Inderdaad ja, in die situatie zit ik ook. We waren eerst met een groep van 6, 7 mensen (meisjes ff niet meegerekend), dus alleen maar jongens. Eerst was iedereen goed bevriend met elkaar maar een aantal maanden geleden is flinke ruzie in de groep geweest. Ik zelf was daar niet bij betrokken en de weken voor de ruzie merkte ik ook niet dat het erop uit zou lopen.
Op het verjaardagsfeest van mij en nog een vriend, vonden sommigen dat er een "grimmige" sfeer hing, maar dat merkte ik helemaal niet. De week erna was het raak. Iedereen heeft zich tegen een jongen gekeerd, die het later met iedereen heeft goed gemaakt, op één jongen na. Mer die had die jongen waartegen iedereen zich keerde al eerder ruzie gehad. Nu hebben ze al een paar maanden ruzie.
Ik denk zelf dat het nooit meer goed komt tussen die twee. Als je ze over elkaar hoort praten dan merk je dat gewoon. Dat geeft ook problemen in de groep. Als we op stap gaan en één van die twee gaat mee, dan gaat de ander dus niet mee, terwijl ze niet elke week op stap gaan. Dan hebben ze minder plezier en kan er ook eentje buiten de boot gaan vallen. Langzamerhand zie ik dat ook gebeuren dat één van deze twee er niet meer bij hoort. Maar zelf blijf ik gewoon bevriend met hem, want ik zelf heb geen problemen met hem. Gelukkig heeft hij daarnaast nog meer vrienden (ander soort vrienden, mja ik wil niet in details treden

) en blijven andere mensen in de vriendengroep ook nog contact met hem houden. Maar ik zie ook wel dat deze ruzie consequenties heeft voor de hele vriendengroep.
Advies van mij: mja... heb ik niet, omdat ik dus zelf in zo'n situatie zit en ik zie gewoon dat dit tussen die twee vrienden niet meer goed komt.