. ik kom uit amerika.. ik woon hier pas 2 jaar.. en als ik maar een klein fout maak.. dan ben ik de lul(bij haar)
ik snap het niet..

maar toch slijm ik altijd bij haar om het weer goed te maken..
ook al mag ik haar niet..

maar die vriendin van mij zit er ook tussenin.. ik vind het ook zo rot voor haar.. ik weet ook niet wat ik moet doen..

(sorry.. jij hebt er niets aan maar toen ik je verhaal las.. moest ik dit ff kwijt.. omdat ik er namelijk ook mee zit.. )
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:23
Nona
Nona is offline
Wat Dusjcrib zegt. Als het allebei goede vriendinnen van jou zijn hebben ze tegenover jou ook wel een beetje de plicht zich te gedragen. Doe als een vriendin of donder op - het is niet hun taak jou keer op keer in een ongemakkelijke positie te plaatsen.
Oud 30-06-2004, 18:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Inderdaad ja, in die situatie zit ik ook. We waren eerst met een groep van 6, 7 mensen (meisjes ff niet meegerekend), dus alleen maar jongens. Eerst was iedereen goed bevriend met elkaar maar een aantal maanden geleden is flinke ruzie in de groep geweest. Ik zelf was daar niet bij betrokken en de weken voor de ruzie merkte ik ook niet dat het erop uit zou lopen.
Op het verjaardagsfeest van mij en nog een vriend, vonden sommigen dat er een "grimmige" sfeer hing, maar dat merkte ik helemaal niet. De week erna was het raak. Iedereen heeft zich tegen een jongen gekeerd, die het later met iedereen heeft goed gemaakt, op één jongen na. Mer die had die jongen waartegen iedereen zich keerde al eerder ruzie gehad. Nu hebben ze al een paar maanden ruzie.
Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt tussen die twee. Als je ze over elkaar hoort praten dan merk je dat gewoon. Dat geeft ook problemen in de groep. Als we op stap gaan en één van die twee gaat mee, dan gaat de ander dus niet mee, terwijl ze niet elke week op stap gaan. Dan hebben ze minder plezier en kan er ook eentje buiten de boot gaan vallen. Langzamerhand zie ik dat ook gebeuren dat één van deze twee er niet meer bij hoort. Maar zelf blijf ik gewoon bevriend met hem, want ik zelf heb geen problemen met hem. Gelukkig heeft hij daarnaast nog meer vrienden (ander soort vrienden, mja ik wil niet in details treden ) en blijven andere mensen in de vriendengroep ook nog contact met hem houden. Maar ik zie ook wel dat deze ruzie consequenties heeft voor de hele vriendengroep.
Advies van mij: mja... heb ik niet, omdat ik dus zelf in zo'n situatie zit en ik zie gewoon dat dit tussen die twee vrienden niet meer goed komt.
Oud 30-06-2004, 22:01
Verwijderd
Ik heb het probleem nu ook. Vrienden van mij hebben elkaar iets geflikt... en allebei hebben ze wel een punt maar ik bemoei me er niet mee. Noem me laf, maar ik zeg ook gewoon dat ik me er niet mee wil bemoeien...

Tot nu toe gaat het goed... maar deze situatie is ook pas 2 weken oud en het kwam precies goed uit tijdens het stappen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:21
Verwijderd
Het komt dus best vaak voor, zie ik.

@ Ereshkigal: tuurlijk heb ik er wel wat aan! daarnaast is dit topic niet alleen om mijn probleem op te lossen hoor
@ Miss Unafraid: ik heb het zelfde probleem ook andersom gehad, op de basisschool. en ik weet ook dat de vriendin van mij die er toen tussenin zat daar toentertijd ook echt niet goed van werd..
@ Dusjcrib: Ja, het is echt lastig... Ik ben het met je eens idd, maar om ze hierom te laten vallen omdat ik genoeg heb van de ruzies gaat me dan weer te ver. Overigens zeggen ze beiden dat ze hun uiterste best doen om elkaar te ontlopen en aardig tegen elkaar te zijn, maar misschien dat ik dan toch wat veeleisend ben, want voor mijn gevoel is dat dus absoluut niet waar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten